آموزش کامل نحوه تعویض کیسه جاروبرقی

0

جاروبرقی‌ها که خود یکی از منابع تمیزکاری‌ اصلی هر فردی در منازل هستند، خود به تمیز کردن و تعویض پاکت جاروبرقی نیاز دارند. با توجه به میزان استفاده و مکان جارو زدن و میزان گردو غبار (استفاده در راه پله‌ها، روی فرش و …) نیاز به تعویض کیسه جارو برقی را حس خواهید کرد. در این مقاله در مورد زمان تعویض کیسه جاروبرقی و نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بوش و دیگر مدل‌ها مانند کیسه جاروبرقی ال جی و تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ صحبت خواهیم کرد. پس با استادکار همراه باشید.

با توجه به میزان استفاده و مکان جارو زدن و میزان گردو غبار نیاز به تعویض کیسه جارو برقی را حس خواهید کرد
با توجه به میزان استفاده و مکان جارو زدن و میزان گردو غبار نیاز به تعویض کیسه جارو برقی را حس خواهید کرد

اهمیت تعویض کیسه جارو برقی

کیسه جاروبرقی در صورت پر شدن نمی‌تواند آشغال‌های روی سطوح و ذرات ریز گرد و غبار را جمع کند و به این ترتیب نمی‌توان انتظار یک تمیزکاری حرفه‌ای را داشت. جارو برقی‌ها علاوه بر خالی کردن کیسه، نیاز به تعویض فیلتر نیز دارند. حتما به صورت دوره‌ای و هر زمان که احساس کردید قدرت مکش کم شده، کیسه را بررسی کنید تا زیاد پر نشود و به موتور جاروبرقی فشار وارد نکند. چرا که در آن صورت احتمال سوختن موتور و هزینه گذاشتن روی دست شما وجود دارد. پس همیشه پیش از روشن کردن جارو برقی، کیسه را بررسی کنید تا بیش از حد پر نباشد.

چه زمانی باید کیسه جارو برقی را تعویض کرد؟

اگر به نظر می‌رسد که جاروبرقی شما نمی‌تواند چیزهایی که قبلا با آن جارو می‌کردید را از زمین جمع کند و قدرت مکش آن کم شده، زمان تغییر کیسه جارو برقی فرا رسیده است. برخی از جاروبرقی‌های ایرانی مانند صنام نشانگری روی بدنه خود داشتند که با پر شدن جارو برقی از رنگ سبز به قرمز تغییر وضعیت می‌داد که نشان دهنده زمان تخلیه و یا تعویض کیسه جارو برقی بود.

بیشتر بدانید آموزش تعمیر جاروبرقی در منزل

برخی جاروبرقی ها نشانگری روی بدنه خود دارند که پس از پر شدن تغییر رنگ می‌دهد
برخی جاروبرقی ها نشانگری روی بدنه خود دارند که پس از پر شدن تغییر رنگ می‌دهد

اگر جارو برقی شما فاقد نشانگر است می‌توانید با بررسی چشمی به این نتیجه برسید که نیاز به تعویض کیسه وجود دارد یا خیر. حتما به صورت دوره‌ای کیسه را بررسی کنید تا زیاد پر نشود و به موتور جاروبرقی فشار وارد نکند. مدل‌هایی که دارای کیسه قابل استفاده مجدد هستند را تنها باید خالی کرد، شست و مجددا نصب کرد. اما جارو برقی‌هایی نیز هستند که دارای کیسه‌های غیر قابل استفاده مجدد هستند. این کیسه‌ها را باید کاملا تعویض کرد و کیسه‌ای نو به جای آنها استفاده کرد. در ادامه در مورد نحوه تعویض کیسه جاروبرقی بیشتر خواهیم دانست.

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی سامسونگ با پاکت جاروبرقی پارس خزر یا کیسه جاروبرقی فیلیپس تاحدودی مشابه است. در ادامه راهنمایی کلی برای انجام این کار برای شما گردآوری شده است و در ادامه نحوه تعویض چند برند دیگر جاروبرقی را برای شما گردآوری کردیم.

  • ابتدا یک روزنامه یا پارچه زیر جاروبرقی قرار دهید تا آشغال‌های داخل کیسه بیرون نریزد.
  • لوله را از جارو برقی جدا کرده و درب جارو برقی را به آرامی باز کنید.
  • به کیسه نگاه بیندازید. اگر در حال ترکیدن است، پس دیگر جایی برای گرد و خاک‌های بعدی ندارد و باید تعویض شود!
  • کیسه را به آرامی از قابی که در آن قرار دارد جدا کنید. نحوه انجام این کار به مدل دستگاه شما بستگی دارد. بیشتر کیسه‌ها دارای یک محفظه مقوایی در بالای خود هستند که به یک دهانه کوچک و مدور متصل می‌شود. برخی دیگر ممکن است نیاز به فشردن دکمه‌ای داشته باشند.
  • برای به حداقل رساندن میزان خاک پاشیده شده در فضا، بهتر است که نوار چسبی یا نایلونی روی جارو برقی بکشید.
  • کیسه قدیمی را در صورت غیرقابل تعویض بودن روانه سطل زباله کنید و کیسه نو را آماده نصب کنید.
  • کیسه جدید را دقیقا در همان محل قبلی نصب قرار داده و در جای خود ثابت کنید. برخی جاروبرقی‌ها مکانیزمی برای نگهداشتن محکم کیسه در محل خود دارند، در حالی که برخی دیگر به نیروی جاذبه تکیه می‌کنند.
  • درب جارو برقی را بسته و لوله را متصل کنید. اکنون جارو را روشن کنید. اگر صداهای عجیب و غریب نشنیدید و به محض روشن شدن، با مکش کیسه جاروبرقی پر از هوا شد، پس کیسه را درست نصب کرده‌اید.

بیشتر بدانید راهنمای کامل نظافت کیسه جاروبرقی

یک روزنامه یا پارچه زیر جاروبرقی قرار دهید تا آشغال‌های داخل کیسه بیرون نریزد
یک روزنامه یا پارچه زیر جاروبرقی قرار دهید تا آشغال‌های داخل کیسه بیرون نریزد

تعویض کیسه جاروبرقی بوش

پاکت جاروبرقی بوش معمولا از دو نوع پاکت دائمی و یکبار مصرف هستند. البته کیسه جاروبرقی بوش یک بار مصرف را نیز می‌توانید پس از ۳ یا ۴ بار استفاده از جاروبرقی تعویض کنید و نیاز به هر بار تعویض پس از استفاده نیست و به این زودی‌ها پر نمی‌شود.

برای تعویض کیسه جاروبرقی بوش نیز ابتدا لوله جاروبرقی را از دستگاه جدا کرده و درب محفظه را باز کنید و کیسه را به آرامی از جای خود بلند کرده و آن را تخلیه کنید یا در صورت نیاز تعویض کنید. مجددا کیسه را به آرامی داخل محل قرارگیری خود گذاشته و مراقب باشید گرد و خاک به داخل دستگاه نریزد. دقت کنید که کیسه را در جای درست و دقیق اش قرار دهید. چنانچه جا انداختن کیسه جاروبرقی بوش به درستی جای نگیرد، گرد و غبار از کنار درب پاکت وارد مخزن دستگاه شده و به فیلتر و موتور آسیب می رساند که در نهایت باید به دنبال تعمیر جاروبرقی بوش خود باشید. در انتها درب محفظه که پاکت داخل آن قرار گرفته را بسته و لوله جارو برقی را متصل کنید.

بیشتر بدانید تفاوت جاروبرقی کیسه دار و بدون کیسه چیست؟

چنانچه جا انداختن کیسه جاروبرقی بوش به درستی جای نگیرد، گرد و غبار از کنار درب پاکت وارد مخزن دستگاه می شود
چنانچه جا انداختن کیسه جاروبرقی بوش به درستی جای نگیرد، گرد و غبار از کنار درب پاکت وارد مخزن دستگاه می شود

نحوه تعویض کیسه جاروبرقی پاناسونیک

پاناسونیک سال‌ها در امر تولید جاروبرقی‌های باکیفیت بوده و به مصرف کنندگان کمک کرده است که گرد و غبار را از منزل خود دور کنند. با گرایش به جاروبرقی‌های بدون کیسه، اما همچنان مدل‌های کیسه‌دار این جاروبرقی نیز محبوب اند. در ادامه در مورد نحوه تعویض کیسه جاروبرقی پاناسونیک بخوانید.

  • ابتدا با بیرون کشیدن قسمت بیرونی بدنه جاروبرقی، پوشش را بردارید.
  • کیسه جارو برقی را با کشیدن محکم از قسمت مقوایی که سوراخی روی آن وجود دارد، جدا کنید.
  • کیسه را بدون اینکه فشار دهید، به سطل زباله بیاندازید.
  • کیسه جدید را برداشته و آن را روی سطح صاف سر دهید تا در جای خود ثابت شود. برای این منظور مربع مقوایی را که روی سوراخ موجود در کیسه جاروبرقی وجود دارد، پیدا کنید. این مربع به دور لوله جاروبرقی درون محفظه قرار می‌گیرد.
  • درب جاروبرقی را بسته و لوله را متصل کنید.
 کیسه جارو برقی را با کشیدن محکم از قسمت مقوایی که سوراخی روی آن وجود دارد، جدا کنید
کیسه جارو برقی را با کشیدن محکم از قسمت مقوایی که سوراخی روی آن وجود دارد، جدا کنید

تعویض کیسه جاروبرقی ال جی

برای تعویض کیسه جاروبرقی ال جی، با فشار دادن لبه پایین و شنیدن صدای کلیک، ابتدا بدنه بیرونی جاروبرقی را بیرون آورید. در برخی مدل‌ها نیاز است دکمه ای را فشارداده تا درب محفظه جاروبرقی باز شود. کیسه را از جایش بیرون کشیده و آن را در سطل زباله خالی کنید. کیسه نو را در همان جای قبلی نصب کنید.

جمع بندی

تعویض کیسه جاروبرقی یکی از اموری است که پس از نظافت منزل خود باید به صورت دوره‌ای انجام دهید. همچنین می‌توانید پس از این کار به تعویض فیلتر جاروبرقی نیز در صورت نیاز فکر کنید. شما هر چند مدت کیسه جاروبرقی خود را تعویض می‌کنید؟

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نه + هفده =