آموزش نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا و پارما

1

و با شروع سرما ممکن است که متوجه شوید که برخی از قسمت‌های پکیج بوتان شما گرم و بخشی دیگر از آن سرد شده است و این موضوع نشان‌دهنده این است که دستگاه شما نیاز به هواگیری دارد. انتخاب مناسب نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا یا هر مدل دیگری نیاز به این دارد که در مورد زمان هواگیری و طریقه انجام آن اطلاعات کافی داشته باشید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با هم یاد بگیریم که چگونه پکیج بوتان را هواگیری کنیم و بدانیم که اصلاً شیر هواگیری پکیج بوتان در کدام قسمت قرار گرفته است.

نحوه هواگیری پکیج بوتان

نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا یا هر مدل دیگری ممکن است با توجه به عمر و وضعیت پکیج بوتان شما متفاوت باشد. به علاوه برای اینکه بتوانید هوای اضافی درون پکیج را خارج کنید باید بدانید که شیر هواگیری پکیج بوتان در مدل‌های مختلف در کجا قرار دارد و چگونه می‌توان این کار را انجام داد. این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که افرادی که معمولاً در طبقات بالای ساختمان زندگی می‌کنند، بیشتر نیاز به هواگیری دارند.

در ساختمان‌هایی که سیستم گرمایشی با موتورخانه مرکزی کار می‌کند نیز باید هوای اضافی را به وسیله شیر مربوط به هواگیری رادیاتورها خارج کنید. توجه داشته باشید که این نوع شوفاژها معمولاً بیشتر از سایر انواع شوفاژ نیاز به هواگیری دارند. جنس رادیاتورها و اتصالات آن نیز روی میزان ایجاد هوای داخل شوفاژ تأثیر می‌گذارد.

بیشتر بدانید تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

چگونه پکیج بوتان را هواگیری کنیم
در ساختمان‌هایی که سیستم گرمایشی با موتورخانه مرکزی کار می‌کند نیز باید هوای اضافی را به وسیله شیر مربوط به هواگیری رادیاتورها خارج کنید

برای اینکه بدانید چگونه پکیج بوتان را هواگیری کنید در مرحله ابتدایی پیچ مربوط به بالای پکیج را به وسیله انبردست یا پیچ‌گوشتی باز کنید تا هوای اضافی خارج شود. بهتر است که در زیر شیر مربوط به هواگیری یک ظرف و یک پارچه قرار دهید تا آبی که به همراه هوا از آن خارج می‌شود، روی زمین نریزد. فراموش نکنید که نباشد شیر پکیج را بیش از حد باز کنید و آب زیادی از آن خارج شود.

هر رادیاتور که در آن هوا ایجاد شده نیز باید به طور جداگانه هواگیری شود تا همه آن‌ها به یک اندازه گرم شوند و بعد از آن بهتر است که فشار شوفاژ را بررسی کنید و از تنظیم درست پکیج نیز مطمئن شوید. برای هواگیری پمپ پکیج بوتان نیز باید ابتدا آب گرم را باز کنید و زمانی که پمپ پکیج در حال کار کردن است، پیچ مربوط به هواگیری را در انتهای پمپ باز کنید و اجازه دهید هوای موجود در آن به همراه کمی آب خارج شود. بعد از اتمام کار باید پیچ‌ها را درست همانند قبل ببندید و محکم کنید و بررسی کنید که صدای پمپ عادی و کم شده باشد.

بیشتر بدانید گرمایش از کف الکتریکی چیست؟

برای هواگیری پکیج باید پیچ مربوط به بالای پکیج را باز کنید تا هوای اضافی خارج شود.
برای هواگیری پکیج باید پیچ مربوط به بالای پکیج را باز کنید تا هوای اضافی خارج شود.

توجه داشته باشید که شاید در ظاهر نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل پارما با هواگیری پکیج بوتان calda venezia تفاوتی نداشته باشد، اما باید بدانید که گاهی اوقات در نظر گرفتن مدل‌های مختلف پکیج بوتان می‌تواند روی سرعت و دقت عملکرد شما تأثیر زیادی بگذارد. به طوری که آشنا بودن با مکان دقیق شیرها و همچنین نوع سیستم پکیج می‌تواند شما را برای تکمیل فرآیند هواگیری آماده کند

اهمیت هواگیری پکیج و رادیاتورها

زمانی که در رادیاتورها هوا وجود داشته باشد، در کارکرد پکیج و رادیاتورهای شما اختلال ایجاد می‌شود و موجب می‌شود که قسمتی از پکیج سرد و قسمتی گرم شود. برای بهینه‌سازی گرمای رادیاتورها و ایمنی پکیج شما در کنار کارکرد بهتر پکیج باید به موقع رادیاتورها را هواگیری کنید. از طرف دیگر برای اینکه آب گرم فشار مناسبی داشته باشد و سر و صدای کمتری از داخل لوله‌های پکیج شنیده شود، باید به موقع اقدام به هواگیری کنید.

مهم‌ترین عواملی که نشان می‌دهد پکیج شما نیاز به هواگیری دارد، عبارت‌اند از عدم گرم شدن آب، سرد شدن برخی از قسمت‌های شوفاژ و یا عدم گرم شدن آن. از طرف دیگر در تابستان‌ها نیز که رادیاتورها خاموش هستند، باید هوای موجود در داخل پکیج را تخلیه کنید تا در زمانی که از آب گرم مصرفی استفاده می‌کنید، مشکلی وجود نداشته باشد.

بیشتر بدانید علت سرریز شدن آب پکیج و آب دادن شیر اطمینان چیست؟

زمانی که در رادیاتورها هوا وجود داشته باشد بخشی از آن سرد خواهد شد.
زمانی که در رادیاتورها هوا وجود داشته باشد بخشی از آن سرد خواهد شد.

کلام آخر

برای هواگیری پکیج بوتان لازم است که با دقت بررسی کنید هوا در کدام یک از رادیاتورها یا قسمت از پکیج شما ایجاد شده و سپس اقدام به هواگیری نمایید. به طور مداوم رادیاتورها را بررسی کنید که قسمتی از آن سرد نشده باشد و اگر متوجه شدید که آب گرم مصرفی‌تان مدتی است که سرد شده، بهتر است که هواگیری را هم جز یکی از مهم‌ترین موارد مورد بررسی برای حل و فصل کردن مشکلات پکیج‌تان در نظر داشته باشید. در آخر اگر به منظور هواگیری نیاز به افرادی مجرب و ماهر داشتید می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. مجتبی می گوید

    باسلام,مرسی جالب بود,درمورد دکوراسیون منزل هم مشاوره میدید؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − ده =