برای دکوراسیون ورودی منزل به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

آیا فضایی را در خانه به دکوراسیون ورودی اختصاص داده‌‌اید؟ آیا تا به حال به طراحی ورودی منزل فکر کرده‌اید؟ ورودی اغلب فضای کوچکی از کل خانه را شامل می‌شود، ولی اولین فضایی است که هنگام ورود به خانه با آن مواجه شده و همچنین آخرین فضایی است که هنگام بیرون رفتن از خانه از آن عبور می‌کنید. این فضا اغلب محل نگهداری از کفش‌ها و وسیله‌های ضروری از جمله کلید، لباس‌های روزانه، کیف، کارت اعتباری و موارد این چنینی است. بنابراین اگر این فضا را هوشمندانه چیدمان کنید، می‌‌تواند برای افراد خانواده و مهمانان بسیار کاربردی باشد. در این مقاله قصد داریم شما را با نکات مهم دکوراسیون ورودی آشنا کنیم.

خلق فضا و طراحی ورودی منزل

در بسیار از خانه‌ها فضای مجزایی برای ورودی در نظر گرفته شده است که آن را از سایر اتاق‌ها متمایز می‌سازد. در این گونه فضاها به راحتی می‌توانید دکوراسیون ورودی را با جاکفشی، چوب لباسی و اکسسوری چیدمان کنید. اما در برخی از آپارتمان های کوچک ورودی با سالن پذیرایی ادغام شده و فضای جداگانه‌ای به عنوان ورودی در خانه دیده نمی‌شود. به همین دلیل بهتر است با استفاده از انواع پارتیشن‌ها یا دیوارهای پیش‌ساخته آن را برای خانه تعریف کنید. پارتیشن‌ها انواع مختلفی دارند که اغلب برای پارتیشن ورودی خانه‌ها از نوع چوبی استفاده می‌شود. همچنین پارتیشن کمک می‌کند در صورت باز شدن درب خانه، فضای خصوصی شما در معرض دید قرار نگیرد. مقاله ایده‌های خلاقانه برای تقسیم فضای خانه و پارتیشن بندی در این زمینه به شما کمک خواهد کرد.

مدل پارتیشن ورودی خانه
پارتیشن‌ها در دو نوع ثابت و متحرک و در طرح‌ها و جنس‌های مختلف ساخته شده‌اند.

نکات مهم برای طراحی دکوراسیون ورودی


این فضای نسبتا کوچک اگر درست طراحی و چیدمان شود، می‌تواند وسیله های بسیاری را در خود جای دهد. به همین دلیل قبل از شروع طراحی دکوراسیون ورودی بهتر است بودجه خود و همچنین تمام وسیله‌‌هایی که قصد نگهداریش شان در ورودی را دارید، مشخص کنید. برای مثال اگر قصد دارید همه کفش‌های اعضای خانواده را در جاکفشی ورودی قرار دهید، بهتر است از یک جاکفشی بزرگ و جادار استفاده کنید. برای ساخت جاکفشی یا هر آنچه که برای این فضا به آن نیاز دارید، می‌توانید از سرویس آنلاین نجاری استادکار بهره ببرید. در ادامه به دیگر نکات مهم دکوراسیون ورودی می‌پردازیم.

1. یک پا‌لت رنگ برای دکوراسیون ورودی انتخاب کنید

در قدم اول جهت یکپارچه‌سازی فضا از لحاظ سبک و رنگ، یک پا‌لت رنگ انتخاب کنید. با توجه به وسایل منزل و سبک دکوراسیون داخلی دو الی سه رنگ مکمل برای طراحی ورودی منزل کافی است. سعی کنید مکمل رنگ‌های پا‌لت انتخابی‌تان در لوازمی مثل فرش، کوسن، کفپوش، روشنایی‌ها و سایر لوازم تزئینی وجود داشته باشد. اغلب رنگ‌های سفید، مشکی، طلایی برای طراحی دکوراسیون لوکس و رنگ‌های طوسی سفید و رنگ چوب برای دکوراسیون مدرن انتخاب می‌‌شوند.

بهترین ترکیب رنگ دکوراسیون ورودی منزل
رنگ‌های شاد مثل زرد، آبی روشن و قرمز مناسب دکوراسیون‌ فانتزی خانه هستند.

2. طراحی ورودی منزل را کاربردی کنید

از آنجایی که عبور و مرور زیادی در این فضا اتفاق می‌افتد، بهتر است دکوراسیون ورودی را کاربردی و جادار طراحی کنید. بنابراین کشوهایی برای بسته‌های پستی، قفسه‌هایی برای کفش، قلاب‌ آویز برای لباس و سبد‌‌‌هایی برای قرار دادن کیف پول، کلید، کارت اعتباری و مواردی از این دست در نظر بگیرید. اگر فضای کافی دارید، می‌توانید به کیسه‌های خریدی که هنگام ورود به خانه در دست دارید نیز فکر کنید.

مدل جاکلیدی دیواری
طراحی ورودی منزل را به گونه‌ای انجام دهید که وسیله‌های ضروری مثل کلید و کارت اعتباری را هنگام خروج از خانه به شما یادآوری کند.

3. اطراف درب ورودی را برای باز و بسته شدن خالی بگذارید

مطمئن شوید که یک مسیر واضح و مشخص برای باز و بسته شدن درب وجود داشته باشد. زیرا هیچ‌کس نمی‌‌خواهد هنگام رفت و آمد از مسیر تنگ عبور کند! بنابراین قبل از چیدمان کنسول، جا‌‌کفشی، آینه قدی و مواردی از این دست دقت کنید درب ورودی به چه صورتی باز و بسته می‌شود و طبق فضای مورد نیاز برای بازشو، وسایل را در اطراف آن بگذارید. در طول طراحی دکوراسیون ورودی همواره به کاربردی بودن عناصر و وسیله‌های این فضا توجه داشته باید. مقاله اشتباهات دکوراسیون منزل کوچک اطلاعات مورد نیاز را در اختیار‌تان قرار می‌دهد.

مدل درب ورودی ساختمان مسکونی
اطراف مسیر باز و بسته شدن در باید تا حد امکان خالی از وسیله باشد.

4. ورودی را منظم نگه دارید

فضای ورودی خانه همواره مستعد بی‌نظمی و شلوغی است. زیرا هر آن چیزی که همراه خود به خانه می‌آورید از توپ و وسایل بازی بچه‌ها گرفته تا خریدهای جدید خانه یا وسیله‌های مورد نیاز روز بعد می‌تواند در این محل قرار بگیرد. بهتر است برای منظم نگه داشتن این فضا فکر اساسی کنید. یکی از راهکارهای بسیار موثر قرار دادن سبد‌های حصیری و جادار است که هم جنبه تزیینی دارند، هم جنبه سامان‌دهی. تعدادی از این سبد‌ها را در کنار هم قرار داده و هر یک را برای کاری در نظر بگیرید. برای مثال سبدی را برای وسایل بازی کودکان، سبدی برای تغییرات فصلی مثل چتر یا صندل و سبدی برای دمپایی‌های روفرشی نام‌گذاری کنید.

چیدمان لوازم راهرو ورودی خانه
سبد‌های حصیری هم جنبه تزیینی دارند و هم جنبه ساماندهی.

5. دکوراسیون ورودی را شخصی‌سازی کنید

بعد از یک روز طولانی و خسته‌کننده بهتر است عکس‌های خانوادگی یا عکس‌های آخرین سفر هیجان انگیز‌تان در ورودی خانه به استقبالتان بیایند. فراموش نکنید که تحت هر شرایط و قوانینی، خانه و ورودی آن مربوط به شخص شماست. بنابراین می‌توانید هر آنچه که باعث خوشحالی‌تان در بدو ورود به خانه می‌شود را در این فضا قرار دهید.

ایده‌های خلاقانه برای طراحی ورودی منزل
عکس‌ها، هنردستی خودتان، یادگاری از آخرین سفر و موارد این چنینی استقبالی گرمی از شما هنگام ورود به خانه خواهند کرد. آن‌ها را در دکوراسیون ورودی جای دهید.

6. دکوراسیون ورودی را ساده و شیک نگه دارید

از قرار دادن وسیله‌های غیرکاربردی خودداری کنید و تا حد امکان دکوراسیون ورودی را ساده و شیک نگه دارید. اغلب زیباترین طراحی‌های ورودی، ساده‌ترین طرح‌ها هستند. آنچه واقعاً نیاز دارید، یک آینه شیک قدی، یک کنسول یا جاکفشی، نیمکت و چند شیشه دکوری است. اگر ورودی منزل شما فضای بزرگی دارد، می‌توانید از چند گیاه آپارتمانی نیز برای زیبایی بیشتر استفاده کنید. برای این منظور از راهنمایی مقاله ۲۵ تا از زیباترین گیاهان آپارتمانی گلدار که خوب است داشته باشید کمک بگیرید.

ایده‌های کاربردی برای طراحی و چیدمان لابی ساختمان
برای جلوگیری از شلوغ شدن فضای ورودی، تنها از لوازم کاربردی و ضروری برای چیدمان این بخش از خانه بهره بگیرید.

7. آینه قدی را فراموش نکنید

از آنجا که ورودی شما آخرین مکانی است که قبل از خروج از خانه در آن خواهید بود، توصیه می‌کنیم فضایی مخصوص آینه تمام قد در ورودی در نظر بگیرید. مقاله چگونه از آینه در دکوراسیون داخلی خانه استفاده کنیم؟ را بدین منظور مطالعه کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
بهترین محل نصب آینه قدی در خانه
نصب آینه قدر در ورودی خانه به روشن‌ و دلباز‌تر شدن این فضای کوچک کمک می‌کند.

8. نورپردازی را جدی بگیرید

هیچ کس دوست ندارد هنگام ورود به خانه از یک راهرو تاریک عبور کند. بنابراین نورپردازی در دکوراسیون ورودی بسیار مهم است. نورپردازی علاوه بر جلوه‌ بصری، برای تامین ایمنی فضا نیز به کار می‌رود. اگر فضای ورودی مربع شکل باشد، از لوستر‌های تزیینی و اگر ورودی به صورت راهرو تا سالن پذیرایی ادامه دارد، از لامپ‌های هالوژن مخفی برای نورپردازی کمک بگیرید.

ایده‌های جذاب نورپردازی ورودی و لابی ساختمان
آباژور هم ایده خوبی برای نورپردازی دکوراسیون ورودی است.

9. صندلی هم به کارتان می‌آید

وجود یک صندلی در ورودی خانه می‌تواند مانند یک عنصر نجات‌دهنده عمل کند. پوشیدن و حتی بستن بند کفش ممکن است بدون کمک از یک سکو یا صندلی کمی دشوار باشد. بنابراین برای راحتی خود و اعضای خانه یک صندلی متناسب با دکوراسیون را در ورودی قرار دهید. چهارپایه چوبی، نیمکت یا مواردی از این دست نیز جایگزین‌های خوبی برای صندلی هستند زیرا فضای کمتری نیز اشغال می‌کنند.

ایده‌های جالب طراحی ورودی آپارتمان‌های امروزی
نیمکت، آینه و قلاب لباس گزینه بسیار خوبی برای قرار دادن در ورودی منزل هستند.

10. یک نقطه کانونی ایجاد کنید

ورودی آپارتمان‌ها اغلب فضای کوچکی هستند، اما اگر دکوراسیون آن به درستی انجام شود، می‌تواند با هر فضای خانه رقابت کند. یک نقطه کانونی برای دکوراسیون ورودی انتخاب کنید. کنسول، نیمکت یا آینه هرکدام می‌توانند مرکز توجه و کانون دکوراسیون ورودی باشند و سایر لوازم مثل لوستر، اکسسوری، گیاه آپارتمانی، تابلو، سبد و شمعدان حول محور نقطه کانونی فضای ورودی قرار می‌گیرند.

مدل میز کنسول و پادری شیک و زیبا
پادری یا قالیچه ورودی نیز می‌توانند نقطه کانونی دکوراسیون ورودی باشند.

11. تاثیر قالیچه را دست کم نگیرید

یک قالیچه با بافت مستحکم و بادوام برای طراحی ورودی منزل انتخاب کنید. بافت مستحکم طی سالیان و با رفت‌وآمد مکرر افراد آسیب نمی‌بینند. تا حد امکان می‌توانید از قالیچه‌هایی با رنگ تیره یا چرک‌تاب انتخاب کنید تا در طول سال مجبور به شست‌وشوی آن نشوید. بادتان باشد فنگ‌شویی ورودی خانه هم اهمیت زیادی دارد.

انتخاب قالیچه طبق اصول فنگ‌شویی ورودی خانه
اگر کفش‌ها را در ورودی قرار می‌دهید، بهتر است قالیچه ورودی را فراموش کنید؛ زیرا از پخش شدن غبار در خانه جلوگیری می‌کند.

12. از فضای منفی بهره ببرید

فراموش نکنید این فضای خوش‌آمدگویی اولین قسمتی از خانه‌تان است که مهمانان با آن روبرو می‌شوند. بنابراین مکانی عالی برای قرار دادن وسایل تزیینی است. لوازم تزیینی را در فضای منفی ورودی قرار دهید تا از جای جای خانه به طور کامل بهره ببرید.

ایده‌های جذاب تزیینات دکوراسیون ورودی منزل
فضای منفی فرصتی برای تزیینات خلاقانه فراهم می‌کنند.

13. فضایی برای وسایل ضروری در نظر بگیرید

برای اینکه بدانید دقیقا چه فضایی را به وسیله‌های ضروری اختصاص دهید، به کارهای روزمره صبح خود فکر کنید. به طور مثال صبح هنگام بیرون رفتن از خانه به چه چیزهایی نیاز دارید؟ ملزومات شما هرچه هستند، آن‌ها را در طراحی دکوراسیون ورودی لحاظ کنید.

ترفندهای طراحی دکوراسیون ورودی منزل
هنگام طراحی چیدمان ورودی خانه خود، محل مناسبی را به لوازم مورد نیاز برای بیرون رفتن از منزل اختصاص دهید.

14. صنایع دستی طبیعی را برای دکوراسیون انتخاب کنید

برای طراحی ورودی منزل از صنایع دستی طبیعی برگرفته از طبیعت کمک بگیرید. شاخه‌های خشک، سبد حصیربافت دستی، سنگ نقاشی شده، فرش‌های الیاف طبیعی برای ورودی بسیار مناسب هستند. اضافه کردن هر کدام از این صنایع دستی به دکوراسیون ورودی ساختمان روح و جان تازه‌ای به این فضا می‌بخشد.

کاربرد صنایع دستی در تزیین ورودی خانه
بافته‌ها و دستسازه‌های بومی و محلی پر از رنگ‌ها و طرح‌های الهام‌بخش هستند و می‌توانند انرژی تازه‌ای در بدو ورود به خانه به شما بدهند.

جمع‌بندی

تمامی جزئیات در خانه می‌تواند بسیار الهام‌برانگیز و آرام‌بخش باشد. یک دکوراسیون ورودی زیبا و ساده می‌تواند استقبال گرمی از شما هنگام ورود به خانه داشته باشد. در این مقاله قصد داشتیم شما را با تمامی نکات موثر در دکوراسیون ورودی آشنا و راهکارهای لازم را جهت زیبایی بیشتر ارائه کنیم.

منبع: blog.modsy

نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − چهار =