هزینه نظافت منزل به چه صورت محاسبه می شود؟

0

نظافت منزل یکی از نیازهای همیشگی ساختمان های مختلف است. البته با توجه به افزایش مشغله های افراد، توجه به این موضوع ممکن است از درجه اهمیت افتاده باشد. به همین علت است که توصیه می شود از افرادی که به عنوان متخصص تمیزکاری فعالیت می کنند استفاده کنید تا همواره منزلی تمیز و مرتب داشته باشید. هزینه نظافت منزل نیز مبلغ مشخصی است که بر اساس موارد مختلفی مشخص می شود.

نظافت منزل تنها به تمیز کردن داخل ساختمان منتهی نمی شود. به همین علت است که تعیین هزینه تظافت منزل قبل از مراجعه به ساختمان کار سختی است. البته نگران نباشید! اصولی وجود دارد که بر اساس آن این هزینه مشخص می شود. در اپلیکیشن استادکار، شما می توانید بهترین متخصصان را با مناسب ترین قیمت برای نظافت منزل خود انتخاب کنید. اگر سوالی در مورد هزینه نظافت منزل داشته باشید نیز می توانید با پشتیبانی در میان بگذارید.
بهترین هزینه نظافت منزل

نحوه محاسبه هزینه نظافت منزل

به طور کلی هزینه نظافت منزل به صورت ساعتی حساب می شود. این موضوع هم خوب است و هم ممکن است خوب نباشد. ساعتی بودن نحوه محاسبه قیمت نظافت منزل، به شما کمک می کند تا با برنامه ریزی توسط خودتان سعی کنید مهمترین کارها را در میزان ساعت مشخص شده به نظافتچی بسپارید. در واقع این شما هستید که می توانید برنامه مشخص زمانی، برای فردی که برای نظافت ساختمان به منزل شما مراجعه کرده بریزید تا بهترین بازدهی را از وی دریافت کنید.

مشکلی که وجود دارد این است که برخی از نظافتکاران سرعت پایینی دارند. همین موضوع می تواند برای شما مشکل ساز باشد و هزینه کار شما را بالاتر ببرد. در واقع بین دو فرد متخصص نظافت منزل از نظر سرعت و کیفیت کار تفاوت هایی وجود دارد و همین می تواند در هزینه تمام شده اثر گذار باشد. در نتیجه ساعتی محاسبه شدن هزینه نظافت منزل اگر مسئول نظافت کند باشد، به ضرر شما است.

در چنین شرایطی است که استفاده از اپلیکیشن به شما کمک می کند تا بهترین نظافتچی را انتخاب کنید. افرادی که در اپلیکیشن استادکار به عنوان متخصص نظافت منزل معرفی شده اند، همگی در تست ها و آزمون های مرتبط با حرفه خود شرکت کرده و نمرات قابل قبولی را دریافت کرده اند. در نتیجه بهترین متخصصان در پیش روی شما قرار گرفته اند. البته مشخص است که این فیلتر به تنهایی کافی نیست!

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

امکانی در اپلیکیشن استادکار وجود دارد که برای انتخاب نظافتچی منزل، می توانید نظرات افرادی که پیش از شما از خدمات آن فرد استفاده کرده اند را بخوانید. با این شرایط تصمیم صحیح تری خواهید گرفت و این افراد نیز برای دریافت امتیاز بیشتر، تلاش مضاعفی در هنگام کار خواهند کرد. البته فراموش نکنید که شما هم پس از استفاده از خدمات متخصصان مختلف، امتیاز داده و نظرات خود را بنویسید تا به دیگران در این زمینه کمک کنید.

کمترین هزینه نظافت منزل

چه عواملی در هزینه نظافت منزل اثرگذار است؟

عوامل مختلفی در قیمت تمام شده به عنوان هزینه نظافت منزل تاثیرگذار است. همانطور که اشاره شد، زمان عاملی برای تعیین قیمت نظافت منزل است و در نتیجه هر موردی که بر روی زمان اثر گذار باشد، بر روی هزینه نظافت منزل نیز تاثیر خواهد گذشت. برخی از این عوامل را در ادامه معرفی می کنیم. می توانید با توجه به این عوامل، در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

متراژ بیشتر؛ عاملی برای افزایش هزینه نظافت منزل

ربطی به متراژ کل ساختمان ندارد؛ بهتر است متراژی که قرار است تمیزکاری شود را مشخص کنید. برخی در ابتدا متراژ کلی ساختمان خود را بیان می کنند ولی ممکن است برخی قسمت ها قابل حذف باشند و در نتیجه زمان کمتری برای تمیزکاری صرف شود. در مقابل برخی تنها متراژ سالن خود را در نظر می گیرند ولی پس از اینکه نظافتچی به خانه آنها مراجعه می کند، انتظار دارند کل ساختمان را تمیز کند. همیشه دقت کنید که متراژی که قرار است تمیز شود، نقش مهمی در زمان کاری نظافتچی داشته و در نتیجه بر روی هزینه نظافت منزل نیز تاثیر می گذارد.

تعداد سرویس بهداشتی و حمام

یکی از قسمت های زمان گیر، دستشویی و حمام است. برخی از منازل دارای چندین حمام و دستشویی هستند و برخی ممکن است حتی حمام و دستشویی در یک مکان قرار گرفته شده باشد. مشخص است که هر چه تعداد حمام و دستشویی بیشتر باشد، زمان بیشتری برای نظافت نیاز است و در نتیجه هزینه نظافت منزل نیز افزایش پیدا می کند.

میزان گستردگی کار در آشپزخانه

شاید برای برخی آشپزخانه ها زمانی در حدود ۲ روز کامل نیز برای تمیزکاری کافی نباشد. در نتیجه بهتر است برای اینکه پیش بینی صحیحی نسبت به هزینه نظافت منزل داشته باشید، قبل از اینکه نظافتچی به خانه شما برسد کارهای آشپزخانه را مشخص کنید. اگر بتوانید برخی از کارها را خودتان انجام دهید، قطعا در هزینه های شما صرفه جویی خواهد شد.

به صورت استاندارد، نظافت یک روزه یک واحد آپارتمانی شامل شستن کف آشپزخانه و تمیزکاری کلی آن است. اگر بخواهید درون تمامی کابینت ها شسته شود، درب کابینت ها با مواد شستشو پاک شوند، گردگیری ظروف و شستشوی آن ها توسط نظافتچی انجام شود، یخچال به صورت کامل تمیز گردد و موارد دیگر، مطمئن باشید که در طول یک روز نمی توانید کل خانه را تمیز کنید. در نتیجه بهتر است یا انتظار خود را برای هزینه نظافت منزل بالاتر ببرید یا برخی از این موارد را خود بر عهده بگیرید.

تاثیر آشپزخانه بر هزینه نظافت منزل

تعداد اتاق ها و میزان نامرتب بودن آن ها

تعداد اتاق هایی که می خواهید در نظافت منزل شما تمیزکاری شوند و میزان نامرتب بودن هر کدام از اتاق ها، نقش مستقیمی در هزینه نظافت منزل دارد. فرق بسیار زیادی بین متراژ ساختمان و تعداد اتاق ها است. یک واحد آپارتمانی با یک اتاق و متراژ زیاد، در مقابل واحد آپارتمانی با متراژ کمتر و اتاق بیشتر، زمان کمتری برای تمیزکاری خواهد گرفت. اتاق ها اصولا زمان زیادی را به خود اختصاص داده و هزینه نظافت منزل را افزایش می دهند.

آقا یا خانم؛ مسئله این است

جالب است بدانید که برعکس بسیاری از کارها، دستمزد نظافتچی خانم از آقا بیشتر است. البته این تفاوت قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد بوده و خیلی به چشم نمی آید؛ اما در هنگام بررسی هزینه نظافت منزل به این نکته توجه داشته باشید. مشخص است که برای بانوانی که در منزل تنها هستند، استفاده از نظافتچی خانم بهترین انتخاب است. البته اگر کارهای سنگین دارید، می توانید از دو نفر یکی آقا و یکی خانم استفاده کنید تا بین آن ها تقسیم کار شود.

نظافتچی آقا یا خانم

هزینه مجزا برای موارد متفرقه

برخی موارد است که در حالت عادی به عنوان خدمات نظافت منزل حساب نمی شود. برای مثال شستن فرش یا مبل، از مواردی است که به صورت مجزا و نه ساعتی حساب خواهد شد. هزینه ای که برای شستشوی فرش گرفته می شود اصولا بسته به متراژ فرش دارد و بر هزینه نظافت منزل افزوده خواهد شد. در نتیجه بهتر است موارد متفرقه را نیز به عنوان یک کار اضافی در نظر گرفته و مبلغی را به صورت جداگانه برای آن در نظر بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

سخن پایانی : هزینه نظافت منزل را پیش بینی کنید

پیشنهاد می کنیم با توجه به نکاتی که گفته شد، حتما قبل از انتخاب نظافتچی، هزینه نظافت منزل خود را پیش بینی کنید. تمامی مواردی که باید توسط فرد نظافتچی مورد استفاده قرار گیرد را آماده کرده و محل های مختلف را نیز آماده کنید. علاوه بر این، شما باید برنامه مشخص خود را در اختیار متخصص نظافت ساختمان قرار دهید تا طبق خواست شما پیش رود. در نهایت این شما هستید که با انتخاب و برنامه ریزی خود، هزینه نظافت منزل را کنترل می کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − دوازده =