راهنمای کامل نظافت منزل در پاییز و روزهای بارانی

0

شاید بگویید پاییز، فصل احساسات و مرور نوستالژی های عاشقانه است و  عصرهای زیبای پاییزی را باید به استراحت روی کاناپه و کتاب‌خواندن و ورق زدن آلبوم قدیمی  گذراند، اما زمانی که اوضاع خانه چندان مناسب نیست و خانم خانه خودش را برای نظافت منزل در پاییز آماده می‌کند، چاره ای ندارید جز اینکه به او بپیوندید، آستین‌ها را بالا بزنید و جارو و دستمال را به دست بگیرید و یکی دو عصر پاییزی زیبا را به امر نظافت خانه مشغول باشید.

اگر می‌خواهید نظافت منزل را در کمترین زمان و بی دردسر اضافی  انجام دهید، با این مقاله همراه باشید…

راهنمای کامل نظافت منزل در پاییز و روزهای بارانی
نظافت منزل در پاییز نیاز به برنامه ریزی دارد چون با توجه به فرارسیدن سرما، زمان کمی دارید و باید در کمترین زمان آن را انجام دهید.

سبک متفاوت نظافت منزل در پاییز

نظافت منزل در پاییز با توجه به شرایط آب و هوایی نه چندان پایدار این فصل، نیازمند اصول و استراتژی هایی است که هرچند ساده هستند ولی به شما در پیشبرد هر چه سریعتر کارهایتان کمک خواهند کرد.

تعمیر پشت بام و سقف خانه را در اولویت قرار دهید


پاییز فصل شروع بارندگی های گاه و بیگاه است،  پیش از اینکه نم و رطوبت موجب راه افتادن آب در خانه شود، باید فکری کرد. چنانچه سقف و بام عایق کاری نشده و یا  نیاز به مرمت و تعویض قیرگونی دارد هر چه زوتر برای آن فکری بکنید، اگر این کار از عهده شما خارج است با یک متخصص تماس بگیرید.

پشت بام خانه، سالی یکی دوبار نیاز به تعمیر و رسیدگی دارد
تعمیر و رسیدگی به پشت بام خانه نیز می تواند یکی از موارد نظافت منزل در پاییز قلمداد شود

لوله های آسیب دیده را احیا کنید

حتما تجربه ترکیدگی یخ زدن لوله ها را در فصل زمستان تجربه کرده‌اید و تایید می کنید که این مشکل تا چه اندازه می تواند دردسر ساز باشد، پس برای رفع این مشکل، تعمیر و عایق بندی لوله ها را در لیست کارهای نظافت منزل در پاییز قرار دهید، اگر متوجه  نشتی و یا شکستگی در لوله کشی ساختمان شده اید، دست به کار شوید، امیدوارم بررسی شوفاژخانه را فراموش نکنید. لوله های زیادی در شوفاژخانه وجود دارد که باید بازبینی شوند. برای این کار نیز می توانید از متخصصان کمک بگیرید.

پاک کردن و سازماندهی گاراژ

برای بسیاری از افراد، وضعیت گاراژشان یک راز مخفی است. اگر فضا در محدوده تاریک آنقدر تنگ باشد که ماشین حتی در داخل آن جا نمی شود، زمان آن است که در نظافت منزل در پاییز زمانی را به گاراژ اختصاص دهید تا خود را از دست یک راز غیر لازم خلاص کنید.

این کار می تواند کار بزرگی باشد، باید دل به دریا بزنید و شروع کنید. فهرستی از آنچه در گاراژ دارید تهیه کنید، اسبابی را برای دور ریختن لیست کنید، اسبابی که کاربردی تر هستند را جلوی چشم بگذارید و  هر چیزی که برای شش ماه یا بیشتر از آن استفاده نکرده اید، می تواند  در سمت عقب قرار گیرد.

بیشتر بدانید چطور از ورود حشرات به خانه جلوگیری کنیم؟

آشپزخانه و همه کارهایی که باید در آغاز هر فصل انجام داد

اصول نظافت منزل در پاییز و یا هر فصل دیگری نمی تواند بدون تمیزکردن و نظافت آشپزخانه کامل شود،  تعمیر و نظافت آشپزخانه کمک می کند تا میکروب ها و عوامل بیماری‌زا کاهش و قفسه ها و کابینت پر از چرک و روغن نباشد. به غیر از تعمیر و نگهداری منظم، پاییز فصل مناسبی برای شستن پرده ها، کف آشپزخانه و دیوارهای چرب، جایگزینی و مرتب کردن قفسه ها، حذف و تمیز کردن وسایل سقف و بررسی تمام بطری ها و قوطی هایی است که در زیر سینک قرار گرفته اند. در حال حاضر این کار به نظر می رسد یک کار بزرگ است، اما هنگامی که شروع به کار کردید، سریع می شود.

 نظافت منزل در پاییز و روزهای بارانی یک کار مشارکتی با همکاری همه اعضای خانواده است
نظافت منزل در پاییز، یک کار مشارکتی است که می تواند اهل خانه را دور هم جمع کند.

رختخواب ها، ملافه ها و لباس ها را سامان دهید

رختخواب ها و ملافه ها را  قبل از سرد شدن هوا بشویید و در نور آفتاب خشک کنید. کمدها را هم منظم کنید، لباس های تابستانی را بشویید و آنها را در بقچه های پارچه ای از لباس های زمستانی و پاییزی جدا کنید،  تن پوش های گرم تر باید دم دست قرار بگیرند.

شستشوی فرش‌ها در پاییز

فرش‌ها و قالی‌ها و زیراندازها را بررسی کنید، اگر نیاز به لکه گیری سطحی دارند با استفاده از شامپو فرش و حتی محلول آب و نمک، لکه ها رفع کنید، اگر کثیفی بیش از زیبایی آنها به چشم می آید ، باید شسته شوند.  شستشوی فرش را به روزهای پایانی سال و اسفندماه موکول نکنید. فصل پاییز زمان مناسبی برای شستشوی فرش و موکت است.

مقاله خارجی: ۵ نکته برای تمیز کردن برای پاییز

سمپاشی یکی از رکن های نظافت منزل در پاییز

اگر ساس و سوک و پشه های مزاحم، کل تابستان و بهار را به شما وحشت دادند، پاییز بهترین زمان برای خلاصی از دست آنها است، این حشرات و موجودات در فصل پاییز و زمستان شروع به تخم ریزی می کنند. سمپاشی باید در فصل پاییز و زمستان انجام شود؛ زمانی که تخم گذاری انجام شده و هنوز به حشره بالغ تبدیل نشده اند چرا که با سم پاشی کامل می توان آنها را در حالت نطفه از بین برد .

سخن آخر:

نظافت منزل در پاییز – مانند تمیز کردن  در بهار – باید یک سنت سالانه برای هر صاحب خانه باشد. اگر فرصت کافی برای شما وجود ندارد، می توانید از یک شرکت حرفه ای کمک بگیرید و با خیال راحت به استقبال زمستان و سرما بروید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 13 =