از این اشتباهات بازسازی خانه دوری کنید!

4

یکی از بزرگ‌ترین تحولات و پیشرفت‌ها در زندگی هر فردی خرید خانه است و این امکان وجود دارد که خانه خریداری شده نیاز به بازسازی داشته باشد، چون خانه‌ها به‌ مرور زمان فرسوده می‌شوند. برای بازسازی تفاوتی نمی‌کند از ساخت خانه چه مدتی گذشته است، این زمان می‌تواند بین 2 تا 30 سال و حتی بیشتر متغیر باشد. به خاطر داشته باشید که اگر بازسازی به شکل درست و حرفه‌ای انجام نشود، اشتباهات بازسازی خانه می‌تواند مشکلات بزرگی را در زمان سکونت برای شما به وجود بیاورد.

برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات ناشی از اشتباهات بازسازی خانه باید این روند را به صورت درست و اصولی و زیر نظر فردی متخصص انجام بدهید. اگر می‌خواهید خودتان مسئولیت بازسازی را به عهده بگیرید، باید با اشتباهاتی که در ادامه همین مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم آشنا شوید و این اشتباهات را در زمان بازسازی خانه انجام ندهید.

اشتباهات بازسازی خانه کدامند؟

1. زود شروع کردن بازسازی

در صورت امکان پیش از برنامه‌ریزی برای بازسازی، مدتی را در خانه زندگی کنید. این کار به این دلیل است که بتوانید فضای موجود را به طور کامل بررسی کنید و بدانید در هر موقع از روز چه مقدار نور و از چه جهتی وارد می‌شود و محل مناسب قرارگیری آشپزخانه، نشیمن و پذیرایی، اتاق‌ خواب، سرویس بهداشتی و حمام را مشخص کنید. با آگاهی از این نکات می‌توانید بهترین تصمیم را بگیرید و به بهترین نحو از فضای موجود استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان بازسازی خانه سریع و بی‌دردسر

2. دست‌کم گرفتن هزینه بازسازی

یکی از اشتباهات بازسازی خانه، اشتباه در محاسبه هزینه بازسازی است. برای محاسبه هزینه بازسازی باید تمام قیمت‌ها که شامل طراحی، دستمزد، حمل‌ونقل، مصالح، تجهیزات و غیره می‌شود را محاسبه کنید. بعد از برآورد هزینه، باید 20 درصد به مجموع مبلغ به‌دست‌آمده اضافه کنید، به این دلیل که احتمال دارد در زمان بازسازی، با نوسان قیمت یا موارد پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو شوید. در صورت مواجه‌ شدن با چنین مشکلی اگر بودجه کافی نداشته باشید، نمی‌توانید بازسازی را به اتمام برسانید.

بیشتر بخوانید: هزینه بازسازی خانه و ساختمان چقدر است و چطور محاسبه می‌شود؟

3. استفاده نکردن از طراح دکوراسیون داخلی

بهره بردن از ایده‌های یک طراح داخلی می‌تواند از هزینه‌های اضافی و از اشتباهات بازسازی خانه جلوگیری کند. طراحان داخلی و معماران به‌ طور معمول دستمزد خود را یا به صورت ساعتی یا درصدی از هزینه کل کار (مثلاً ۱۰ درصد) دریافت می‌کنند. این هزینه کوچک در مقابل هزینه‌های اضافی ناشی از اشتباهات بازسازی خانه (تخریب و ساخت مجدد) بسیار ناچیز است.

اصول طراحی دکوراسیون داخلی منزل ایرانی
برای بازسازی خانه، استفاده از یک طراح برای دکوراسیون داخلی منزل ایرانی بسیار مهم است زیرا به کمک طراح می‌توانید هر یک از شاخصه‌های طراحی ایرانی را در جای مناسب به کار بگیرید.

بیشتر بخوانید: چند ایده جذاب برای بازسازی خانه‌های کوچک و قدیمی

4. انتخاب ارزان‌ترین پیشنهاد بازسازی

معمولاً برای بازسازی ساختمان یا خانه ارزان‌ترین پیشنهاد از طرف یک متخصص یا شرکت که می‌خواهید بازسازی خانه خود را به آن‌ها بسپارید، بهترین پیشنهاد نیست. برای بازسازی ساختمان بهره بردن از یک مهندس یا شرکت فنی مهندسی که تجربه کافی در این زمینه را داشته باشد و استفاده از متریال خوب برای بازسازی همراه با بهره بردن از استادکارهای باتجربه و حرفه‌ای هزینه‌بر است.

5. طراح داخلی نامناسب

فقط این‌که فردی طراح خوبی است، این معنی را نمی‌دهد که او برای شما مناسب خواهد بود. یک طراح داخلی حرفه‌ای باید در مورد برآورده کردن خواسته‌های شما کنجکاو باشد و در مورد نیازها، خواسته‌ها و روش زندگی‌تان سؤال بپرسد. اگر طراح داخلی که انتخاب کرده‌اید کنجکاو نیست، حتماً او را تغییر دهید و شخص دیگری را استخدام کنید. مهارت‌ گوش دادن به خواسته‌های شما و درست اجرا کردن آن‌ها برای یک طراح خوب بسیار مهم است.

بازسازی خانه و ساختمان

بازسازی خانه و ساختمان

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • مرمت بنا و تمام خدمات بنایی ساختمان
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
دریافت این خدمت از استادکار
مراحل بازسازی خانه
طراح داخلی اگر در مورد خواسته‌های شما کنجکاو نباشد و از آن‌ها اطلاع نداشته باشد، طرحی را ارائه می‌دهد که در آخر موردپسند شما نیست. به همین دلیل در انتخاب طراح دکوراسیون داخلی دقت کنید.

6. تحقیق نکردن در مورد طراح داخلی

برای جلوگیری از اشتباهات بازسازی خانه و وارد نشدن خسارت، در مورد شرکت یا طراح داخلی که می‌خواهید بازسازی خانه خود را به آن بسپارید، تحقیق کنید. برای این منظور می‌توانید چند نمونه از پروژه‌هایی که در گذشته انجام داده‌اند را ببینید و از صاحبان آن‌ها در مورد رضایت از طراحی و نحوه ساخت سؤال بپرسید. توصیه می‌شود حداقل سه مورد از پروژه‌های در حال انجام طراح داخلی را بینید تا با روند کار او آشنا شوید.

7. کم سؤال پرسیدن

زیاد سؤال بپرسید و از سوال پرسیدن نترسید، چون امری طبیعی است. شما نمی‌توانید نقشه را بخوانید، ولی باید از روش اجرا و شکل نهایی اطلاع داشته باشید. این شما هستید که تمام هزینه‌های بازسازی را پرداخت می‌کنید و در نهایت شما باید از نتیجه کار راضی باشید. به همین دلیل سؤال‌های بسیاری بپرسید.

8. ایجاد تغییرات زیاد بعد از بازسازی

از اشتباهات بازسازی خانه می‌توان به ایجاد تغییرات بعد از بازسازی اشاره کرد. تغییراتی که به نظر شما اجرای آن‌ها ساده به نظر می‌رسند، ممکن است نیاز به زمان و زحمت زیادی داشته باشند. بنابراین مطمئن شوید که قبل از شروع به بازسازی حتی در مورد جزئی‌ترین موارد هم با طراح یا سازنده خود مشورت کرده‌اید. ایجاد تغییرات کوچک بعد از بازسازی، حتی به‌ اندازه چند سانتی‌متر، دشوار و هزینه‌بر است.

9. زمان‌بندی نکردن برای بازسازی

یکی دیگر از اشتباهات بازسازی خانه این است که برای آن زمان‌بندی نمی‌شود. همه پیمانکاران و طراحان داخلی باید برای کوچک‌ترین کارها نیز برنامه‌ریزی داشته باشند. از آن‌ها جدول زمان‌بندی بخواهید و در قرارداد تاریخ شروع و اتمام را ذکر کنید. امکان دارد به خاطر نوسانات قیمت بازار، هزینه‌ها بالاتر برود و شما متضرر شوید.

10. استفاده از متریال ارزان و بی‌کیفیت

این نکته را به خاطر داشته باشید که برای بازسازی خانه تا جایی که بودجه به شما اجازه می‌دهد، از متریال مرغوب استفاده کنید. یکی دیگر از اشتباهات بازسازی خانه این است که برای کاهش هزینه ساخت، بخواهید از متریال ارزان و نامرغوب استفاده کنید. البته مرغوبیت تنها به برندهای معروف ختم نمی‌شود و شما می‌توانید کیفیت خوب را در بین برندهای دیگر هم بیابید. در صورت استفاده از متریال نامرغوب بعد از اتمام بازسازی با مشکلاتی مواجه می‌شوید که برای برطرف کردن آن‌ها باید هزینه بیشتری صرف کنید. به‌عنوان‌ مثال اگر برای لوله‌کشی آب از لوله بی‌کیفیت و ارزان استفاده کنید، در مدت‌زمان کوتاهی لوله‌کشی با مشکل مواجه می‌شود و باید مجدد آن را تعویض یا تعمیر کنید.

11. تعویض نکردن پنجره

بعضی از طراح‌ها و پیمانکاران کم‌تجربه یا مالکان خانه برای کم کردن هزینه بازسازی مرتکب یکی از بزرگترین اشتباهات بازسازی خانه می‌شوند و آن هم تعویض نکردن پنجره‌های قدیمی است. تعویض نکردن آن‌ها در شرایطی امکان‌پذیر است که قابل تعمیر بوده و قابلیت استفاده از شیشه دوجداره را داشته باشند. در غیر این صورت باید در زمان بازسازی، به پنجره upvc با شیشه دوجداره تبدیل شوند. پنجره با شیشه دو جداره از اتلاف انرژی جلوگیری شود.

چند اشتباه رایج در بازسازی منزل
پنجره‌های UPVC می‌توانند در زمستان از ورود هوا سر به داخل و در تابستان از ورود هوای گرم جلوگیری کنند و در عین حال عایق صدا هستند.

12. عدم اطلاع از متراژ فضاهای خانه

از اشتباهات بازسازی خانه که مالک‌ها آن را انجام می‌دهند، می‌توان به خرید لوازم خانه بدون اطلاع داشتن از متراژ فضای موجود اشاره کرد. به‌ خاطر داشته باشید که در زمان خرید لوازم علاوه بر خواسته شما، فضای استفاده از وسیله هم مهم است. در یک چیدمان مناسب نباید وسایل بزرگتر یا کوچکتر از آنچه که باید، در نظر گرفته شوند. چرا که اگر بزرگتر باشند، فضای خانه کوچک می‌شود و وسایل به شکل نامطلوبی به‌هم‌ریخته به نظر می‌رسند و همین حالت برای وسایل کوچکتر از حد معمول هم صدق می‌کند.

خدمات قابل ارائه در سرویس نصب کاغذ دیواری

نصب کاغذ دیواری

  • اجرا و نصب کاغذ دیواری های خارجی و ایرانی
  • اجرای کاغذ دیواری پذیرایی، اتاق خواب و سه بعدی
  • اجرای کاغذ دیواری روی سقف
  • زیرسازی دیوار و سقف برای اجرای کاغذ دیواری
دریافت این خدمت از استادکار

13. خرید وسایل بزرگ

اگر درب ورودی و چهارچوب آن را تعویض می‌کنید، به‌ اندازه لوازم خانه دقت کنید تا در زمان اسباب‌کشی با مشکل وارد نشدن لوازم مواجه نشوید. اگر می‌خواهید لوازم جدیدی خریداری کنید، به‌ اندازه درب ورودی و مسیری که وسیله خریداری‌شده مانند مبل، یخچال و فریزر، کمد و دیگر وسایل باید از آن عبور کنند، دقت کنید.

بیشتر بخوانید: تکنیک‌های فنگ شویی در بازسازی خانه که خوب است بدانید

پیشگیری از اشتباهات رایج بازسازی خانه و چیدمان منزل
قبل از خرید لوازم خانه به‌ ندازه و سایز آن‌ها دقت کنید.

14. خرج کردن بیش‌ از حد برای تکنولوژی

استفاده از فناوری می‌تواند گران باشد و به‌ سرعت منسوخ شود. اگر هدف شما از بازسازی خانه فروش آن است، باید از اشتباهات بازسازی خانه پرهیز کنید. یکی از این اشتباهات هزینه کردن اضافی برای به‌کارگیری تکنولوژی در زمان بازسازی است. امکان دارد فردی که می‌خواهد خانه را خریداری کند، نیازی به تکنولوژی به‌ کار رفته نداشته باشد و هزینه آن را پرداخت نکند.

15. درست اولویت‌بندی نکردن هزینه‌ها

یکی از اشتباهات بازسازی خانه که مالکین بر آن پافشاری می‌کنند، هزینه کردن برای مکان‌هایی است که در اولویت بازسازی قرار ندارند. برای بازسازی خانه ابتدا باید بیشترین هزینه را به قسمت‌هایی اختصاص بدهید که در کانون توجه قرار دارند مانند آشپزخانه و Tv Room که مدت‌زمان زیادتری را در آن می‌گذرانید. بقیه بودجه باقی‌مانده را باید برای نقاط دیگری مانند اتاق‌ها هزینه کنید.

خدمات کابینت سازی استادکار

کابینت‌سازی

  • طراحی و ساخت کابینت آپارتمان، فروشگاهی و دکوری
  • طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه مدرن و کلاسیک
  • ساخت کابینت ام دی اف، های گلاس، ترموود، چوبی و فلزی
  • تعمیر و نصب کابینت دیواری و زمینی
دریافت این خدمت از استادکار

با خدمات بازسازی استادکار آشنا شوید

برای بازسازی خانه خود می‌تواند از سایت یا اپلیکیشن وارد قسمت بازسازی استادکار شوید و درخواست خود را ثبت کنید تا حرفه‌ای‌ترین و مجرب‌ترین متخصص‌ها شما را در انجام این کار راهنمایی و کمک کنند.

خدمات قابل‌ ارائه در سرویس بازسازی استادکار:

  • بازسازی و تعمیرات ساختمان
  • خدمات بازسازی خانه، آپارتمان و واحدهای تجاری
  • تعمیر و بازسازی دکوراسیون داخلی
  • مرمت بنا و تمامی خدمات بنایی ساختمان
  • بازسازی سرویس بهداشتی و حمام
  • تخریب و بازسازی انواع دیوار و کف
  • طراحی سه‌بعدی قبل از بازسازی کامل منزل

سخن آخر

بازسازی خانه فرایند سخت و پیچیده‌ای است که اصلاً نباید آن را دست‌کم بگیرید. قرار است مبلغ زیادی برای بازسازی خانه خود هزینه کنید تا به خانه‌ای با طرح مناسب دست پیدا کنید. به همین دلیل باید از به وجود آمدن اشتباهات بازسازی خانه جلوگیری شود تا به‌جای چندین مزتبه هزینه کردن برای بازسازی، در همان مرحله اول به نتیجه دلخواه برسید و در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید. به همین دلیل باید از طراح و پیمانکار متخصص و حرفه‌ای کمک بگیرید تا ضریب خطا در زمان بازسازی به صفر برسد.

بیشتر بخوانید: مراحل بازسازی خانه چیست؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

4 نظرات
  1. غلام می گوید

    سلام هزینه بازسازی را چطور محاسبه کنم؟

    1. مهدی صاحبی می گوید

      سلام
      برای محاسبه هزینه بازسازی باید پارامترهای زیادی را محاسبه کنید که احتمال اشباه در آن‌ها وجود دارد، به همین دلیل بهتر است از یک فرد متخصص برای محاسبه هرینه بازسازی کمک بگیرید.

  2. صفرعلی می گوید

    برای بازسازی حتما باید از طراح استفاده کنم؟

    1. مهدی صاحبی می گوید

      سلام
      بستگی به شکل و میزان بازسازی دارد، اگر می‌خواهید تغییراتی در شکل و جابجایی فضا داشته باشید نیاز به طراح دارید، ولی اگر بازسازی در حد رنگ و تعویض کفپوش است نیاز به طراح نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × دو =