آموزش عیب یابی و تعمیر فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

0

فلو سویچ پکیج ایران رادیاتور یکی از قطعات مهم برای عملکرد درست پکیج است که به دستگاه اعلام می‌کند که شیر آب مصرفی باز شده است. آشنا بودن با تعمیر فلوسوئیچ پکیج می‌تواند به شما کمک کند تا در صورت بروز مشکل راحت‌تر اختلال را برطرف کنید .پس بهتر است که حتما نحوه تست فلوسوئیچ پکیج را یاد بگیرید. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور آشنا شویم، با ما همراه باشید.

فلوسوئیچ پکیج چیست؟

فلو سوئیچ، قطعه‌ای در پکیج که در هنگام باز کردن شیر آب گرم، عبور آب سرد از داخل دستگاه را حس کرده و به سیستم اعلام می‌کند. در واقع این قطعه به برد کنترل دستگاه اعلام می‌کند که شیر آب گرم باز شده است. این قطعه در قسمت ورودی آب سرد و بر سر راه لوله مسی پکیج قرار گرفته است.

 زمانی که فلو سویچ پکیج ایران رادیاتور شما درست کار می‌کند، در پکیج‌های آنالوگ چراغ سبز روشن می‌شود و در پکیج‌های دیجیتال نیز علامت شیر آب روی صفحه نمایش ظاهر شده و یا چشمک می‌زند. زمانی که چراغ سبز پکیج یا علامت شیر آب را روی دستگاه مشاهده نکردید، بهتر است بدانید که احتمالاً مشکلی در پکیج شما اتفاق افتاده است.

در برخی از مواقع مخصوصاً در زمان تعمیر فلوسوئیچ پکیج ممکن است که فلوسوئیچ با فلومتر اشتباه گرفته شود. اما باید بدانید که فلو سویچ پکیج ایران رادیاتور در واقع دارای ۲ سیم است و فلومتر با سه سیم وظیفه‌ای شبیه به فلوسوئیچ بر عهده دارد و به وسیله سنسوری که دارد جریان را به برد منتقل می‌کند و دستور روشن شدن آن را می‌دهد.

یکی از عمده تفاوت‌های این دو قطعه در این است که فلوسوئیچ نسبتاً دقت کمتری دارد و فلومترها دقت بیشتر و نوسان کمتری دارند و علاوه بر سنسور آب، شعله را نیز تنظیم می‌کنند.

بیشتر بدانید آموزش نحوه هواگیری پکیج بوتان مدل پرلا و پارما

تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور
زمانی که فلو سویچ پکیج ایران رادیاتور شما درست کار می‌کند، در پکیج‌های دیجیتال علامت شیر آب روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود.

نحوه کار فلو سویچ پکیج ایران رادیاتور

زمانی که جریان آب وارد فلوسوئیچ می‌شود، قسمتی از آن به سمت بالا و دیواره داخلی حرکت می‌کند و میدان مغناطیسی به وجود می‌آید که موجب متصل شدن کنتاکت‌های رله فلوسوئیچ می‌گردد. به این ترتیب جریان برق ایجاد می‌شود و فرمان به برد الکترونیکی انتقال می‌یابد و به برد کنترل اعلام می‌شود تا مسیر آب را باز نماید.

نحوه تست فلوسوئیچ پکیج

قبل از اینکه در مورد تعمیر فلوسوئیچ پکیج اطلاعاتی کسب کنید، بهتر است ابتدا مطمئن شوید که قطعه شما به درستی کار می‌کند یا خیر و با نحوه تست فلوسوئیچ پکیج آشنا شوید. به منظور تست این قطعه باید ۳ مورد را بررسی کنید. اول اینکه مطمئن شوید که خود فلوسوئیچ به درستی کار می‌کند. مورد دوم اطمینان از کارکرد صحیح فلوسوئیچ و برد است و مورد سوم سالم بودن برد کنترل دستگاه است.

برای تست فلوسوئیچ می‌توانید به وسیله اتصال مولتی متر به پایه‌های فلوسوئیچ  و باز کردن آب گرم عملکرد آن را بررسی کنید و در صورتی که قطعه سالم باشد، مولتی متر بوق خواهد زد. سپس مطمئن شوید که اتصال الکتریکی دستگاه بین فلوسوئیچ و برد متصل است و در انتها نیز با بررسی دقیق برد کنترل اطمینان حاصل کنید که برد دستگاه نیز به خوبی کار می‌کند.

مورد بعدی برای تست فلوسوئیچ این است که ابتدا آن را روی حالت تابستانه قرار دهید و بعد از باز کردن آب گرم توجه کنید که پکیج درست کار می‎‌کند یا خیر. اگر پکیج روشن شد یعنی فلوسوئیچ سالم است. از طرفی اگر متوجه شدید که بدون باز کردن آب گرم پکیج خراب شده است، پس باز هم ممکن است مشکل از فلوسوئیچ باشد.

تعویض فلوسوئیچ پکیج ایران رادیاتور

تعمیر فلوسوئیچ پکیج

به منظور تعمیر فلوسوئیچ پکیج باید بدانید که عوامل ساده متعددی هستند که به وسیله آن‌ها می‌توانید به راحتی فلوسوئیچ را تعمیر نمایید و مشکل دستگاه را برطرف کنید. ممکن است مشکل فلوسوئیچ به دلیل اتصال اشتباه لوله شیلنگ آب سرد و گرم باشد. در چنین شرایطی قطعه شناور داخل فلوسوئیچ نمی‌چرخد و برای رفع آن تنها کافی است که اتصال شیلنگ‌ها را درست کنید.

گاهی نیز لازم است برای تعمیر فلوسوئیچ پکیج فیلتر آن را تعویض کنید و یا فیلتر قبلی دستگاه را تمیز کنید.

توجه داشته باشید که در بسیاری موارد باید به جای تعمیر فلوسوئیچ آن را تعویض کنید و تنها راه نیز همین کار است. زمانی که سنسور مغناطیسی دستگاه دچار مشکل شود، در این مواقع بهترین راه حل تعویض کلی فلوسوئیچ است. در شرایطی که فلوسوئیچ دچار مشکل شود و قادر به تامین آب گرم مصرفی نباشد، بهترین روش این است که اقدام به تعویض قطعه کنید.

برای تعویض فلوسوئیچ ابتدا برق دستگاه را قطع کنید و گاز و آب ورودی را قطع کنید و بعد از باز کردن قاب دستگاه شیر پرکن را باز کنید و بعد از باز کردن شیر آب، آب درون دستگاه را تخلیه کنید. قسمت کنترل پنل را به پایین بکشید و بعد از باز کردن اتصالات مربوط به فلوسوئیچ از برد، قطعه را جدا کنید و سپس فلوسوئیچ جدید را جایگزین کنید. در انتها گاز و آب و برق دستگاه را وصل کنید و دستگاه را روشن کنید.

بیشتر بدانید نحوه تعویض شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

برای تعویض فلوسوئیچ بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.
برای تعویض فلوسوئیچ بهتر است از یک تکنسین کمک بگیرید.

کلام آخر

توجه داشته باشید که تعمیر و تعویض فلوسوئیچ بهتر است که توسط فردی ماهر و با تجربه انجام شود، زیرا بروز اشتباه در این کار می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به پکیج شما وارد کند. فراموش نکنید که فلوسوئیچ دو جنس پلاستیکی و برنجی دارد و باید آن را مناسب با پکیج خودتان تهیه کنید. در آخر نیز اگر به افرادی متخصص برای این کار نیاز داشتید می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات تعمیر و سرویس پکیج در تهران

تعمیر و سرویس پکیج

  • تعمیر پکیج دیواری و زمینی
  • نصب و راه اندازی پکیج
  • سرویس کامل پکیج
  • لوله کشی و تعویض قطعات پکیج
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − شانزده =