این 13 گیاه آویزی زیبایی بیشتری به خانه‌تان می‌دهند

0

آیا ظاهر گیاهان آپارتمانی آویز را دوست دارید؟ با استفاده از این گیاهان آویز در خانه، برای فضاهای کم‌نور، آشپزخانه‌های روشن و فضای بین آنها بعد و تاروپود بیشتری به منزل خود ببخشید. گیاه آویزی آپارتمانی به بهبود کیفیت فضای زندگی شما کمک می‌کند. اما در عین حال می‌تواند سطح زمین و قفسه‌ها را اشغال کند و اگر مجموعه گیاهان شما در حال حاضر گسترده باشد، ممکن است به مشکل بربخورید.

یکی از راه‌های اضافه کردن گیاهان بیشتر به خانه بدون اشغال سطوح، آویزان کردن آنها است. گیاهان آویز خانگی متداول شامل برخی از انواع شناخته‌شده رونده مانند گیاهان پوتوس و گندمی می‌شوند. با این حال، ده‌ها گونه گیاه آویزی دوست داشتنی وجود دارند که به دلیل روند رشد کندشان شناخته نشده‌اند. چه به دنبال یک گیاه گلدار خانگی برای افزودن رنگ و لعاب به خانه هستید، چه گیاهی که بتواند در نور کم زنده بماند، گونه‌هایی برای انتخاب بهترین گیاه رونده آپارتمانی که در فضاهای مختلف خانه شما آویزان می‌شود، به اشتراک می‌گذاریم.

آلسوبیا

تعداد محدودی از گیاهان آپارتمانی توانایی گل‌دهی دارند، اما آلسوبیا گل می‌دهد. این گیاه می‌تواند در نور کم زنده بماند، اما در نور متوسط ​​تا روشن بهتر رشد می‌کند و شکوفا می‌شود. این گیاه آویزی دارای برگ‌های خزدار سبز با رگه‌های بنفش است، در شرایط ایده‌آل، گل آلسوبیا گل‌های سفیدی مانند گلوکسینیا با لبه‌های حاشیه‌‌دار هدیه می‌دهد که شبیه به دانه‌های برف هستند و از دل برگ‌های سرسبز بیرون آمده‌اند. گل‌های حاشیه‌‌دار متمایز هستند و وقتی شکوفا می‌شوند، باعث شگفت‌زدگی‌تان خواهند شد.

نحوه نگهداری از انواع گیاه آپارتمانی آویز | شرایط مراقبت از آلسوبیا در خانه
برای کمک به گل دادن آلسوبیا نیاز است خاک آن را با کود مناسب تقویت کنید.

بیشتر بدانید: اشتباهات نگهداری گیاهان آپارتمانی را مرتکب نشوید!

فیلودندرون برزیلی

بسیاری از پرورش‌دهندگان گل‌ و‌ گیاه، فیلودندرون‌ها را تخریب‌ناپذیر تلقی می‌کنند. این گیاهان را به‌راحتی می‌توان در یک سبد آویزان کرد یا به یک ستون خزه بست تا به‌صورت پلکانی رشد کند. فیلودندرون برزیلی برگ‌های قلبی‌شکل به رنگ سبز تیره دارد که مرکزشان طلایی رنگ است. نور کم را تحمل می‌کند، اما به‌نظر می‌رسد در نقطه‌ای با نور متوسط ​​تا روشن و غیر مستقیم رشد بهتری دارد.

شرایط مراقبت از فیلودندرون برزیلی | بهترین گیاهان تصفیه‌کننده هوا و تولیدکننده اکسیژن
فیلودندرون می‌تواند هوا را تصفیه کرده و محیط را از آلودگی‌ها پاک کند.

پوتوس آبی

پتوس سبو بلو یا آبی گونه جدید و جذابی از پوتوس‌های طلایی است. برگ‌های این گیاه آویزی باریک بوده و ضخامت بیشتری نسبت به برگ پوتوس طلایی دارند. این گونه دارای شاخه و برگ سبزی است که در شرایط نوری مختلف، رنگ نقره‌ای متمایل به آبی پیدا می‌کند. این گیاه در نور غیرمستقیم و روشن به سرعت رشد می‌کند و برای قلمه زدن و اشتراک‌ با دوستان و خانواده ایده‌آل است. پوتوس آبی مانند سایر انواع پوتوس به آسانی رشد می‌کند و تقریباً برای پرورش در هر فضایی مناسب است.

شرایط مراقبت از پوتوس آبی یا سبو بلو | نکات مهم پرورش گیاهان رونده آپارتمانی
در صورت هرس نکردن این گیاه آویزی، طول شاخه‌های آن زیاد شده و زیبایی خاصی به منزل شما می‌دهد.

گیاه هویا کامپکتا

هویا به دلیل داشتن گونه‌های متنوع، شکل آویزی، تحمل کم‌آبی و گل‌های زیبا (که اغلب معطر هستند)، از گیاهان خاص و پرطرفدار به شمار می‌رود. یکی از جذاب‌ترین گیاهان آویزان، هویا کامپکتا است که برگ‌های آن در اطراف ساقه گیاه پیچ خورده و به‌صورت زیگزاگی رشد می‌کنند. هویا کامپکتا یک رشد کندی دارد و نور کم را تحمل می‌کند، اما در مکان روشن بهترین رشد و شکوفایی را خواهد داشت. هویا از گیاهان آپارتمانی بادوامی است که از بسیاری غفلت‌ها که در نگهداری‌اش انجام می‌شود، جان سالم به‌در خواهد برد و همین امر آن را برای پرورش در نقاطی از خانه‌تان که هیچ گیاه دیگری توانایی رشد در آن را ندارد، مناسب می‌کند.

نحوه پرورش و شرایط نگهداری گل آویز هویا کامپکتا یا پیچ مومی مینیاتوری در منزل
تعویض گلدان پی‌در‌پی باعث عدم گلدهی هویا کامپکتا می‌شود؛ از این رو گلدان آن را سالی یک بار عوض کنید.

برگ انجیری کوچک سوئیسی

مونسترا یا برگ انجیری کوچک سوئیسی، نسخه کوچکتری از برگ انجیری همیشه محبوب بوده که رشد ناگهانی دارد و به‌ زیبایی از یک سبد آویزان شده است. این گونه از نظر گیاه‌شناسی به‌ نام مونسترا آدانسونی نیز شناخته می‌شود. برگ انجیری سوییسی به دلیل سوراخ‌های نامنظم روی برگ‌هایش، “پنیر سوئیسی” نیز نامیده می‌شود. وقتی نور مناسب در اختیار این گیاه آویزی قرار گیرد، می‌تواند سریع رشد کند و به راحتی تکثیر شود. تعداد زیاد روزنه‌های روی برگ این گیاه آویزی به آن جذابیت خاصی بخشیده است، بنابراین می‌توان از مشاهده این گیاه به‌ویژه زمانی‌که از یک گلدان آویزان می‌شود، لذت برد.

صفر تا صد کاشت، پرورش و آبیاری گیاه آویزی برگ انجیری کوچک سوییسی
این گیاه رطوبت را دوست دارد، بنابراین بهتر است در هفته دو مرتبه روی برگ‌های آن آب اسپری کنید.

پوتوس طلایی

پوتوس طلایی یا منجولا یک انتخاب به‌ روزتر و جذاب است که برگ‌های بسیار متنوعش را در طیف رنگی کرم و سفید بروز می‌دهد. مراقبت از منجولا نیز مانند هم‌نوعانش آسان بوده و دارای برگ‌های بزرگتر با سرعت رشد تا حدودی کندتر است. از همه بهتر این است که نور کم را تحمل می‌کند، اما به‌ نظر می‌رسد در مکانی با نور متوسط ​​تا روشن و غیر مستقیم بهتر رشد می‌کند.

شرایط نگهداری و رشد پوتوس طلایی منجولا | انواع روش تکثیر گیاهان رونده در خانه
منجولا پوتوس یک گیاه آویزی است که سازگاری و دوام بالایی دارد.

بیشتر بدانید: فلاورباکس چیست و چه کاربردی دارد؟

عشقه انگلیسی

گیاه عشقه یا پاپیتال انگلیسی، یک گیاه آپارتمانی کلاسیک است. این پیچک هنوز زیبایی دارد و برای کمک به بهبود کیفیت فضای اتاق خواب انتخابی ایده‌آل خواهد بود، “مینی آدم” واریته‌ جذاب آن است که برگ‌های نسبتاً کوچک حاشیه‌دار و به رنگ سفید و کرم دارد. همچنین این گیاه برای اتاق‌های خنک و روشن بسیار مناسب است.

آشنایی با شرایط رشد و نگهداری گیاه آپارتمانی آویز عشقه یا پیچک یا پاپیتال انگلیسی
پیچک انگلیسی یا گل پاپیتال به نور فراوان، کافی و غیرمستقیم نیاز دارد.

خوب است بدانید: مکان مناسب گیاهان آپارتمانی و گل‌های خانگی کجاست؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

برگ بیدی نانوک

برگ بیدی نانوک یک انتخاب جدیدتر و خیره‌کننده از گیاه برگ بیدی قدیمی است. این گیاه زیبا دارای برگ‌های سبز بزرگتر از حد متوسط است که رنگ کرم و صورتی دارند. درحالی‌که این گیاه آویزی اغلب در جوانی به‌عنوان یک گیاه رومیزی استفاده می‌شود، اما هنگامی‌که ساقه‌ها رشد کرده و شروع به روندگی می‌کنند، انتخاب متاسبی برای آویز است. آویزان کردن این گیاه زیبا، رنگ صورتی تیره قسمت زیرین برگ‌ها را بهتر در معرض دید شما قرار می‌دهد.

نحوه پرورش و مراقبت از انواع گیاه آویزی نانوک برگ بیدی در گلدان
نانوک برگ بیدی از جمله گیاهان رونده است که برای رشد به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز دارد.

گیاه مارانتا لوکونورا یا گیاه نماز

بسیاری از دوست‌داران گیاه، احتمالاً این گونه را از خانه پدربزرگ و مادربزرگشان به خاطر دارند. گیاه نماز به دلیل داشتن برگ‌های طرح‌دار جذابش معروف است. با توجه به اینکه برگ‌های آن در هنگام شب مانند تعدادی دست در حال دعا جمع می‌شوند، نام نماز یا دعا را برای مارانتا لوکونورا انتخاب کرده‌اند. گیاه نور کم را تحمل می‌کند و زیبایی خاصی به مجموعه گیاهان آپارتمانی می‌افزاید. اگرچه اکثر مردم گیاهان آویزان را مناسب نور کم نمی‌دانند، اما گیاه نماز سرانجام پس از بزرگ شدن به زیبایی آویز می‌شود. اگر گوشه تاریکی در خانه دارید که می‌خواهید آن را زیباتر کنید، گیاه نماز یک انتخاب عالی است.

اصول صحیح نگهداری مارانتا لوکونورا یا گیاه نماز | شرایط رشد گیاهان آویز
برگ‌های گیاه نماز در شب، شبیه به دست افراد در هنگام دعا کردن یا نماز خواندن می‌شود.

همین‌طور بخوانید: علت اصلی زرد شدن برگ گیاهان آپارتمانی چیست؟

مونسترا نقره‌ای

مونسترا نقره‌ای در حال حاضر یکی از خاص‌ترین گیاهان آپارتمانی در بازار است. هم به دلیل مونسترا بودن و هم برای داشتن شاخه و برگ‌های یخ‌زده نقره‌ای رنگ، لوکس به نظر می‌رسد. علاوه بر اینکه مونسترا نقره‌ای گیاهی به‌روز در بین سایر گیاهان خاص و متفاوت است، پرورش‌دهندگان گل‌ و گیاه نیز نمی‌توانند به راحتی و در تعداد زیاد آن را پرورش دهند. این گیاه آویزی مثل مونسترای کوچک سوئیسی، یک گیاه جمع‌و‌جور است که هنگام آویزان شدن فوق‌العاده به نظر می‌رسد. مانند سایر انواع مونسترا، در نور زیاد بهترین عملکرد را دارد.

نحوه آبیاری و جزییات نگهداری گیاه آپارتمانی آویز مونسترا نقره‌ای در خانه
مونسترا نقره‌ای رطوبت را دوست دارد اما آبیاری زیاد آن موجب قهوه‌ای رنگ شدن برگ‌هایش خواهد شد.

گیاه استرلینگ نقره‌ای

این گیاه کمیاب با طیف وسیعی از شرایط فضای داخلی کنار می‌آید. دارای برگ‌های قلبی‌شکل است که قسمت رویی نقره‌ای رنگ و دلپذیری دارند. این گیاه آویز یک سبد آویزان دوست داشتنی یا بر روی یک ستون یا خزه پلکانی به زیبایی رشد می‌کند. گیاه استرلینگ نقره‌ای نسبتاً کند رشد است، بنابراین نباید نگران رشدش باشید. نور کم را تحمل می‌کند، اما در مکانی با نور متوسط ​​تا روشن غیر مستقیم رشد بهتری دارد.

نحوه کاشت و نگهداری گیاه آویزی استرلینگ نقره‌ای در گلدان
استرلینگ نقره‌ای در خاک با زهکشی مناسب رشد اید‌ه‌آلی دارد.

گیاه گندمی

گیاه گندمی به دلیل دوام و انعطاف‌پذیری بالایی که دارد، محبوب است. برگ‌های کشیده و سوزنی دارد که به رنگ سبز تیره، با میان برگ سبز و حاشیه کرم یا میان برگ سفید و حاشیه سبز موجود است. مطمئناً از دیدن گیاهچه‌های کوچکی که در انتهای ساقه‌های آویزان دیده می‌شود، لذت زیادی خواهید برد. گیاه گندمی به‌ راحتی از طریق گیاهچه‌های کوچکش تکثیر می‌شود و یک گیاه دوست‌داشتنی برای اشتراک‌ با دیگر دوست‌داران گیاه به وجود می‌آورد. نور کم، خشکی و رطوبت کم را در شرایط بحرانی تحمل می‌کند، اما در شرایطی با نور متوسط ​​تا روشن سریعتر رشد می‌کند.

شرایط نگهداری گیاه گندمی یا عنکبوتی در خانه | مقاوم‌ترین و ارزان‌ترین گیاهان رونده آپارتمانی
گیاه عنکبوتی از مقاوم‌ترین و ارزان‌ترین گیاهان رونده است.

بیشتر بدانید: مروری بر بهترین روش‌های نگهداری گیاهان آپارتمانی

بگونیا توت فرنگی

بگونیا توت فرنگی به‌ دلیل عادت رشد مشابه‌اش با توت فرنگی نام خود را گرفته است. با رشد خود، شاخه‌هایی تولید می‌کند که روی استولون قرمز رشد کرده و از گیاه آویزان است. این گیاه آویزی تکثیر ساده و آسانی دارد. کافیست شاخه‌ها را قلم بزنید، آنها را در گلدان قرار داده و به عنوان گیاهان جدید پرورش دهید. بگونیا توت فرنگی نور متوسط ​​را به زیاد ترجیح می‌دهد.

نحوه پرورش و مراقبت از گل آویز بگونیا توت فرنگی در آپارتمان
توت فرنگی بگونیا به عنوان یک گیاه آویزان جلوه زیبایی به محل زندگی یا محیط کارتان می‌دهد.

اگر باغچه یا گل‌های منزل یا محیط کارتان نیاز به سم‌پاشی و رسیدگی تخصصی داشت، در لینک زیر به‌صورت رایگان ثبت نام کرده و از خدمات استادکار بهره‌مند شوید.

[“promotion id=”9871]

سخن آخر

استفاده از گیاه آویزی در منزل یا محیط کار، طراوت و شادابی به‌ همراه می‌آورد. در اکثر موارد پرورش و تکثیر آنها کار دشواری نیست و نیاز به تخصص ندارد. هر‌چند خواندن این مطلب به شما کمک می‌کند در شناخت و انتخاب این گیاهان آپارتمانی آویز حرفه‌ای‌تر عمل کنید.

منبع: realsimple

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =