چگونه دکوراسیون اتاق نشیمن را خانوادگی‌تر کنیم؟

0

تعداد زیادی ایده‌های کاربردی و در عین حال شیک برای دکوراسیون اتاق نشیمن خانوادگی وجود دارد. این ایده‌ها برای ایجاد آرامش در خانه و حس خوب برای همه اعضای خانواده طراحی شده‌اند. مهم این است که تک‌تک اعضا در اتاق نشیمن آرامش داشته باشند. افراد باید حس کنند هیچ فضایی به اندازه اتاق نشیمن‌شان برای تماشای تلویزیون یا گپ زدن خانوادگی راحت نیست.

اتاق نشیمن، خانوادگی‌ترین فضا در هر خانه است، بنابراین باید مبل و صندلی کافی برای همه اعضای خانواد و مهمان‌ها داشته باشد. اگر فضایی برای صندلی‌های اضافی ندارید، تهیه یک یا چند پاف مبل، مشکل شما را حل می‌کند. همچنین در مواقعی که نیازی به صندلی نیست، می‌توانید از آن‌ها به عنوان زیرپایی استفاده کنید.

ایده‌هایی برای خانوادگی‌تر کردن دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق‌های نشیمن بیش از هر چیز، حس آسایش و راحتی را به افراد منتقل می‌کنند. اگر در اتاق نشیمن خود احساس سردی دارید، به سادگی می‌توانید با افزودن یک بافت نرم، آن را گرم‌تر کنید. یک فرش زیبا یا یک گبه می‌تواند ظاهر یک اتاق را تغییر دهد. در نتیجه احساس خوشایندتری به آن می‌دهد.

اما باید دید چه چیزی یک اتاق نشیمن خانوادگی را ایده‌آل‌تر می‌کند. واقعیت این است که همه چیز بستگی به داشتن یک مبل راحت و شیک دارد. مبلمان باید برای کل خانواده کافی باشد. مبل‌های راحت یا صندلی‌های جادار که با کوسن‌های خوش آب و رنگ تزئین شده‌اند، همه افراد خانواده را مجذوب خود می‌کنند. به این ترتیب به جای اینکه هرکدام از اعضای خانواده به اتاق خودشان بروند، اوقات خود را در کنار هم می‌گذرانند.

از یک میز با ارتفاع کم هم می‌توان به‌عنوان فضایی برای قرار دادن ظرف میوه، میل بافتنی و کامواهای مادر خانواده و خوراکی‌های بچه‌ها استفاده کرد. برای دکوراسیون اتاق نشیمن، کفپوش‌های مقاوم و کاناپه‌هایی با روکش‌های بادوام و قابل شستشو انتخاب کنید. چراکه مبل‌ها معمولا زود به زود کثیف می‌شوند و باید در برابر شستشو مقاوم باشند. در ادامه با ایده‌های بیشتر آشنا شوید:

  1. منطقه‌ای را برای هر عضو خانواده در نظر بگیرید

اتاق نشیمن باید نیازهای مختلف افراد خانواده را در هر سنی که باشند، برآورده کند. از یک اتاق بازی کوچک برای کودکان گرفته تا یک سینمای خانوادگی برای افراد جوان و یک دفتر کار برای والدین. دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن باید چندمنظوره طراحی گردد. بنابراین باید با حفظ مناطق اختصاصی برای مقاصد مختلف (به‌ویژه در اتاق‌های نشیمن کوچک)، فضا را فراگیر نمایید.

شاید ندانید مبلمان اتاق نشیمن خود را چگونه باید بچینید. در این‌صورت می‌توانید هر منطقه از اتاق نشیمن را به یک نفر اختصاص دهید تا هرکس مکانی برای رفع نیازهای خود داشته باشد. می‌توانید یک میز کار کوچک در گوشه‌ای از اتاق برای پدر یا مادر خانواده قرار دهید تا از هرگونه مزاحمتی به دور باشند. همچنین می‌توانید کنار میز اتاق نشیمن، یک منطقه بازی برای کودک دلبند خود فراهم کنید.

بیشتر بخوانید: با 15 ترکیب چیدمان مبلمان منزل، نشیمن خود را جذاب کنید

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی با مبل راحتی ال
دکوراسیون اتاق نشیمن را به گونه‌ای طراحی کنید که همه افراد خانواده را دور هم جمع کند و به هر کدام فضای ویژه‌ای را اختصاص دهد.
  1. فضایی راحت برای بازی کودکان ایجاد کنید

در دکوراسیون اتاق نشیمن، فضایی جذاب برای کودکان در نظر بگیرید تا در طول روز احساس راحتی کنند. ممکن است خانه‌تان لوکس نبوده و دو اتاق نشیمن مجزا نداشته باشد. در این شرایط می‌توانید کف فضای نشیمن را با بافت‌های نرمی مثل فرش‌های مخملی یا زیراندازهای نرم و راحت بپوشانید. با این کار فضایی مناسب برای کودکان ایجاد می‌کنید.

مطمئن شوید ایده‌ها و راه‌حل‌های هوشمندانه‌ای برای استفاده از همه بخش‌های اتاق نشیمن به کار می‌گیرید. در نتیجه برای جمع‌آوری و مرتب کردن همه اسباب‌بازی‌ها در پایان روز، جایی وجود دارد. در ضمن والدین در زمان استراحت در شب، احساس نمی‌کنند در اتاق بازی کودک خود هستند. پوشاندن فضا با اکسسوری‌های رنگارنگ و باوقار، یک روش خلاقانه است تا دکوراسیون اتاق نشیمن را برای همه افراد دلپذیرتر کند.

بیشتر بخوانید: چگونه دکوراسیون نشیمن مناسب کودکان داشته باشیم؟

ایده‌های خلاقانه دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن با فضای بازی کودک
دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن را به گونه‌ای بچینید که فضایی برای کودک اختصاص یابد ولی اسباب‌بازی‌ها در کل اتاق پخش نباشند.
  1. در اتاق نشیمن یک مبل تختخواب‌شوی بزرگ بگذارید

استفاده از یک مبل راحت برای دکوراسیون اتاق نشیمن خانوادگی لازم است، مبلمانی که فضای کافی برای همه اعضای خانواده داشته باشد. یک امتیاز اضافی برای خانواده این است که یک مبل تختخواب‌شو هم در اتاق نشیمن گنجانده شود تا بچه‌های کوچک بتوانند روی آن دراز بکشند و چرت بزنند.

مبل تختخواب‌شو فقط برای خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، مناسب نیست. نوجوانان هم ممکن است به مکانی برای استراحت در حین تماشای فیلم و سریال مورد علاقه خود، نیاز داشته باشند. دکوراسیون اتاق نشیمن خانوادگی، نباید بی‌نظم و تصادفی طراحی شود. شما باید سبکی را پیاده‌سازی کنید که نگاه‌ها را به خود خیره کند.

کاربردهای جالب مبل تختخواب‌شو در دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی کوچک
استفاده از مبل تختخواب‌شو در دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی، کانون خانواده را گرم‌تر می‌کند. چون با این کار دیگر نیازی نیست که هر کس برای استراحت، به اتاق خود برود.
  1. مبلمان را برای کودکان خردسال خود مناسب‌سازی کنید

مبلمان باید دکوراسیون اتاق نشیمن خانوادگی شما را بیش از پیش شیک و چشم‌گیر نمایند. اما خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند، باید مبلمان را برای کودکان خود مناسب‌سازی کنند. یک راه آسان این است که در گوشه‌های تیز میز ناهار‌خوری و مبلمان، ضربه‌گیر نرم نصب کنید. این ضربه‌گیرها، خطر آسیب‌دیدگی کودکان را به‌طرز چشم‌گیری کاهش می‌دهند.

اتاق نشیمن چیست؟ ترفندهای مناسب‌سازی مبلمان و میز برای کودکان خردسال
با مناسب‌سازی دکوراسیون اتاق نشیمن، فضای امنی را برای کودکان خود فراهم می‌کنید. در ضمن خیال خودتان هم همیشه راحت است که فرزندتان در حین بازی، آسیب جدی نخواهد دید.
  1. روی دیوار اتاق نشیمن، یک گالری ایجاد کنید

آیا می‌دانید راز داشتن یک اتاق نشیمن شاد چیست؟ یک مبل تختخواب‌شو با رنگ جسورانه همراه با کوسن‌هایی به رنگ متضاد. با این حال، آویختن آثار هنری کودکان روی دیوار و تبدیل اتاق نشیمن به یک گالری، ایده بسیار هوشمندانه‌ای خواهد بود. این راهکار دکوراسیون اتاق نشیمن را به شکل خاصی خانوادگی می‌نماید.

ایجاد گالری هنری کودکانه باعث می‌شود فضای خانوادگی شما چندان جدی به نظر نرسد و به شادی و شوخ‌طبعی این مکان می‌افزاید. استفاده از قاب‌های سیاه نیز به دیوار گالری دیدی منسجم می‌بخشند.

بیشتر بخوانید: ۲۲ راهکار عالی برای فنگ شویی اتاق نشیمن

ایده‌های جالب برای تزیین دیوار اتاق نشیمن ایرانی با تابلوهای دکوراتیو و نقاشی کودک
شما با قاب کردن و نصب نقاشی‌های کودک خود، تنها دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک خود را چشم‌نواز نمی‌کنید. بلکه با این کار کودک را هم تشویق می‌کنید تا به خلق آثار هنری بیشتر، علاقه‌مند شود.
  1. با نصب چند سبد روی دیوار، از به‌هم‌ریختگی اتاق نشیمن جلوگیری کنید

اگر فضای شما محدود است، می‌توانید با آویختن سبد‌های پلاستیکی زیبا، از به‌هم‌ریختگی اتاق نشیمن جلوگیری کنید. از خلاقیت خود استفاده کنید تا با راه‌حل‌های هوشمندانه، به از بین بردن آشفتگی‌ها کمک کرده باشید. سبدهایی را انتخاب کنید که علاوه بر نظم دادن به محیط، دکوراسیون اتاق نشیمن شما را آراسته‌تر کنند. از این سبدهای دیواری می‌توان به عنوان فضای نگهداری اسباب‌بازی‌، کتاب‌، مجلات، آی‌پد، لباس‌ کودک و سایر مواردی که معمولاً به آن نیاز دارید، بهره گرفت.

وسایلی که لازم نیست در دسترس کودکان باشند را می توان در سبدهای بالاتر گذاشت. برای آویختن سبدها به دیوار، از قلاب‌های تزئینی اما محکم استفاده کنید تا بتوانند وزن وسایل داخل سبد را تحمل کنند.

بیشتر بخوانید: 11 ایده‌ دکوراسیونی خاص برای استفاده از سبد در خانه

کاربرد خلاقانه سبدهای حصیری در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک
شما می‌توانید سبدها را در رنگ‌های مختلف هم انتخاب کنید تا به دکوراسیون اتاق نشیمن شما جلوه بیشتری بدهند.
  1. برای خود، یک فضای کاری منعطف درست کنید

در یک خانه بزرگ فضا زیاد است و اتاق جداگانه‌ای به‌عنوان اتاق کار در نظر گرفته می‌شود. اما در خانه‌های کوچک‌تر، برای ایجاد یک فضای کاری جمع و جور در اتاق نشیمن، می‌توان چند شلف‌ چوبی را روی یک دیوار نصب کرد. به خاطر داشته باشید که ممکن است افراد در هنگام کار به شلف تکیه دهند، بنابراین باید محکم نصب شوند.

این ترفند مینیمالیستی، جایگزین میز یا مبلمان اداری-خانگی سنتی است. یک صندلی هم برای کار انتخاب کنید که چندان اداری به نظر نیاید و به راحتی با دکور اتاق ترکیب شود.

ایده‌های جالب برای چیدمان دفتر کار خانگی با نصب شلف چوبی دیواری دکوراتیو
نصب چند شلف چوبی و گذاشتن اشیاء دکوری روی آن‌ها نه تنها به دکوراسیون اتاق نشیمن شما جلوه می‌بخشد، بلکه یک فضای دنج و راحت هم به عنوان دفتر کار خانگی فراهم می‌کند.
  1. از هر فضایی به‌صورت بهینه استفاده کنید

از فضای کناری یک پنجره برای درست کردن نیمکت یا کاناپه استفاده کنید. کشوهای زیر کاناپه، فضای زیادی برای قرار دادن اشیای اضافی می‌دهند و بسیار کاربردی هستند. این کشوها برای مرتب کردن سریع اتاق نشیمن قبل از ورود مهمانان عالی خواهند بود. برای هر کشو یک کاربری خاص مشخص نمایید تا به منظم کردن خانه کمک کند. می‌توانید هر وسیله‌ای را (از اسباب‌بازی و کتاب گرفته تا شارژر و تبلت) در این کشوها قرار دهید.

ترفندهای کاربردی استفاده بهینه از فضای اتاق نشیمن سنتی
دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن را با نصب کاناپه چوبی در کنار پنجره، جذاب‌تر کنید. در ضمن شما می‌توانید از قسمت‌های زاویه‌دار هم به عنوان یک میز کناری بهره بگیرید.
  1. روی مبلمان چندتکه سرمایه‌گذاری کنید

به دنبال مبل‌هایی باشید که برای دیدن یک فیلم یا سریال به همراه خانواده، راحت باشند. مبل‌های چندتکه در طرح‌ها و مدل‌های مختلف در بازار وجود دارند که دارای انعطاف لازم برای تغییر دکوراسیون اتاق نشیمن هستند. برخی از این مبل‌ها امکانات مخفی هم دارند. بنابراین برای این منظور عالی به نظر می‌رسند. مثلا دارای پشت‌سری مخفی یا زیرپایی هستند و از نشستن روی آن‌ها خسته نخواهید شد.

بیشتر بخوانید: ضرورت داشتن مبل خوب در خانه چیست؟

کاربرد پاف مبل و مبلمان چند تکه در دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن
دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن، با مبلمان چند تکه سازگاری زیادی دارد. بعلاوه اگر تعداد افراد خانواده شما بیشتر شد، شما می‌توانید قطعات مبل بیشتری را به فضای خود اضافه کنید.
  1. در اتاق نشیمن، یک تختخواب مخفی قرار دهید

باورش سخت است که در زیر مبل، تختخوابی وجود داشته باشد. اما این مدل مبل به آسانی به یک تختخواب دونفره راحت تبدیل می‌شود. اگر فضایی به‌عنوان اتاق مهمان ندارید، یک ایده عالی، استفاده از این مدل مبل‌های تختخواب‌شو است. بخش نشیمن این مبل بالا می‌رود و کف تختخواب و پایه‌های آن از داخل به بیرون می‌آیند.

کاربردهای مبل تختخوابشو در دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک و نقلی
اگر منزل شما اتاق کافی برای مهمان ندارد، شما می‌توانید در اتاق نشیمن ایرانی خود، یک مبل تختخوابشوی جمع و جور و یک آباژور برای استراحت مهمانان در نظر بگیرید.
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. با به‌کارگیری رنگ‌ها و طرح‌ها، دکوراسیون اتاق نشیمن را شاد و پرانرژی کنید

با بهره‌گیری از یک مبل زرد، اتاق نشیمن جذاب و خانوادگی ایجاد کنید. ترکیب رنگ زرد روشن با دیوارهای صورتی، ترکیبی گرم و مدرن است. اگر به دنبال ایده‌های تابستانی هستید، این ترکیب رنگ برای دکوراسیون اتاق نشیمن شما بی‌نظیر خواهد بود.

برای تکمیل اثاثیه یا لوازم داخلی اتاق نشیمن، یک پاف با روکش خال‌دار، فرش‌های دو‌رنگ چندلایه و یک ردیف کوسن با طرح‌های هندسی چشم‌نواز تهیه کنید. طرح‌های ریز و درشت را با هم ترکیب کنید تا فضا مدرن‌تر جلوه کند. با چیدن چند گلدان، تابلو یا مجسمه‌ و انجام نورپردازی ساده، این طرح‌های هندسی را در اطراف اتاق نشیمن تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: چگونه دکوراسیون زرد را به خانه بیاوریم؟

انتخاب بهترین ترکیب رنگ گرم و شاد برای چیدمان اتاق نشیمن مدرن
برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن خود، از رنگ‌های گرم و شاد استفاده کنید. استفاده از این رنگ‌های گرم، صمیمیت و گرمای روابط خانوادگی شما را دوچندان خواهد کرد.
  1. منطقه‌ای را به بازی کودکان اختصاص دهید

اگر در خانه اتاق بازی ندارید، منطقی است که گوشه‌ای از اتاق نشیمن را به بازی بچه‌ها اختصاص دهید. بدون وجود این فضا، اسباب‌بازی‌ها همه‌جا پخش می‌شوند و همه اتاق نشیمن شما به یک اتاق بازی بزرگ تبدیل می‌گردد.

اتاق‌های نشیمن خانوادگی به کمد و کشوهای زیادی نیاز دارند. شما باید مطمئن شوید که همه اعضای خانواده یک کمد یا کشوی اختصاصی برای خود دارند تا وسایلشان را در آن دهند. همچنین برای بچه‌ها کمد یا کشویی در نظر بگیرید که بتوانند به راحتی اسباب‌بازی‌های خود را در آن بگذارند یا بردارند.

انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای دکوراسیون اتاق بازی کودک
برای ایجاد جذابیت در دکوراسیون اتاق نشیمن برای کودکان، شما می‌توانید در پس‌زمینه خنثای اتاق، لوازم و اسباب‌بازی‌های رنگی قرار دهید.
  1. به دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک خود، عکس خانوادگی اضافه کنید

اتاق نشیمن خود را با نصب مجموعه‌ای از عکس‌های خانوادگی، شخصی‌سازی کنید. فضای خالی دیوار بالای مبل یا کمد، مکان ایده‌آلی برای اجرای ایده شخصی‌سازی دیوار نشیمن است. قاب‌هایی را انتخاب کنید که از نظر اندازه و رنگ یکسان باشند و آن‌ها را به صورت شبکه‌ای نصب کنید تا تأثیر بصری مثبتی ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید: دیوار بالای مبل را با این 7 ایده تزیین کنید

ایده‌های جذاب برای تزیین دیوار پشت مبل اتاق نشیمن و پذیرایی با قاب عکس‌های خانوادگی
برای شخصی‌سازی دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی، استفاده از یک میز گرد یا مستطیل شکل با قاب‌عکسهای خانوادگی هم ایده جالبی خواهد بود.
  1. دکوراسیون اتاق نشیمن را با تکنولوژی تلفیق کنید

شما می‌توانید یک چیدمان تکنولوژی‌محور در اتاق نشیمن خانوادگی خود پیاده‌سازی کنید. برای این منظور کمدها یا کشوهای کم‌ارتفاعی انتخاب کنید که دکوراسیون اتاق نشیمن را تحت‌الشعاع قرار ندهند. روی دیوار هم شلف‌های ساده نصب کنید.

وسایل تکنولوژی مانند کنسول‌ها و کنترل‌های بازی، می‌توانند نظم یک اتاق نشیمن خانوادگی را به هم بریزند. اما شما می‌توانید برای نظم دادن به دکوراسیون اتاق نشیمن، از رنگ‌های کم‌رنگ برای مبلمان و دیوارها استفاده کنید تا ظاهری یکپارچه به آن ببخشید. سپس همه وسایل مربوط به تکنولوژی را هم داخل کشوها بگذارید تا نظم فضا حفظ شود.

ترفندهای نظم‌بخشی و چیدمان برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک
نوجوانان و جوانان عاشق بازی‌های رایانه‌ای هستند. اما تعدد این وسایل بازی ممکن است نشیمن شما را بهم‌ریخته نشان دهد. شما می‌توانید دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک خود را جوری طراحی کنید که جایی برای همه این وسایل داشته باشد.
  1. بی‌نظمی را از اتاق نشیمن دور نگه دارید

شلف‌ها و قفسه‌ها را همیشه آراسته و مرتب نگه دارید و اشیای زیادی روی آن‌ها قرار ندهید. یک اتاق نشیمن منظم ایجاد کنید و وسایل اضافی را در کشو‌ها و کمدها، مخفی نگه دارید. کتاب‌ها و مجلات را هم در جای مناسبی قرار دهید. از فضای بلااستفاده بالای مبل برای نصب یک شلف و برای نمایش عکس‌های سیاه و سفید خانوادگی استفاده کنید.

اصول چیدمان و ترفندهای مرتب کردن اتاق نشیمن مدرن
یکی از مهم‌ترین راه‌های خانوادگی کردن دکوراسیون اتاق نشیمن ایرانی، مرتب نگه داشتن آن است. برای هر چیز، یک جای مناسب در نظر بگیرید. پس از استفاده از هر وسیله، آن را سر جای خود قرار دهید.
  1. برای اتاق نشیمن خانوادگی خود، مبلمان بادوام انتخاب کنید

شاید فکر کنید با وجود یک خانواده پرجمعیت، نمی‌توانید یک اتاق نشیمن شیک و مدرن داشته باشید. اما باید بگوییم که سخت در اشتباهید! می‌توانید دیوارها را با رنگ سفید قابل شستشو نقاشی کرده و کرکره‌های تمیز را جایگزین پرده‌های شلوغ کنید. مبل‌های چرمی بادوامی را هم جهت راحتی در تمیز کردن انتخاب کنید. سپس با یک لوستر سقفی جذاب، به دکوراسیون اتاق نشیمن زرق و برق مدرن ببخشید.

نکات مهم انتخاب مبلمان چرم برای دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی
در خانواده‌های پرجمعیت، انتخاب مبلمان بادوام برای دکوراسیون اتاق نشیمن، از ضروریات است. چون در چنین خانواده‌هایی به دلیل استفاده مداوم، استهلاک مبل زیاد خواهد بود.
مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار
  1. فضا را دوستانه کنید

زندگی خانوادگی امروزی بسیار پرمشغله است. بنابراین باید دکوراسیون اتاق نشیمن مدرنی ایجاد کنید که اعضای خانواده را تشویق کند با هم وقت بگذرانند و از معاشرت با یکدیگر لذت ببرند. با اضافه کردن مبل‌های راحتی به نشیمن، در یک فضای غیر هم‌سطح با پلان باز فضایی صمیمی ایجاد کنید. استفاده از فضای فرورفته در اتاق نشیمن، قدیمی ولی بسیار چشمگیر است. دیوارهای سفید با آیتم‌هایی به رنگ صورتی و آبی در دکوراسیون اتاق نشیمن، محیط را روشن و دوستانه نگه می‌دارد. کفپوش چوبی و تیره‌رنگ هم به محیط حس گرمی می‌دهد.

ایده‌های جذاب برای تلفیق پلان باز با دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی
چیدمان و دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی باید به گونه‌ای باشد که همه اعضای خانواده را دور هم جمع کند و خستگی یک روز کاری شلوغ را برطرف نماید.
  1. از کفپوش‌های مناسب خانواده استفاده کنید

ایده‌های متعددی برای کفپوش اتاق نشیمن وجود دارد. اما برای خانوادگی‌تر کردن دکوراسیون اتاق نشیمن باید کاربردی‌ترین گزینه‌ها را در نظر گرفت. برای سبک کلاسیک، کفپوش‌های چوبی انتخاب کنید که به راحتی تمیز شوند. پهن کردن یک فرش بزرگ یا چند فرش کوچک‌تر روی کفپوش‌ها، جلوه آن‌ها را بیشتر می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تمیز کردن کفپوش چوبی

اتاق نشیمن به انگلیسی | نکات مهم انتخاب کفپوش مناسب برای اتاق پذیرایی و نشیمن
برای انتخاب کفپوش، دست شما بسیار باز خواهد بود. اما سعی کنید فقط زیبایی دکوراسیون اتاق نشیمن را مد نظر قرار ندهید. چون راحتی تمیز کردن کفپوش هم بسیار مهم است.
  1. برای همه، جا باز کنید!

حتما یک مبل بزرگ را در بالای لیست خرید خود بنویسید! وجود یک مبل بزرگ نقش مهمی در زندگی خانوادگی خواهد داشت. طراحی ال شکل آن هم حس بهتری به محیط می‌دهد و باعث جمع و جور ماندن فضا می‌شود. با این نوع چیدمان یک فضای بزرگ برای بازی کودکان هم وجود خواهد داشت. رنگ خنثی دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن، دست شما را برای به‌کارگیری انواع طرح و رنگ باز می‌گذارد.

انتخاب بهترین ترکیب رنگی برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن
برای طراحی دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن، رفاه حال همه افراد خانواده از جمله کودکان باید در نظر گرفته شود. پس فضای بازی آن‌ها را فراموش نکنید!
  1. در پلان‌های باز، منطقه‌بندی را فراموش نکنید

اتاق‌های نشیمن با پلان باز یک انتخاب عالی هستند، زیرا جنبه اجتماعی آن برای تعامل خانوادگی عالی است. به راحتی می‌توانید مناطقی را به استراحت، صرف غذا و کار اختصاص دهید. از بافت‌های ملایم و رنگ‌های نشاط‌آور برای کوسن، تابلو و رومیزی‌ غافل نشوید. به این ترتیب فضای نشیمن شما خانوادگی‌تر می‌شود.

ایده‌های جذاب برای اکسنت وال اتاق نشیمن و پذیرایی مدرن
یک راه عالی برای فراهم کردن آسایش برای تمام اعضای خانواده، ایجاد منطقه‌بندی در دکوراسیون اتاق نشیمن است.
  1. کمدها و کشوهای زیادی را برای جا دادن وسایل در نظر بگیرید

در دکوراسیون اتاق نشیمن خود، از چند کمد مستقل با درب شیشه‌ای برای نگهداری اشیا استفاده کنید. سپس آن‌ها را با فایل‌ها و جعبه‌ها و وسایل رنگارنگ پر کنید. از فضای بالا کمدها هم از جعبه‌هایی با رنگ نزدیک به رنگ دیوارها، ابرای نگهداری اقلامی که کمتر نیاز دارید، بهره بگیرید. بخش‌های پایینی کمد را هم می‌توان به اسباب‌بازی‌های کودکان اختصاص داد تا روی زمین پخش نباشند. یک میز جلومبلی کشودار هم کمک بیشتری به نظم‌دهی فضا می‌کند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل سفارش ساخت کمد دیواری

استفاده بهینه از فضا با ساخت کمد برای دکوراسیون اتاق نشیمن سنتی
در دکوراسیون اناق نشیمن سنتی، کمدهای زیادی را باید به کار گرفت. این کمدها علاوه بر جای دادن اشیاء در خود، می‌توانند برای شیک‌تر شدن فضا هم به کار گرفته شوند.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. به دکوراسیون اتاق نشیمن خانوادگی خود، احساس دنج بودن و جذابیت بدهید

مبل‌های بزرگ با کوسن‌های زیبا، برای پایه‌گذاری یک اتاق نشیمن دنج و آرامش‌بخش کافی هستند. می‌توانید گرمای فضا را با آتش شومینه و مبلمان چوبی بیشتر کنید. پتوهای پشمی یا کتان که تا شده‌اند و روی دسته‌های مبل قرار گرفته‌اند، دکوراسیون اتاق نشیمن را گرم و دلچسب نشان می‌دهند. همچنین این پتوها در فصل پاییز و زمستان گرمتان می‌کنند. هر عضو خانواده به یک پتو نیاز دارد، بنابراین باید به اندازه کافی پتو در دسترس قرار دهید.

کاربرد دکوراتیو پتو و شال مبل در دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی
پتوهای تا شده می‌توانند به عنوان اشیاء دکورانتیو به کار بروند. بنابراین در انتخاب طرح و رنگ آن‌ها، دقت کافی به خرج دهید.

سخن پایانی

با انتخاب مناسب دکوراسیون اتاق نشیمن، می‌توان اهداف بسیار متفاوتی به این فضا داد. یک اتاق نشیمن خانوادگی اتاقی است که فضاهایی مجزا برای بازی کودکان، دیدن فیلم و سریال جوانان، انجام کارهای شخصی والدین و لذت بردن نوجوانان از بازی‌های رایانه‌ای داشته باشد. البته در خانه‌های کوچک‌تر، اتاق نشیمن باید دارای یک فضای گرم برای پذیرایی از مهمانان هم باشد.

دکوراسیون اتاق نشیمن باید به گونه‌ای انتخاب گردد که محیطی آرامش‌بخش و صمیمی برای تمامی اعضای خانواده فراهم شود. در این شرایط، اعضای خانواده بودن در اتاق نشیمن را به رفتن به اتاق‌های خود ترجیح خواهند داد.

منبع: Idealhome

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو + 3 =