استفاده از فضاهای عمودی برای آویزان کردن وسایل در خانه

0

امروزه خانه‌ها دیگر با متراژ بالا ساخته نمی‌شوند، بنابراین فضای کمتری برای نگهداری وسایل وجود دارد. اگر در یک خانه کوچک زندگی می‌کنید، پیدا کردن مکان مناسب برای همه وسایل، می‌تواند برای شما چالش برانگیز باشد. برخی وسایل نیز حجیم و جاگیر هستند و جا دادنشان در کمدها و کشوها، غیرممکن به نظر می‌رسد. پس استفاده از فضاهای عمودی و آویزان کردن وسایل در خانه، امری اجتناب‌ناپذیر به نظر می‌رسد. به‌عنوان مثال لباس‌های زمستانی، کلاه‌ها، کفش‌ها، پوتین‌ها و برخی کیف‌ها حجیم هستند. در نتیجه باید مشکل جا دادن این‌گونه وسایل را برای همیشه حل کرد. بهره‌گیری از فضاهای عمودی، بخش عمده مشکلات شما را حل خواهد کرد و نظم را به خانه شما بر خواهد گرداند.

انواع مختلفی از آویزها را می‌توان متناسب با آشپزخانه، پارکینگ، اتاق خواب، حمام و فضاهای دیگر خانه انتخاب کرد. ما در ادامه این مقاله چند ترفند ساده را برای آویزان کردن وسایل در خانه به شما آموزش می‌دهیم. شما هم از این ترفندهای مفید برای بهینه‌سازی فضایی که در اختیار دارید، استفاده کنید. در نهایت خواهید دید که همه وسایلتان، جای خود را پیدا می‌کنند و دیگر در خانه، مشکل کمبود جا ندارید.

  • آویزهای دیواری رنگارنگ

آویزهای دیواری رنگی تکی، برای نگهداری و آویزان کردن وسایل در خانه طراحی شده‌اند. وسایل حجیم مانند کت، کلاه و چتر می‌توانند فضای زیادی از کمد شما را اشغال کنند. اما خوشبختانه می‌توانید با استفاده از آویزهای دیواری، هر دیوار را به فضای آویزان کردن وسایل در خانه تبدیل کنید.

حتی می‌توانید تعدادی از آن‌ها را داخل کمدها هم نصب کنید تا نظم بیشتری به خانه بدهید. با نصب پراکنده آویزها روی دیوار، از آن‌ها به‌عنوان یک ویژگی طراحی استفاده کنید. اگر هم منزلتان اجاره‌ای است و امکان سوراخ‌کاری دیوارها را ندارید، آویزهایی در بازار هستند که نیازی به سوراخ‌کاری دیوار ندارند. پیشنهاد می‌کنیم حتما این راه را برای آویزان کردن وسایل در خانه امتحان کنید.

استفاده از آویزهای دیواری رنگی برای آویزان کردن وسایل در خانه
استفاده بیش از حد از آویزهای دیواری برای آویزان کردن وسایل در خانه، موجب بی‌نظمی می‌شود. پس بهتر است از این آویزها، به اندازه استفاده کنید.
  • پنل‌های مشبک برای آویزان کردن وسایل در خانه

احتمالاً شما هم پنل‌های شبکه‌ای را که برای نمایش محصولات مختلف در ویترین فروشگاه‌ها به کار می‌روند، دیده‌اید. این پنل‌ها می‌توانند به‌عنوان چوب لباسی همه‌کاره به کار روند تا برای نگهداری وسایل، جای مناسبی پدید آورند. آن‌ها را داخل کمد خود نصب کنید تا بتوانید کفش‌های پاشنه‌دارتان را به آن آویزان کنید.

علاوه بر این با افزودن قلاب‌ به این پنل‌ها، برای وسایل اضافی مانند روسری، کلاه و شال گردن فضا خواهید ساخت. پنل‌های شبکه‌ای را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم اداری و ابزار فروشی‌ها تهیه کنید. از آنجایی‌که این پنل‌ها در اندازه‌ها و رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند، مشکلی برای تهیه آن‌ها نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: نحوه مرتب کردن کمد لباس ؛ چگونه از شلختگی فرار کنیم.

ترفندهای جالب آویزان کردن وسایل در خانه با استفاده از پانل‌های مشبک
استفاده از پنل‌های مشبک می‌تواند علاوه بر راه‌حلی برای آویزان کردن وسایل در خانه، روشی برای سازمان‌دهی به ابزار یک کارگاه هم باشد.
  • آویز دوچرخه و وسایل دوچرخه‌سواری

به راحتی می‌توان قطعات قدیمی دوچرخه (به خصوص زین‌ها و دسته‌ها) را به کار گرفت تا آویزهایی برای وسایل دوچرخه‌سواری پدید آید. این آویزهای دیواری محکم، فضای زیادی برای آویزان کردن کت، کیف، چتر و حتی چرخ و خود دوچرخه پدید می‌آورند. این ایده نه‌تنها کاربردی است، بلکه یک نمای جذاب برای انبار یا پارکینگ ایجاد می‌کند.

استفاده بهینه از فضای عمودی دیوار برای آویزان کردن وسایل در خانه
استفاده از زین‌ها و دسته‌های دوچرخه مخصوصا از انواع رنگی، نمای انبار یا پارکینگ شما را جالب می‌نماید. همچنین باعث می‌شود که فضای زیادی برای آویزان کردن وسایل در خانه، درست شود.
  • صفحه نگهدارنده در آشپزخانه

اگر در آشپزخانه هم با کمبود فضا مواجه هستید و کشوی کافی برای نگهداری ابزارهای آشپزی ندارید، نگران نباشید. چراکه راه‌ حل این موضوع بسیار ساده است. می‌توانید برای مرتب کردن کشو‌های پر از وسایل، یک تخته و تعدادی قلاب‌ را از یک فروشگاه ‌ابزار فروشی تهیه کنید. سپس روی تخته چند سوراخ ایجاد کرده و داخل سوراخ‌ها قلاب بگذارید. در نهایت هم وسایل خود را به قلاب‌ها آویزان کنید.

مطالعه این مطلب نیز مفید است: ایده‌های جذاب برای تزیین و استفاده از فضای بالای کابینت

ترفندهای ساده و ارزان برای ساماندهی لوازم آشپزخانه با انواع تخته سوراخ‌دار
شما می‌توانید برای زیباتر شدن دکوراسیون خود، صفحه نگهدارنده را با یک رنگ مناسب نقاشی کنید.
  • جاکفشی با کاربری متفاوت

بهره گرفتن از جاکفشی، راه‌ حل مناسبی برای مرتب‌سازی بوده که هم کاربردی و هم زیباست. اگرچه جاکفشی برای نگهداری کفش‌ها طراحی شده‌ است، اما می‌توان آن‌ها را در هر مکانی از خانه قرار داد و از آن برای نگهداری سایر وسایل نیز استفاده کرد. عرض کم این وسیله باعث می‌شود برای استفاده در فضاهای کوچک مانند حمام یا راهروهای باریک مناسب باشد.

بیشتر بدانید: در راهنمای خرید جاکفشی چه نکاتی اهمیت دارد؟

ترفندهای خلاقانه ساماندهی و مرتب کردن وسایل خانه با استفاده از جاکفشی
استفاده از جاکفشی برای جا دادن وسایل در فضاهای باریک، ایده بسیار مناسبی است. چون جاکفشی کم‌عرض است ولی وسایل زیادی را در خود جا می‌دهد.
  • نصب شلف برای نگهداری کفش

به نظر می‌رسد زیاد بودن تعداد کفش‌ها، همیشه باعث ایجاد بی‌نظمی در فضا می‌شود. اما می‌توان آن‌ها را به صورت عمودی نیز نگه داشت. از با وجودی‌که شلف‌ها مانند یک اثر هنری برای تزیین دیوار عمل می‌کنند، نصبشان روی دیوار راهی کاربردی برای مرتب نگه‌داشتن کفش‌های شما خواهد بود. از طرفی ساخت و نصب شلف، آسان و به‌صرفه است و می‌توان آن را در اندازه‌های مختلفی ساخت. حتی در صورت زیاد بودن کفش‌ها، امکان ساخت شلف‌هایی با طول بیشتر برای نگهداری کفش‌ها به صورت ردیفی وجود خواهد داشت.

روش‌های استفاده از فضای عمودی برای آویزان کردن وسایل در خانه
روش‌های استفاده از فضای عمودی برای آویزان کردن وسایل در خانه، زیاد است. یکی از آن‌ها، نصب شلف‌هایی با اندازه متناسب روی دیوار برای نگهداری کفش است.
  • به‌کارگیری کتابخانه

مبلمان یا تخت‌های حجیم باعث می‌شوند اتاق خواب‌های کوچک، فضای کمی برای جا دادن وسایل داشته باشند. باید بگوییم در این‌گونه مواقع، بهره گرفتن از کتابخانه، مشکل شما را حل خواهد کرد. کتابخانه‌ها در صورت لزوم می‌توانند وسایلی به غیر از کتاب را هم در خود جای دهند. به‌طور مثال اشیای دکوراتیو خانه یا عتیقه‌جات را می‌توان در قفسه‌های کتابخانه قرار داد. این راهکار احساس بسیار مطبوعی به اتاق شما می‌دهد.

این مطلب هم بسیار کاربردی است: ایده‌های کاربردی برای دکوراسیون راهرو و فضاهای باریک

ایده‌های ساده و جالب برای مرتب کردن کتاب‌ها و چیدمان کتابخانه
استفاده از کتابخانه برای نگهداری مجسمه‌ها، اسباب‌بازی‌های بزرگ و گلدان‌ها بسیار متداول است.
  • نصب جیب دیواری برای آویزان کردن وسایل در خانه

انجام این پروژه، اصلا زمان‌بر نیست. ساخت این جیب دیواری ساده، می‌تواند از فضای عمودی استفاده کند و از کاغذ‌های مهم شما، نگهداری نماید. انجام این پروژه برای همه افراد بسیار راحت است و هزینه کمی هم در بردارد. در ضمن، برای یک خانه با طراحی مدرن هم شیک به نظر می‌رسد.

کاربرد جیب دیواری برای نگهداری و آویزان کردن وسایل در خانه
امروزه استفاده از فضای عمودی برای آویزان کردن وسایل در خانه، ضروری به نظر می‌رسد. در همین راستا، جیب دیواری برای نگه داشتن انواع کارت ویزیت، رسیدهای بانکی و یادداشت‌های مهم، بسیار کاربردی و مفید است.
  • استفاده از الوارهای چوبی برای نگهداری وسایل

این وسیله دیواری از تعدادی الوار باریک ساخته می‌شود، بنابراین به راحتی می توان آن را متناسب با فضا و در اندازه‌های مختلف تهیه کرد. این الوارها را به صورت راه‌راه روی دیوار نصب کنید. سپس برای آویزان کردن انواع وسایل مانند سبدها، حوله‌ها و سایر وسایل از قلاب‌های منحنی کمک بگیرید. آویزان کردن برخی وسایل نیز مانند مجلات، نیازی به گیره یا قلاب ندارد.

همچنین می‌توانید برای آویزان کردن گلدان‌های کوچک در ورودی سرپوشیده خانه، از این الوارها استفاده کنید. چون علاوه بر اینکه محیط شما را مدرن و امروزی می‌نمایند، هیچ فضای اضافی اشغال نمی‌کنند.

بیشتر بدانید: راهنمای انتخاب مبلمان و وسایل چوبی برای خانه کوچک

آویزان کردن وسایل در خانه با نصب تخته‌های چوبی روی دیوار
برای آویزان کردن وسایل در خانه، به ایده‌های خلاقانه‌ای فکر کنید که فضا را زیباتر می‌کنند. استفاده از فضای عمودی نباید باعث زشت شدن و بهم ریختگی فضای شما شود.
نجاری و تعمیرات چوب

نجاری و تعمیرات چوب

  • تمامی خدمات نجاری و ساخت سازه های چوبی
  • طراحی ساخت و نصب سرویس های چوبی
  • طراحی و ساخت کمد دیواری، سرویس خواب، بوفه، دراور، ویترین، میز، صندلی
  • تعمیر و نصب انواع مصنوعات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار
  • میله پرده برای آویزان کردن وسایل در خانه

اگر در حمام خود فضای کافی ندارید، به شما کمک خواهیم کرد تا یک فضای عمودی برای نگهداری وسایل بسازید. نصب میله پرده می‌تواند یک راه‌ حل آسان و مقرون به‌صرفه جهت ایجاد فضا برای وسایل حمامتان باشد. با نصب یک میله پرده کنار دوش و به کار گرفتن قلاب‌های پرده، لیف و سبد اسباب‌بازی‌ حمام کودکان را از آن‌ها آویزان کنید. این میله همچنین برای خشک کردن لباس‌های شسته شده و مایوهای خیس مفید خواهد بود.

استفاده خلاقانه از میله پرده برای آویزان کردن وسایل در حمام و سرویس بهداشتی
برای استفاده از فضاهای عمودی، نصب میله‌هایی مانند میله پرده بسیار کمک‌کننده است. به‌این ترتیب شما می‌توانید در یک فضای کوچک، چند لایه وسیله آویزان کنید.
دوخت و نصب پرده

دوخت و نصب پرده

  • طراحی و دوخت پرده حریر، پارچه‌ای و توری
  • دوخت پرده ساده، پیله‌دار و والان پرده
  • تعمیر و نصب ملزومات پرده، چوب پرده‌، کتیبه، تاج پرده و غیره
  • تعمیر و نصب پرده لوردراپه، کرکره‌ای، شید، زبرا و غیره
دریافت این خدمت از استادکار
  • تابلوی هنری برای آویزان کردن ماگ و لیوان

اگر لیوان‌ها فضای کابینت‌ها را تنگ کرده‌اند، وقت آن است که ایده استفاده از فضاهای عمودی را امتحان کنید. این راه‌ حل دیواری نه‌تنها فضای کابینت‌ها را آزاد می‌کند، بلکه می تواند دیوارهای خالی آشپزخانه را نیز آراسته نماید. برای آویزان کردن وسایل در خانه و آشپزخانه، می‌توانید قلاب‌های کوچکی را به یک تخته چوب بچسبانید. در نظر داشته باشید که با توجه به اندازه ماگ‌ها یا لیوان‌های خود، باید بین قلاب‌ها فاصله بگذارید.

برای استفاده از این تابلو در آشپزخانه، لازم است قبل از هر کار دیگر یک پوشش ضدرطوبت به تخته بزنید. سپس تابلوی ماگ‌ها را روی دیوار آشپزخانه خود و در ارتفاع مناسب نصب کنید. در نهایت هم هر لیوان را از دسته به قلاب آویزان کنید. دقت داشته باشید ارتفاع نصب تابلو به گونه‌ای باشد که استفاده از آن برایتان با دشواری همراه نباشد.

ترفندهای جالب و ارزان برای ساماندهی و نظم دادن به وسایل و دکوراسیون آشپزخانه
برای آویزان کردن وسایل در خانه، ایده استفاده از تابلوهای چوبی بسیار عالی به نظر می‌رسد. این تابلوها به راحتی با هر دکوراسیونی ست می‌شوند و به فضا گرما می‌دهند.
  • پنل‌های مشبک برای آویزان کردن وسایل آشپزخانه

با استفاده از چند تکه سیم فولادی، یک پنل شبکه‌ای ارزان‌قیمت بسازید. جهت محافظت از فولاد خام در برابر زنگ‌زدگی، آن را با رنگ انتخابی خود رنگ کرده و سپس روی دیوار پشتی یا کناری اجاق گاز نصب کنید. قلاب‌هایی هم برای آویزان کردن آبکش، قاشق، کفگیر و ملاقه روی پنل قرار دهید. در نهایت هم وسایل آشپزی خود را به آن بیاویزید تا وسایل در هنگام پخت غذا در دسترستان باشند.

در این مورد، این مقاله هم کارآمد است: با این روش‌ها نظم دهی آشپزخانه را همیشگی کنید

آویزان کردن وسایل در خانه و آشپزخانه با استفاده از صفحه مشبک
برای آویزان کردن وسایل در خانه، مخصوصا در آشپزخانه، ساخت یک پنل مشبک یک راه‌حل ارزان اما کارآمد است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی

شاید ایده آویزان کردن وسایل در خانه، ابتدا کمی عجیب و غیرمتعارف به نظر برسد. اما این روزها با توجه به مساحت کم خانه‌ها، باید از هر ترفندی برای جاگیری وسایل کمک گرفت. استفاده از فضاهای عمودی هم از جمله ایده‌های در حال گسترش است. در اتاق‌های کودک، حمام، پارکینگ، انباری و اتاق خواب‌ها می‌توان با آویختن وسایل، فضای اضافی ایجاد کرد. همچنین آویزان کردن وسایل در خانه با کمک ایده‌های خلاقانه می‌تواند دکوراسیون داخلی شما را دلپذیرتر و مدرن‌تر نماید.

استفاده از فضاهای عمودی، دغدغه کمبود فضا را حل می‌کند. در ضمن برای نگهداری وسایل، فضای کافی در اختیار افراد قرار می‌دهد. امیدواریم شما هم از این مقاله بهره کافی برده باشید و دیگر دغدغه‌ای برای جا دادن وسایل خود نداشته باشید.

منبع: Thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده + پنج =