خانه تکانی سالن پذیرایی قدم به قدم

0

با نزدیک شدن به فصل بهار باز هم حال و هوای عید و تمیزکاری‌های قبل آن دلهره‌ای عجیب و هیجان‌انگیز در قلب‌هایمان ایجاد می‌کند. در این روزها خانه تکانی سالن پذیرایی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های خانه، بیشتر از هر بخش دیگری اهمیت دارد و باید با دقت و تخصص ویژه‌ای انجام شود. در این مقاله از استادکار قصد داریم با هم با هر آن چیزی که لازم است در مورد خانه تکانی سالن پذیرایی بدانید آشنا شویم و یاد بگیریم چطور این کار را به بهترین نحو انجام دهیم، با ما همراه باشید.

اهمیت خانه تکانی سالن پذیرایی

مهم‌ترین قسمت خانه شما درست همین‌جا است، جایی که مبلمان و میز نهارخوری را در خود جای داده است و لوسترهایی به سقف آن آویزان شده که اگر از سال پیش تا به امروز آن را تمیز نکرده باشید، احتمالاً لایه‌ای از گرد و غبار بر روی آن نقش بسته است. حال با نزدیک شدن به عید باید همه این آلودگی‌ها را پاک کنید و رنگ و جلایی زیبا به خانه‌تان ببخشید. بهتر است ابتدا با هم مرور کنیم که کدام قسمت‌ها از سالن پذیرایی شما نیاز به تمیز کردن دارد:

  • پرده‌ها
  • پنجره‌ها
  • قفسه‌ها
  • طاقچه‌ها
  • میز شطرنج یا هر وسیله تفریحی دیگری که در این قسمت دارید
  • میز مخصوص جلومبلی
  • مبلمان
  • میز و صندلی‌های غذاخوری
  • کوسن‌ها
  • کف و سرامیک‌ها
تمیزکاری سالن پذیرایی یکی از مکان‌های ضروری محسوب می‌شود.
تمیزکاری سالن پذیرایی یکی از مکان‌های ضروری محسوب می‌شود.

خانه تکانی سالن پذیرایی را از کجا شروع کنیم؟

بهتر است قبل از شروع به کار یک بار با دقت همه قسمت‌های خانه را وارسی کنید و ببینید که کدام بخش‌ها نیاز به تمیزکاری بیشتری دارد و کدام بخش‌ها تنها با یک نظافت سریع مرتب خواهد شد. برای این کار ابتدا یک تمیزکاری ۱۵ دقیقه‌ای سریع انجام دهید، همه لوازم اضافی را بردارید و درب و پنجره‌ها و میزان آلودگی هر قسمت را با دقت بررسی کنید.

سعی کنید هر چیز اضافی را که واقعاً به آن نیاز ندارید، بردارید و اجازه ندهید که وسیله‌های اضافی موجب شلوغ به نظر رسیدن منزلتان شود. سپس به ترتیب شروع به تمیزکاری قسمت‌های مختلف خانه نمایید.

بیشتر بدانید: دورریختنی های خونه‌تکونی شب عید؛ در هنگام خانه‌تکانی از چه چیزهایی دل بکنیم

برای شروع تمیزکاری سالن پذیرایی بهتر است ابتدا لوازم اضافی را جمع کنید.
برای شروع تمیزکاری سالن پذیرایی بهتر است ابتدا لوازم اضافی را جمع کنید.

همه چیز را با دقت پاک کنید

برای شروع ابتدا سعی کنید همه گرد و غبارها را از بین ببرید و شروع به تمیز کردن قاب‌ها و میزها کنید. توجه داشته باشید که هیچ‌گاه  آب یا اسپری شیشه پاک‌کن را به طور مستقیم روی قاب عکس نزنید، زیرا این کار می‌تواند موجب از بین رفتن عکس و آسیب به رنگ آن شود. یک پارچه مرطوب و تمیز بردارید و همه قاب‌ها، شیشه‌ها و میزها را با دقت پاک کنید. در واقع، برای این کار باید دستی بر همه وسایل خانه بکشید و همه خاک‌ها را از روی‌ این وسایل پاک نمایید.

قاب‌های روی دیوار، پنکه سقفی و همه لوازم مثل تلویزیون و میز آن باید با دقت پاک شوند. بعد از آن نوبت به پاک کردن لوسترهاست. برای این کار می‌توانید از یک نردبان استفاده کنید و همه چراغ‌ها و لوسترهای موجود را با دقت تمیز نمایید. فراموش نکنید که همه لوازم تزئینی و آباژورها نیز باید با دقت پاک شوند. در انتهای کار ممکن است دوباره روی برخی وسایل خاک بنشیند، پس در انتهای خانه‌تکانی نیز یک دستمال‌کشی دیگر نیز لازم دارید تا همه لوازم و قسمت‌های خانه به خوبی برق بزنند.

بیشتر بدانید: آشنایی با اصول و تکنیک های گردگیری در خانه

برای خانه تکانی عید باید همه خاک‌ها را با دقت پاک کنید.
برای خانه تکانی عید باید همه خاک‌ها را با دقت پاک کنید.

پرده‌ها و رومیزی‌ها را بشویید

حال باید پرده‌ها را از پنجره جدا کنید و طبق جنس و مدلی که دارد، اقدام به تمیز کردن آن نمایید. برخی از انواع پرده‌ها را می‌توانید به وسیله لباسشوییبشویید و برای شستن برخی نیز باید آن را به افرادی متخصص در خارج از خانه بسپرید. همه رومیزی‌ها را نیز با دقت بشویید تا گرد و غبار موجود در آنها تمیز شود و تا تمیز نشدن سالن پذیرایی از آن‌ها استفاده نکنید. بعد از اینکه پرده‌ها را جدا کردید، باید همه قسمت‌های داخلی و خارجی پنجره را به وسیله یک پارچه مناسب و مرطوب پاک کنید تا خاک روی شیشه تا جدی از بین برود. سپس با یک روزنامه و اسپری شیشه‌شوی یک‌بار شیشه را پاک کنید و دوباره با شیشه پاک‌کن و پارچه بدون پرز شیشه‌ها را به خوبی برق بیندازید.

بیشتر بدانید: ۷ مدل پرده جدید پذیرایی برای پذیرایی و اتاق خواب

شستن پرده‌ها تاثیر زیادی روی تمیز شدن خانه دارد.
شستن پرده‌ها تاثیر زیادی روی تمیز شدن خانه دارد.

تمام درزها را پاک کنید و اطراف آن را جارو بزنید. حال با جارو برقی گرد و غبار روی مبل‌ها و روی زمین را تمیز کنید. چنانچه روکش کوسن‌ها کثیف شده است، بهتر است آن‌ها را جدا کنید و طبق جنس و مدلشان، اقدام به شستشو نمایید. اگر روکش مبلمان و صندلی‌ها کثیف شده است، می‌توانید از اسپری‌های مخصوص مبل برای تمیز کردن آن استفاده کنید و اجازه دهید به خوبی خشک شود. فراموش نکنید که لابه‌لای بالشتک‌های مبل را با دقت تمیز کنید و در صورت امکان به خوبی بتکانید تا مطمئن شوید هیچ ذره و یا آشغال اضافی لای درزهای آن وجود ندارد؛ می‌توانید این کار را به وسیله جارو برقی نیز انجام دهید. در نهایت بهتر است بعد از پاک کردن مبلمان حتما پارچه‌ای تمیز روی آن بیندازید تا دوباره خاک روی آن‌ها ننشیند.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

تمیز کردن قفسه کتاب‌ها را فراموش نکنید

برای تمیز کردن قفسه کتاب باید همه کتاب‌ها را بردارید و همه قسمت‌های آن را از وجود خاک و گرد و غبار پاک کنید. در این تمیزکاری با دقت بررسی کنید که اگر کتاب اضافی دارید، الان بهترین فرصت برای اهدای آن است. بعد از تمیز کردن قفسه کتابخانه، با دقت همه کتاب‌ها را با پارچه‌ای مرطوب پاک کنید و بعد از تمیز کردن و خشک کردن کامل کتاب‌ها آن‌ها را داخل قفسه بچینید.

برای تمیز کردن قفسه کتاب باید همه کتاب‌ها را بردارید و همه قسمت‌ها را از وجود گرد و غبار پاک کنید
برای تمیز کردن قفسه کتاب باید همه کتاب‌ها را بردارید و همه قسمت‌ها را از وجود گرد و غبار پاک کنید

فرش‌ها را با دقت تمیز کنید

اگر فرش‌های منزلتان به شدت کثیف شده، بهتر است برای تمیز کردن آن‌ها از یک فرد متخصص کمک بگیرید یا به وسیله بخارشوی‌های مخصوص اقدام به تمیز کردن فرش‌ها کنید. اما اگر تنها کمی گرد و غبار و لک روی فرش‌ها نقش بسته است، بهتر است یک شامپو فرش مخصوص با یک اسفنج نرم بردارید و خودتان به آرامی شروع به تمیز کردن فرش کنید. سپس اجازه دهید فرش به خوبی خشک شود و تا نزدیک شدن به روزهای عید از یک روفرشی مناسب بر روی فرش‌ها استفاده کنید. بعد از تمیز کردن فرش‌ها بهتر است پادری‌های قسمت داخل و خارج خانه را نیز به خوبی بتکانید و جارو برقی بکشید و اگر لازم است با یک دستمال تمیز و شامپو فرش همه لکه‌ها و آلودگی‌های روی آن‌ها را نیز پاک کنید.

بیشتر بدانید چگونه زردی فرش را از بین ببریم؟

برای تمیز کردن فرش می‌توانید از شامپو فرش استفاده کنید.
برای تمیز کردن فرش می‌توانید از شامپو فرش استفاده کنید.

مهم‌ترین نکاتی که باید درباره خانه تکانی سالن پذیرایی بدانید

  • بهتر است قبل از شروع به خانه تکانی سالن پذیرایی ابتدا لوازم مورد نیاز برای انجام این کار را تهیه کنید. شما به چند عدد پارچه تمیز، سطل کوچک، اسفنج، نردبان، اسپری چند منظوره، شامپو فرش و جاروبرقی نیاز دارید.
  • بهتر است برای این کار از یک فرد دیگر کمک بگیرید و از او بخواهید در خانه تکانی سالن پذیرایی به شما کمک کند.
  • برای تمیزکاری خود برنامه‌ریزی داشته باشید و اجازه ندهید که این نقطه از خانه شما که در واقع قلب اصلی خانه نیز محسوب می‌شود، بیش از حد کثیف و نامرتب شود. طبق این برنامه می‌توانید روزانه همه لوازم اضافی را تمیز کنید؛ هفته‌ای یک بار گرد و غبارها را پاک کنید و زیر مبل‌ها را جارو بزنید؛ ماهی یک بار شیشه‌ها را پاک کنید و مبلمان را تمیز کنید؛ و سالانه همه موارد را در نظر بگیرید و از پنکه سقفی تا تمیز کردن شومینه و همه جزئیات را مبنای کارتان قرار دهید تا همیشه خانه‌ای تمیز و زیبا داشته باشید.
  • بهتر است پرده‌ها را در انتها و زمانی که جارو زدن و گردگیری‌ها تمام شد نصب کنید تا دوباره کثیف نشوند.
  • فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از مواد شوینده و اسپری‌های تمیز کننده می‌تواند به لوازم شما آسیب بزند. پس از هر چیز به اندازه و به روش اصولی استفاده کنید.
  • برای زیباتر شدن سالن پذیرایی‌تان در ابتدای بهار بهتر است کمی رنگ و روح به خانه ببخشید و از گل‌های طبیعی، رنگ‌های بهاری و عطرهای خوشبو کننده برای طراوت بخشیدن به محیط خانه استفاده کنید.
برای تمیز کردن خانه‌تان برنامه ریزی داشته باشید.
برای تمیز کردن خانه‌تان برنامه ریزی داشته باشید.

کلام آخر

تمیز کردن و خانه تکانی سالن پذیرایی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که باید پیش از عید انجام دهید. به همین منظور بهتر است از حدود یک ماه قبل برای آن برنامه ریزی کنید و همه مراحل تمیزکاری را با دقت انجام دهید. به یاد داشته باشید که اگر برای تمیزکاری‌های قبل از عید نیاز به افرادی ماهر دارید، می‌توانید از همکاران ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

14 − 12 =