چطور عمر شمع را بیشتر کنیم؟

0

یکی از مهم‌ترین عناصری که می‌تواند علاوه بر افزایش زیبایی منزل شما، حال و هوای خوش‌آمدگویی و استقبال را نیز در فضا افزایش دهد، انواع و اقسام شمع‌ است. معمولاً استفاده از شمع، آن هم در هر شکل و رنگی که باشد، می‌تواند حس و حال فوق‌العاده‌ای در محیط خانه به گردش درآورد.

به همین دلیل نیز همیشه آرامش، جزء مهم‌ترین خواص شمع روشن کردن به حساب می‌آید. با این وجود، اتفاقاتی که بعد از روشن شدن شمع می‌افتد و عمر شمع را کم می‌کند، لذت این ماجرا را کاهش می‌دهد.

سوختن شمع و تغییر شکل فیتیله‌ها، چه در شمع‌های معمولی و چه در مدل‌های شمع معطر، زیبایی و البته طول عمر آن را کاهش می‌دهد. به همین دلیل هم دیگر چندان امیدی به استفاده بیشتر از شمع نخواهد ماند! به همین مناسبت در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مشخص، در رابطه با همین موضوع صحبت کرده و شما را با راه‌های افزایش عمر شمع آشنا نماییم.

روش‌های افزایش عمر شمع

در نوبت اول استفاده، آن را دو تا سه ساعت روشن نگه دارید

یکی از اولین کارهایی که می‌تواند طول عمر شمع شما را افزایش دهد، این است که وقتی برای بار اول آن را روشن می‌کنید، اجازه دهید که شمع زمانی حدود حداقل 2 تا 3 ساعت روشن بماند تا موم سطح آن به شکل مایع دربیاید. این موضوع از ایجاد حفره روی شمع جلوگیری می‌کند. به همین دلیل نیز در نهایت می‌توانید در مدت زمان بیشتر و طولانی‌تری از زیبایی شمع خود استفاده نمایید.

بیشتر بدانید: چگونه خانه را خوشبو کنیم؟

خواص شمع روشن كردن در خانه و نکات مهم طولانی‌تر کردن عمر شمع کوچک دایره‌ای
با نگهداری درست از شمع خود می‌توانید عمر آن را طولانی‌تر نمایید.

شمع را در برابر باد مستقیم قرار ندهید

درست است که در شرایط استفاده از شمع نمی‌توان به لزوم وجود درجه حرارت خاصی اشاره کرد، اما با این حال برای افزایش طول عمر شمع خود، بهتر است آن را در برابر باد مستقیم قرار ندهید. با توجه به این مسئله نیز می‌توانید استفاده طولانی‌تری از شمع خود داشته باشید. این موضوع، چه برای شمع معطر و چه شمع ساده، صدق خواهد کرد.

بیشتر بدانید: روش های پاک کردن لکه شمع از لباس و فرش

چگونه سوزاندن شمع‌ها را طولانی کنیم؟ محافظت از شعله شمع در برابر باد
سعی کنید هیچ‌گاه شمع خود را در برابر باد مستقیم قرار ندهید.

فیتیله را کوتاه کنید

برای اطمینان از سوختن یکنواخت شمع، بهتر است فیتیله خود را در مرکز شمع قرار دهید. طبیعتاً برای انجام این کار، لازم است در برخی شرایط با آب شدن شمع، فیتیله را کوتاه کنید. یادتان باشد که رسیدگی به فیتیله و پیرایش آن از اهمیت بسیاری بالایی برخوردار بوده و به عنوان نکته‌ای کلیدی شناخته می‌شود. ایده‌آل‌ترین اندازه برای کوتاه کردن فیتیله بین 3 تا 5 میلی‌متر است.

بیشتر بدانید: راهکارهای مفید برای پاک کردن لکه شمع از روی جاهای مختلف

روش نگهداری و افزایش عمر شمع معطر با کوتاه کردن فتیله
بهتر است هر چند وقت یک بار، فیتیله شمع را کوتاه کنید.

ایمنی در برابر آتش را تمرین کنید

یکی دیگر از نکاتی که باید برای افزایش عمر شمع خود به آن توجه کنید، این است که نباید شمع را تا زمانی روشن نگه دارید که از فیتیله شما کمتر از 5 میلی‌متر باقی مانده است. در چنین شرایطی، هیچ‌گاه نباید شمع را در حالی که هنوز روشن است، به حال خود رها کنید. در کنار این نیز دقت داشته باشید که به هیچ عنوان نباید شمعی را که ذوب شده و کاملاً به شکل مایع در آمده است، حرکت دهید.

نکات ایمنی و راهکار افزایش عمر شمع هنگام آب شدن
در زمان آب شدن شمع، هیچ‌گاه آن را حرکت ندهید.

جمع‌بندی

با توجه به تمامی نکاتی که در رابطه با استفاده از شمع و افزایش عمر آن مطرح کردیم، می‌توانید استفاده درست‌تر، ایمن‌تر و البته طولانی‌تری از شمع خود داشته باشید. در نتیجه فضای خانه‌تان نیز آرامش بیشتری به دست خواهد آورد.

منبع: elledecor

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 8 =