تکنیک های فنگ شویی در بازسازی خانه که خوب است بدانید

0

قرار است خانه‌تان را بازسازی کنید یا طراحی بخش‌هایی از آن را تغییر دهید؟ بهتر است این کار را با اصول و تکنیک های فنگ شویی در بازسازی خانه انجام دهید تا انرژی بی نهایت را به سمت محیط زندگی‌تان بفرستید. در زیر راه های انجام این کار برایتان شرح داده می شود.

تکنیک های فنگ شویی در بازسازی خانه
اگر قصد بازسازی خانه خود را دارید، نیاز است مسائلی را در خصوص تکنیک های فنگ شویی در بازسازی مدنظر قرار دهید

فنگ شویی چیست؟

فنگ شویی هنر باستانی شرقی است که اعتقاد آن بر این است که چگونگی چیدمان و دکوراسیون خانه می‌تواند بر جریان انرژی در خانه و زندگی شما تاثیر بگذارد.

اصول فنگ شویی به طور گسترده برای طراحی و دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرد تا جریانی از انرژی‌های مثبت و خوب را به خانه شما هدایت کند. در زیر تکنیک هایی برای شما که قصد بازسازی خانه را دارید شرح داده می‌شود که هم‌راستا با اصول فنگ شویی است.

نکات و تکنیک های فنگ شویی در بازسازی

  • شاید به این فکر کنید که تنها بخش‌هایی از خانه که بیشتر از آنها استفاده می کنید نیاز به بازسازی بر اساس اصول فنگ شویی را دارند.

برای مثال شاید تصور کنید که تنها نیاز است در آشپزخانه و اتاق نشیمن خود که بیشتر از آنها استفاده می‌کنید باید احساس خوبی ایجاد کنید. اما فراموش نکنید که دیگر مکان ها مانند اتاق خواب، حمام و حتی کمد و گنجه ها نیز نیاز به چیدمانی خاص دارند، چرا که اگر یک ناحیه نادیده گرفته شود، می‌تواند انرژی منفی را در کل خانه شما پخش کند.

  • ابتدا لازم است که یک طرح فنگ شویی برای خانه خود تعریف کنید و فهرستی از اولویت هایتان را یادداشت کنید تا منزل‌تان را به وضعیت مورد نظر نزدیک کنید. در زیر تعدادی از این جزئیات را مشاهده می کنید.

تعویض درب‌ها و رنگ آمیزی آنها

درب ورودی به عنوان درگاه اصلی ورود انرژی به خانه بسیار دارای اهمیت است. رنگ درب ورودی و موضع قرارگیری آن، وجود راه پله و… می تواند بر چگونگی ورود جریان انرژی به خانه شما تاثیر بگذارد.

اگر درب خانه شما به گونه ای است که رو به دیوار باز می شود و نمی‌توانید در بازسازی فکری به حالش بکنید، بهتر است که آینه‌ای کنارش در نصب کنید تا انرژی های منفی را به بیرون از خانه هدایت کند.

تاکنون به این فکر کرده اید که اگر یک درب وسط خانه داشته باشید، انرژی چگونه عبور کرده و به بقیه خانه برسد؟ در این حالت می توانید دیوار وسط را بردارید، اما اگر مایل نیستید که در بازسازی به دیوارها دست بزنید بهتر است با اجسامی مانند گیاهان، آینه‌ها و مبلمان انرژی را داخل خانه پخش کنید.

همچنین بهتر است درب های کهنه خانه خود را تعویض کنید یا به آنها با رنگ های گرمی مانند چوب انرژی ببخشید.

تعویض درب ها شامل درب کمددیواری و کابینت ها نیز می شود. بنابراین اگر به دنبال جذب انرژی در آشپزخانه هستید حتما کابینت‌های روشن و نوساز را جایگزین کنید تا نور و انرژی را به سمت خانه تان جذب کنند. لازم است فضایی برای جاکفشی نیز تعبیه کنید تا کفش‌ها را داخل آن گذاشته و از ازدحام کفش جلوی درب خانه ممانعت به عمل آورید.

تکنیک های فنگ شویی در بازسازی
درب ورودی به عنوان درگاه اصلی ورود انرژی به خانه بسیار دارای اهمیت است و لازم است تکنیک های فنگ شویی در بازسازی آن لحاظ شود.

نورپردازی جذاب

برای اینکه انرژی منفی بیرونی به داخل نیاید، بهتر است جلوی درب ورودی گلدان گذاشته یا از نورپردازی برای جلب توجه دید به سمت داخل خانه استفاده کنید.

همچنین اگر تصمیم به تعویض پله‌ها دارید، بهتر است پله های عریض تر را برای درب ورودی انتخاب کنید.

ریخت و پاش و شلوغی ها را برطرف کنید

یکی از تکنیک های فنگ شویی در بازسازی خانه این است که به هم ریختگی ها می تواند انرژی های مثبت را از خانه تان دور کند.

پس علاوه بر اینکه ظاهر خانه را مرتب می‌کنید، سعی کنید اگر دیواری ترک برداشته، شیشه ای شکسته یا گلدانی خشک شده، نسبت به تعمیر و تعویض آنها اقدام کنید.

نیاز است که ۵ عنصر (آب، چوب،خاک، فلز و آتش) را به فضایتان اضافه کنید. برای مثال آینه می تواند مظهر آب باشد. از آینه کاری های زیبا در بازسازی ساختمان خود استفاده کنید.

سعی کنید گوشه های خانه را با آباژورهایی زیبا که نماد نور و آتش هستند تزئین کنید و اگر کف خانه سنگی و موزاییک است آن را با سرامیک که نماد خاک است جایگزین کنید تا مظاهر تعادل و راحتی را به خانه خود راه داده باشید.

تکنیک های فنگ شویی در بازسازی
اگر اتاق شما پنجره دارد هرزگاهی آن را باز کنید تا هوای پاک و تازه وارد اتاق شود

اصول فنگ شویی در بازسازی اتاق خواب

اگر در بازسازی اتاق خواب می‌توانید پنجره ای به اتاق خوابتان اضافه کنید حتما این کار را انجام دهید. یا اگر اتاق شما پنجره دارد هر ازگاهی آن را باز کنید تا هوای پاک و تازه وارد اتاق شود.

دیوار اتاق را با ترکیبی از رنگ های سرد و گرم رنگ زده و از لامپ هایی استفاده کنید که قادر به تنظیم نور در ساعات مختلف شبانه روز هستند. از شمع و عود برای جذب انرژی در اتاق خواب‌تان و داشتن خوابی بهینه استفاده کنید.

تابلو هایی که حس خوبی به شما می دهند روی دیوار اتاق خواب‌ تان نصب کنید. آینه را روبرو تخت خواب خود قرار ندهید و سعی کنید آن را به گوشه ای از اتاق انتقال دهید یا از آینه ای کوچک‌تر استفاده کنید.

تکنیک های فنگ شویی در بازسازی
همیشه درب حمام و دستشویی را بسته نگهدارید و درب توالت فرنگی را ببندید

قوانین فنگ شویی در بازسازی حمام و سرویس بهداشتی

یکی از ساده ترین اصول و تکنیک های فنگ شویی در بازسازی حمام اتفاق می افتد.

بهتر است همیشه درب حمام و دستشویی را بسته نگهدارید و درب توالت فرنگی را ببندید. دلیل این کار این است که آب از این مکان‌ها خارج می شود و در سنت چینی باستان، آب با ثروت مرتبط است و شما نباید خانه را خالی از ثروت‌تان کنید!

همچنین بهتر است تمام درهای اتاق خواب را ببندید: از در کمد گرفته تا درب حمام داخل اتاق و در اصلی اتاق خواب. این کار سبب می شود تا مؤثرترین جذب انرژی را داشته باشید. پس اگر درب هر کدام از مواردی که ذکر شد خراب است نسبت به تعمیر آنها در اولین فرصت اقدام کنید.

جمع بندی

اگر شما نیز قصد بازسازی خانه خود بر اساس اصول فنگ شویی را دارید، بهتر است موارد بالا را مدنظر قرار دهید تا تمام انرژی های مثبت را جذب خود و زندگی تان کنید. آیا شما تاکنون بازسازی ای به این قصد انجام داده اید؟ می توانید همین حالا دست به کار شوید.

منبع: www.thespruce.com

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده + 9 =