شستن مبل مخمل

0

آیا تا به حال اقدام به شستن مبل مخمل در خانه کرده‌اید؟ اگر به تازگی یک مبل سلطنتی زیبا برای خانه‌تان خریده باشید، پس هنوز با دردسرهای تمیز کردن مبل مخمل به خوبی آشنایی ندارید. تمیز کردن مبل‌هایی از جنس مخمل به طور معمول کمی نسبت به سایر پارچه‌های مبلی سخت‌تر است. برای از بین بردن لکه‌ها و تمیز کردن مبل مخمل لازم است از راهکارهای اصولی و روش‌هایی مطمئن استفاده کنید تا به پارچه آسیبی وارد نشود. نگران نباشید؛ در این مقاله قرار است به طور کامل به شما آموزش دهیم تا با کمک بهترین شیوه‌ها، پارچه مخمل مبل‌تان را تمیز کنید، پس با ما همراه باشید.

معنی علائم برچسب مراقبت مبل مخمل

قبل از شستن مبل مخمل بهتر است نگاهی به علائم شستشو و مراقبت روی برچسب مبل بیندازید. برخی از مبل‌ها دستورالعمل شستشوی صحیح و مواد مجاز مورد استفاده برای شستن پارچه را روی بخشی از مبل نصب می‌کنند. علائم روی برچسب مربوط به شستن مبل مخمل به طور معمول با حروف لاتین مشخص می‌شوند و به همین دلیل قبل از هر کاری لازم است با معانی این علائم به طور کامل آشنا شوید.

  • W: اگر با حرف W روی برچسب پارچه رومبلی روبه‌رو شدید، باید به شما بگوییم که نحوه شستشوی این پارچه‌ها بسیار راحت و مبتنی بر آب است.
  •  W/S: اگر با این حروف روبه‌رو شدید، به این معنا است که تمیزکننده‌های آب یا حلال برای پارچه رومبلی شما بی‌خطر هستند.
  • S: برای شستن این پارچه رومبلی به حتم باید از مواد شیمیایی استفاده کرده و هرگز از آب برای شستشو استفاده نکنید.
  • X: اگر با این حرف روبه‌رو شدید، به این معناست که برای تمیز کردن مبل، فقط از جاروبرقی استفاده کنید و برای تمیز کردن پارچه فقط از برس نرم کمک گرفته و پرزها و … را از روی آن بردارید.
نکات مهم شستشو و تمیز کردن مبل مخمل
برچسب‌های پارچه رومبلی اطلاعات بسیار جامع و کاربردی در مورد شستشوی مبل مخمل به شما می‌دهد. پس بهتر است قبل از شستن مبل مخمل برچسب آن را بررسی کرده و اطلاعات کامل و لازم را در این زمینه کسب کنید.

روش‌های شستن مبل مخمل

اگر از روکش مبل برای پوشاندن مبلمان خود استفاده نمی‌کنید، باید به فکر راه‌ حل مناسبی برای تمیز کردن مبل مخمل‌تان باشید. به طور معمول برای افرادی که مبل مخمل در خانه دارند این سوال پیش می‌آید که چطور مبل مخمل را بدون اینکه بافت رویه مبل آسیب ببیند، تمیز کنیم؟ به همین خاطر ما تأکید می‌کنیم که هنگام لکه‌گیری مبل مخمل باید دقت بسیاری داشته باشید تا بافت پارچه خراب نشود و یا به قول معروف از شکل و قیافه نیفتد.

در ادامه مطلب سعی می‌کنیم روش‌ تمیز کردن مبل مخمل و نکات مربوط به آن را به شما پیشنهاد دهیم تا دیگر دغدغه تمیز کردن مبل را نداشته باشید.

تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش

پس از گردگیری مبل و تمیز کردنِ آن از گرد و غبار و موی حیوانات و زدودن خرده‌های نان با کمک جاروبرقی و بررسی برچسب پارچه رومبلی مخملی، اینک زمان آن رسیده تا از آب گرم و شامپو برای شستن مبل مخمل استفاده کنید. بهتر است میزان شامپو را طبق اندازه‌ گفته شده روی برچسب شامپو در محلول بریزید. به طور معمول پیمانه میزان مصرف شامپو، درب بطری آن است، پس از مخلوط کردن این دو، محلول را حسابی هم بزنید تا کف کند.

 پس از کف کردن محلول با کمک یک پارچه تمیز، کف تولید شده را به آرامی روی مبل بکشید. پس از آنکه به طور کامل شستشوی مبل با شامپو فرش تمام شد، نوبت آبکشی آن است. برای تمیز کردن مبل بهتر است با کمک یک پارچه بزرگ و تمیز همه کف‌های اضافی مبل را بردارید. سپس با آب تمیز بدون مواد شوینده و یک پارچه به طور کامل تمیز، چندین بار مبل را تمیز ‌کنید تا شامپو فرش از روی مبل پاک شود. مرحله آخر برس زدن است تا بافت پارچه دوباره به حالت اولیه برگردد.

روش شستن مبل مخمل با شامپو فرش
پس از شستن مبل مخمل با شامپو فرش، خشک کردن آن بسیار مهم است، پس از شستن مبل با شامپو فرش و آبکشی باید هرچه سریع‌تر آن را خشک کنید. می‌توانید برای خشک کردن سریع‌تر از پنکه، سشوار و یا هوای آزاد استفاده کنید. در این مدت به هیچ وجه نباید روی مبل بنشینید.

بیشتر بدانید ترفند کاربردی برای تمیز کردن مبل با جوش شیرین

بهترین شامپو فرش برای مبل مخمل

هر شوینده‌ای را نمی‌توان برای شستن مبل مخمل استفاده کرد، مبلمان مخملی با توجه به بافت، درخشش و زیبایی بسیار چشمگیرش، یک پارچه بسیار مناسب برای مشکل‌پسندان است که در طراحی دکوراسیون داخلی خانه بسیار مؤثر بوده و آن را شیک و بسیار کلاسیک می‌کند. بنابراین انتخاب بهترین شامپو فرش برای مبل مخمل کار آسانی نیست. بهتر است ابتدا همان‌طور که در قسمت‌های قبل بدان اشاره شد، برچسب پارچه مخملی را بررسی کنید و سپس روی قسمتی از مبل که دیده نمی‌شود، شامپو فرش را استفاده کرده و مطمئن شوید که به پارچه شما آسیبی نخواهد رسید.

شامپو فرش‌های معتبر در بازار همگی شوینده‌هایی مناسب با فرمولاسیون مطمئن و کارآمد هستند و استفاده از آن‌ها به طور معمول  برای مبل مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما بهتر است قبل از شستن مبل با شامپو فرش، از روش‌های سنتی که در ادامه بدان اشاره می‌شود، برای تمیز کردن مبل مخملی استفاده کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با آب لیمو و جوش‌شیرین

اگر لکه چای، قهوه یا هر مایع دیگری روی مبل مخمل ریخته باشد،به آسانی نمی‌توانید آن را پاک کنید. یکی از روش‌های خانگی برای شستن مبل مخمل استفاده از مخلوط آب لیمو و جوش‌شیرین است. برای درست کردن این ماده پاک‌کننده کافی است مقداری آب لیمو را با آب ترکیب کنید؛ چون آب لیمو خاصیت اسیدی بالایی دارد و ممکن است استفاده از آن به تنهایی، به بافت پارچه آسیب برساند.

  • ۲ قاشق‌ غذاخوری جوش شیرین را با نصف فنجان آب لیمو و آب ترکیب کنید و از آن برای لکه‌گیری مبل مخمل استفاده کنید. برای ایجاد کف بیشتر می‌توانید مقدار آب لیمو را بیشتر کنید.
  • سپس یک پارچه‌ نرم و بدون پرز را آغشته به محلول کنید؛ طوری که فقط کمی از پارچه با محلول موردنظر خیس شود.
  • به آرامی به صورت ضربه‌ای روی لکه‌های مبل بزنید. توجه کنید که پارچه را با فشار روی مبل نکشید چرا که ممکن است به بافت پارچه آسیب برساند و پرزهای پارچه مخمل را از بین ببرد.
  • حال کف اضافی روی مبل را با پارچه‌ دیگری به آرامی بردارید و اجازه دهید به مدت ۲ الی ۵ ساعت مبل خشک شود و یا از سشوار برای خشک کردن سریع‌تر آن استفاده کنید.
  • اگر باز هم بعد از خشک شدن مبل، لکه‌ها را مشاهده کردید،می‌توانید دوباره این کار را انجام دهید.
استفاده از آبلیمو و جوش شیرین برای تمیز کردن مبل مخمل
اگر چای یا قهوه روی مبل مخملی‌تان ریخته است، به جای شستشوی مبل با شامپو فرش می‌توانید از عصاره طبیعی آبلیمو و جوش شیرین برای تمیز کردن مبل استفاده کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با آب و صابون

آب و صابون همیشه یک گزینه عالی برای شستشو و لکه‌گیری انواع پارچه مبلی است. برای درست کردن این محلول کافی است آب و صابون را در یک سطل مخلوط کنید تا کاملا کف‌آلود شود. سپس با یک پارچه تمام سطح مبل مخمل را تمیز کنید. این کار کمک می‌کند پارچه مخمل مبل شما همیشه بدرخشد. علاوه بر این، تمیز کردن مبل مخمل با شامپو فرش نیز یک راه‌ حل جایگزین برای استفاده از صابون است.

البته توجه داشته باشید با وجود اینکه آب ماده بدون ضرری است، روی برخی از پارچه‌ها لکه باقی می‌گذارد و ظاهر آن را ناخوشایند می‌کند؛ پس از قبل روی بخش کوچکی از پارچه مبلی خود این روش‌ها را امتحان و بررسی کنید.

نحوه شستن مبل مخمل با محلول آب و صابون
در ابتدا برچسب مبل را مطالعه کنید، اگر برچسب S یا W/S بود، می‌توانید از محلول آب و صابون برای لکه‌های قوی‌تر استفاده کنید، اگر لکه همچنان موجود بود، می‌توانید چند بار از این شیوه به جای شستشوی مبل با شامپو فرش استفاده کنید.

تمیز کردن مبل مخمل با سرکه سفید

سرکه سفید جزو پاک کننده‌های قوی خانگی است که برای از بین بردن لکه روغن یا جوهر راه‌حل خوبی است. برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل مخمل نیز می‌توانید از محلول سرکه سفید و الکل استفاده کنید. برای پاک کردن لکه روغن از روی مبل مخمل هم می‌‌توانید سرکه سفید را با کمی گلیسیرین ترکیب کنید و با استفاده از یک پارچه نرم و بدون پرز لکه‌ها را تمیز کنید.

برای پاک کردن لکه خودکار از روی مبل مخمل می‌توانید از محلول سرکه سفید و الکل استفاده کنید.
تمیز کردن مبل با سرکه سفید یک روش بی‌نظیر برای از بردن بردن لکه روغن و جوهر است.

شستن مبل مخمل با خدمات مبل‌شویی

شستن مبل مخملی نیاز به صبر و حوصله فراوان دارد، اگر از شیوه‌های سنتی و یا شستشوی مبل با شامپو فرش استفاده کرده و نتیجه مطلوب را به دست نیاوردید، بهتر است که از خدمات شستشوی مبلمان برای شستن مبل‌ مخملی کمک بگیرید. داشتن تجربه و مهارت لازم در کنار تجهیزات کامل می‌تواند به شما کمک کند بدون هیچ نگرانی شستن مبل مخمل خودتان را به متخصصین این امر بسپارید.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در مورد انتخاب خدمات مبل‌شویی در نظر داشته باشید، این است که به طور حتم از شرکتی معتبر و شناخته شده کمک بگیرید که هم مجوزهای لازم برای انجام این کار را داشته باشد و هم از افرادی مطمئن و ماهر کمک بگیرد.

شرکت استادکار با معرفی بهترین و خبره‌ترین افراد برای شستن مبل مخمل به شما کمک می‌کند تا قبل از هر اقدامی رزومه و اطلاعات هر فرد را مشاهده کنید، میزان رضایت کاربران از عملکرد آن فرد را در نظر بگیرید و در انتها با توجه به تعرفه‌های مشخص شده در وب‌سایت کلیه خدمات مبل‌شویی خودتان را به این متخصصین واگذار کنید.

برای ثبت سفارش در استادکار تنها لازم است که در وب‌سایت یا اپلیکیشن استادکار ثبت‌نام کنید، بعد از درخواست خدمات منتظر پیشنهادات متخصصین باشید و بعد از بررسی‌های لازم فرد مورد نظر را انتخاب کنید. هزینه خدمات مبل‌شویی در استادکار به شرح زیر است:

شرح خدمات   قیمت واحد (تومان)
قیمت شستشوی مبلمان ۷ نفره با تشک تک 160,000
قیمت شستشوی مبلمان ۷ نفره با تشک دوبل 180,000
قیمت شستشوی مبلمان ۹ نفره با تشک تک 180,000
قیمت شستشوی مبلمان ۹ نفره با تشک دوبل 210,000
قیمت شستشوی نیم ست 5 نفره 110,000
هر مبل اضافه 22,000
قیمت شستشوی صندلی ناهارخوری 8,000
قیمت شستشوی پشتی دوبل، تشک دوبل، کوسن 4,000
هزینه حمل تجهیزات 30,000

نکات تمیز کردن پارچه مبلی مخمل

  • یکی از مهم‌ترین نکات در مورد تمیز کردن مبل، گردگیری مبل مخمل قبل از تمیزکاری است. در نتیجه قبل از شستشوی مبل یا تمیز کردن پارچه رویی آن یک بار با جارو برقی سطح مبل را گردگیری کنید تا اثری از گرد و غبار روی آن باقی نماند.
  • اگر قصد دارید برای لکه‌های ماندگار از پاک‌کننده‌های قوی استفاده کنید، بهتر است از قبل مقدار کمی از ماده را روی بخشی از پارچه مبلی که دور از دیدرس است، امتحان و بررسی کنید تا مطمئن شوید پارچه مبل نسبت به آن ماده حساس نیست.
  • بعد از تمیز کردن و یا شستشوی مبل مخمل آن را خشک و سپس از آن استفاده کنید. اگر سطح مبل بعد از شستشو نم‌دار باشد، امکان جذب میکروب و آلودگی بالا می‌رود و نم‌دار بودن مبل سلامت شما و افراد خانواده را به خطر می‌اندازد و از طرفی پس از مدتی مبل بوی نامطبوعی به خود می‌گیرد.
  • برخی از پارچه‌های مبل مخمل از جنس کتان یا پلی‌استر هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را تمیز کرد اما اگر پارچه مخمل مبل شما ابریشم یا ریون است، باید مراقب باشید چون این نوع پارچه‌ها بسیار حساس هستند. در نتیجه پیشنهاد می‌کنیم اگر پارچه مبل برچسب راهنمای شستشو دارد، قبل از تمیزکاری آن را مطالعه کنید.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مختلف تمیز کردن مبل مخمل را به شما آموزش دهیم تا دغدغه تمیز کردن یا شستشوی مبل مخمل را نداشته باشید. همان‌طور که می‌دانید شستن مبل مخمل با شامپو فرش یک روش سطحی است که افراد می‌توانند با کمک آن مبل‌های منزل را تمیز کنند، اما اگر نیاز به خدمات بهتر و باکیفیت‌تر و شست‌وشوی عمیق دارید، کافی است هرکجای تهران و کرج که هستید، از خدمات حرفه‌ای همکاران ما در این حوزه کمک بگیرید. متخصصان ما در اسرع وقت به منزل شما آمده و بهترین خدمات شستشوی مبلمان را به شما ارائه خواهند داد.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − 4 =