بهترین روش خشک کردن گل طبیعی را بیاموزید

0

گل‌های طبیعی چه به‌طور مستقیم از باغچه حیاط چیده شوند، چه به صورت دسته گل به شما تقدیم شوند، ماندگاری نسبتاً کوتاهی دارند. حتی اگر به آن‌ها رسیدگی کنید و آب گلدان را مرتب عوض کنید، عمرشان بیشتر از چند روز نخواهند بود. ولی خشک کردن گل طبیعی یکی از روش‌های ماندگار کردن آن است. برخی افراد تمایل دارند دسته گل‌ها یا سبد گل‌هایی که به مناسبت خاصی هدیه می‌گیرند را خشک کنند. این افراد دوست دارند خاطره زیبای خود را برای مدت طولاتی‌تری زنده نگه دارند.

نحوه خشک کردن گل طبیعی در هوای آزاد

اکثر گل‌ها را می‌توان در هوای آزاد خشک کرد. گل‌های خاردار که دارای ساقه‌های محکمی هستند را می‌توان در یک گلدان خالی قرار داد. البته برای خشک کردن گل طبیعی، محیط باید خنک بوده و رطوبت کمی داشته باشد. اما برای سایر گل‌ها، بهتر است به صورت وارونه آویزانشان کنید تا خشک شوند.

بیشتر بخوانید: راهنمای کامل نگهداری از گل ارکیده در خانه

چگونه گل رز را خشک کنیم؟ ایده‌های جالب برای نگهدارى گل خشك و گل آرایی در منزل
پژمردگی گل‌ها پس از خشک شدن بیشتر به چشم می‌آید. پس برای خشک کردن و نگهداری دسته گل طبیعی، گل‌های ناسالم را بیرون بیاورید.
سمپاشی باغچه و فضای سبز

سمپاشی باغچه و فضای سبز

  • نابود کردن انواع آفت‌ها
  • قارچ‌ها و علف‌های هرز
  • ازبین بردن انواع حشرات، موریانه و...
دریافت این خدمت از استادکار

روش کار

  1. گل‌های روی شاخه اصلی گیاه را صبح بعد از خشک شدن شبنم صبحگاهی، از ساقه جدا کنید. برای این منظور از قیچی باغبانی تیز استفاده کنید.
  2. گل‌هایی را بچینید که هنوز غنچه هستند و کاملاً باز نشده‌اند تا در طی فرایند خشک شدن، باز شوند. در صورتی‌که گل‌ها کاملا باز شده باشند، ممکن است طی مراحل خشک شدن، گلبرگ‌های خود را از دست بدهند.
  3. پس از چیدن گل‌ها، اجزای غیر ضروری آن‌ها (مانند برگ‌ها یا شاخه‌های اضافی) را از ساقه جدا کنید.
  4. این به سلیقه شما بستگی دارد که گل‌ها را به صورت تک‌شاخه خشک کنید یا آن‌ها را در دسته‌های کوچک نگه دارید. اگر دوست دارید گل‌ها را به صورت دسته‌ای نگهدارید، آن‌ها را با کمک یک کش یا نخ‌ دندان به هم ببندید.
  5. سپس دسته‌ها یا شاخه‌های تکی گل را به یک بند و به صورت واژگون آویزان کنید. هنگام انجام این کار، شاخه‌ها و دسته‌های گل را در هوای آزاد قرار دهید. زیرا باید هوا بین گل‌ها گردش داشته باشد تا از رشد کپک روی آن‌ها جلوگیری شود.
  6. شا باید گل‌ها را در یک محل سرپوشیده خنک، خشک و تاریک آویزان کنید. قرار دادن یک پنکه در اتاق با سرعت کم هم می‌تواند به جلوگیری از رشد کپک روی گل‌ها کمک کند.

نکته اول: برای خشک کردن گل طبیعی، آن را آنقدر سفت نبندید که ساقه‌اش له شود. دسته گل‌ها را هم به اندازه‌ای شل نبندید که بعد از خشک شدن، گل‌ها تک‌به‌تک از دسته‌گل بیفتند. چون ساقه‌ها بعد از خشک شدن، به دلیل از دست دادن آب خود، کمی نازک می‌شوند.

نکته دوم: تاریک بودن محیط در زمان خشک کردن گل طبیعی، ضروری است. چون در صورت وجود نور، رنگ گل‌ها عوض می‌شود.

بیشتر بخوانید: علت اصلی زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

نحوه خشك كردن دسته گل عروس | بهترین روش نگهداری و خشک کردن گل طبیعی
با یادگیری روش خشک کردن گل طبیعی، می‌توانید به‌جای گل مصنوعی برای تزیین منزل، از گل خشک طبیعی استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

اتمام کار خشک کردن گل طبیعی

هنگامی‌که گلبرگ‌های گل‌ها خشک شدند و در زمان لمسشان احساس سفتی کردید، می‌توانید بفهمید که کار خشک شدن گل‌ها به اتمام رسیده است. زمان مشخصی برای خشک شدن گل‌ها وجود ندارد. بسته به نوع گل‌هایی که انتخاب می‌کنید و شرایط محیطی که در آن وجود دارند، خشک شدن گل‌ها از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد.

سخن پایانی

در این روش خشک کردن گل طبیعی، ساقه‌ها معمولا به‌صورت مستقیم و صاف خشک می‌شوند. اگر تمایل دارید ساقه‌ها به حالت منحنی باشند که شکل طبیعی‌تری داشته باشند، آن‌ها را مدتی در یک ظرف آب گرم بگذارید تا کمی نرم شوند. سپس ساقه‌ها را به حالت دلخواه درآورید و سپس خشک کنید. پس از خشک شدن می‌توانید شاخه‌هایی را که از نظر رنگ هماهنگی بیشتری با هم دارند، در یک گلدان قرار دهید. برای حفظ ماندگاری و سالم ماندن طولانی‌تر گل‌ها، می‌توانید تافت مو یا اسپری خشک‌کننده گل طبیعی روی آن‌ها بپاشید.

منبع: Lifehacker

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × سه =