لیست وسایل مورد نیاز برای نظافت منزل

0

اگر به تمیزی و برق انداختن خانه، اهمیت بسیاری می‌دهید و همیشه منزلتان بوی تمیزی می‌دهد، پس قطعا دوست دارید لوازمی در اختیار داشته باشید که به کمک آنها، أمور نظافت منزل را راحت‌تر انجام دهید. احتمالا تعداد زیادی از وسایل نظافت را می‌شناسید و در زمان لازم، از آنها بهره می‌برید. اما باید بدانید وسایل جدیدی هم به بازار آماده‌اند که شاید با آنها آشنایی نداشته باشید.

ما قصد داریم در این مطلب، لیست لوازم شستشو و تمیزکاری را به‌طور کامل در اختیار شما قرار دهیم. به این ترتیب می‌توانید لوازم مورد نیاز خود را تهیه نمایید و در هنگام نیاز، آنها را به کار ببرید. پس توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله از استادکار، همراه ما بمانید.

وسایل نظافت منزل شامل چه مواردی است؟

هر وسیله یا هر بخش از خانه، نیازمند وسایل نظافت مربوط به خود است. گاهی با انتخاب روش نادرست نظافت یا انتخاب شوینده نامناسب، آسیب‌های جبران‌ناپذیری به لوازم خانه وارد می‌شود. برای تمیز کردن خانه، انواع مختلفی از ابزار مرتبط وجود دارند که در زیر به آنها اشاره می‌کنیم:

دستکش و کفش مناسب

شاید اولین و مهمترین جزء وسایل نظافت منزل را باید دستکشی برای محافظت از دست‌ها دانست. دستکش‌ در انواع مختلف پلاستیکی و کتان وجود دارد، ولی مدلی که انتخاب می‌کنید باید مقاوم بوده و از دست شما در برابر تماس با موادی که موجب حساسیت خواهند شد، محافظت کند.

کفشی هم که در حین تمیزکاری می‌پوشید، بهتر است چکمه یا پاپوشی باشد که روی پنجه و کف پا را کاملا بگیرد. چراکه کفش مناسب علاوه بر حفاظت شما در برابر سر خوردن روی سطوح لغزنده، از پاشیده شدن مواد شوینده به پا هم جلوگیری می‌کند.

دستمال میکروفایبر

برای گردگیری و پاک کردن سطوح مختلف، به دستمالی نیاز خواهید داشت که پرز ندهد و به اندازه کافی نرم باشد تا روی سطوح خش نیندازد. در این مورد پیشنهاد ما، تهیه دستمال‌های میکروفایبر است.

اسکاچ

برای شستشوی ظروف اسکاچ‌های موجود در بازار، در انواع زیر و نرم عرضه می‌شوند. به‌طور مثال برای شستن ظروف تفلون و چدن که روکش حساسی دارند، باید از اسکاچ نرم بهره گرفت تا روکش آنها دچار آسیب‌دیدگی نشود.

اسفنج

یکی‌دیگر از وسایل نظافت، اسفنج است. شما می‌توانید برای تمیز کردن سطوح حساس، از این وسیله کمک بگیرید. چراکه اسفنج به دلیل نرمی، روی سطوح خش نمی‌اندازد و آنها را زخمی نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: ضدعفونی کردن اسفنج ظرفشویی چگونه انجام می شود؟

جارو

جارو در انواع مختلفی (مانند جاروی برقی، جاروی شارژی و جاروی دستی) وجود دارد که هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. اگر از جاروی دستی برای جارو کردن حیاط و خانه استفاده می‌کنید، حتما پس از استفاده، آن را با آب و صابون بشویید تا آلودگی‌های چسبیده به آن تمیز شود. پس از شستشو هم آن را در هوای آزاد آویزان کنید تا خشک شود. در صورت استفاده از جاروبرقی نیز لازم است کیسه، مجراهای ورودی هوا و فیلتر آن را به صورت دوره‌ای تعویض نمایید.

در این مورد بیشتر بخوانید: همه مراحلی که برای تمیز کردن جاروبرقی باید انجام دهید

برای انجام امور نظافت ساختمان و مشاعات، از نظافتچیان زبده و کارآزموده استادکار بهره بگیرید:

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

تی

پس از جارو، تی وسیله‌ای کاربردی برای زدودن گرد و خاک از روی سنگ و سرامیک و برق انداختن آنها محسوب می‌شود. به خاطر داشته باشید پس از اتمام نظافت، تی را می‌توان با آب و پودر رختشویی شست و در هوای آزاد قرار داد تا به‌طور کامل خشک شود.

بیشتر بخوانید: انواع تی نظافت و بررسی کاربردهای آن

وسایل نظافت منزل شامل چه مواردی است؟
هر وسیله یا قسمتی از خانه نیازمند ابزار نظافت مربوط به خود است.

بخارشوی

اگر می‌خواهید پرده و روکش مبلمان را تمیز کنید، می‌توانید از بخارشوی کمک بگیرید. امروزه بهره گرفتن از چنین وسایل نظافت منزل که از بخار آب با دمای بالا استفاده می‌کند، نظافت منزل را بسیار راحت‌تر و سریع‌تر کرده است. در ضمن پرده حجم زیادی دارد و در اغلب موارد دارای طرح و نقش توری بوده و ممکن است در ماشین لباسشویی گیر کند و پاره شود. به همین دلیل توصیه می‌شود از بخارشوی برای تمیز کردن پرده استفاده شود.

خواندن این مقاله هم توصیه می‌شود: 30 کار نظافتی جالب با بخارشوی

اگر تاکنون موفق به استفاده از خدمات متنوع استادکار نشده‌اید، توصیه می‌کنیم همین حالا اپلیکیشن ما را روی تلفن همراه، تبلت یا رایانه خود نصب نمایید:

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

فرچه شستشوی چندمنظوره

فرچه‌ شستشوی چندمنظوره برای تمیزکردن فرش، موکت، کاشی و سرامیک قابل استفاده است. در زمان تهیه این نوع وسایل نظافت منزل، دقت کنید دسته به گونه‌ای طراحی شده باشد که هنگام کار، دستتان راحت باشد.

برس توالت‌شوی

این برس که به‌عنوان یکی از وسایل نظافت منزل مورد استفاده قرار می‌گیرد، دارای دسته بلند و برس گردی است که برای تمیز کردن و شستن کاسه توالت بسیار کارآمد است.

لیست لوازم شستشو و مواد شوینده مناسب منزل

به‌طور قطع تا زمانی‌‌که مواد شوینده مناسب در اختیارتان نباشد، نمی‌توانید مطمئن شوید خانه‌تان به خوبی تمیز شده است. مواد شوینده مهمی که باید حتما در لیست لوازم شستشو وجود داشته باشند، عبارتند از:

  • مایع شیشه‌شوی: زداینده چربی و لکه از روی شیشه و آینه است.
  • اسپری پاک‌کننده چوب: بدون آسیب زدن به بافت و پوشش وسایل چوبی، آنها را به خوبی تمیز و براق می‌نماید.
  • اسپری مخصوص شیرآلات: تمام جرم‌های موجود را از روی شیرآلات پاک و آنها را مثل روز اول درخشان می‌کند.
  • شامپو فرش: برای شستشوی انواع فرش و موکت مناسب است.
  • اسپری چندمنظوره: برای تمیز کردن لکه از روی دیوار، کاشی، سرامیک، سطوح پلاستیکی، دیواره یخچال فریزر و غیره به کار می‌رود.
  • مایع سفیدکننده: برای از بین بردن لکه و کثیفی از روی پارچه‌های سفید و برطرف کردن لکه‌های رنگی (مثل لکه چای و قهوه) از روی ظروف کاربرد دارد.
  • اسپری پاک‌کننده گاز: از جمله وسایل نظافت منزل است که برای پاک کردن گاز، مایکروفر و باربیکیو به کار می‌رود.

این وسایل نظافت، از موارد ضروری هستند و اگر شما به فروشگاه‌های مواد شوینده مراجعه نمایید، شوینده‌های بسیاری با کاربردهای دیگر هم پیدا خواهید کرد.

مواد شوینده مناسب از وسایل نظافت منزل است
شوینده ها بخش جدایی ناپذیر نظافت منزل و محل کار هستند.

تکمیل بودن لیست لوازم شستشو، چه اهمیتی دارد؟

نظافت منزل امری دقیق و حساسی است. مخصوصا اگر در خانه کودک خردسالی دارید، لازم است برای سلامت او، امور تمیزکاری را با دقت و ریزبینی بیشتری انجام دهید. چراکه کودک، به خصوص زمانی که نوپاست، به همه‌چیز دست می‌زند.

وسایل و مواردی که به آنها اشاره کردیم، کمک می‌کنند تا بتوانید خانه خود را در کوتاه‌ترین زمان و با موثرترین روش تمیز کنید. البته ممکن است همیشه به همه آنها به طور هم‌زمان نیاز نباشد. اما هرکدام از وسایل نظافت منزل، جایگاه خود را دارند و در جایی به کار خواهند آمد.

حال که با انواع وسایل نظافت منزل آشنا شدید، بد نیست لیست لوازم شستشو که در خانه موجود هستند را مرور نمایید. اگر هرکدام از موارد ذکر شده، در بین وسایل نظافت شما موجود نبود، آن را تهیه نمایید تا بتوانید خانه‌ای عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی داشته باشید. اگر هم به دلیل مشغله، خودتان امکان انجام امور نظافت منزل را ندارید، می‌توانید روی خدمات نظافتچیان مجرب استادکار حساب کنید:

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

شوینده شیرآلات و سرویس از وسایل نظافت منزل است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

9 − چهار =