فنگ شویی حمام و سرویس بهداشتی

0

بیشتر افراد ممکن است از بحث فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام تعجب کنند. اما واقعیت این است که همه ما صبح‌مان را در سرویس بهداشتی یا حمام شروع می‌کنیم و قبل خواب نیز حتما سری به آنجا می‌زنیم. پس ایجاد انرژی مثبت در این فضا، می‌تواند تاثیر زیادی روی روند روز ما بگذارد.

فنگ شویی یک روش نسبتاً ساده است که با کمک لوازم خانه و چیدمان، به ایجاد فضایی دور از تنش کمک می‌کند. فنگ شویی از ترکیب دو کلمه «فنگ» و «شویی» به معنای باد و آب تشکیل شده است. این دو عنصر اساس تمام قوانین چیدمان فنگ شویی را در بر می‌گیرند. اصول فنگ شویی در تمام قسمت‌های خانه کاربرد دارد؛ اما در این مقاله قصد داریم به شما طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی را آموزش دهیم.

آیا می توان از فنگ شویی برای سرویس بهداشتی و حمام هم استفاده کرد؟

فنگ شویی در واقع هنر باستانی هماهنگ کردن انسان با محیط اطراف با استفاده از انرژی است. بنابراین در هر محیطی که رفت و آمد داشته باشید و زمان بگذرانید، می‌توانید از فنگ شویی استفاده کنید؛ از جمله سرویس بهداشتی و حمام.

امروزه حمام‌های مدرن محلی برای استراحت، پاکسازی ذهن و تجدید قوا هستند. حمام می‌تواند فضایی لوکس، گرم و آرام‌بخش باشد که تمام خستگی روز را از بدن دور می‌کند. طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی به شما کمک می‌کند تا این فضای پر اهمیت را به محلی زیبا دلنشین و سرشار از آرامش تبدیل کنید. مقاله کاربرد فنگ شویی در دکوراسیون داخلی اطلاعات بیشتری را در این خصوص در اختیارتان قرار می‌دهد.

اصول فنگ‌شویی حمام و توالت
با رعایت اصول فنگ‌شویی در حمام خانه می‌توانید آن را به فضایی آرام‌بخش تبدیل کنید که با شمع و گیاه چیدمان شده است.

اصول فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام

طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی قوانینی دارد که اجرای آن‌ها ضروری است. در ادامه مقاله با هفت قانون اولیه فنگ شویی توالت و حمام آشنا خواهیم شد:

قانون اول فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: نظافت و ساماندهی

طبق اصول فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام، لازم است نظافت و ساماندهی لوازم این فضا به طور منظم و در فواصل کوتاه انجام شود. رطوبت و نور کم این فضا، باعث رشد میکروب‌ها و باکتری‌ها را می‌شود. بنابراین نباید در این محل لوازم غیر قابل استفاده نگهداری شود؛ زیرا وجود آن‌ها، سرعت تکثیر میکروب‌ها و باکتری‌ها را دوچندان می‌کند. به همین دلیل سرویس بهداشتی نیازمند نظافت و ساماندهی روزانه است.

قانون دوم فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: تهویه

یکی از مهم‌ترین عناصر فنگ شویی باد یا همان جریان هوا و رطوبت است. هیچ فردی از قرار گرفتن در محیط مرطوب و بدبو لذت نمی‌برد. رطوبت زیاد، نور کم و محیط آلوده سرویس بهداشتی باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود و بستر رشد بسیاری از میکروب‌ها و باکتری‌ها را فراهم می‌کند. همچنین طول عمر لوازم داخل توالت و حمام را نیز کم می‌کند. بنابراین برای رعایت اصول فنگ شویی سرویس بهداشتی، یک سیستم تهویه در فضای مناسب نصب کنید. بوگیر، شمع معطر و عود هم لوازمی هستند که می‌توانند فضای سرویس بهداشتی را خوش بو کرده و رطوبت را کاهش دهند.

قانون سوم فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: رنگ

استفاده از رنگ‌های گرم و برگرفته از طبیعت، یکی از اصول فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام است که تاثیرات چشمگیر آن را به سرعت مشاهده خواهید کرد. بنابراین سعی کنید رنگ‌های گرم با تنالیته روشن برای کاشی‌های حمام انتخاب کنید تا محیط سرشار از آرامش ایجاد شود. اگر رنگ کاشی‌های سرویس بهداشتی شما آرام‌بخش نیست و یا بسیار قدیمی است می‎توانید از خدمات کاشی کاری استادکار جهت تعویض و یا تعمیر کا‌شی‌ها استفاده کنید.

قانون چهارم فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: شکل و فرم اجزا

همواره به خاطر داشته باشید که قرار دادن لوازم و یا کاشی‌های مثلثی و زاویه‌دار در فضای خانه به ویژه سرویس بهداشتی با اصول فنگ شویی مغایرت دارد. بهتر است از لوازم، اکسسوری و کاشی، با زاویه نرم و قوس‌دار استفاده کنید.

قانون پنجم فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: آینه

آینه جز جدایی ناپذیر چیدمان و طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی است. آینه می‌تواند نور و روشنایی محیط را افزایش داده و فضای سرویس بهداشتی را بزرگ‌تر جلوه دهد. به همین دلیل آینه یکی از لوازم محبوب فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام است. برای آگاهی بیشتر و محل مناسب نصب، مقاله محل قرار گیری آینه در فنگ شویی را مطالعه کنید.

قانون ششم فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: گیاهان

حضور گیاهان در طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی ضروری است، زیرا گیاهان اولین عناصری به‌حساب می‌آیند که می‌توانند به‌سادگی تمام انرژی منفی محیط را از بین ببرند. گیاهانی که مناسب فضای مرطوب و کم نور هستند مانند بامبو برای فنگ شویی توالت و حمام پیشنهاد می‌شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

قانون هفتم فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام: اکسسوری یا لوازم تزئینی

قرار دادن اکسسوری مناسب برای قوت بخشیدن به اصول فنگ شویی در حمام بسیار مهم است. لوازمی مانند عود، شمع، عطر و انواع صابون معطر، می‌تواند آرامش ذهن و روح را افزایش دهد.

طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ‌شویی
قرار دادن گیاه در سرویس بهداشتی انرژی مثبت این فضا را دوچندان می‌کند.

راهکارهایی برای فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام

اگر تمایل به طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی را دارید، در ادامه مقاله راهکارهایی را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید با سرعت بیشتری قوانین فنگ شویی را اجرا کنید:

1. درب توالت را ببندید

اولین قدم و مهم‌ترین قدم در فنگ شویی توالت و حمام، بستن درب توالت است. زیرا بستن درب توالت باعث جلوگیری از انتشار انرژِی منفی حاصل از آب آلوده می‌شود. این عادت ساده هم باعث کاهش رطوبت و بوی نامطبوع در سرویس بهداشتی می‌شود و هم میزان سرعت رشد باکتری و میکرب‌ها را به حداقل می‌رساند.

2. درب حمام را بسته نگه دارید

اگر در سرویس بهداشتی منزل شما حمام و توالت در یک فضا قرار دارند، حتما با پرده یا پارتیشن و … این دو قسمت را از هم جدا کنید.

3. آینه نصب کنید

محل قرار گرفتن آینه در طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی بسیار مهم است. بر این اساس آینه نباید روبه روی دوش، توالت و هر قسمت از سرویس بهداشتی که محل جریان آب است قرار گیرد. بنابراین بهترین مکان قرار گرفتن بالای روشویی یا در فضایی دور از دوش و توالت است.

4. از گیاهان استفاده کنید

گیاه آپارتمانی سبز و زنده، یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای بهبود فنگ شویی هر سرویس بهداشتی است. گیاه انرژی منفی حاصل از آب آلوده سرویس بهداشتی را به انرژی حیات تبدیل می‌کند. مقاله فنگ شویی با استفاده از گل و گیاه و جذب انرژی به وسیله آنها به شما در انتخاب گیاه و مکان مناسب آن در دکوراسیون خانه کمک می‌کند.

5. نظم را رعایت کنید

نظم و ساماندهی لوازم سرویس بهداشتی را هیچ‌گاه فراموش نکنید. به لوازمی که در حمام نگهداری می‌شود مانند مواد آرایشی و دارویی به طور منظم رسیدگی کنید. لوازمی که تاریخ مصرف آن‌ها منقضی شده و یا از آن‌ها استفاده نمی‌شود را از محل دور نگه دارید. در فنگ شویی سرویس بهداشتی و حمام، آنچه در فضا قرار می‌دهید، بر سلامتی جسم و روان شما تاثیر می‌گذارد.

6. حوله‌ها را دائم تعویض کنید

حوله می‌تواند اولین محل رشد میکروب و باکتری در سرویس بهداشتی باشد. پوست بزرگ‌ترین اندام بدن است و شما انرژی موادی را که روی آن می‌گذارید جذب می‌کنید. به همین ترتیب، خانه و فنگ شویی شما نیز تحت تاثیر کیفیت و انرژی زندگی حوله حمام قرار می‌گیرد. بنابراین به طور منظم حوله‌ها را تعویض کنید و آن‌ها را با شوینده‌های قوی شست و شو دهید.

7. سرویس و حمام را دائم نظافت کنید

از آنجا که حمام و سرویس بهداشتی فضایی برای پاکسازی و تصفیه بدن است، به طور منظم فضا را با شوینده مناسب و قوی نظافت کنید. در این خصوص برنامه‌ نظافتی تنظیم کرده و به آن پایبند باشید.

نکات مهم فنگ‌شویی سرویس بهداشتی و حمام
حوله‌ها را در فواصل کوتاه تعویض کنید؛ زیرا شما انرژی موادی را که روی پوست خود قرار می‌دهید، جذب می‌کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با هفت قانون فنگ شویی آشنا کنیم و همچنین  راهکارهایی ساده برای  طراحی سرویس بهداشتی بر اساس اصول فنگ شویی، ارائه کردیم. نظافت دائم و سازماندهی، تهویه، شمع و گیاه از اساسی‌ترین نکات فنگ شویی توالت و حمام است که با رعایت ‌آن‌ها می‌توان محیطی آرام و شیک را فراهم کرد.

منابع: thespruce | fengshuipundit

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

نصب شیرآلات و تعمیر سیفون

  • نصب شیرآلات ساختمانی و بهداشتی
  • نصب شیرآلات اهرمی، مخلوط و پیچی
  • نصب شیر ظرفشویی، روشویی و شیرآلات دیواری
  • نصب دوش حمام و شیرهای سرویس بهداشتی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − یازده =