بهترین روش تمیز کردن پرده کرکره چگونه است؟

0

نگاهی به اطراف خانه خود بیندازید، لب پنجره‌ها، چراغ‌های خانه، تیغه‌های فن سقفی و حتی پرده‌های کرکره‌ای از نقاطی هستند که تمیز کردن آن‌ها اغلب فراموش می‌شود. بسیاری از افراد فراموش می‌کنند تمیز کردن پرده کرکره به چه اندازه در ظاهر خانه تاثیر دارد. اگر از آن دسته افرادی هستید که کار را به دقیقه نود نمی‌کشانید، احتمالا برنامه‌ای برای تمیز کردن مداوم خانه و البته پرده‌ها دارید. اما در نقطه مقابل نیز ممکن است تا زمانی‌که دیگر نتوانید کثیفی‌های پرده خود را تحمل کنید، به سراغ تمیز کردن پرده نروید! ما به شما روشی آسان برای تمیز کردن پرده‌های کرکره‌ای آموزش می‌دهیم. با این روش آسان دیگر تمیز کردن پرده‌های خود را پشت گوش نمی‌اندازید.

آنچه برای تمیز کردن پرده کرکره نیاز دارید

پیش از هر چیز باید وسایل تمیز کردن پرده‌ها را آماده کنید. برای این منظور به موارد زیر نیاز دارید:

  • پارچه میکروفیبر
  • جوراب تمیز
  • سرکه سفید
کاربرد پارچه برای گردگیری و تمیز کردن پرده کرکره فلزی افقی و عمودی
پارچه یکی از بهترین گزینه‌ها برای تمیز کردن پرده کرکره است.

نحوه تمیز کردن پرده کرکره

انتخاب روش مناسب برای تمیز کردن پرده‌های کرکره‌ای، بسته به میزان کثیفی و گرد و غباری دارد که روی پرده‌ها دیده می‌شود. اما به‌طور کلی تمیز کردن این پرده‌ها شامل چند مرحله است که در ادامه آن‌ها را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: همه آنچه برای خرید پرده کرکره باید بدانید

تمیز کردن با پارچه

در اولین قدم باید گرد و غبار روی پرده‌ها را با پارچه تمیز کنید. برای این منظور کافیست مراحل زیر را پیش ببرید:

  1. ابتدا پرده‌های کرکره‌ای خود را ببندید.
  2. سپس آن‌ها را به آرامی با کمک پارچه میکروفیبر از بالا به پایین تمیز کنید.
  3. حالا پرده‌ها را در جهت دیگر ببندید و مجددا آن را تمیز کنید.

البته توجه داشته باشید که اگر پرده‌های کرکره‌ای شما افقی هستند، باید تمیز کردن پرده را از یک سمت شروع کرده و تا سمت دیگر ادامه دهید.

تمیز کردن گرد و غبار با جاروبرقی

اگر روی پرده‌های کرکره‌ای شما گرد و غبار زیادی نشسته، جاروبرقی بهترین گزینه پیش روی شما است. پیش از آن‌که دستمال به دست بگیرید، ابتدا با جاروبرقی گرد و غبارها را تمیز کنید. شاید جاروبرقی برای تمیز کردن پرده‌ها کافی باشد.

مراحل گردگیری و تمیز کردن پرده‌های کرکره‌ای با جاروبرقی و بخارشوی
یکی از مراحل تمیز کردن پرده کرکره جارو کشیدن پره‌های آن است.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

نحوه تمیز کردن کرکره و لکه‌های روی آن

اگر روی پرده‌ لکه‌ای چسبیده است، احتمالا کار شما با دستمال نمدار ساده حل نمی‌شود. در این صورت باید مقداری مساوی از سرکه سفید و آب را با یکدیگر ترکیب و لکه را با آن پاک کنید. اما پاک کردن لکه از روی پرده‌های کرکره‌ای به همین سادگی که فکر می کنید، نیست. برای این که کار برای شما ساده شود، از دستکش‌های گردگیری یا جوراب استفاده کنید.

جورابی روی دستان خود بکشید و آن را با محلولی که درست کرده‌اید، نمدار کنید. حالا انگشتان خود را که درون جوراب نمدار رفته، روی هر لکه‌ای که می‌بینید، بکشید. در نهایت نیز پرده‌ها را باز کنید تا به خوبی خشک شوند و هیچ ردی از محلول روی آن باقی نماند.

 تمیز کردن پرده کرکره چسبناک

اگر پرده‌های کرکره‌ای که در خانه دارید، بسیار کثیف و چسبناک هستند، بهتر است خود را برای تمیز کردن آن‌ها به دردسر نیندازید. البته این بدان معنا نیست که پرده‌ها را به همان شکل رها کنید. بلکه روشی که در بالا در اختیار شما گذاشتیم، روش دشواری خواهد بود.

انتخاب شونیده مناسب برای از بین بردن لکه و شستن پرده کرکره فلزی
با شستن پرده کرکره با آب گرم تمام لکه‌های چسبناک آن از بین می‌رود.

بهترین راه این است که پرده‌ها را دربیاورید و آن‌ها را بشویید. معمولا شب‌های عید بسیاری از خانم‌های خانه‌دار درگیر این موضوع می‌شوند. از این‌رو بهتر است با نحوه شستشو پرده کرکره‌ای در خانه تکانی شب عید نیز آشنا شوید. برای شستن کرکره فلزی بهتر است وان یا لگنی بزرگ را از آب گرم پر کنید. سپس مقداری مایع شوینده درون آن بریزید و پرده‌ها را در وان قرار دهید. حالا به مدت یک ساعت اجازه دهید پرده‌ها در این محلول بمانند. پس از یک ساعت پرده‌ها را بشویید و آن‌ها را در فضای باز قرار دهید تا به خوبی خشک شوند.

خدمات خشکشویی و اتوشویی پرده

خشکشویی و اتوشویی پرده

  • خدمات پرده شویی و خشکشویی انواع پرده
  • خشکشویی تخصصی پرده‌های خاص
  • شستشوی پرده همراه با جمع آوری و نصب پرده
  • شستشو و اتوشویی پرده های اداری و خانگی
دریافت این خدمت از استادکار

ابزارهای تخصصی برای تمیز کردن پرده کرکره

واقعیت این است که برای تمیز کردن یا شستن پرده کرکره خود به هیچ ابزار تخصصی نیاز ندارید. شما می‌توانید با تمیز کردن چند دقیقه‌ای این پرده هر هفته، از کثیف شدن زیاد از حد آن‌ها جلوگیری کنید. مطمئن باشید اگر این کار را به صورت هفتگی انجام دهید، زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. در این صورت شاید حتی بتوانید هر دو الی سه پرده را به‌صورت همزمان تمیز کنید. به این ترتیب در زمان نیز صرفه‌جویی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره پرده زبرا

بایدها و نبایدهای تمیز کردن پرده کرکره‌ای

اولین نکته این است که اگر تمیزی پرده‌ها برای شما اهمیت دارد، هر هفته آن‌ها را تمیز کنید. اما نه هر تمیز کردنی! تمیز کردن شما باید اصولی باشد تا تمیزی پرده‌ها به چشم بیاید. از این‌رو پیش از آن‌که جاروبرقی بکشید، با پارچه گرد و غبار را از روی پرده‌ها پاک کنید. با این ترفند گرد و غبار را در اطراف خانه خود پخش نخواهید کرد.

بهترین روش شستشو و تمیز کردن پرده کرکره فلزی در منزل
برای این که تمیز کردن پرده کرکره برای شما سخت نشود، از هر زدن گونه اسپری‌های چسبناک در نزدیکی این پرده‌ها خودداری کنید.

اما نبایدهایی که در تمیز کردن پرده باید به خاطر بسپارید، شامل موارد زیر می‌شود:

  • از اسپری کردن خوشبوکننده هوا یا هرگونه اسپری چسبناک دیگر در نزدیکی پرده‌ها خودداری کنید. زیرا این اسپری‌ها یکی از عوامل کثیف شدن پرده‌ها هستند.
  • هیچگاه سعی نکنید گرد و غبار را با آب پاک کنید. اگر فکر می‌کنید با اسپری آب روی پرده راحت‌تر می‌توانید گرد و غبار را پاک کنید، سخت در اشتباه هستید. افزودن آب به گرد و غبار فقط اوضاع را بدتر کرده و روند تمیز کردن را برای شما دشوارتر می‌کند. از این‌رو تنها با پارچه میکروفیبر گرد و غبار را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش تعمیر کرکره عمودی در خانه

کلام آخر

یکی از دغدغه‌های اصلی هر فردی که در خانه پرده کرکره‌ای دارد، تمیز کردن آن است. اگر پرده‌ها را به‌طور مرتب تمیز کنید، دیگر نیازی به شستن پرده کرکره ندارید. با روشی که در اختیار شما گذاشتیم، شستن پرده‌های کرکره‌ای آخرین راه حل برای تمیز کردن خواهد بود. تمیز کردن پرده کرکره به این روش خیال شما را از بابت تمیز ماندن پرده‌ها راحت می‌کند.

اگر برای تمیز کردن یا شستن پرده‌های خانه خود به کمک نیاز داشتید، می‌توانید از نیروهای استادکار برای نظافت منزل خود کمک بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: realsimple.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + سه =