چند ایده جذاب برای بازسازی خانه های کوچک و قدیمی

0

هزینه های اقتصادی و غیر اقتصادی جا به جا شدن، باعث شده بسیاری از افراد به جای تعویض منزل دنبال بازسازی آن باشند. هزینه بازسازی خانه در بیشتر موارد کمتر از هزینه جا به جا شدن است. با استادکار همراه باشید .

بازسازی خانه به جای فروش آن

به دلایل بسیار زیادی ممکن است دوست نداشته باشیم خانه خود را عوض کنید. این دلایل ممکن است اقتصادی باشد. با بالا رفتن قیمت خانه به خصوص در شهرهای بزرگ، فروش خانه قدیمی و خرید یک خانه جدید که احتمالا انتظار داریم بزرگتر یا در محله ای بهتر باشد، کار بسیار سختی به شمار می رود. در بسیاری از موارد فروش خانه قدیمی با قیمتی به مراتب پایین تر از هزینه لازم برای یک خانه جدید انجام می شود و همین مسئله تاثیر زیادی روی تصمیم خانواده ها دارد.

اگر در این باره سوال دارید که هزینه بازسازی خانه و ساختمان چقدر است و چطور محاسبه می شود؟ مقاله ما را بخوانید .

بسیاری از افراد در چنین موقعیت هایی مانند گران شدن خانه، به جای فروش تصمیم به بازسازی آپارتمان قدیمی خود می گیرند
بسیاری از افراد در چنین موقعیت هایی مانند گران شدن خانه، به جای فروش تصمیم به بازسازی آپارتمان قدیمی خود می گیرند

دلیل دیگری اینکه ممکن است دوست نداشته باشیم خانه خود را عوض کنید این است که از خانه قدیمی خود خاطرات زیادی دارید، با همسایه ها مدت هاست دوست هستید و خانه خود را دوست دارید. در این حالت اگر خانه با مشکلات تاسیساتی و ظاهری روبرو شده باشد، زندگی در آن سخت می شود اما شما به هر حال دوست دارید در همین خانه بمانید.

بسیاری از افراد در چنین موقعیت هایی تصمیم به بازسازی آپارتمان قدیمی خود می گیرند. این بازسازی ممکن است در ابعاد بزرگی انجام شود اما در بسیاری از موارد هزینه نهایی آن نسبت به فروش منزل و خرید خانه جدید به مراتب مقرون به صرفه تر است؛ از آن مهمتر بعد از بازسازی، خانه قدیمی که دوستش دارید و می خواهید برای مدت بیشتری در آن زندگی کنید را با سر و شکل بسیار بهتر و برای مدت طولانی در اختیار خواهید داشت.

ایده های بازسازی خانه

بازسازی ساختمان فرسوده یک پروژه سنگین است و مثل همه پروژه های سنگین دیگر نیازمند برنامه ریزی، آماده سازی و بررسی دقیق است. اولین قدم در راه اجرای چنین پروژه ای داشتن ایده برای بازسازی خانه است. اگر ایده ای نداشته باشید نمی توانید برای هزینه های آن تخمین دقیقی داشته باشید و در نتیجه پروژه به سختی پیش خواهد رفت و حتی ممکن است پیش نرود. در عین حال اگر ایده دقیقی برای بازسازی خانه خود نداشته باشید، ممکن است نتیجه ای که در پایان پروژه مقابل خود میبینید، شباهتی به آن چیزی که انتظارش را داشتید نداشته باشد.

اولین قدم در راه اجرای چنین پروژه ای داشتن ایده برای بازسازی خانه است
اولین قدم در راه اجرای چنین پروژه ای داشتن ایده برای بازسازی خانه است

در این مطلب چند ایده جالب برای بازسازی خانه های قدیمی ایرانی را بررسی می کنیم.

قبل از اینکه هرکاری را شروع کنید، ابتدا باید تاسیسات و زیرساخت ها را بررسی کنید. قبل از انجام هرکاری ابتدا باید این بخش منزل را تعمیر کنید. چاه فاضلاب، سیم کشی برق، لوله کشی های آب و گاز و وضعیت سقف ها و دیوارها را بررسی کنید. توصیه می شود اگر هرکدام از این بخش ها روکار هستند، آنها را به توکار تبدیل کنید چون هم ایمن تر هستند و هم فضای دکوراسیون داخلی شما را خراب نمی کنند.

ممکن است بخواهید تغییراتی در اندازه اطاق ها، جانمایی درهای و پنجره ها یا تاسیساتی مثل سرویس های بهداشتی و سینک ظرفشویی ایجاد کنید. این مراحل هم باید ابتدای کار انجام شوند. کانال کولر و لوله های بخاری را هم مدنظر داشته باشید. ممکن است حتی بخواهید جای بخاری را هم عوض کنید. بعد از طی کردن این مراحل می توانید سراغ بخش اصلی کار بروید.

  • تکلیف طاقچه ها را مشخص کنید

اکثر خانه های قدیمی طاقچه و چیزهایی شبیه به آن دارند. قبل از اینکه دست به دکوراسیون داخلی بزنید، تکلیف آنها را مشخص کنید و ببینید که می خواهید آنها را داشته باشید یا باید خراب شوند. توصیه می کنم همه طاقچه ها را خراب نکنید. بعضی از آنها می توانند نقش خوبی در دکوراسیون شما داشته باشند.

توصیه می کنیم در بازسازی همه طاقچه ها را خراب نکنید. بعضی از آنها می توانند نقش خوبی در دکوراسیون شما داشته باشند
توصیه می کنیم در بازسازی همه طاقچه ها را خراب نکنید. بعضی از آنها می توانند نقش خوبی در دکوراسیون شما داشته باشند
  • رنگ یا کاغذ دیواری؟

پیش از این هم در مطالبی که برای کاغذ دیواری و رنگ نوشتیم، توضیح دادیم که لازم نیست حتما همه خانه را رنگ یا کاغذ دیواری کنید. می توانید بخش هایی از خانه را رنگ کنید و بخش هایی را کاغذ دیواری بزنید.

  • مبلمان را در نظر داشته باشید

اگر می خواهید در دکوراسیون خانه تغییرات اساسی ایجاد کنید و مبلمان جدید تهیه کنید، قبل از آغاز کار چیدمان آنها را در نظر داشته باشید. اگر قرار است دیواری را خراب یا جا به جا کنید، می توانید مبلمان را در فضایی متفاوت بچینید.

قبل از آغاز کار چیدمان مبلمان را در نظر داشته باشید
قبل از آغاز کار چیدمان مبلمان را در نظر داشته باشید

ایده هایی برای بازسازی خانه های کوچک

اگر خانه شما کوچک است و امکان ایجاد تغییر اساسی در آن ندارید، نگران نباشید. با چند نکته کوچک می توانید ایده های خود را پیاده کنید:

  • پنجره ها می توانند تغییرات زیادی ایجاد کنند. اگر می توانید نورگیر اضافه کنید. این کار را می توانید با ایجاد یک پنجره جدید یا جا به جایی پنجره های فعلی انجام دهید.
  • کفپوش را تغییر دهید. قبلا در استاد کار انواع کفپوش را مقایسه کرده ایم با مطالعه مطالب مرتبط، بهترین کفپوش را انتخاب کنید. کفپوش تفاوت زیادی در منزل شما ایجاد می کند.
  • تعویض یا رنگ آمیزی مجدد درهای منزل به شما کمک می کند سر و شکل تازه ای به منزل خود بدهید.
  • در خانه های کوچک، گلدان های طبیعی می توانند المان بسیار خوبی باشند.
پنجره ها می توانند تغییرات زیادی ایجاد کنند
پنجره ها می توانند تغییرات زیادی ایجاد کنند

ایده هایی برای بازسازی خانه های قدیمی

خانه های قدیمی همیشه گزینه های بسیار خوبی برای بازسازی هستند.

  • توصیه می کنم فضای قدیمی خانه را بهم نزنید. معماری های قدیمی زیبایی ویژه ای دارند که بهتر است آنها را حفظ کنیم.
  • همانطور که بالاتر گفته شد، بهتر است همه طاقچه ها را خراب نکنید. این بخش ها می توانند گزینه های خوبی برای گلدان و وسایل تزئینی باشند.
  • در خانه های قدیمی بازسازی شده که معمولا سقف بلندی دارند می توانید از آویزهای تزئینی استفاده کنید.
دیوارپوش های طرح آجر از گزینه های بسیار خوب و سازگار با معماری خانه های قدیمی هستند
دیوارپوش های طرح آجر از گزینه های بسیار خوب و سازگار با معماری خانه های قدیمی هستند
  • دیوارپوش های طرح آجر از گزینه های بسیار خوب و سازگار با معماری خانه های قدیمی هستند.
  • فضای بیرون مثل بالکن و حیاط می توانند جذابیت خانه شما را چندین برابر کنند. اگر خانه شما بالکن یا حیاط دارد حتما آن را حفظ کنید. گیاهان طبیعی و یک تخت یا چند صندلی و یک میز کوچک برای استراحت، محیطی کم نظیر برای شما ایجاد خواهند کرد.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + سیزده =