تغییر دکوراسیون فری استایل بدون هیچ هزینه‌ای ممکن است!

0

اگر شما هم دوست دارید با نزدیک شدن سال نو فضای زندگی خود را متحول کنید، باید بدانید که تنها نیستید. اما واقعیت این است که بسیاری از ما نمی‌توانیم هر زمان که بخواهیم، هزینه زیادی صرف مبلمان و دکوراسیون جدید کنیم. حتی خرید چند شیء دکوری خاص، باعث افزایش هزینه‌ها می‌شود. اما یک خبر خوب برای شما داریم! لازم نیست برای تغییر دکوراسیون خود و ایجاد تحول در خانه، هزینه‌ای بکنید. دکوراسیون فری استایل، به شما کمک می‌کند تا چهره خانه خود را بدون هزینه کردن تغییر دهید.

برای این منظور تنها لازم است از وسایل بدون مصرف خانه بهره بگیرید یا اشیاء دکوراتیو خانه را جابه‌جا نمایید. از آنجایی‌که نوروز در راه است، می‌توان با چند روش ساده تغییرات شگفت‌انگیزی در دکوراسیون خانه ایجاد کنید. ما در این مقاله، ۱۰ راهکار در اختیار شما قرار خواهیم داد تا دکوراسیون خود را به‌روز نمایید. پس در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  1. مکان مبلمان خود را تغییر دهید

برای تغییر به سبک دکوراسیون فری استایل، مبلمان خود را جابه‌جا کنید. با انجام این تغییر، حس فضای خانه کاملاً جدید می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم هر چندوقت یک‌بار جای مبلمان، صندلی‌ها و سایر آیتم‌های برجسته در اتاق‌های مختلف را عوض کنید. حتی می‌توانید از یک صندلی به عنوان پاتختی استفاده کنید یا پاف‌های نشیمن خود را بردارید و جلوی تخت خواب قرار دهید. تعویض جای مبلمان یا ایجاد تغییرات در چیدمان، به سادگی می تواند جان تازه‌ای به فضا ببخشد.

بیشتر بدانید: با شناخت ترند مبلمان ۲۰۲۲، امسال هم به روز بمانید

ایده‌های ساده و ارزان برای چیدمان اتاق خواب به سبک فری استایل
برای اجرای دکوراسیون فری استایل، کافی است وسایل هر اتاق یا فضا را اختصاصی نبینید. به طور مثال، جابجا کردن پاف یا کوسن‌های اتاق‌های مختلف، می‌تواند ایده خوبی برای متحول کردن فضا باشد.
تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  1. جابه‌جایی را برای آثار هنری هم در نظر بگیرید

یکی از شگردهایی که در تغییر دکوراسیون فری استایل بسیار خوب جواب می‌دهد، جابه‌جا کردن آثار هنری مثل تابلوهاست. شاید یک تابلوی نقاشی که در راهروی شما آویزان است، زیاد به چشم نیاید. اما اگر همین تابلو را در اتاق خواب خود نصب کنید، رنگ و روی فضای خوابتان را دگرگون می‌کند. هنر می‌تواند تأثیر عمیقی بر حس اتاق خواب داشته باشد. آوردن یک اثر هنری به فضای اتاق خواب، می‌تواند حس فضا را تغییر دهد.

اگر بودجه کافی برای خرید تابلوهای هنری دلخواه خود را ندارید یا از تابلوهای موجود در خانه خسته شده‌اید، نگران نباشید. برای این مورد هم راه‌حلی داریم. نسخه‌های رایگان قابل‌ چاپ بسیاری از آثار هنری، به صورت آنلاین موجود هستند. همچنین اگر خلاق باشید، می‌توانید از عکاسی یا هنر خودتان بهره ببرید. یک تابلو با رنگ‌های هماهنگ با دکور خود بکشید و آن را در خانه نصب کنید. با این راهکار هر روز از دیدن این اثر، به وجد خواهید آمد.

ترفندهای تغییر دکوراسیون فری استایل با جابجایی مبلمان و وسایل دکوراتیو
برای تغییر دکوراسیون فری استایل، شما می‌توانید علاوه بر جابجایی تابلوها، به جابجایی فرش‌های خانه هم فکر کنید. این کار یک دگرگونی بزرگ در فضای شما ایجاد می‌نماید.
  1. از اشیاء داخل حیاط خود بهره بگیرید

به حیاط بروید و دنبال اقلام دکوری طبیعی بگردید. اگر هم حیاط ندارید، در پارک یا طبیعت قدم بزنید. یک راه عالی و بدون هزینه برای آماده کردن فضای خانه برای نوروز، بهره گرفتن از اشیاء طبیعی است. اگر به پیاده‌روی در طبیعت رفتید، کمی گیاه مناسب برای گلدان‌های خود پیدا کنید تا به فضا روح ببخشید. حتی گذاشتن عناصر کوچکی مثل میوه‌های درخت کاج در کاسه چوبی وسط میز نشیمن، لطافت و زیبایی به خانه می‌آورد.

خواندن این مطلب نیز مفید است: با 11 ایده دکوراسیون، گیاه پامپاس را به خانه بیاورید

ترفندهای تغییر دکوراسیون فری استایل سرویس بهداشتی و حمام
برای جان بخشیدن به خانه، فقط کافی است از مواردی مثل گل یا گیاهان تزیینی داخل حیاط بهره بگیرید. شما حتی می‌توانید گل‌های دلخواه خود را خشک کنید تا برای مدت بیشتری برایتان بمانند.
  1. تغییر کاربری اشیاء را فراموش نکنید

قبل از دور انداختن اقلام، به تغییر کاربری‌شان فکر کنید. اگر می‌توانید، به آن‌ها فرصت بیشتری برای ماندن در خانه بدهید. فکر کنید که به چه روش جدیدی می‌توان آن‌ها را در دکوراسیون فری استایل به کار برد. شاید بتوان یک شیشه مربای زیبا را به یک گلدان چشم‌نواز تبدیل کرد، یا یک جعبه رنگ‌ورو رفته را بازسازی و از آن به‌عنوان شکلات‌خوری استفاده کرد. به هر صورت نباید تاثیر اشیاء کهنه را در دکوراسیون دست کم گرفت.

استفاده خلاقانه از وسایل دکوراتیو قدیمی در دکوراسیون فری استایل
با به کار گرفتن کمی خلاقیت، شما می‌توانید کاربری اشیاء را تغییر دهید و به دکوراسیون فری استایل خود ظاهری جذاب ببخشید.
  1. از مواد باقی‌مانده در پروژه‌های هنری قبلی خود استفاده کنید

شما هزینه زیادی می‌کنید تا مواد اولیه متعددی برای پروژه‌های هنری خود تهیه نمایید. پس چرا از آن‌ها تا حد ممکن استفاده نکنید؟ از رنگ‌های باقی‌مانده از یک پروژه کوچک، برای نقاشی کردن روی گلدان‌های ساده بهره بگیرید. یا یک دیوار کوچک را با استفاده از این رنگ‌ها، برجسته نشان دهید. به این ترتیب هزینه‌ای نکرده‌اید اما حال و هوای خانه خود را به طرز فوق‌العاده‌ای تغییر داده‌اید.

این مطلب را هم مطالعه کنید: آرک رنگی در دیوار نشیمن چه تاثیری بر فضا دارد؟

ایده‌های جالب رنگ‌آمیزی دیوار و چیدمان خانه به سبک دکوراسیون فری استایل
شاید قابل‌باور نباشد. ولی ایجاد یک طرح رنگی روی یک دیوار ساده، دکوراسیون فری استایل شما را خاص و منحصربه‌فرد می‌نماید.
خدمات نقاشی ساختمان در استادکار

نقاشی ساختمان

  • رنگ آمیزی و نقاشی دیوار
  • رنگ آمیزی و نقاشی سقف
  • پتینه کاری دیوار
  • اجرای انواع رنگ‌های روغنی، اکرولیک و پلاستیک
دریافت این خدمت از استادکار
  1. اشیاء دکوراتیو روی شلف‌ها و میز را جابه‌جا کنید

این کار یک راه عالی برای از بین بردن یکنواختی فضا و پیاده‌سازی دکوراسیون فری استایل است. تناژ‌های رنگی هماهنگ، وقتی در نقاط جدید و کنار هم قرار بگیرند، می‌توانند کاملاً متفاوت به نظر برسند. اشیاء روی شلف‌ها یا قفسه‌های خود را تغییر دهید تا فضا را با همان مواردی که دارید، تازه نمایید. این روش شما را مجبور می‌کند خلاق باشید و از هر چیزی که دارید، به خوبی بهره بگیرید.

رویکرد مشابهی را برای میز نشیمن خود پیش بگیرید. سعی کنید کتاب‌ها و لوازم دکوری روی میز را تندتند عوض کنید. در این شرایط هر روز منظره تازه و جالبی پیش روی شما قرار می‌گیرد. حتی می‌توانید اشیاء دکوری قفسه‌ها و میز نشیمن خانه را با هم عوض کنید تا مجبور نباشید هزینه‌ اضافی متحمل شوید.

در این رابطه بیشتر بدانید: دکوراتیو چیست و اجسام دکوراتیو کدامند؟

تزیین شلف دکوراتیو پذیرایی و نشیمن با گیاهان آپارتمانی به سبک فری‌استایل
برای دکوراسیون فری استایل خود، اشیاء دکوری فضاهای مختلف را با هم جابجا کنید. به طور مثال اشیاء دکوراتیو شلف‌های پذیرایی را به میز اتاق نشیمن منتقل کنید. این تغییرات، تاثیر مثبت زیادی بر فضایی که شما بیشتر با آن سروکار دارید، خواهد گذاشت.
  1. با تغییر فصل، دکوراسیون فری استایل خود را تغییر دهید

تغییر دادن دکوراسیون فری استایل، یک راه بی‌نظیر برای تازه کردن نفس خانه است. شما می‌توانید با تغییر هر فصل، دکوراسیون خود را تازه کنید و به فضا تنوع بدهید. کافی است طی یک یا دو سال، به دنبال جمع کردن آیتم‌هایی باشید که با فصل‌ها هارمونی داشته باشند. بعد از آن، طی سال‌ها می‌توانید با تغییر فصل، به سراغ اشیاء دکوری که در خانه دارید بروید. این‌گونه هر فصل را با رنگی نو آغاز می‌کنید که بسیار جذاب است.

به این ترتیب با تعویض مرتب دکوراسیون خانه، همیشه احساس طراوت و تازگی می‌کنید. جالب اینجاست که این تغییر دکوراسیون، هیچ هزینه‌ای برایتان نخواهد داشت.

انتخاب بهترین ترکیب رنگ برای تغییر دکوراسیون فری استایل در فصل بهار
برای تغییر دکوراسیون فری استایل در فصل بهار، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های شاد استفاده کنید. رنگ‌های شاد انرژی فضا را بالا می‌برند. در نتیجه شما سال نوی خود را پرانرژی آغاز می‌نمایید.
  1. کوسن‌ها را پر کنید

شاید این کار فقط چند دقیقه طول بکشد، اما یک تحول اساسی ایجاد می‌کند. کوسن‌هایی که الیاف داخل‌شان خوابیده است، بی‌حال و زشت دیده می‌شوند. مطمئن باشید با پر کردن الیاف داخل کوسن‌های اتاق خواب و اتاق نشیمن، این فضاها بسیار مجلل به نظر می‌رسند. در دکوراسیون فری استایل، اشیاء باید مرتب باشند تا فضا سرزندگی خود را حفظ کند.

بیشتر بدانید: انتخاب رنگ کوسن، به همین راحتی با مبل ست کنید

انتخاب رنگ کوسن و مبلمان نشیمن و پذیرایی با دکوراسیون فری استایل
برای تغییر دکوراسیون فری استایل، کوچکترین قدم، پر کردن الیاف داخل کوسن‌هاست. با این روش، کوسن‌های شل شده، چهره زیبای خود را باز می‌یابند. در نتیجه حس فضا عوض می‌شود و سرزندگی به محیط برمی‌گردد.
  1. فضا را ساده‌سازی کنید

یکی از اصول دکوراسیون فری استایل این است: «هر چه کمتر، بهتر.» تا حد ممکن سادگی را به فضا بیاورید. اشیاء اضافی که لازم ندارید را از محیط جمع‌آوری کنید. قفسه‌ها و کتابخانه‌ها را خلوت کنید. تابلوهای اضافی را از روی دیوار بردارید. به‌طور کلی هر آشفتگی موجود را باید از بین ببرید. چند روز یا چند هفته را به از بین بردن نابه‌سامانی‌های خانه اختصاص دهید و نتیجه آن را ببینید. سپس فضا را با دقت و با استفاده از آیتم‌های معنی‌دار مورد علاقه خود، بیارایید. ساده کردن فضا، به معنای آوردن یک سبک جدید به خانه است.

ایده‌های جذاب برای دکوراسیون فری استایل و بوهو در خانه مدرن
در دکوراسیون فری استایل، همه چیز باید جای خود را داشته باشد. هیچ چیز اضافی هم نباید در فضا باشد. در غیراین‌صورت، فضا بی‌نظم و بهم‌ریخته دیده می‌شود.
  1. اشیاء قدیمی و ناکارآمد را به گنج تبدیل کنید

اگر احساس می کنید کمد یا مبلمان کافی ندارید، این ترفند ساده را امتحان کنید. اشیاء قدیمی را بازسازی و از آن‌ها استفاده کنید. اشیاء کهنه و قدیمی دیگران، می‌تواند گنجی برای شما باشد. برخی از وسایل دست دوم و قدیمی، می‌تواند دکوراسیون فری استایل خانه شما را تکمیل نماید. به طور مثال شما می‌توانید به انباری خانه پدربزرگ و مادربزرگ خود سری بزنید. مطمئنا در آن‌جا مبل و صندلی‌هایی پیدا می‌کنید که با یک هزینه اندک، نو و قابل استفاده ‌شوند.

در این مورد بیشتر بخوانید: این وسایل قدیمی ارزشمند را در خانه بزرگ‌ترها بیابید!

ایده‌های طراحی دکوراسیون فری استایل با مبلمان قدیمی و نوستالژیک
دراور‌ها و صندلی‌های قدیمی، فضا را سرشار از حس نوستالژی می‌کنند. بنابراین خوب است در دکوراسیون فری استایل خود، از این اشیاء استفاده نمایید.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

فصل بهار آرام آرام در حال رسیدن است. همه ما دوست داریم علاوه بر خانه‌تکانی نوروزی، دکوراسیون خانه را هم نو کنیم. این کار با اجرای دکوراسیون فری استایل در خانه، با کمترین هزینه یا گاهی بدون هزینه، امکان‌پذیر است. کافیست اندکی زمان بگذارید و خلاقیت خود را به کار بگیرید تا از موارد بلااستفاده، اشیاء دکوراتیو شگفت‌انگیز بسازید. استفاده از مواردی که هرگز به آن‌ها فکر هم نمی‌کنید، می‌توانند چهره خانه شما را دگرگون کنند. پس پیشنهاد می‌کنیم برای سال نو، تغییر دکوراسیون فری استایل را امتحان کنید.

منبع: Thespruce

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × سه =