راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر | ۱۹ نکته‌ی کاربردی

0

اثاث کشی یا اسباب کشی از جمله کارهایی است که کم‌تر کسی است، یا اصلاً شاید کسی نیست، که آن را دوست داشته باشد. این کار، پر از زحمت است و دردسرها و مشکلات خاص خود را دارد. هم هزینه‌بر است، هم زحمت‌آور و هم آن که زمان انسان را هدر می‌دهد. چند روزی در خانه‌ی سابق و چند روزی هم در خانه‌ی جدید باید وسایل بدون نظم باشند و بالاجبار با آن وضعیت سَر شود. اما برای کسانی که مستأجر هستند موردی اجباری است و بایستی با دردسرهای آن ساخت. ولی در صورتی که این کار بر طبق اصول صورت گیرد و کارها مطابقِ روال باشند دردسرها و هزینه‌های آن کم‌تر خواهند بود. به همین دلیل، در این نوشتار به راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان می‌پردازیم تا با رعایت نکات آن بتوانید یک اسباب کشی آسان ، امن، کم دردس و کم هزینه را داشته باشید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی | نکات پیش از اسباب کشی

۱- از دست یک سری چیزها خلاص شوید

شاید این نکته برای برخی از شما چندان خوشایند نباشد، اما حتماً برای خیلی‌ها مفید است و آن این است که برای داشتن یک اسباب کشی آسان سعی کنید پیش از اسباب کشی و در حین بسته بندی وسایل، از دست یک سری چیزها خلاص شوید. آیا یک سری مبل و صندلی دارید که آن‌ها را در اتاق آخر انبار کرده‌اید و ماه‌هاست که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید؟ خب بفروشیدشان. آیا ظروف اضافه زیاد دارید و برای‌تان دردسر شده‌اند؟ از دست‌شان رها شوید. هر وسیله‎ی اضافی‌ای که گمان می‌کنید کاربرد زیادی برای شما ندارد را بفروشید تا هم بارتان سبک‌تر شود و دردسرهای‌تان کم‌تر گردند و هم آن که یک پولی به دست‌تان بیاید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
البته اگر نیاز مالی ندارید، می‌توانید وسایل اضافی‌تان را به مؤسسه‌های خیریه بدهید یا آن که از طریق سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور به رایگان در اختیار کسانی قرار دهید که واقعاً به آن وسایل نیاز دارند.

۲- وسایل را دسته‌بندی و مرتب کنید

راهنمای کاربردی اسباب کشی توصیه می‌کند بهتر است که وسایل را دسته‌دسته کرده و سپس مرتب‌شان کنید. مثلاً چند ساعت را صرف مرتب کردن لباس‌ها کرده و تک‌تک آن‌ها را در یک دسته قرار دهید. سپس به سراغ وسایل دیگر بروید و در کل هر دسته را جداگانه انتخاب نموده، تمیز کرده و برای انتقال به خانه‌ی جدید در جعبه قرار دهید. در آشپزخانه کار دسته بندی وسایل اندکی سخت می‌شود. وسایل پخت و پز را از بقیه جدا کنید. شوینده‌ها را هم حتماً از بقیه وسایل آشپزخانه دور کنید. از محکم‌بودن درِ آن‌ها مطمئن شوید.  سپس وسایل شکستنی و داخل کابینت‌ها را نگاهی بیندازید و اگر نیاز بود، آن‌ها را در همان کابینت‌ها جابه‌جا کنید و بعد به سراغ آماده‌سازی کارتن‌ها بروید.

ضمناً سعی کنید دسته بندی وسایل را خیلی زودتر از موعد اسباب کشی انجام دهید تا استرسی تحمل نکنید. برای این کار می‌توانید از یک دو ماه قبل از اسباب کشی، وسایل غیر ضروری و غیر کاربردی را در جعبه قرار دهید.

دسته‌بندی لوازم دو مزیت دارد:

  • تقسیم وسایل به بخش‌های کوچک‌تر و کاهش فشار کاری مربوط به جابه‌جایی منزل
  • پیدا کردن سریع لوازم در منزل جدید
راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
طبقه‌بندی کردن لوازم منزل کمک می‌کند تا به سرعت لوازم مورد نیاز خود را پیدا کنید. اهمیت این موضوع زمانی ملموس‌تر است که پس از نقل مکان به خانه جدید میان کوهی از جعبه و کارتن دنبال یک تکه لباس یا یک مدرک مهم می‌گردید.

۳- از جعبه‌های امن و محکم استفاده کنید

راهنمای کاربردی اسباب کشی برای داشتن اسباب کشی آسان توصیه می‌کند که جعبه‌ها، پلاستیک‌ها و کارتن‌هایی که برای قرار دادن وسایل انتخاب می‌کنید مواردی باشند که از استحکام کافی برخوردار هستند. در غیر این صورت بدیهی است که ممکن است در حین اسباب کشی، خصوصاً زمانی که کارگران وسایل‌تان را حمل می‌کنند، مشکلات و آسیب‌هایی برای وسایل‌تان به وجود آیند.

ضمناً برای وسایلی مانند تلویزیون بهتر است به دنبال جعبه‌ها و کارتن‌های اصلی آن‌ها باشید. انبار، کمد دیواری و خلاصه همه جا را بگردید و ببینید آیا جعبه‌های اصلی این وسایل را دارید یا نه. اگر داشته باشید که عالی است، اما اگر هم نبودند می‌توانید به فروشگاه‌های این وسایل سر بزنید و اقدام به خرید کارتن‌های اصلی آن‌ها کنید. اگر این امر نیز برای‌تان مقدور نبود حتماً از پتو برای بستن وسایلی مانند تلویزیون استفاده کنید. به هیچ عنوان اجازه ندهید که تلویزیون بدون پتو یا جعبه‌ی اصلی در کامیون قرار داده شود. حتی یک مسیر کوتاه ۱۰ دقیقه‌ای نیز ممکن است موجب شکستن تلویزیون و یا وسایلی مانند آن شود.

اگر برخی ظروف و وسایل منزل را در جعبه‌ها و کارتن‌هایی غیر از کارتن‌های خودشان قرار دادید نگران نباشید. شما فقط در حین راه با این جعبه‌ها کار دارید و پس از اتمام اسباب کشی آن‌ها را دور خواهید انداخت. فقط مطمئن شوید که جعبه‌ای که برای وسایل‌تان استفاده می‌کنید (البته به جز وسایل حساسی مانند تلویزیون و …) محکم است و می‌تواند امن باشد.

۴- نام وسایل موجود در هر جعبه را روی جعبه بنویسید.

قرار شد وسایل را دسته‌بندی کرده و وسایل مانند هم را در یک جعبه قرار دهید. پس از این که این کار را انجام دادید، نام آن وسایل را روی جعبه یا پلاستیک بنویسید. این مورد موجب می‌شود که هم پیش از اسباب کشی و هم پس از آن بتوانید به راحتی تشخیص دهید که در درون جعبه یا پلاستیک چه چیزی وجود دارد و چه رفتاری باید با آن در پیش گرفت. ضمناً این امر زمانی که در حال باز کردن جعبه‌ها هستید به شما در انجام سریعِ کار و همچنین داشتن نظم کمک می‌کند. همچنین بر روی جعبه یا پلاستیک وسایل شکستنی به نحوی خوانا و بزرگ واژه‌ی «شکستنی» را بنویسید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
روی هر جعبه نام وسایل موجود در آن را بنویسید.

۵- به اقلام گران‌قیمت توجه کنید

اگر چند لباس گران‌قیمت و یا با ارزش دارید، اگر ظروف کریستال بسیار گرانی دارید، اگر وسایلی دارید که از شخص عزیزی به شما رسیده‌اند و نمی‌خواهید که دچار آسیب شوند، پیشنهاد می‌شود که آن‌ها را به اسباب کشی وارد نکنید. طبق راهنمای کاربردی اسباب کشی برای جلوگیری از آسیب‌رسیدن به این اقلام، می‌توانید چند روز قبل از اثاث کشی این موارد را در خانه‌ی یکی از دوستان یا اقوام‌تان بگذارید و پس از انجام کار به سراغ آن‌ها بروید.

۶- اقلام سنگین را در جعبه‌های کوچک قرار دهید

بر طبق توصیه‌ی راهنمای کاربردی اسباب کشی سعی کنید هر وسیله‌ای که وزنی زیاد دارد را در جعبه‌های کم حجم قرار دهید. ممکن است وسوسه شوید که چند وسیله‌ی سنگین به همراه چند کتاب را در جعبه‌ای بزرگ قرار دهید تا تعداد جعبه‌ها کمتر شود، اما مطمئن باشید که با این کار وسایل خود را در معرض آسیب قرار خواهید داد.

هر چه جعبه‌ها سنگین‌تر باشند، تمرکز کارگران کم‌تر خواهد بود و در نتیجه ممکن است وسایل در حین جا به جایی آسیب ببینند.

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر

۷- بشقاب‌ها را به صورت عمودی در جعبه قرار دهید

بشقاب‌ها را به صورت عمودی در جعبه قرار دهید. در ابتدا سعی کنید که اطراف هر ظرف را با روزنامه و یا پلاستیک‌های حبابی بپوشانید و سپس هر یک از آن‌ها را به صورت عمودی مانند گذاشتن کتاب در کتابخانه در جعبه قرار دهید. به خاطر داشته باشید که نباید ظروف را به صورت افقی و آن هم بدون روزنامه و پلاستیک در جعبه قرار دهید.

۸- از محتویات هر جعبه عکس بگیرید

برای داشتن یک اسباب کشی آسان سعی کنید از محتویات هر جعبه عکس بگیرید و پس از چاپ کردن عکس‌ها، آن‌ها را روی جعبه‌ی مورد نظر بچسبانید. به این ترتیب پس از اسباب کشی به راحتی خواهید دانست که داخل هر جعبه دقیقاً چه وسایلی قرار دارند و کدام یک از آن‌ها برای باز شدن از اولویت برخوردار است. البته امکان درج برچسب نیز وجود دارد. می‌توانید نام محتویات را روی کاغذ یا برچسب بنویسید و به ۴ سمت جعبه بچسبانید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر

۹- یک چک لیست برای اسباب کشی آسان تهیه کنید

در پروسه جا‌به‌جایی باید به کارهای مختلفی رسیدگی کنید. گاهی این وظایف کوچک آن‌قدر پرتعداد هستند که به خاطر سپردن‌شان به حافظه فقط باعث خستگی فکری بیشتر می‌شود. بهتر است یک دفترچه یادداشت تهیه کنید و تمامی کارها را در آن لیست کنید. حتی می توانید از برنامه‌های موبایلی مناسب برای آن استفاده کنید. Wunderlist یکی از این اپلیکشن‌ها است که می‌تواند حسابی کمک‌تان کند.

۱۰- یک روز مناسب را برای اسباب کشی انتخاب کنید

سعی کنید یک روز غیر مهم  را برای جا‌به‌جایی انتخاب کنید، روزی که در آن کار خاصی نداشته باشید. اما این نکته را هم در نظر داشته باشید که شرکت‌های اسباب کشی در روزهای آخر هفته شلوغ هستند، بنابراین اگر بتوانید در وسط هفته جا به جا شوید احتمالاً می‌توانید از تخفیف خوبی برخوردار شوید. نکته‌ی دیگر آن که سعی کنید انتخاب روز جا به جایی را خیلی زودتر انجام دهید تا همه چیز بر طبق برنامه پیش برود و مجبور به انجام کارهای دقیقه نودی نشوید.

مسئله‌ی دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که کارگران در ابتدای روز انرژی بیش‌تری دارند. بنابراین بر طبق توصیه‌ی راهنمای کاربردی اسباب کشی منزل سعی کنید که در ابتدای روز اقدام به جا‌به‌جایی کنید. این امر این فایده را نیز دارد که پس از اسباب کشی می‌توانید تا شب اندکی هم که شده از وسایل را جمع و جور کنید تا جا برای خوابیدن فراهم شود. اما اگر شب به منزل جدید بروید و نیاز به خواب باشد، زمان‌تان برای فراهم کردن مکانی برای خوابیدن کمتر خواهد بود (البته با فرض این که خانه خیلی بزرگ نباشد).

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
اسباب کشی در سال ۱۹۲۷

۱۱- بهترین مسیر برای رسیدن به خانه جدید را بیابید

پیدا کردن نزدیک‌ترین و کم‌ترافیک‌ترین مسیر برای رسیدن به خانه‌ی جدید در روز اسباب کشی برای یک اسباب کشی آسان در کلان‌شهرها اهمیت زیادی دارد. از چند روز قبل مسیر مناسب را انتخاب کنید. همچنین اگر برای حمل بار از ماشین‌های بزرگ مثل خاور استفاده می‌کنید مسیرهای فرعی مثل کوچه را طوری برگزینید که برای عبور آن مناسب باشد. برای مسیریابی اپلیکشن گوگل مپ و سایر اپلیکیشن‌های مشابه کارآمد هستند.

۱۲- پیش از سررسیدن کارگرها راه را به‌خوبی باز کنید

پیش از آن که کارگرها سر برسند، سعی کنید نظمی مشخص و مفید در وسایل ایجاد کنید. اولاً راه را کاملاً برای کارگرها باز بگذارید تا مانعی سر راه آن‌ها به هنگام حمل وسایل نباشد و آسیبی نه به آن‌ها و نه به وسایل وارد نشود؛ ثانیاً وسایل و کارتن‌های بزرگ‌تر را دم دست بگذارید تا کارگرها ابتدا آن‌ها را حمل کنند و سپس به سراغ کارتن‌ها و وسایل کوچک بیایند. در غیر این صورت، کارگرها با وسایل کوچک خسته می‌شوند و پس از آن با احتیاط کمتری به سراغ وسایل سنگین آشپزخانه مانند یخچال و گاز و لباسشویی می‌آیند.

۱۳- با شرکتی معتبر و مورد اعتماد تماس بگیرید

برای داشتن یک اسباب کشی آسان باید زمانی را برای پیدا کردن یک شرکت حمل و نقل خوب صرف کنید. مطمئن باشید هیچ وقت از این کار ضرر نمی‌کنید. شرکت‌های بسیاری وجود دارند که ضمن حمل بار آن را بسته‌بندی نیز می‌کنند. همچنین یکی دیگر از خدمات شرکت‌ها برای اسباب کشی آسان تضمین حمل بار است. در این شرکت‌ها مهم نیست مسافت جابه‌جایی‌تان چقدر طولانی باشد، در هر صورت تمامی لوازم شما بیمه هستند و کوچک‌ترین آسیبی به آن‌ها نخواهد رسید. در صورت خسارت می توانید ضرر و زیان وارده را از شرکت حمل بار دریافت کنید.

برخی از مزایای استفاده از شرکت‌های معتبر حمل بار عبارت اند از:

  • تضمین تحویل بار در مقصد بدون کوچک‌ترین آسیب
  • تجربه بالای کارکنان این شرکت‌ها در حمل و نقل و بسته‌بندی سریع
  • آسودگی خیال و کاهش استرس برای جابه‌جایی در روز موعد
  • انجام خدمات بسته‌بندی
  • رزرو غیرحضوری
  • عدم نیاز به پیدا کردن کارگرحمل بار به صورت جداگانه

استادکار به شما کمک می‌کند تا شرکت مورد نظر خود را با هزینه‌ای به صرفه در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیابید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار
راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
زمانی که از شرکت‌های حمل بار برای جابه‌جایی منزل استفاده می‌کنید. معمولاً متناسب با میزان اثاثیه منزل و بودجه شما یک ماشین مناسب انتخاب می‌شود. ضمن اینکه برای هر جابه‌جایی تعدادی کارگر در اختیار شما قرار می‌گیرد.با تجربه ترین و ماهرترین کارگر وظیفه قراردادن اسباب در داخل خاور یا وانت را بر عهده دارد. به این ترتیب بدون هیچ نگرانی بابت صدمه دیدن وسایل‌تان میتوانید اسباب کشی آسان را تجربه کنید.

راهنمای کاربردی اسباب کشی | نکات حین اسباب کشی

تا کنون در این نوشتار با عنوان راهنمای کاربردی اسباب کشی به نکات پیش از اسباب کشی، یا به عبارت بهتر نکات قبل از روز اسباب کشی، پرداخته شد. اما اکنون به نکاتی که باید در روز اسباب کشی به آن‌ها توجه داشته باشید می‌پردازیم:

۱۴- با دوستان‌تان تماس بگیرید

در روز اسباب کشی، با کسانی که قرار بوده به کمک شما بیایند تماس بگیرید تا همه چیز بر طبق برنامه پیش برود. این که یک یا چند نفر آن‌ها بخواهند در زمانی نامشخص به آن‌جا بیایند، کلیه‌ی نظم و ترتیبی که باید در روز اسباب کشی حفظ کنید از بین خواهد رفت.

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر

۱۵- روز اسباب کشی بیکار نمانید

راهنمای کاربردی اسباب کشی منزل توصیه می‌کند که در روزی که دوستان شما به همراه سایر کارگران در حال جا به جایی وسایل هستند، با تلفن به اتاق پشتی نروید و یا آن که بیکار نایستید و صرفاً تماشاگر نباشید. شما نیز سعی و تلاش کنید تا اسباب کشی در زمانی ‌کمتر و با زحمتی کمتر به اتمام برسد.

۱۶- روی فعالیت کارگران نظارت داشته باشید

بایستی دقت کنید که چه به هنگام بردن وسایل از خانه‌ی قبلی و چه به هنگام آوردن وسایل به خانه‌ی جدید، کارگران با دقت و احتیاط کار کنند. مثلاً باید نظارت کنید تا مبادا کارگران جعبه‌ها را روی هم بگذارند یا توجهی به نام وسایل نکنند و با وسایل شکستنی خیلی سخت رفتار کنند. به همسرتان، دوست‌تان، فرزندتان و یا هر کس دیگر بگویید که تماماً بر روی فعالیت و عملکرد کارگران نظارت داشته باشد و اجازه ندهد که آن‌ها با وسایل سخت برخورد کنند. اکثر کارگران هنگامی که به کار آن‌ها نظارت می‌شود بهتر و دقیق‌تر کارشان را انجام می‌دهند.

راهنمای کاربردی اسباب کشی آسان و کم دردسر
اسباب کشی در ایالت ویرجینیا آمریکا در سال ۱۹۳۷

۱۷- وسایل سنگین را اول در کامیون قرار دهید

به کارگران توصیه کنید که ابتدا وسایل سنگین را در کامیون قرار دهند: یخچال، مبل‌ها، لباسشویی، کمد و موارد این قبیل. پس از بردن این وسایل و قرار دادن آن‌ها در کامیون توسط کارگران، جعبه‌های کوچک را به آن‌ها بدهید. به خاطر داشته باشید که این امر نه تنها برای نظم وسایل در کامیون بهتر است، بلکه اگر کارگران ابتدا وسایل سبک را ببرند با آن‌ها خسته شده و سپس برای حمل وسایل سنگین‌تر و گران‌قیمت‌تر خسته می‌شوند و به این ترتیب ممکن است به آن‌ها آسیب وارد شود.

راهنمای کاربردی اسباب کشی منزل | نکات بعد از اسباب کشی

در این مرحله، اسباب کشی به پایان رسیده و کارگران وسایل را از کامیون خارج کرده و به منزل جدید شما آورده‌اند. نکاتی که باید در این مرحله رعایت کنید موارد زیر هستند:

۱۸- ناهار، شام یا جای خواب را آماده کنید

بسته به ساعتی که به منزل جدید می‌رسید، حتماً به دوستانی که به کمک شما آمده بودند توجه کنید. اگر ظهر بود در صدد تدارک ناهار برآیید، اگر شب بود شام آماده کنید و اگر وقت خواب بود حتماً یک جای مناسب برای خواب تهیه کنید. منظور از آماده کردن ناهار و شام، درست کردن آن‌ها در منزل نیست، منظور تهیه‌کردن غذا برای مهمان است، مثلاً سفارش پیتزا.

۱۹- وسایل مهم‌تر را برای باز کردن در اولویت قرار دهید

پس از اسباب کشی، زمانی که قصد باز کردن وسایل را دارید به وسایل مهم‌تر اولویت دهید. سعی کنید آن‌ها که بیش‌تر ضروری هستند را باز کنید و سپس به تدریج به دنبال باز کردن وسایل غیر ضروری بروید.

در ثبت سفارش خدمات اسباب‌ کشی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

استادکار برای داشتن یک اسباب کشی آسان تمامی امکانات را فراهم کرده است. کافی ست چه از طریق سایت و چه از طریق اپلیکیشن سفارش‌تان را ثبت کنید. اما پیش از ثبت سفارش برای اسباب کشی باید نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تخمین مقدار اسباب و اثاثیه: بهتر است قبل از اقدام به ثبت سفارش و اسباب‌ کشی، مقدار تقریبی وسایل‌تان را تخمین بزنید؛ چرا که در هنگام ثبت سفارش امکان انتخاب وسیله نقلیه مورد نیاز شما فراهم است. شما می‌توانید هیچ کدام از وسایل نقلیه «خاور» و یا «نیسان» را انتخاب نکرده و تنها از «پرسنل و کارگران اجرای خدمات اسباب‌کشی» استفاده کنید.
  • انتخاب خدمات مورد نیاز اسباب کشی: شما می‌توانید خدمات مورد نیاز خود را از بین گزینه‌های موجود در هنگام ثبت سفارش انتخاب کنید. به عنوان مثال می‌توانید خدماتی همچون «بسته‌بندی»، «حمل اثاثیه» و یا «چیدمان و اسمبل کردن» را انتخاب کنید.
  • تعیین وضعیت آسانسورها:در ادامه ضروری است که وضعیت آسانسور را در ساختمان‌های مبدا و مقصد انتخاب کنید. به عنوان مثال ممکن است ساختمان مبدا دارای آسانسور جهت حمل وسایل باشد، اما در ساختمان مقصد چنین امکانی مهیا نباشد. این مورد در برآورد دقیق قیمت اسباب‌کشی ضروری است.
  • تعیین تعداد کارگران مورد نیاز:در مرحله‌ای دیگر می‌توانید تعداد کارگران و پرسنل مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  • تعیین زمان دلخواه:در پایان زمان دل‌خواه خود را انتخاب کرده و سفارش خود را ثبت کنید.

پس از انجام این فرایند منتظر ارائه‌ی پیشنهادهای استادکاران و شرکت‌های مختلف طرف قرار داد با استادکار باشید. در این بخش شما می‌توانید با مشاهده پروفایل استادکاران و شرکت‌های حمل و نقل مختلف و مطالعه نظرات مشتریان قبلی و همین‌طور قیمت پیشنهادی آن‌ها، «بهترین انتخاب» را برای اجرای اسباب‌کشی منزل‌تان داشته باشید.

اسباب کشی و حمل اثاثیه

اسباب‌کشی و حمل اثاثیه

  • اسباب کشی منزل، محل کار، شرکت و اداره
  • اسباب کشی با کامیون، خاور و وانت نیسان
  • حمل بار و حمل اثاثیه منزل
  • اسباب کشی اصولی با کارگر باربر متخصص
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

سعی شد در این نوشتار به نکاتی تحت عنوان راهنمای کاربردی اسباب کشی پرداخته شود تا با رعایت آن‌ها بتوانید یک اسباب کشی آسان و کم هزینه و سریع‌ را تجربه کنید. اگر شما نیز تجربه‌ای برای داشتن یک اسباب کشی آسان دارید، لطفاً آن را با ما و کاربران تقسیم کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =