خدمات ضدعفونی استادکار برای بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز بهداشتی

1

گندزدایی و ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی که روزانه با افراد مبتلا به بیماری‌های مختلف همچون کرونا روبه‌رو هستند، باید با دقت بیشتر و به صورتی کاملاً تخصصی انجام شود. استفاده از خدمات ضدعفونی بیمارستان نیز با حذف میکروارگانیسم‌ها و سایر عوامل بیماری‌زا، باعث می‌شود محیط به طور دقیق استریل و ضد عفونی شود. اما خدمات ضد عفونی فوری استادکار چگونه این فرآیند را با بهترین کیفیت انجام می‌دهد و از چه محلول ضدعفونی کننده‌ای برای این امر استفاده می‌کند؟ به علاوه چطور می‌توان مطمئن شد که متخصصین خدمات ضدعفونی خود موجب پخش شدن ویروس در مکانی دیگر نمی‌شوند؟ در ادامه می‌توانید پاسخ مناسبی برای این پرسش‌ها پیدا کنید.

اهمیت ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی

تردد بیماران مختلف ویروسی و عفونی در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی می‌تواند زمینه انتقال انواع بیماری‌ها را در افراد زیاد کند و موجب رشد باکتری‌ها و عوامل بیماری‌زا در این محیط‌ها شود. از طرفی نیز بسیاری از تجهیزات و ابزارهای پزشکی در بیمارستان‌ها باید به صورت اشتراکی برای افراد استفاده شود و اگر خدمات ضدعفونی بیمارستان درست به این امر رسیدگی نکند، می‌تواند برای سلامتی افراد بسیار خطرآفرین شود.

اهمیت ضدعفونی بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی | دستورالعمل نظافت و ضدعفونی بیمارستان | اصول ضدعفونی محیط بیمارستان
از آنجایی که محیط بیمارستان در معرض انواع آلودگی، ویروس و بیماری‌های مختلف قرار دارد، استفاده از خدمات ضد عفونی فوری در این اماکن می‌تواند بسیار اثربخش باشد، از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کند و محیطی امن و ضدعفونی شده برای بیماران و کارکنان فراهم کند.

 موضوع دیگری که باید در مورد خدمات ضدعفونی بیمارستان بدانید این است که نوع مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در محیط‌های بیمارستانی نیز باید به گونه‌ای باشد که ضمن اینکه بتواند به سرعت عوامل بیماری‌زا، ویروس‌ها و قارچ‌ها را از بین ببرد، کمتر برای افراد حساس و بیماران بستری در بیمارستان و همچنین پرسنل این اماکن حساسیت و مشکل ایجاد کند.

بالا بودن حجم ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا در بیمارستان‌ها معمولاً موجب شده تا اکثر این اماکن به منظور گندزدایی از خدمات ضد عفونی فوری استفاده کنند و به صورت دوره‌ای و کاملاً مرتب اقدام به ضدعفونی محیط کنند.

مورد دیگر میزان خاصیت ضدعفونی کنندگی ماده مورد استفاده است که باید این قابلیت را داشته باشد تا برای سطوح و شرایط مختلف به صورت متفاوت و متناسب مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از ماده ضدعفونی کننده برای اهداف مختلف، بهتر است که از غلظت‌های متفاوتی از آن استفاده شود. در بسیاری از کشورهای پیشرفته و همچنین کشور خودمان برای ضدعفونی در صنایع مختلف غذایی و آب آشامیدنی و امور حساسی همچون تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و محیط‌های بیمارستانی از ماده‌ای به نام آنولیت استفاده می‌شود. آنولیت در واقع محلول ضدعفونی کننده‌ای است که قدرت تمیز کنندگی فوق‌العاده زیادی دارد و از طرفی به دلیل طبیعی بودن، استفاده از آن عوارض و مشکلاتی برای افراد ایجاد نمی‌کند.

روش ضدعفونی هوای بیمارستان و مراکز درمانی | ضدعفونی کننده های بیمارستانی | نحوه ضدعفونی کردن محیط بیمارستان با آنولیت |
آنولیت یک محلول ضدعفونی کننده مناسب برای گندزدایی بیمارستان و مراکز بهداشتی و درمانی است که قدرت تمیز کردن و ضدعفونی بالایی دارد و از طرفی برای افراد ایجاد حساسیت و آلرژی نمی‌کند. از این رو آنولیت به منظور ارائه خدمات ضدعفونی بیمارستان توسط استادکار استفاده می‌شود.

به همین دلیل خدمات ضدعفونی بیمارستان توسط استادکار نیز با استفاده از این مواد ضدعفونی کننده انجام می‌شود. تقریباً حدود 15 سال است که از این ماده برای ضدعفونی در صنایع مختلف استفاده می‌شود و به عنوان یک ماده مؤثر و قدرتمند در تمام دنیا شناخته می‌شود و می‌تواند جایگزین مناسبی برای مواد ضدعفونی کننده الکلی و حاوی کلر باشد.

چرا محلول ضدعفونی کننده آنولیت برای گندزدایی بیمارستان‌ها مناسب‌تر است؟

مواد ضدعفونی کننده‌ای که قابلیت استفاده در بیمارستان‌ها را داشته باشد، باید ویژگی‌های مشخصی را با خود به همراه داشته باشد:

  • خاصیت ضد میکروبی و ضد ویروسی و ضد قارچی داشته باشد.
  • قابلیت حل شدن در آب را داشته باشد.
  • قدرت ماندگاری بالایی داشته باشد.
  • برای انسان سمی و مضر نباشد.
  • بتوان از آن برای ضدعفونی کردن هوا و محیط نیز استفاده کرد.
  • قدرت نفوذ بالایی داشته باشد.
  • در دسترس بوده و هزینه ضدعفونی با آن ارزان باشد.
  • بوی نامطبوعی نداشته باشد.
  • موجب ایجاد حساسیت و آلرژی در افراد نشود
  • اثر خورندگی نداشته باشد و به سطوح آسیب نزند.
  • سرعت اثر بالایی داشته باشد.
  • معتبر و تأیید شده باشد.
  • استفاده از آن راحت باشد.
  • با محیط زیست سازگار باشد.

این ویژگی‌ها معمولاً باید در بهترین حالت در مورد مواد ضدعفونی کننده مورد استفاده در محیط‌های بیمارستانی، صحت داشته باشد و آنولیت با داشتن تمام این ویژگی‌ها می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. یک محلول ضد عفونی کننده طبیعی که کاملاً با محیط زیست سازگار است و از ترکیب نمک و آب خوراکی طی یک فرآیند الکتریکی به وجود می‌آید.

جالب است بدانید که این ماده از خانواده کلرها است. اما از آنجایی که PH آن بر خلاف کلرها خنثی است، نه بوی تند و نه اثر خورندگی دارد. قدرت ضدعفونی کنندگی این ماده نیز تقریباً 200 برابر مواد ضدعفونی کننده کلردار است.

انواع محلول ضدعفونی کننده وسایل و ابزار پزشکی | دستورالعمل شستشو و ضدعفونی تجهیزات پزشکی | مواد ضدعفونی کننده قوی سطوح، ابزار و تجهیزات پزشکی
از آنولیت به منظور ارائه خدمات ضد عفونی تجهیزات و سطوح بیمارستانی استفاده می‌شود و به دلیل بوی کم و نداشتن اثر خورندگی، عوارض استفاده از کلر را به دنبال ندارد.

آنولیت یک ضدعفونی کننده طبیعی است و در بدن ما نیز توسط گلبول‌های سفید برای مقابله با عوامل بیماری‌زا تولید می‌شود. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از آنولیت در مقایسه با محلول ضدعفونی کننده حاوی کلر و الکل این است که سرعت تبخیر و اثر آن کاملاً به موقع است. همان‌طور که می‌دانید الکل با قرار گرفتن در معرض هوا به سرعت بخار می‌شود و این موضوع موجب می‌شود تا در بسیاری از مواقع این فرصت را پیدا نکند که همه سطوح را به خوبی ضدعفونی کند و از طرفی به خاطر داشتن چنین شرایطی، معمولاً مقدار ماده ضدعفونی کننده بیشتری برای ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات توسط الکل مورد نیاز است.

حساسیت به مواد ضدعفونی کننده محیط بیمارستانی | محلول های ضدعفونی کننده اتاق عمل | انواع مواد گندزدا در بیمارستان
استفاده از مواد ضدعفونی کننده حاوی الکل یا کلر می‌تواند در بسیاری از افراد ایجاد حساسیت و آلرژی کند اما ضدعفونی کردن با آنولیت معمولاً این مشکلات را ندارد و معمولاً حتی برای افراد حساس، افراد مسن و کودکان نیز مشکل یا آلرژی پوستی یا تنفس ایجاد نمی‌کند.

در مورد استفاده از کلر هم همان‌طور که می‌دانید، قدرت اثر این ماده در حداقل 30 دقیقه خود را نشان می‌دهد و روال کندی دارد و از طرفی بوی نامطبوع و اثر خورندگی این محلول ضدعفونی کننده را هم به مشکلات آن اضافه کنید. اما آنولیت برای اثر کردن تنها به 30 ثانیه زمان نیاز دارد، نه با سرعت الکل تبخیر می‌شود و نه برای اثربخشی به زمانی طولانی همانند کلر نیاز دارد.

ویژگی دیگر آنولیت این است که استفاده از آن برای مه پاشی در محیط و ضدعفونی هوا نیز بسیار مناسب است و تنها لازم است که بعد از ضدعفونی 20 دقیقه به آن فرصت دهید و بعد با خیال راحت در محیط حاضر شوید.

همان‌طور که می‌دانید در محیط‌های بیمارستانی و مراکز بهداشتی افراد بیمار، سالمند و حتی کودکان حساس و بیمار حضور دارند، پس این موضوع اهمیت زیادی دارد که محلول ضدعفونی کننده مورد استفاده در این اماکن، برای این افراد مشکلی ایجاد نکند. آنولیت ماده‌ای کاملاً مناسب برای این امر است و حتی از آن برای ضدعفونی کردن زخم‌های باز در صنعت پزشکی و همچنین گندزدایی آب آشامیدنی، صنایع غذایی، میوه و سبزیجات نیز استفاده می‌شود.

کاربردهای آنولیت برای ضدعفونی و گندزدایی محیط | قیمت ضدعفونی با آنولیت | هزینه خدمات ضدعفونی با آنولیت | راهنمای خدمات ضد عفونی استادکار
آنولیت ماده‌ای کاملاً طبیعی و غیر سمی است که طی یک فرآیند الکتریکی از ترکیب آب آشامیدنی و نمک خوراکی به وجود می‌آید و از طرفی نیز به دلیل داشتن PH خنثی بو و یا اثر خورندگی ندارد و در صنعت پزشکی نیز از آن حتی برای ضدعفونی کردن زخم‌ها نیز استفاده می‌شود.

مورد دیگری که باید در مورد محلول ضدعفونی کننده آنولیت بدانید، این است که هزینه ضدعفونی کردن با این ماده بسیار به صرفه‌تر و ارزان‌تر از ضدعفونی با الکل است و از آنجایی که قدرت بالایی نیز دارد، می‌تواند در بسیاری از مواد به عنوان جایگزین الکل نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

راهنمای خدمات ضدعفونی بیمارستان توسط استادکار | خدمات ضدعفونی فوری مراکز بهداشتی درمانی برای مقابله با کرونا | خدمات ضدعفونی کلینیک پزشکی |
هزینه ضدعفونی کردن با آنولیت نسبت به الکل بسیار کمتر است و از آنجا که این ماده قدرت بالایی در ضدعفونی کردن مواد دارد، می‌تواند در بسیاری موارد جایگزین مناسبی نیز برای الکل باشد.

خدمات ضدعفونی بیمارستان توسط استادکار چگونه به بهترین نحو ارائه می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره شد، استادکار برای ارائه خدمات ضد عفونی بیمارستان از آنولیت استفاده می‌کند و روال ضدعفونی کردن با رعایت دقیق نکات بهداشتی و تجهیزات کامل انجام می‌شود. همه متخصصین به لباس‌های مخصوص و ایزوله مجهز هستند و از ماسک‌های مخصوص فیلتردار و دستکش لاتکس استفاده می‌کنند و برای انجام عملیات ضدعفونی نیز از پمپ‌های مخصوص مه پاشی و اسپری استفاده می‌نمایند. ضدعفونی همه اتاق‌ها و بخش‌ها به صورت مجزا و با دقت تمام انجام می‌شود و افراد با هیچ سطحی تماس نخواهند داشت.

از طرفی چون برخی از تجهیزاتی که توسط متخصصین استادکار مورد استفاده قرار می‌گیرد، به صورت یک بار مصرف بوده و سایر تجهیزات نیز با مواد ضدعفونی کننده به طور کامل ضد عفونی و گندزدایی می‌شوند، هیچ نگرانی نیز از بابت انتقال و شیوع ویروس توسط این افراد به محیط‌های دیگر وجود ندارد و همه تجهیزات و لباس‌ها قبل از ورود به هر مکان ابتدا ضدعفونی شده و بعد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در کنار ضدعفونی همه دستگاه‌ها و تجهیزات بیمارستانی، همه کف‌پوش‌ها، دیوارها، سقف، اتاق‌ها، توالت‌ها، آزمایشگاه، تخت‌ها، یخچال، تلفن، قاب‌ها، پرده‌ها، مبلمان، تلویزیون‌ها و تمام لوازم در همه طبقات ضدعفونی می‌شوند و اثری از ویروس و عوامل بیماری‌زا در آن‌ها باقی نمی‌ماند.

طریقه ضدعفونی کردن سطوح و تجهیزات پزشکی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا | روش های ضدعفونی کردن محیط بیمارستان ها برای جلوگیری از انتقال بیماری کرونا
متخصصین استادکار برای ارائه خدمات ضدعفونی فوری همه تجهیزات و سطوح مختلف داخل بیمارستان را به تفکیک و با دقت ضد عفونی می‌کنند تا پس از اتمام کار هیچ اثری از ویروس کرونا و عوامل بیماری‌زا در محیط باقی نماند.

به علاوه برای سهولت در امر خدمات ضدعفونی محیط‌های بیمارستانی و مراکز درمانی و بهداشتی، استادکار بسته‌های آنولیت را نیز به صورت 4 لیتری و 20 لیتری برای فروش دارد که می‌توان بعد از تهیه آن، برای مصارف مختلف مقدار مشخصی از ماده را با آب ترکیب و به عنوان ضدعفونی کننده سطوح، دست و یا هوا مورد استفاده قرار داد. با این کار هم هزینه ضدعفونی برای این مکا‌ن‌ها کمتر خواهد شد و هم اینکه محلول ضدعفونی کننده به راحتی و با میزان بیشتری در همه بخش‌ها در دسترس افراد خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 12 وسیله که احتمالا به فکر ضدعفونی آن ها نبوده‌اید

آنولیت به عنوان ماده ضدعفونی کننده دست ها | بهترین ضدعفونی کننده در مقابل ویروس کرونا | عملیات ضد عفونی کلینیک و بیمارستان
برای استفاده از آنولیت به عنوان ماده ضدعفونی کننده دست تنها کافی است که یک پیمانه آنولیت را با دو پیمانه آب ترکیب کنید و از آن برای ضدعفونی و تمیز کردن دستانتان استفاده کنید.

هزینه ضدعفونی بیمارستان

به منظور برآورد هزینه ضدعفونی بیمارستان برای دریافت خدمات ضد عفونی فوری باید بدانید که این موضوع طبق متراژ و وسعت مکان در نظر گرفته می‌شود و از طرفی مقدار محلول ضد عفونی کننده مصرفی نیز روی قیمت ضدعفونی مؤثر خواهد بود.

برای اینکه بدانید قیمت ضدعفونی بیمارستان با مرکز بهداشتی مد نظر شما تقریباً چقدر خواهد شد می‌توانید نگاهی به جدول زیر بیندازید و اگر سوالی به منظور ارائه خدمات ضدعفونی و یا هزینه آن داشتید، با همکاران ما در استادکار مطرح کنید.

شرح خدمات قیمت واحد ( تومان)
ضدعفونی تا 100 متر مربع به ازای هر متر مربع 4500
ضدعفونی 100 تا 200 متر مربع به ازای هر متر مربع 4000
ضدعفونی بیش از 200 متر مربع توافقی
ضدعفونی مشاعات هر طبقه تک واحدی 50000
ضدعفونی مشاعات هر طبقه دو واحدی 70000
هر واحد اضافه در هر طبقه 10000
ضدعفونی پارکینگ به ازای هر متر مربع 3000

کلام آخر

از آنجایی که ضدعفونی کردن محیط‌های بیمارستانی و مراکز درمانی نیاز به تخصص و دقت بیشتری دارد، کمک گرفتن از شرکت‌های ارائه دهنده این خدمات به خصوص در زمان شیوع بیماری کرونا می‌تواند تا میزان زیادی به تسهیل این امر کمک کند. از طرفی از آنجایی که همه متخصصین استادکار قبل از ورود و خروج از یک مکان و در پایان هر عملیات تمام تجهیزات را با دقت ضدعفونی می‌کنند و در روال کار نیز با هیچ سطحی تماس ندارند، از این بابت نیز جای هیچ نگرانی نخواهد بود و همه روال با کنترل کامل امور و به صورتی کاملاً حرفه‌ای و تخصصی انجام می‌شود.

اگر شما هم برای دریافت خدمات ضدعفونی فوری به کمک نیاز دارید، بهتر است سفارش خود را در وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار ثبت کنید و محل کار، خانه، خودرو و فروشگاه خود را ضدعفونی کنید.

1 نظر
  1. محمد می گوید

    سلام
    محلول کنسانتره ضد عفونی کننده سطوح آنولیت خریداری کردم ۴لیتری و بوی وایتکس میده البته خیلی کم آیا طبیعی هست یا تقلبی بوده ؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + 17 =