برای خرید دستگاه تصفیه آب به چه نکاتی توجه کنیم؟

0

به طور کلی به دلیل املاح و تمامی مواد مضری که در لوله‌کشی‌های آب شهری وجود دارند، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند با انتخاب و خرید یک دستگاه تصفیه آب خانگی، بدن خود را از تمامی این آلودگی‌ها در امان نگه دارند. با تمام این توصیفات انتخاب درست و خرید دستگاه تصفیه آب مناسب، مسئله مهمی است که بسیاری از افراد آن را پشت گوش انداخته و بدون داشتن اطلاعات کامل از نحوه خرید این محصول، هزینه و بودجه‌شان را صرف کالایی می‌کنند که بعد از گذشت مدت کوتاهی از خرید آن پشیمان می‌شوند. در این مطلب از وب‌سایت استادکار با شما هستیم تا به طور مفصل به موضوع خرید دستگاه تصفیه آب بپردازیم و ببینیم که اصلاً دستگاه تصفیه آب خانگی چیست و به چه کاری می‌آید.

چرا خرید دستگاه تصفیه آب ضرورت دارد؟

چنین حقیقتی انکارناپذیر است که آب به عنوان یک عنصر ضروری برای بدن و ادامه زندگی ما، نقش بسیار مهمی را در حیات روزمره ایفا می‌کند. به همین دلیل هم هست که سلامت آبی که می‌نوشیم، اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند تأثیر مستقیمی در ساختار بدن انسان و همین‌طور پیشگیری از بیماری‌های احتمالی به دنبال داشته باشد. در چنین شرایطی است که باید با راه‌های درست و هوشمندانه از ورود آب ناسالم و پر از املاح به بدن جلوگیری کرد و در مقابل، پذیرای نوشیدن آب پاک و سالم بود.

دستگاه‌های تصفیه آب خانگی نیز دقیقاً با همین هدف تولید و عرضه می‌شوند تا در نهایت بتوان به آب سالم و مطبوع‌تری دست یافت و از احتمال ابتلا به بسیاری از بیماری‌های ناشی از مصرف آب‌های آلوده جلوگیری کرد. به همین دلیل هم هست که این روزها، اهمیت خرید دستگاه تصفیه آب به مراتب افزایش پیدا می‌کند و افراد بسیاری را به مراقبت از سلامت بدن خود وا‌ می‌دارد.

این دستگاه‌ها با قدرت بسیار بالا و قابل توجه خود در تصفیه آب می‌توانند در وهله اول، بوی بد آب شهری را از بین ببرند و بعد هم عوامل خارجی همچون باکتری‌ها، آلاینده‌ها و همین‌طور مواد شیمیایی همراه آب را از آن تصفیه نمایند. در نهایت هم آبی که به شما تحویل داده می‌شود، سالم و تصفیه‌شده است و از سلامت شما نیز حمایت می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم نگاهی هم به مطلب مقایسه دستگاه تصفیه آب خانگی و فیلتر آب یخچال بیندازید.

ویژگی‌های آب آشامیدنی سالم
با خرید دستگاه تصفیه آب می‌توان آب سالم‌تری نوشید و از ورود آلاینده‌ها و املاح مضر داخل آب به بدن جلوگیری کرد. با این کار قطعا بیماری‌های کمتری نیز دامنگیرمان خواهند شد.

انواع دستگاه تصفیه آب

اصولاً دستگاه‌های تصفیه آبی که امروزه تولید و در بازار عرضه می‌شوند، دارای انواع بسیار متفاوتی هستند که هر کدام بنا بر ویژگی‌ها و کاربردهای خود در شرایط و مکان‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه به بررسی برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

انواع دستگاه تصفیه آب بر اساس شکل ظاهری

اولین دسته‌بندی که می‌توان برای دستگاه‌های تصفیه آب قائل شد، دستگاه‌های تصفیه آب زیر سینکی و رومیزی است:

  • دستگاه تصفیه آب زیر سینکی: این نوع از محصولات درون کابینت آشپزخانه نصب می‌شوند و در نهایت نیز آب تصفیه شده را از طریق شیر برداشتی که در کنار شیر آب آشپزخانه‌تان نصب می‌شود، به شما تحویل می‌دهند. برای آشنایی بیشتر با این مدل از دستگاه‌ها می‌توانید مطلب دستگاه تصفیه آب زیر سینکی ،مزایا و نحوه کار آن را مطالعه کنید
  • دستگاه تصفیه آب رومیزی: این مدل‌ها از نظر ظاهری به شکلی طراحی و ساخته می‌شوند که به راحتی بتوانید آنها را روی سطوح کابینت خود قرار دهید و شاهد هماهنگی کاملشان با سایر لوازم آشپزخانه‌تان باشید. این محصولات قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی دارند و معمولاً فیلترها و قطعات آنها نیز به صورت اختصاصی و برای همان مدل طراحی می‌شوند.
قیمت دستگاه تصفیه آب رومیزی
اگر تصمیم به خرید دستگاه تصفیه آب رومیزی دارید، باید هزینه بیشتری نیز پرداخت نمایید.

انواع دستگاه تصفیه آب بر اساس عملکرد

این دسته‌بندی از دستگاه‌های تصفیه آب نیز شامل موارد متفاوتی می‌شوند که از میان آنها می‌توان به دو دسته‌بندی کلی و مهم اشاره کرد:

  • دستگاه تصفیه آب با فناوری RO: این مدل‌ها که با نام دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس نیز شناخته می‌شوند، از نظر سلامت و بهداشت، درجه کیفی بسیار بالایی دارند. این مدل با کمک فیلتر ممبران، سختی آب را به طور کامل از بین می‌برد و مواد مضر بسیاری همچون نیترات، نیتریت، آرسنیک و… را که حتی بعد از جوشاندن آب نیز از بین نمی‌روند، به طور کلی از آب حذف می‌سازد.
  • دستگاه تصفیه آب بدون پمپ و مخزن: این مدل‌ها برقی نیستند و هیچ‌گونه پمپ و مخزنی نیز ندارند. معمولاً در این مدل‌ها چیزی حدود 10 مرحله برای فیلتر آب وجود دارد و در نهایت نیز آبی با کیفیت مناسب به شما تحویل داده می‌شود. نکته مهمی که در رابطه با این مدل‌ها وجود دارد این است که فرآیند آنها سختی‌گیر نیست و مشکلاتی همچون رسوب شیرآلات، کتری و سماور و همین‌طور حذف نیترات و سایر آلودگی‌های مشابه نیز در آب برطرف نخواهد شد.
نکات مهم در خرید دستگاه‌های تصفیه‌کننده آب خانگی
خرید و انتخاب نوع دستگاه تصفیه آب به عوامل مختلفی بستگی دارد که میزان نیاز و همین‌طور بودجه شما، حرف اول را در آن می‌زند.

ویژگی‌های متفاوت در دستگاه تصفیه آب

طبیعتاً به دلیل وجود انواع و اقسام مدل‌های دستگاه تصفیه آبی که امروزه در بازار به فروش می‌رسند، می‌توان به راحتی متوجه ویژگی‌های متنوعی شد که هر کدام می‌توانند سبب بروز تفاوت‌های این مدل‌ها شوند. در ادامه شما را با برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های متفاوت در دستگاه‌های تصفیه آب آشنا می‌کنیم:

تعداد فیلترهای دستگاه تصفیه آب

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک دستگاه تصفیه آب، تعداد فیلترهای آن است. معمولاً بسیاری از شرکت‌های تولیدکننده این دستگاه برای آنکه بتوانند دستگاه خود را با طول عمر بیشتری در اختیار مشتری قرار دهند و آب را نیز به اندازه کافی تصفیه کنند، به سراغ استفاده از فیلترهای متفاوت و متعدد می‌روند.

با این حال، در بسیاری از شرایط نیز استفاده بیش از حد از فیلترهایی که حتی گاهی بی‌خاصیت هم هستند، موجب می‌شود دستگاه بیش از اندازه بزرگ و یا گران‌قیمت شود. به همین دلیل هم معمولاً وجود 5 یا 6 فیلتر در دستگاه تصفیه آب، منطقی است و می‌تواند برایتان کاربرد لازم را داشته باشد. به همین دلیل نیز سعی کنید که به سراغ محصولاتی با فیلترهای بیش از این نروید، چراکه در بیشتر مواقع، تنها فریب‌هایی برای فروش بیشتر خواهند بود. بعد از مطالعه مطلب آیا به دستگاه تصفیه آب خانگی نیاز داریم؟ نکات مهم برای انتخاب و خرید، اطلاعات بیشتری در مورد فیلترها کسب می‌کنید.

جنس دستگاه تصفیه آب

مسئله بعدی که می‌تواند تفاوت‌های بسیاری را در میان انواع دستگاه‌های تصفیه آب ایجاد کند، جنس دستگاه است. معمولاً در بیشتر موارد، دستگاه‌های تصفیه آب از جنس پلاستیک ساخته می‌شوند، اما نکته مهم اینجاست که شما باید با بررسی دقیق بدنه این دستگاه، نوع و کیفیت پلاستیک آن را مورد بررسی قرار دهید و در نهایت هم مطمئن شوید که دستگاه از پلاستیک باکیفیت و مرغوبی ساخته شده باشد.

نکات مهم خرید دستگاه تصفیه آب خانگی زیر سینک
در زمان انتخاب دستگاه تصفیه آب، دقت زیادی به کار بگیرید و محصول را با وسواس بالا خریداری نمایید.

مخزن دستگاه تصفیه آب

ویژگی متفاوت بعدی در مخزن دستگاه خلاصه می‌شود. اصولاً دستگاه‌های تصفیه آبی که امروزه در بازار موجود هستند، مخزن‌های متفاوتی دارند. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که به سراغ محصولاتی بروید که مخزن‌های آنها از کیفیت بالایی برخوردار باشند. به همین دلیل نیز مخزن‌های فلزی و یا سه لایه با لایه داخلی استیل، بهترین انتخاب به حساب خواهند آمد. مطالعه راهنمای نصب آب تصفیه کن خانگی تنها در ۵ مرحله به دردتان می‌خورد.

سوئیچ فشار آب

این قطعه از دستگاه می‌تواند در زمان قطعی آب موجب قطع شدن پمپ شود. سوئیچ فشار آب در واقع وظیفه محافظت از پمپ را دارد. متأسفانه بسیاری از تولیدکنندگان برای آنکه بتوانند قیمت محصولات خود را کاهش دهند، به طور کلی بی‌خیال این قطعه از محصول خود می‌شوند! اما شما به هیچ عنوان نباید به سراغ دستگاه‌های تصفیه آبی بروید که از سوئیچ فشار آب، برخوردار نیستند.

پایه دستگاه تصفیه آب

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند برای خرید دستگاه تصفیه آب خود به سراغ مدل‌های پایه‌دار بروند، چراکه این نوع از محصولات معمولاً راحت‌تر استفاده می‌شوند و طول عمر بیشتری نیز دارند. در کنار این هم امکان تعویض فیلتر، سرویس دستگاه و… نیز در آنها به مراتب بهتر خواهد بود.

کیفیت هوزینگ‌ها

هوزینگ‌ها در واقع همان استوانه‌های بلند و پلاستیکی متصل به دستگاه هستند. در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خود، حتماً داخل هوزینگ‌ها را به خوبی ببینید و سعی کنید به سراغ محصولی بروید که هوزینگ آنها ضخامت نسبتاً زیادی دارد. در کنار این نیز بد نیست اشاره کنیم هوزینگ‌هایی که روپیچ هستند، می‌توانند در طولانی‌مدت، آب‌بندی بهتر و قوی‌تری را از خود نشان دهند.

نکات مهم انتخاب بهترین آب‌تصفیه‌کن خانگی
بدنه دستگاه تصفیه آب خود را در زمان خرید به خوبی بررسی کنید و از کیفیت آن مطمئن شوید.

نکات خرید دستگاه تصفیه آب

آشنایی با نکات مهم در خرید دستگاه تصفیه آب، مسئله‌ای است که باید در زمان انتخاب و خرید محصول خود در نظر داشته باشید. اولین و مهم‌ترین مسئله‌، آشنایی با تمامی ویژگی‌هایی است که سبب تمایز مدل‌های متفاوتی از دستگاه‌های تصفیه آب می‌شوند، مسائلی که پیش از این به طور مفصل به آنها پرداخته‌ایم.

در کنار این، اما مسائلی نیز وجود دارند که می‌توانند به مراتب انتخاب و خرید دستگاه تصفیه آب را برای شما راحت‌تر کنند. از میان آنها می‌توان به این موارد پرداخت:

قیمت دستگاه تصفیه آب خانگی

طبیعتاً قیمت هر محصولی تأثیر بسیار زیادی در انتخاب و خرید آن خواهد داشت. به همین دلیل لازم است قیمت دستگاه تصفیه آب را نیز به عنوان یک نکته مهم در ذهن داشته باشید. اصولاً با توجه به مدل‌های متفاوت و متنوعی که از این محصول در بازار وجود دارد، تنوع قیمت‌ها نیز بسیار زیاد است و در نتیجه، انتخاب هم برای شما راحت‌تر خواهد بود.

اصولاً دستگاه‌های تصفیه آب موجود در بازار، بازه قیمتی حدود 200 هزار تومان تا بیش از 9 میلیون تومان را شامل می‌شوند. توصیه‌ای که برایتان داریم این است که در زمان خرید محصول خود در وهله اول، بودجه‌تان را مشخص کنید تا در نهایت بتوانید دایره انتخاب‌هایتان را محدودتر کرده و در نتیجه، انتخاب سریع‌تر و هوشمندانه‌تری داشته باشید.

انتخاب برند دستگاه

طبیعتاً تولیدکنندگان دستگاه تصفیه آب نیز مانند هر محصول دیگری از کیفیت و البته شهرت بسیار متفاوتی برخوردار هستند. به همین دلیل نیز توصیه می‌کنیم در زمان خرید دستگاه تصفیه آب خود به سراغ برندهایی بروید که از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و درصد رضایت بیشتری از مشتریان خود جلب کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: تصفیه آب با کوزه سفالی چگونه است؟

بهترین برند دستگاه تصفیه آب خانگی کدام است؟
بهتر است در زمان خرید دستگاه تصفیه آب به سراغ برندهای مطرح و باکیفیت بروید.

اتصالات دستگاه

در زمان خرید حتماً نوع اتصالات دستگاه تصفیه آب خود را نیز به طور کامل بررسی کنید. در بسیاری از مواقع اگر باز و بسته کردن قطعات دستگاه، سخت و زمان‌بر باشد، کیفیت بالای اتصالات و کارایی مطلوب‌تر دستگاه را نشان می‌دهد.

گارانتی و خدمات پس از فروش

دستگاه تصفیه آب انتخابی شما باید حتماً دارای گارانتی و خدمات پس از فروش نیز باشد تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانید با خیال راحت، محصول خود را برای تعمیر به مراکز مربوطه تحویل دهید. این موضوع به ویژه با توجه به تحریم‌ها، نوسانات قیمت‌ و احتمال کمبود برخی از قطعات در بازار می‌تواند از اهمیت به مراتب بیشتری برخوردار باشد.

انتخاب بهترین فیلتر و آب‌تصفیه‌کن خانگی
خرید دستگاه تصفیه آب با گارانتی و خدمات پس از فروش، خیال شما را از مشکلات و دردسرهای احتمالی کاملا راحت می‌کند.

معرفی برندهای معروف

اگر تصمیم به خرید دستگاه تصفیه آب دارید باید با بهترین و مشهورترین برندهای تولیدکننده این محصول نیز آشنا باشید. از جمله برندهای پرفروش دستگاه تصفیه آب می‌توان به آکوآ اسپرینگ، سافت واتر، سی سی کا، اولانسی، جوی واتر، اسپادانا، آکوآ پرو، آکوآ کلیر، ایزی ول، آکوآ، تِک، نوآ، آکوآ پرو و… اشاره کرد.

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

شاید بد نباشد برای آنکه بتوانید انتخاب راحت‌تری در زمینه خرید دستگاه تصفیه آب داشته باشید، شما را با چند نمونه از پرفروش‌ترین دستگاه‌های تصفیه آب آشنا کنیم:

  • تصفیه آب خانگی آکوآ اسپرینگ مدل RO-S151: این محصول با برخورداری از ویژگی‌های متفاوتی همچون از بین بردن شوری آب، داشتن مخزن مجزا از جنس پلی پروپلین، قابلیت نصب به یخچال ساید بای ساید و… در میان پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. شما می‌توانید این محصول را با قیمت حدودی 2 میلیون و 500 هزار تومان خریداری نمایید.
  • دستگاه تصفیه آب خانگی سافت واتر مدل RO8_OX: این محصول نیز ویژگی‌های مثبت بسیاری دارد که باعث محبوبیت و فروش بالای آن شده است. از میان این ویژگی‌ها می‌توان به برخورداری از سیستم تصفیه اسمز معکوس، قلیایی‌کننده آب، تنظیم املاح و… اشاره کرد. این محصول امروزه با قیمتی حدود 1 میلیون و 800 هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد.
  • دستگاه تصفیه‌کننده آب خانگی اولانسی مدل RO-A930: این محصول نیز با برخورداری از ویژگی‌های مختلفی همچون تصفیه آب 8 مرحله‌ای، فیلترهای قلیایی‌ساز، فیلتر املاح معلق، آلودگی‌های نباتی و فیزیکی آب و… در فهرست پرفروش‌ترین‌ها قرار گرفته است. شما می‌توانید این محصول را با قیمت 2 میلیون و 600 هزار تومان خریداری نمایید.
پرفروش‌ترین مدل دستگاه تصفیه آب
با بررسی مدل‌های پرفروش دستگاه تصفیه آب، از انتخاب و خرید خود مطمئن شوید.

معرفی بورس و محل خرید دستگاه تصفیه آب

این روزها بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی به فروش آنلاین دستگاه تصفیه آب خانگی می‌پردازند، با این وجود اگر تصمیم به خرید حضوری این محصول دارید، می‌توانید به مرکز خرید دستگاه تصفیه آب در تهران در خیابان‌هایی همچون بازار بزرگ، میدان جمهوری، سه راه امین حضور و… مراجعه نمایید.

جمع‌بندی

از آنجایی که میزان استفاده از دستگاه تصفیه آب به واسطه نیاز روزانه و زیاد نسبت به مصرف آب بالاست، لازم است در زمان خرید این محصول، تمامی نکات لازم در انتخاب را مدنظر قرار دهید تا در نهایت بتوانید محصولی را خریداری کنید که بعدها برایتان پشیمانی به بار نیاورد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 − نه =