چرا از کولر گازی آب چکه می‌کند؟ رفع مشکل

0

انتخاب کولر گازی به عنوان سیستم سرمایشی برای افرادی که در مناطق گرم و خشک زندگی می‌کنند یک گزینه بسیار ایده‌آل است اما استفاده کولر گازی ممکن است مشکلات مختلفی را نیز به همراه داشته باشد که یکی از این مشکلات چکه کردن آب از کولر گازی است که معمولا بسیاری از افراد با چنین مشکلی مواجه شده‌اند. حال اگر شما هم می‌خواهید درباره دلایل آبریزش کولر گازی بیشتر بدانید و با راه‌های جلوگیری از چنین مشکلی آشنا شوید، با استادکار در این مقاله همراه شوید.

شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید فناوری و تکنولوژی به کار رفته در سیستم کولر گازی مانند یک لیوان آب در تابستان است. درست مانند یک لیوان آب خنک که وقتی در هوای گرم تابستان قرار می‌دهید، در اطراف لیوان قطرات شبنم تشکیل می‌شود، برای سیستم کولر گازی نیز چنین اتفاقی می‌افتد. حال می‌توان نگاهی جزئی‌تر به دلایل آبریزش کولر گازی بی‌اندازیم. درباره ی تکتولوژی اینورتر در کولر گازی بیشتر بدانید .

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

دلایل آبریزش کولر گازی چیست؟

قبل از توضیح درباره دلایل آبریزش کولر گازی بهتر است اندکی درباره کارکرد کولر گازی و منبع آب وارد شده به آن با یکدیگر صحبت کنیم.

همانطور که قبل‌تر تشابه میان رطوبت ایجاد شده در دور لیوان آب در هوای گرم و رطوبت ناشی از کولر گازی را توضیح دادیم، قطع به سقین می‌دانید که در اکصر شهرهای ایران ما رطوبت را داریم اما نسبت آن متفاوت است و معمولا بیشترین میزان رطوبت مربوط به مناطق ساحلی و کمترین آن مربوط به مناطق گرم و خشک است. حال شاید از خودتان بپرسید که چرا رطوبت هوا باید بر روی چکه کردن آب از کولر گازی تاثیر گذار باشد؟

اگر با نحوه عملکرد کولر گازی آشنا باشید، پاسخ به این سوال برای شما آسان است. عملکرد کولر گازی یا اسپیلت بدین شکل است که با توجه به فناوری‌های به کار رفته در خود کمک به دفع رطوبت هوا می‌کند یعنی تمام رطوبت حاصل از هوا را که بر روی فین‌های خنک قرار گرفته است را تبدیل به مایع می‌کند و این آب از طریق یک ناودان و لوله درین به بیرون منتقل می‌شود. حال چرا آب تخلیه کولر گازی سرریز می‌شود. این موضوع دلایل مختلفی دارد که سعی می‌کنیم در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها بپردازیم:

مسدود شدن خروجی تخلیه آب کولر گازی

همانطور که می‌دانید آب از طریق ناودان و لوله تخلیه درین به بیرون خارج می‌شود حال اگر بنا به هر دلیلی چه خرابی قطعات و چه کثیف شدن راه لوله و یا ناودان مسدود شده باشد آب از ناودان کولر سرریز می‌کند. برای حل این مشکل از آبریزش کولر گازی می‌توان لوله درین را تعویض کرد و یا مشکل مسدود شدن را بررسی و نسبت به تعمیر آن اقدام کرد. درمورد مزایای کولر گازی نسبت به کولر آبی بیشتر بدانید .

دلایل آبریزش کولر گازی چیست؟
مسدود شدن خروجی تخلیه آب کولر گازی یکی از دلایل آبریزش کولر گازی است .

جاگذاری نامناسب لوله درین

یکی از شایع‌ترین مشکلات آبریزش کولر گازی مربوط به لوله تخلیه کولر گازی یا همان لوله درین است. معمولا مشکلات مختلف مثل تا خوردن شیلنگ تخلیه، مسدود شدن لوله با گرد و غبار، جمع شدن آب در سطل تخلیه آب و یا عدم رعایت شیب شلنگ تخلیه همگی سبب مسدود شدن لوله درین و در نهایت آبریزش کولر گازی می‌شود.

جاگذاری نامناسب لوله درین
چکه کردن آب از کولر گازی یک اتفاق معمول و رایج نیست درنتیجه بایستی در اسرع وقت از تکنسین مربوطه بخواهید تا با بررسی بخش‌های مختلف کولر گازی مشکل را عیب یابی کند.

کمبود گاز در کولر گازی

یکی از دلایل چکه کردن آب از پنل کولر گازی، کمبود گاز در آن است. در واقع وقتی کولر گازی دارای میزان گاز کم باشد سیکل کاری آن به هم ریخته و همین موضوع سبب یخ زدن فین‌های اواپراتور در پنل داخلی می‌شود که در اصطلاح گفته می‌شود یخ زدگی کولر گازی رخ داده است. به محض یخ زدن پنل داخلی کولر روی دور کند افتاده و سپس خاموش می‌شود و حجم بسیار زیادی از یخ‌های ایجاد شده در پنل داخلی توسط گرمای محیط آّ شده و در صورت عدم تخلیه کامل شلنگ درین آب سریز شده و کولر گازی چکه می‌کند. روش های کاهش مصرف برق کولر گازی را بدانید .

کمبود گاز در کولر گازی
کمبود گاز در کولر گازی را جدی بگیرید زیرا کمبود یا عدم وجود گاز در کولر گازی مشکلات زیادی اعم از چکه کردن اب، برفک زدن و یا سرد نکردن باد را به دنبال خواهد داشت.

عایق نبودن لوله کولر گازی

و اما یکی دیگر از دلایل شایع آبریزش کولر گازی که شاید کمتر کسی به آن توجه کند، عایق نبودن لوله‌ها است. اگر لوله‌های به کار رفته در زیر یونیت داخلی کولر گازی عایق نباشد احتمال ریزش آب بسیار زیاد است. حال شاید بپرسید چطور ممکن است؟

پاسخ واضح است زیرا لوله‌های کولر گازی، بخصوص لوله برگشت (لوله گاز که بافت ضخیم دارد، بسیار خنک هستند در نتیجه اگر به طور کامل عایق نشده باشند ممکن است رطوبت هوا را درست مثل لیوان آبی که مثال زدیم به خود جذب کند و به صورت قطره‌های مایع درآورد. پیشنهاد میکنیم راهنمای خرید یو پی اس برای کولر گازی بخوانید .

عایق نبودن لوله کولر گازی و رفع آبریزش کولر گازی به چه صورت است؟

رفع آبریزش کولر گازی به چه صورت است؟

یکی از بهترین راه‌های رفع آبریزش کولر گازی، استفاده از پمپ درین است. پمپ درین وسیله‌ای است که در زیر پنل داخلی کولر گازی نصب می‌شود و آب از طریق آن به طور کامل خارج می‌شود و دیگر موجب چکه کردن آب از کولر گازی نمی‌شود. علاوه بر این کمک گرفتن از یک تکنسین کار بلد و ماهر در زمینه تعمیرات کولر گازی نیز می‌تواند گزینه راحت و بسیار خوبی باشد و شما با خیالی آسوده می‌توانید اطمینان حاصل کنید که وسیله سرمایشی شما دوباره مثل روز اول خواهد شد.

سخن پایانی

درست است که فناوری و تکنولوژی با پیشرفت خود راه‌های بهتری را برای آسایش مردم فراهم کرده است اما با این حال وسایل جدید که هر روزه در حال استفاده از آن‌ها هستیم ممکن است نیاز به مراقبت زیاد و یا تعمیر اساسی داشته باشد. نمونه بارز آن کولر گازی است که در ازای هوای بسیار سرد و مطبوعی که در اختیار افراد قرار می‌دهد ممکن است در اثر شرایط آب و هوایی و هزاران دلیل دیگر با مشکلاتی همراه شود که نیاز به تعمیر داشته باشد در نتیجه از تعمیر وسایل الکتریکی خانه خود را در صورت بروز مشکل غافل نشوید.

نصب تعمیر و سرویس کولرگازی

سرویس کولرگازی، نصب و تعمیر آن

  • نصب کولر گازی اینورتر، اسپلیت، پنجره ای، دیواری و ایستاده
  • شارژ کولر گازی و رفع نشتی گاز کولر
  • تعمیر و سرویس کامل کولر گازی
  • تعمیر اینورتر کولرگازی
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + دو =