با راهنمای خرید سماور برقی، همیشه چایتان حاضر است!

0

امروزه نوشیدنی‌های گرم مختلفی از جمله انواع دمنوش و قهوه موجود است، اما نوشیدن چای همچنان جایگاه ویژه‌ای نزد خانواده‌های ایرانی دارد. روش‌های تهیه چای هم متنوع است، از دم کردن چای در قوری گرفته تا تهیه چای در چای‌سازها که مخالفان و موافقان خود را دارند. اما در سال‌های اخیر، خرید سماور برقی به‌عنوان نسل جدید سماورهای قدیمی، محبوبیت خاصی پیدا کرده است.

سماورهای برقی جدیدترین وسایلی هستند که با انواع کتری برقی و چای‌سازها رقابت می‌کنند. در این بین مهمترین موضوع، جوش آمدن آب و تهیه چای در کوتاه‌ترین زمان ممکن است. این موضوع باعث می‌شود که سماور برقی کارایی مشابهی با چای‌سازها داشته باشد. به علاوه، طعم و عطر چای در سماورهای برقی حفظ می‌شود. در نتیجه شما بهتر می‌توانید اصالت طعم چای را تجربه کنید.

اگر به دنبال وسیله‌ای برای تهیه سریع آب جوش و چای هستید، انواع سماور برقی برای این منظور بی‌نظیر عمل می‌کنند. در راهنمای خرید سماور برقی، ویژگی‌های این وسیله و همچنین بهترین مارک سماور برقی را به شما معرفی خواهیم کرد. پس در ادامه، با این مقاله همراه بمانید.

چه زمانی خرید سماور برقی ضرورت دارد؟

شاید شما هم از آن دسته افرادی هستید که نوشیدن چای برایتان از لذت‌بخش‌ترین کارهای دنیاست. شاید هم به طعم و عطر چای بسیار حساس هستید. اگر خوش‌رنگ بودن چای، یکی از معیارهای مهم شما برای نوشیدن چای است، خرید سماور برقی برایتان ضروری خواهد بود.

در حقیقت سماورهای برقی با استفاده از انرژی برق، در مدت زمان بسیار اندکی آب را گرم می‌کنند. همین نکته باعث شده افراد بسیار زیادی به فکر خرید این محصول بیفتند. از زمان‌های گذشته تاکنون، نوشیدن چای در طول روز و حین انجام فعالیت‌های کاری یا برای رفع خستگی استفاده می‌شده است. اما گاهی باید در یک فرصت کم، چای خوشمزه‌ای تهیه کنیم. گاهی هم لازم است چای را برای مدتی گرم نگه داریم تا مهمانمان برسد و کنار هم یک چای داغ بنوشیم. در این شرایط هم داشتن یک سماور برقی، لازم و حیاتی به نظر می‌رسد.

بیشتر بدانید: این 10 کاربرد آب جوش در خانه به کارتان می‌آید!

خرید سماور برقی
ضرورت خرید سماور برقی زمانی احساس می‌شود که شما از دوستداران چای باشید. اما نتوانید آن‌طور که باید و شاید، عطر و رنگ و طعم دلپذیر چای را تجربه کنید.

تفاوت سماور برقی و کتری برقی چیست؟

شاید این سوال برای اغلب افراد پیش بیاید که چه فرقی بین کتری برقی و سماور برقی وجود دارد. در ادامه راهنمای خرید سماور برقی، ما این مسئله را برای شما روشن خواهیم کرد. چیزی که باعث می‌شود انواع سماور برقی نسبت به مدل‌های معمولی کتری برقی متفاوت باشند، ترموستات آنهاست. سماورهای برقی از یک مخزن نسبتا بزرگ‌، درپوش، شیر آب، دسته و پوشش‌هایی تشکیل شده‌اند و با برق کار می‌کنند. مشابه با انواع لوازم برقی نظیر بخاری برقی، مکانیسم عمل این سماورها هم بر اساس داغ شدن المنت و توزیع حرارت در مایعات است.

همانطور که گفته شد، سیستم ترموستات سماورهای برقی به تامین حرارت آب و گرم نگه داشتن آن کمک می‌کند. به این شکل که وقتی حرارت آب بالا می‌رود، گرمای المنت باعث گرم شدن بخشی از ترموستات می‌شود. همین گرما، منجر به جدا شدن المنت‌های گرمازا و خاموشی سماور برقی می‌گردد. همین مکانیسم ساده باعث می‌شود تا به محض پایین آمدن دمای آب، سماور به صورت خودکار فرآیند گرم کردن را ادامه دهد. در نتیجه چای همیشه گرم می‌ماند.

مورد بعدی این است که کیفیت چای دم شده توسط این دو وسیله متفاوت است. سماور برقی چای خوش‌طعم‌تر و با عطر و رنگ بهتری را در مقایسه با چای‌ساز آماده می‌کند. شاید یکی از اصلی‌ترین دلایل تفاوت طعم و عطر چای در این دو وسیله، زمان آماده‌سازی این نوشیدنی باشد. چراکه هرچه چای در مدت‌زمان بیشتری حرارت ببیند و دَم بکشد، کیفیت بهتری دارد.

در این زمینه بیشتر بخوانید: با راهنمای خرید کتری برقی همیشه چای داغ بنوشید!

فردی در حال باز کردن شیر سماور برقی و ریختن آب جوش در استکان چای
مهمترین مزیت خرید سماور برقی این است که طعم آب جوش سماور، بهتر و باکیفیت‌تر از آبی است که در چای‌ساز می‌جوشد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ویژگی‌های متفاوت در سماور برقی

سماورهای مختلف، ویژگی‌های متفاوتی دارند. در ادامه راهنمای خرید سماور برقی، ما قصد داریم به این ویژگی‌ها اشاره کنیم تا برای خرید، این موارد را به خاطر داشته باشید.

  • ظرفیت سماور برقی

یکی از اصلی‌ترین مواردی که باید جهت خرید سماور برقی به آن دقت کرد، میزان گنجایش سماور است. اکثر سماورهای برقی در ظرفیت‌های ۲، ۳، ۴ و ۵ لیتری تولید می‌شوند. در صورتی‌که مصرفتان کم است، سماور برقی کوچک ۲ یا ۳ لیتری برای شما کافی خواهد بود. اما شاید مصرف چایتان بیشتر باشد یا تعداد اعضای خانواده یا مهمانان شما زیاد باشند. در این‌صورت پیشنهاد می‌کنیم خرید سماور برقی با گنجایش بیش از ۳ لیتر را در نظر داشته باشید.

اگر هم مهمانی‌های بزرگ برگزار می‌نمایید یا این وسیله را برای شرکت یا اداره می‌خواهید، سماور برقی ۱۰ لیتری مناسب‌تر است. جالب است بدانید که قیمت سماور برقی ۱۰ لیتری، با قیمت برخی از سماورهای برقی با گنجایش کمتر، برابری می‌نماید.

بیشتر بدانید: همه آنچه برای راهنمای خرید بخور باید دانست

فردی در حال ریختن چای از سماور برقی بزرگ برای مهمانی
خرید سماور برقی کوچک برای خانواده‌های پرجمعیت یا مهمانی‌های بزرگ، اشتباه است. چون جواب کار شما را نخواهد داد.
  • مصرف برق

مصرف بهینه برق در بلندمدت، تاثیر زیادی بر هزینه‌های شما خواهد داشت. پس حتما هنگام خرید سماور برقی، به برچسب مصرف انرژی محصول دقت کنید. خرید محصولاتی با مصرف انرژی کمتر، به نفع شما خواهد بود. البته اندازه سماور برقی هم در مصرف انرژی موثر است. اگر سماور برقی بزرگی برای خانواده دو یا سه‌نفره انتخاب کنید، اشتباه بزرگی انجام می‌دهید. چون قبض برق شما به ناگاه افزایش می‌یابد. انتخاب سماور برقی کوچک برای خانواده‌های کم‌جمعیت، بهترین گزینه است.

  • جنس دسته‌ها

هنگامی‌که آب موجود در سماور برقی به جوش می‌آید، اهمیت جنس دسته‌های آن به چشم خواهد آمد. جنس دسته‌ها از مواد باکیفیت و نسوز تولید شده باشند تا داغ نشوند و دست شما را نسوزانند.

فردی در حال بلند کردن سماور برقی با دسته پلاستیکی نسوز
یکی از معیارهای خرید سماور برقی، جنس دسته‌های آن است. بهرین جنس برای دسته‌ها، پلاستیک نسوز است.
  • جنس بدنه

برای خرید سماور برقی، جنس بدنه از اهمیت خاصی برخوردار است. اکثر سماورهای امروزی از آلیاژ برنج، استیل و شیشه ساخته می‌شوند. به‌طور کلی بدنه از جنس برنج، خیلی بهتر از بدنه با جنس استیل است. به همین دلیل اکثر تولیدکنندگان سماورهای برقی باکیفیت نیز جنس بدنه محصول خود را از برنج می‌سازند. البته برخی مدل‌های سماور برقی امروزی، بدنه‌ای ترکیبی از جنس استیل-شیشه یا پلاستیک-شیشه دارند.

بیشتر بخوانید: در راهنمای خرید قهوه‌ساز چه نکاتی بیشتر اهمیت دارد؟

  • شیر سماور

سماورهای برقی دارای یکی از دو مدل شیر سماور متداول هستند. نوع اول شیر سماور رایج است که از قدیم در همه سماورها کاربرد داشته است. برای استفاده از آن، باید آن را به سمت چپ یا راست چرخاند. بعد از پر شدن ظرف هم باید آن را به حالت اولیه بازگرداند تا ریزش آب قطع گردد. نوع دوم هم به این صورت است که باید شیر را از ابتدا تا زمان پر شدن ظرف با دست خود نگه دارید. بعد از پر شدن هم باید شیر را رها کنید تا به صورت خودکار به حالت اولیه برگردد و بسته شود.

فردی در حال باز کردن شیر سماور برقی برای ریختن چای
یکی از دلایل طراحی نوع جدید شیر سماور، افزایش ایمنی و باز نماندن احتمالی شیر سماور است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نکات خرید سماور برقی

در این بخش از راهنمای خرید سماور برقی، به نکات مهم خرید این وسیله اشاره خواهیم کرد. دقت به این نکات، باعث می‌شود انتخاب بهتری داشته باشید و وسیله‌ای با امکانات بهتری خریداری نمایید.

  • بودجه خرید سماور برقی

یکی از مهمترین نکات برای خرید سماور برقی، تعیین بودجه آن است. هر خانواده برای خرید وسیله مورد نیاز خود، بودجه معینی را در نظر می‌گیرد. بنابراین لازم است ابتدا بودجه خود را تعیین کنید. سپس در همان محدوده قیمت، مواردی را که می‌توانید خریداری کنید بررسی نمایید. چون اگر بهترین مارک سماور برقی را هم در نظر بگیرید اما بودجه کافی نداشته باشید، امکان خرید آن را نخواهید داشت.

  • نشانگر میزان آب داخل سماور

برخی از مدل‌ها با بدنه شیشه‌ای یا پلاستیکی طراحی می‌شوند. بنابراین به راحتی می‌توان حجم آب داخل مخزن را در آن مشاهده کرد. در صورتی‌که پلاستیک بدنه غیرشفاف باشد و حجم داخلی مشخص نباشد، معمولا یک نوار مدرج روی بدنه طراحی می‌شود. با این نوار نشانگر، حداکثر و حداقل حجم دستگاه، قابل مشاهده است.

  • داشتن سینی

داشتن سینی به اصطلاح چکه‌گیر در سماورهای برقی، نوعی مزیت محسوب می‌شود. چون باعث خواهد شد آشپزخانه شما کمتر دچار کثیفی شود. پس اگر امکان صرف هزینه بیشتر را دارید، سماور برقی دارای سینی چکه‌گیر، انتخاب مناسب‌تری است.

  • گرم‌کننده خودکار

یکی از مواردی که معمولا زمان خرید سماور برقی باید به آن توجه کرد، گرم‌کننده خودکار است. این گرم‌کننده، امکان گرم نگه داشتن آب جوش برای مدت طولانی را به شما خواهد داد. در مدل‌های پیشرفته هم امکان تنظیم درجه حرارت وجود دارد. یکی از مزیت‌های بزرگ سماورهای برقی همین مورد است. چون شاید بخواهید از آب داخل سماور برای درست کردن دمنوش یا قهوه هم بهره بگیرید. در این شرایط، به آب داغ با دمای ۸۰ تا ۹۰ درجه هم نیاز خواهید داشت.

یک سماور برقی و قوری و سینی چای روی کانتر آشپزخانه
خرید سماور برقی دارای گرم‌کننده خودکار، انتخاب بسیار هوشمندانه‌ای است. چون شما امکان درست کردن انواع نوشیدنی‌های گرم را با دمای مناسب با آن نوشیدنی خواهید داشت.
  • پوشش بدنه

اکثر تولیدکنندگان از پوشش شیشه، استیل ضدزنگ و یا نیکل-کروم برای سماورهای برقی خود استفاده می‌کنند. این پوشش به سماورهای برقی ظاهر زیبایی می‌دهند. در نتیجه زیبایی ظاهر آشپزخانه شما چندین برابر می‌شود. اکثر شرکت‌ها برای طراحی بخش بالایی سماورهای برقی از شیشه استفاده می‌کنند. اما برخی دیگر از تولیدکنندگان، تمام بدنه را با ترکیبی از آلیاژهای مختلف همانند استیل طراحی می‌کنند. چون می‌خواهند این وسیله درخشش بیشتری داشته باشد.

  • خاموشی اتومات یا خودکار

داشتن سماور برقی با قابلیت خاموشی خودکار، خیال شما را آسوده خواهد ساخت. تقریباً تمام مدل‌های موجود در بازار، این قابلیت را به‌ صورت پیش‌فرض دارند. البته با خرید مدل‌های پیشرفته سماور برقی، به قابلیت ویژه‌تری دست خواهید یافت. یعنی می‌توانید سماور خود را به نحوی تنظیم کنید که پس از مدت مشخصی (‌مثلا سه ساعت) خاموش شود.

معرفی برندهای معروف

برندهای مختلفی سماور برقی باکیفیت تولید می‌کنند. برای شناخت بهتر این برندها، ما بدون رعایت هیچ ترتیب خاصی، آنها را به شما معرفی می‌نماییم:

  • سماور برقی میگل
  • سماور برقی هایگر
  • سماور برقی پلان
  • سماور برقی عالی نسب
  • سماور برقی فلر
  • سماور برقی ایران استیل
  • سماور برقی هاردستون
  • سماور برقی همیلتون
  • سماور برقی پلان
  • سماور برقی یورولوکس
  • سماور برقی کرکماز
  • سماور برقی ورمونت
  • سماور برقی راسل
  • سماور برقی آپولون
  • سماور برقی مایر
  • سماور برقی باریتون

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

در این بخش از راهنمای خرید سماور برقی، تعدادی از مدل‌های مشهور و پرطرفدار را به شما معرفی خواهیم کرد. این مدل‌ها در حال حاضر از پرفروش‌ترین مدل‌ها به شمار می‌آیند.

  • سماور برقی فوما مدل ۱۷۹۸

ظرفیت این سماور برقی کوچک، ۳.۲ لیتر است. جنس بدنه و قوری آن از شیشه ساخته شده و دارای المنت استیل ضدزنگ و فیلتر تفاله‌گیر چای است. این دستگاه توان مصرفی ۱۸۰۰ وات دارد و وزنش هم تنها ۲ کیلوگرم است. سماور برقی ایرانی فوما در بازار، ۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد. باید اضافه کنیم که حدود قیمت سماور برقی ارزان در بازار همین حدود است.

  • سماور برقی یورولوکس مدل EU-ES2846JB

ظرفیت این سماور ۴ لیتر است. این سماور برقی قوری سرامیکی داشته و قابلیت گرم نگه داشتن آب را دارد. در ضمن به سیستم خاموش‌کننده اتوماتیک مجهز است، بنابراین لازم نیست دغدغه روشن ماندن سماور را داشته باشید. برای خرید سماور برقی یورولوکس با مدل گفته شده، بودجه‌ای معادل ۲ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان لازم است.

  • سماور برقی میگل مدل GTS302

این سماور برقی کوچک هم تنها ۳ لیتر گنجایش دارد و برای خانواده‌های ۲ نفره، ایده‌آل است. این سماور، سینی چکه‌گیر دارد و طراحی شفاف بدنه آن باعث می‌شود بتوانید داخل سماور را ببینید و میزان آب داخل آن را چک کنید. سیستم خاموش کن اتوماتیک در این سماور، امنیت کاربری آن را افزایش می‌دهد. لازم است برای خرید سماور برقی میگل، مبلغ ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت نمایید.

خواندن این مطلب هم مفید است: ۱۰ ایده خارق العاده برای دکوراسیون آشپزخانه ۲۰۲۰

سماور برقی میگل مدل GTS302 از جنس استیل ضدزنگ، پلاستیک و شیشه
جنس این سماور، ترکیبی از استیل ضدزنگ با پلاستیک و شیشه است. توان حرارتی این سماور ۱۵۰۰ وات است. قیمت آن هم از قیمت سماور برقی دست دوم، تنها کمی بیشتر است.
  • سماور برقی ورمونت مدل VT-ES2123GW

جنس این سماور برقی، استیل با روکش پلاستیک است، ساخت کشور ترکیه بوده و ظاهر بسیار شیکی دارد. این سماور برقی، ۴ لیتر ظرفیت، توان حرارتی ۲۳۰۰ وات و سینی چکه‌گیر دارد و می‌توان گفت قیمت سماور برقی ارزان را دارد. یعنی برای خرید سماور برقی ورمونت با این مدل، تنها مبلغ ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان مورد نیاز است.

  • سماور برقی فلر مدل TS301

با بهره گرفتن از این سماور برقی، می‌توانید چای یا دمنوش خود را دم کنید و آن را گرم نگه دارید. این دستگاه به واسطه دستگیره‌های عایق و پلاستیکی، به‌ راحتی قابل ‌استفاده است. به کارگیری شیشه در بدنه، این امکان را فراهم می‌سازد که کاربر بتواند میزان آب داخل سماور را مشاهده کند. در این مدل، سینی چکه‌گیر هم در نظر گرفته شده است. برای خرید سماور برقی فلر با این مدل، بودجه‌ای معادل ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان لازم است.

سماور برقی کوچک فلر مدل TS301
سماور برقی کوچک فلر، یک دستگاه با کارایی بالا و عمر طولانی است. ظرفیت این دستگاه ۳ لیتر و توان آن ۱۵۰۰ وات است.
  • سماور برقی پلان مدل 6110

سماور برقی پلان برای کسانی که مصرف چای و آب جوش بالایی دارند، بهترین گزینه است. خانواده‌های پرجمعیت، شرکت‌ها، رستوران‌ها و ادارات از مشتریان ثابت این سماورهای با کیفیت هستند. این سماور برقی دارای ترموستات هیدرولیک کنترل دماست. توان آن ۱۰۰۰ وات بوده و ۶ لیتر هم ظرفیت دارد. قیمت این سماور برقی، ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان است.

بیشتر بدانید: ترموستات چیست و چگونه کار می‌کند؟

 معرفی بورس و محل خرید سماور برقی

برای خرید سماور برقی هم مانند سایر لوازم برقی، دو روش متداول وجود دارد. شما می‌توانید خرید خود را با مراجعه به فروشگاه‌های معتبر لوازم خانگی انجام دهید. در ضمن امکان خرید این وسیله به صورت آنلاین نیز وجود خواهد داشت. اما باید دقت کنید که برای خرید آنلاین، به سایت‌های معتبر مراجعه نمایید.

مثلا با جستجوی واژه “سماور برقی دیجی کالا”، تمام سماورهای برقی قابل خریداری از این سایت، نمایش داده خواهد شد. خوبی خرید از سایت‌های معتبر، این است که امکان مقایسه قیمت و بررسی نظرات کاربران مختلف وجود دارد. همچنین کالا معمولا با ضمانت و درب منزل شما تحویل خواهد گردید.

اما اگر به هر دلیل خرید سماور برقی را به صورت حضوری ترجیح می‌دهید، باید به بورس لوازم خانگی مراجعه نمایید. برای خرید سماور برقی در شهر تهران می‌توانید به فروشگاه‌های لوازم خانگی خیابان شریعتی سر بزنید. همچنین بازار بزرگ تهران، میدان شوش یا سه‌راه امین حضور هم محل‌های مناسبی برای خرید این وسیله کاربردی هستند.

جمع‌بندی

در راهنمای خرید سماور برقی به ویژگی انواع سماور برقی، نکات خرید این وسیله و حدود قیمت سماور برقی ایرانی اشاره کردیم. همچنین به قیمت سماور برقی ارزان اشاره نمودیم. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا بتوانید بهترین مارک سماور برقی را تشخیص دهید. همچنین شرح دادیم که برای استفاده کم، باید به سراغ خرید سماور برقی کوچک برویم تا به کاهش مصرف انرژی کمک کنیم. امیدواریم بعد از خرید سماور برقی، هر بار که از این وسیله استفاده می‌کنید، از نوشیدن یک چای بی‌نظیر لذت ببرید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =