با جدیدترین و بهترین سماور گازی، مهمان‌ها را به چای دعوت کنید

0

برای ما ایرانی‌ها، چای همواره یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین نوشیدنی‌ها به حساب می‌آید. چای در دورهمی‌، مهمانی‌ و مراسم مختلف محفل ما را گرم‌تر می‌کند. برای جوشاندن آب، وسایل مختلفی وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به کتری برقی، سماور برقی، سماور گازی و چای‌ساز اشاره کرد. از میان این وسایل سماور، یکی از قدیمی‌ترین لوازم برای جوش آوردن آب و دم کردن چای است. سماورهای قدیمی، ذغالی یا نفتی بودند، ولی سماورهای جدید، گازی یا برقی هستند. از این‌رو، خرید سماور گازی یک گزینه مناسب برای افرادیست که مصرف روزانه چای‌شان بالاست.

حتی اگر زیاد هم چای‌خور نباشید، حتما در روز از نوشیدنی‌های گرم دیگر مانند انواع دمنوش استفاده می‌نمایید. بنابراین به وسیله‌ای احتیاج دارید که آب را راحت و سریع، به جوش آورد. پس چه کاری بهتر از خرید یک سماور گازی؟

ما در راهنمای خرید سماور گازی، به ویژگی‌های متفاوت سماور گازی و نکات مهم خرید این وسیله اشاره خواهیم کرد. در ضمن برندهای معتبر و حدود قیمت سماور گازی با برندهای مختلف را به شما خواهیم گفت. همچنین می‌فهمید جدیدترین سماور گازی و بهترین مارک سماور گازی ایرانی کدام است. پس در ادامه با ما باشید تا متوجه شوید چگونه باید بهترین سماور گازی را برای خود انتخاب نمایید.

آیا خرید سماور گازی ضرورت دارد؟

همان‌طور که اشاره کردیم، برای جوش آوردن آب وسایل مختلفی وجود دارند. اما ضرورت خرید سماور گازی چیست؟ در این رابطه، به چند نکته مهم و اساسی اشاره خواهیم کرد:

  • سماور گازی نسبت به سماور برقی مصرف انرژی کمتری دارد.
  • سماورهای گازی معمولا ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌های برقی دارند.
  • قیمت سماور گازی اندکی ارزان‌تر از سماورهای برقی است.
  • سماورهای گازی معمولا عمر مفید زیادتری دارند.
  • احتمال قطع شدن گاز نسبت به برق بسیار کم است، بنابراین شما همیشه آب جوش در دسترس خواهید داشت.

چنانچه برای انتخاب میان وسایل جوش‌آورنده آب سردرگم مانده‌اید، بدانید که خرید سماور گازی به نفع شماست.

بیشتر بخوانید: این 10 کاربرد آب جوش در خانه به کارتان می‌آید!

یک استکان چای و بیسکوییت در کنار یک سماور گازی روی کانتر آشپزخانه
در زمان نصب سماور گازی، به نکات ایمنی دقت کنید. به یاد داشته باشید که هر شیر گاز، فقط برای تغذیه یک وسیله گازسوز است. پس از انشعاب گرفتن از شیرهای گاز، خودداری کنید.

برای اطلاع از خدمات متنوع استادکار، اپلیکیشن ما را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

انواع سماور گازی

از نظر ایمنی، سماور‌های گازی به دو دسته ترموکوپلی و بدون ترموکوپل تقسیم می‌گردند. ترموکوپل یکی از مهم‌ترین قطعات ایمنی در وسایل گازسوز محسوب می‌شود. وجود این قطعه در وسایل گازسوز، موجب کاهش خطرات ناشی از قطع گاز می‌گردد. به‌عنوان مثال، وقتی شعله سماور توسط باد یا در اثر کمبود اکسیژن خاموش می‌شود، سنسور ترموکوپل سرد شده و در نهایت جریان گاز قطع می‌گردد. بنابراین توصیه می‌کنیم خرید سماور گازی ترموکوپل‌دار را در اولویت قرار دهید، چون ایمنی بالاتری دارند و به ندرت باعث رخ دادن حادثه می‌گردند.

خواندن این مقاله هم مفید است: با راهنمای خرید کتری برقی همیشه چای داغ بنوشید!

ویژگی‌های متفاوت در سماور گازی

در ادامه راهنمای خرید سماور گازی، به ویژگی‌های متفاوت این وسیله خواهیم پرداخت:

  • جنس بدنه سماور گازی

بدنه سماورهای گازی از آلیاژهای مختلفی مانند استیل، برنج، نقره، نیکل و غیره تولید می‌شود. اما بهترین جنس بدنه سماور گازی، استیل است. سماورهای استیل در مقابل رطوبت و خوردگی مقاومت بالاتری از خود نشان می‌دهند.

البته سماورهای گازی با جنس‌های دیگر مثل نقره و برنج هم تولید می‌شوند که بسیار زیبا هستند. اما مقاومت و ماندگاری کمتری دارند. اگر از این جنس از سماورهای گازی خوشتان می‌آید، بهتر است به دنبال گزینه‌هایی بگردید که سطح برنج و نقره‌شان روکشی از نیکل داشته باشد.

  • کیفیت کف سماور

یکی‌دیگر از مهم‌ترین نکاتی که در خرید بهترین سماور گازی باید به آن توجه کنید، ضخامت و کیفیت کف این وسیله است. داشتن ضخامت بیشتر و مقاومت بالاتر کف، باعث دوام و طول عمر بیشتر این وسیله خواهد شد. اگر می‌خواهید از سماور گازی خریداری شده، برای زمان طولانی‌تری بهره بگیرید، حتما ضخامت و مقاومت کف سماور را مورد بررسی قرار دهید.

این مقاله را از دست ندهید: با راهنمای خرید سماور برقی، همیشه چایتان حاضر است!

  • جنس دسته‌ها

نکته بعدی که در زمان خرید سماور گازی، حتما باید به آن دقت کنید، جنس دسته‌های سماور است. جنس دسته سماورهای باکیفیت، معمولا از مواد نسوز مرغوب ساخته می‌شود. بهتر است جنس دسته‌ها پلاستیکی نباشد، زیرا به مرور زمان و در اثر حرارت دیدن، مقاومت خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل ممکن است در هنگام جا‌به‌جایی باعث وقوع حوادثی مانند سوختگی گردند.

یک سماور گازی نقره‌ای و طلایی در کنار قوری و فنجان چای روی میز صبحانه
بهترین جنس برای دسته‌های سماور، چوب یا جنسی مشابه با جنس بدنه سماور ولی با روکش عایق است.

نکات خرید سماور گازی

  • قیمت

مقوله قیمت سماور گازی، برای همه خریداران مهم است. شما باید ببینید بودجه‌تان با خرید سماور گازی مورد علاقه‌تان تناسب دارد یا خیر. البته این را هم در نظر بگیرید که شاید بودجه کافی نداشته باشید، اما خرید سماور گازی ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت هم کار درستی نیست. پس بهتر است با در نظر گرفتن بودجه خود، موارد باکیفیت بازار را رصد و از میان آنها بهترین سماور گازی را انتخاب و خریداری نمایید.

بیشتر بدانید: با راهنمای خرید تخم مرغ‌پز، صبحانه سریع آماده می‌شود

  • خدمات پس از فروش

در زمان خرید سماور گازی، حواستان باشد که سماور حتما خدمات پس از فروش هم داشته باشد. وجود گارانتی و خدمات پس از فروش، نشان می‌دهد که وسیله، کیفیت مناسبی دارد. پس اگر مشکلی پیش بیاید، با مراجعه به مراکز خدمات پس از فروش، سماورتان تعمیر خواهد شد.

  • ترموسوئیچ

سوئیچ حرارتی یا همان ترموسوئیچ، مکانیسم مورد استفاده برای اندازه‌گیری درجه حرارت آب داخل سماور است. در سماورهای ترموسوئیچ‌دار اگر آب تمام شود، این مکانیسم سماور را خاموش خواهد کرد تا از آسیب رسیدن به آن جلوگیری شود. این قابلیت برای امنیت شما و خانواده‌تان اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است هنگام خرید سماور گازی، داشتن ترموسوئیچ را هم مد نظر قرار دهید.

خواندن این مقاله هم به خانم‌های خانه‌دار توصیه می‌شود: با راهنمای خرید مایکروفر پخت آسان و سریع‌تری داشته باشید

  • ظرفیت سماور گازی

انواع سماورهای گازی ظرفیت‌های متنوعی دارند. سماورهای مختلف برای مصرف یک‌ تا چند نفر طراحی شده‌اند و باید ببینید مصرفتان چقدر است. سماور‌های ۳، ۵، ۸ و ۱۰ لیتری در بازار موجودند.

هرچه ظرفیت سماور گازی بالاتر باشد، مصرف گاز آن هم برای جوش آوردن آب بیشتر است. پس خرید سماور گازی بزرگ، لزوما انتخاب خوبی نیست. از طرف دیگر اگر خانواده پرجمعیتی دارید یا مهمان‌های زیادی به خانه شما می‌آیند، سماور با ظرفیت کم، جوابگوی نیازتان نخواهد بود. پس در زمینه ظرفیت، دقت کافی به خرج دهید تا بهترین سماور گازی در ظرفیت مناسب را خریداری نمایید.

دو فنجان چای و قندان در کنار سماور گازی روی میز
جدیدترین سماور گازی بزرگی که به بازار عرضه شده است، گنجایش ۵۰ لیتری دارد. این سماور برای مکان‌های عمومی مثل ادارات مناسب است.

اگر تاکنون موفق به استفاده از خدمات گوناگون استادکار نشده‌اید، همین حالا اپلیکیشن ما را دانلود نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

معرفی برندهای معروف

در این قسمت از راهنمای خرید سماور گازی، برندهای معروف ایرانی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین مارک سماور گازی ایرانی را انتخاب نمایید. این برندها، بدون رعایت هیچ ترتیبی عبارتند از:

  • سماور گازی عالی‌نسب
  • سماور گازی جباری
  • سماور گازی نگین استیل
  • سماور گازی ایران‌نژاد
  • سماور گازی رضایی
  • سماور گازی مهسان
  • سماور گازی برادران سیفی
  • سماور گازی شبنم
  • سماور گازی گلستان
  • سماور گازی پلان
  • سماور گازی آپولون
  • سماور گازی زمردیان
  • سماور گازی پلوتون
  • سماور گازی دنیای استیل

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

برای اینکه شما بتوانید بهترین مارک سماور گازی را تشخیص دهید، در ادامه راهنمای خرید سماور گازی، چند مدل پرفروش و قیمت آنها را ذکر خواهیم کرد.

  • سماور گازی عالی‌نسب مدل نگین سیمین

سماور گازی عالی‌نسب با این مدل، به دلیل استفاده از ترموکوپل نسبت به مدل‌های مشابه خود ایمنی بیشتری دارد. همچنین به دلیل مجهز بودن به ترموسوئیچ اتوماتیک، سماور در هنگام بی‌آبی به صورت خودکار خاموش می‌شود. سماور گازی عالی‌نسب ۶ لیتر ظرفیت دارد و جنس بدنه از برنج و پوشش آن هم آلیاژی از نیکل و کروم است. قیمت سماور گازی ذکر شده، حدود ۵.۵ میلیون تومان است.

خرید سماور گازی عالی‌نسب مدل نگین سیمین مجهز به ترموسوئیچ اتوماتیک
برند عالی‌نسب مدعی است که بهترین مارک سماور ایرانی است و طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است.
  • سماور گازی پلان مدل 1515P

این سماور هم ۶ لیتر ظرفیت دارد. جنس دسته‌های آن باکالیت بوده و بدنه هم از برنج ساخته شده است. این دستگاه، به ترموکوپل هم مجهز بوده و دارای مخزن جداشونده است. برای خرید سماور گازی پلان با این مدل باید ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان هزینه کنید.

بیشتر بخوانید: ترفندهای ساده برای از بین بردن رسوب کتری و سماور

  • سماور گازی رضایی مدل L-906 

این سماور به‌عنوان جدیدترین سماور گازی برند رضایی روانه بازار شده است. جنس بدنه آن از برنج بوده که درصد رسوبات آهکی را به تناسب کاهش می‌دهد. شاید این سماور گازی ارزان‌قیمت باشد، اما اصول ایمنی در آن به خوبی رعایت شده است. سماور گازی کارخانه رضایی، قیمتی حدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان دارد.

سماور گازی رضایی مدل L-906 با گنجایش ۵ لیتری و بدنه استیل
گنجایش ۵ لیتری، بدنه استیل و دسته‌هایی از جنس باکالیت، آن را به یکی از بهترین گزینه‌های خرید سماور گازی برای خانواده‌های کم‌جمعیت تبدیل کرده است.
  • سماور گازی آپولون مدل پلوتون

گنجایش این سماور ۶ لیتر است و برای خانواده‌هایی که جمعیتشان ۵ نفر به بالاست، کاربرد دارد.‌ جنس بدنه آن از استیل، پوشش نیکل-کروم و جنس قوری آن، چینی است. البته دسته‌های این سماور از جنس باکالیت هستند. برای خرید سماور گازی آپولون با مدل ذکر شده، باید بودجه‌ای معادل ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفت.

این مقاله هم خواندنی است: راهنمای خرید اسپرسوساز با این نکات ساده می‌شود

  • سماور گازی برادران ایران‌نژاد مدل G9

جنس بدنه این سماور از برنج و پوشش آن نیکل-کروم است. ظرفیت آن ۹ لیتر است و برای زمانی‌که بیش از ۲۰ نفر مهمان دارید، به راحتی جوابگو خواهد بود. قیمت سماور گازی اشاره‌ شده، ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. از دید برخی از مصرف‌کنندگان، برند برادران ایران‌نژاد، بهترین مارک سماور گازی محسوب می‌شود.

  • سماور گازی جباری مدل ۰۱۷

این سماور از برنج ساخته شده، اما ظاهری طلایی رنگ دارد که آن را بسیار خاص و زیبا می‌نماید. جنس دسته‌ها هم برنجی است که پوشش پلاستیکی روی آن قرار دارد و ظرفیت این سماور ۶ لیتر است. در حال حاضر، سماور گازی جباری در بازار قیمتی معادل ۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دارد. این سماور گازی ارزان‌قیمت، یکی از پرفروش‌های بازار به شمار می‌رود.

سماور گازی جباری مدل ۰۱۷ طلایی با بدنه برنجی
سماور گازی ۰۱۷ جباری، جدیدترین سماور گازی این برند نیست. اما به دلیل رنگ خاص، قیمت مناسب و کیفیت بالایی که دارد، بسیار پرطرفدار است.

معرفی بورس و محل خرید سماور گازی

اگر به دنبال خرید بهترین مارک سماور گازی هستید، می‌توانید به دو روش عمل کنید:

  • خرید آنلاین

شما می‌توانید با سر زدن به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر مانند دیجی کالا، ترب، زنبیل و غیره، نسبت به خرید سماور گازی اقدام نمایید. در این حالت، قیمت و امکانات سماور گازی با برندهای مختلف را به راحتی مقایسه می‌کنید. به این ترتیب در زمانی کوتاه، به بهترین مارک سماور گازی که مناسب کار شماست، پی خواهید برد.

با نصب اپلیکیشن استادکار روی موبایل یا تبلت خود، همیشه به استادکاران خبره ما دسترسی خواهید داشت:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
  • خرید حضوری

شاید شما از آن دسته از افرادی باشید که خرید حضوری را به خرید اینترنتی ترجیح می‌دهند. در این‌صورت، می‌توانید سماور گازی قیمت کارخانه را در سه‌راه امین‌حضور، فروشگاه‌های لوازم خانگی خیابان شریعتی، بازار بزرگ تهران یا میدان شوش خریداری کنید. در صورت صحبت با فروشنده و دریافت اطلاعات کافی، در خواهید یافت که بهترین مارک سماور گازی ایرانی کدام است. در ضمن جدیدترین سماور گازی با برندهای مختلف را از نزدیک می‌بینید و با امکانات آنها آشنا خواهید شد.

این مقاله هم نکات مهمی در بردارد: تعمیر کتری‌برقی و چای‌ساز 

جمع‌بندی

در راهنمای خرید سماور گازی، بهترین مارک سماور گازی ایرانی، جدیدترین سماور گازی و قیمت سماور گازی را بررسی کردیم. همچنین گفتیم بهترین مارک سماور گازی، چه ویژگی‌هایی دارد. به علاوه خاطرنشان کردیم که در زمان نصب سماور گازی، باید به چه نکات ایمنی توجه کرد.

حال، لازم است تاکید کنیم که خرید سماور گازی ارزان‌قیمت، ممکن است به صلاح شما نباشد. چراکه ممکن است موارد ایمنی در این نوع سماورها به خوبی رعایت نشده باشد. به همین دلیل استفاده از آنها می‌تواند خطرساز باشد. امیدواریم با خواندن این مقاله، در مورد بهترین مارک سماور گازی به نتیجه رسیده باشید و با خرید سماور گازی قیمت کارخانه، علاوه بر قیمت مناسب، از کارایی آن هم رضایت داشته باشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + هشت =