راهنمای خرید توستر نان برای یک صبحانه عالی و لذت‌بخش

1

هیچ چیز به اندازه پیچیدن بوی نان تازه و چای تازه دم‌کشیده اول صبح نمی‌تواند اشتهابرانگیز باشد. امروزه با وجود محدودیت‎‌های زندگی شهری شاید نتوان هر روز به نان تازه دست یافت، به همین دلیل توستر نان توانسته محبوبیت زیادی بین مردم کسب کند. گرچه خرید توستر از ضروریات هر آشپزخانه محسوب نمی‌شود، اما می‌تواند این حس جریان زندگی را هر روز در خانه پدیدار کند. البته توستر علاوه بر داغ کردن نان می‌تواند برای امور دیگر بسیار کاربردی باشد. به همین دلیل در این مقاله قصد داریم برای خرید توستر نان شما را با انواع و کاربردهای متفاوت آن آشنا کنیم.

توستر نان چه نیازی را برطرف می‌کند؟

از لحاظ فنی توستر نان وظیفه برشته کردن نان را به وسیله تابش مستقیم گرمایی بر عهده دارد. به لطف این وسیله می‌توانید از لذت خوردن نان داغ برشته شده در کنار خانواده لذت برده و کودکان را ترغیب به خوردن غذا کنید. اما امروزه با کمک مدل‌های جدیدتر یعنی آون توسترها می‌توان علاوه‌بر گرم کردن نان و شیرینی، آشپزی هم کرد. به طور کلی کاربرد اصلی و مهم توستر گرم کردن نان است و با این کار می توان تا حد زیادی از دور ریز نان بیات شده جلوگیری کرد. توستر‌های نان مصرف انرژی زیادی دارند، بنابراین بهتر است قبل از خرید کالا برچسب مصرف انرژی آن را مطالعه نمایید. مقاله برچسب انرژی روی وسایل مختلف چیست و چه معنایی دارد؟ اطلاعات لازم و کافی را در اختیارتان قرار می‌دهد.

مصرف انرژی دستگاه نان‌برشته‌کن برقی
توستر نان از لحاظ مصرف انرژی مقرون‌به‌صرفه نیست، بنابراین قبل از خرید حتما به برچسب انرژی آن توجه کنید.

تفاوت توستر و آون توستر چیست؟

توسترها به دو دسته توسترهای نان پاپ آپ و آون توستر تقسیم می‌شوند. توسترهای پاپ آپ از دو یا چند شیار تشکیل شده‌اند و نان با قرار گرفتن در بین شیارها برشته می‌شود. دسته دوم آون توسترها هستند که روی پیشخوان کابینت قرار می‌گیرند. این توسترها با توجه به ابعادشان کاربری گسترده‌ای فراتر از برشته کردن نان تست دارند. آون توسترها می‌توانند پیتزا یا کیک بپزند، غذا را دوباره گرم کنند و همچنین بعضی از آن‌ها قادرند مواد غذایی فریز شده را یخ‌زدایی کنند. آون توسترها از نظر ابعاد و اندازه بسیار شبیه ماکروویو هستند، اما عملکردی متفاوت دارند. به همین دلیل برای کسب اطلاعات کافی مقاله آون‌توستر با مایکروویو چه فرقی دارد؟ را پیشنهاد می‌کنیم. به طور کلی تفاوت اصلی توستر پاپ آپ و آون توستر در خدماتی است که ارائه می‌دهند، اما موارد زیر تفاوت‌های دیگر این دو دسته هستند:

  • قیمت آون توستر اغلب بیشتر از توستر نان پاپ آپ است.
  • آون توستر ساختاری مشابه ماکروویو دارد و از شیار تشکیل نشده است.
  • وزن و اندازه آون توستر بیشتر از پاپ آپ است و نمی‌تواند مانند آن کنار سفره قرار بگیرد.
  • آون توستر کاربردهای دیگر مثل پخت پیتزا، کیک و… را انجام می‌دهد.
  •  توستر نان فقط برای تست نان‌هایی که در شیارها جای می‌گیرند مفید است، نمی‌توانید از آن‌ها برای آشپزی استفاده کنید.
تفاوت توستر و آون توستر چیست؟
توستر نان جای کمتری را در آشپزخانه اشغال می‌کند و به راحتی کنار سفره قرار می‌گیرد.

انواع توستر

توسترهای پاپ آپ به همان شکل کلاسیکی است که تصورش را دارید و کاربری بسیار آسانی دارد. زیرا فقط برای برشته کردن نان‌ با سایز استاندارد ساخته شده است. نان در داخل شیار قرار می‌گیرد و بعد از تنظیم درجه گرما و فشار اهرم کنار شیار، نان تست بعد از چند دقیقه برشته و آماده می‎‌شود.  بنابراین بهتر است قبل از خرید توستر نان، نیازهای خود را مشخص کرده و با اولویت‌بندی آن‌ها گزینه کاربردی را برای خود انتخاب کنید. یکی از معایب پاپ آپ توسترها این است که نان فقط به اندازه سایز استاندارد درون شیار قرار می‌گیرد و برای گرم کردن نان‌های ایرانی مانند بربری و سنگک باید آن‌ها را به اندازه نان تست برش دهید. در ادامه هر کدام از این دسته‌ها را به صورت مجزا شرح خواهیم داد.

توستر دو تکه

توسترهای دو تکه نسبتاً جمع و جور هستند و برای آشپزخانه‌های کوچک با فضای پیشخوان محدود یا برای قرار گرفتن در کنار میز صبحانه انتخاب خوبی هستند.

توستر چهار تکه

اگر در یک خانه بزرگ زندگی می‌کنید و تعداد اعضای خانواده بیش از چهار نفر است، احتمالا توستر چهار تکه کاربرد بیشتری داشته باشد. بهتر است مدل‌های بسیار با کیفیت همراه با کنترل ریموت را خریداری کنید. توسترهایی که دارای کنترل هستند به شما اجازه می‌دهد هر جفت نان را در سطوح مختلف برشته کنید.

توسترهای شیار بلند

توسترهای شیار بلند دارای یک یا دو شیار طولانی هستند که هر کدام می‌توانند نانی به اندازه دو نان تست استاندارد کنار هم را در خود جای دهند. این دسته می‌تواند برای نان‌های ایرانی که ابعاد بزرگی دارند کاربری راحت‌تری داشته باشد.

نحوه برشته کردن نان با توسترهای پاپ آپ
توستر‌های پاپ آپ فقط برای برشته کردن نان تست طراحی شده‌اند.

ویژگی‌های متفاوت در توستر

هر توستر نان ویژگی‌هایی مختلفی دارد که آن را از دیگر برندها و یا سایر سری تولیدات کارخانه متمایز می‌سازد. برخی از ویژگی‌هایی که قبل از خرید توستر باید از آن‌ها آگاه باشید شامل موارد زیر است:

  • راهنماهای تنظیم خودکار

تنظیمات خودکار شرایطی فراهم می‌کند که سطح روی نان به طور یکنواخت و یکدست برشته شود.

  • دکمه Cancel

دکمه کنسل اهرمی که نان را نگه داشته است، آزاد می‌کند و زمانی به کار می‌آید که قصد متوقف کردن دستگاه را دارید. با این می‌توانید نان را از توستر خارج کنید.

  • سینی توستر

سینی زیرین توستر نان کمک می‌کند که پس از هر بار استفاده بتوانید خرده‌های نان را جمع کنید. این سینی در زیر دستگاه قرار داده شده است. خرده‌های نان در سینی ریخته می‌شوند و شما می‌توانید آن را به راحتی تمیز کنید. این کار از چسبیدن نان‌های سوخته به روی نان تازه جلوگیری می‌کند. برای تمیز کردن توستر و مایکروویو مقاله بهترین روش برای تمیز کردن و چربی زدایی مایکروفر و مایکروویو مطالعه نمایید.

  • گرمایش همرفت

توستر آون‌ها تنظیمات همرفتی دارند که به کمک آن می‌توانید به طور مساوی و سریع همه چیز را بپزید. همچنین به کمک آن می‌توانید غذای فریز شده را یخ‌زدایی کنید.

  • کنترل ریموت

کنترل ریموت توستر امکانی را فراهم می‌کند که بتوانید دما و میزان برشته شدن نان را تنظیم کنید.

نکات خرید توستر نان

قبل از خرید توستر نان به نکات زیر توجه کنید:

  • کاربرد اصلی توستر نان برشته کردن و گرم کردن نان است، بنابراین میزان کارایی آن را برای خود بسنجید.
  • تعداد شیار مستقیما به دفعات مصرف و تعداد اعضای خانواده بستگی دارد. برای خانواده‌های کم‌جمعیت یک توستر نان با دو شیار پاسخگو خواهد بود. 
  • قبل از خرید توستر نان محل قرارگیری این وسیله را در آشپزخانه مشخص کنید. 
  • بهتر است توستری را خریداری کنید که از بدنه با کیفیتی ساخته شده باشد. توسترهایی با بدنه پلاستیک در برابر ضربات مقاوم نیستند و از کیفیت پایینی برخوردارند. بدنه‌های فلزی از جمله استیل هم ظاهر مدرن‌تری به آشپزخانه می‌دهند و هم زیباترند. 
  • توستری انتخاب کنید که دارای کنترل دما و حرارت باشد. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید مقدار حرارت دستگاه را تعیین کنید.
  • توجه داشته باشید توستری که خریداری می‌کنید باید به راحتی تمیز شود و شست‌و‌شوی آسانی داشته باشد. این کار باعث می‌شود خورده‌های نان از مصرف دفعات قبل بسوزند و به نان تازه بچسبند. برای این کار مقاله راهنمای کامل تمیزکردن لوازم برقی خانگی مطالعه نمایید.
  •  هنگام خرید به برچسب مصرف انرژی آن توجه کنید. 
  • دستگاهی را انتخاب کنید که به صورت خودکار و هنگام احساس خطر خاموش شده و از خود محافظت کند.
نکات طلایی خرید توستر نان
قبل از خرید محل قرار گرفتن دستگاه را در آشپزخانه مشخص کنید.

آون توستر

آون توستر در واقع اجاق گاز کوچکی است که می‌توان به کمک آن کاربردهایی فراتر از برشته کردن نان از جمله پخت مینی پیتزا، پخت کلوچه یا بریان کردن تکه‌های کوچک مرغ را انجام داد. این وسیله روی پیشخوان کابینت قرار می‌گیرد و با ایجاد گرما و جریان همرفتی امور مربوط به پخت‌وپز و یخ‌زدایی را انجام می‌دهد.

خرید آون توستر
آون توسترها ابعادی مشابه ماکروویو دارند ولی عملکرد آن‌ها بسیار متفاوت است.

معرفی برندهای معروف

در هر برندی ممکن است محصولات خوب و بد موجود باشد. اما به طور کلی برندهای توستر نان مولینکس، بوش، تفال، پارس خزر، دلونگی، پاناسونیک و.. در این زمینه تخصص بالایی دارند. در صورتی که لوازم خانگی شما با هر برندی دچار مشکل شد و به تعمیر نیاز داشت می‌توانید از سرویس تعمیر لوازم خانگی استادکار کمک بگیرید.

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

برخی مدل‌ها و برندهای سازنده توستر نان به جهت کیفیت و قیمت مناسب در بین مردم محبوب‌ترند. در ادامه سه برند معروف و پرطرفدار تولید کننده توستر نان را معرفی خواهیم کرد.

توستر نان پارس خزر

برند پارس خزر یکی از برندهای خوش‌نام ایرانی است که سری محصولات با کیفیت ها مختلف آون توستر را در ردیف تولیدات خود قرار داده است. پرفروش‌ترین آون توستر برند پارس خزر با قیمت حدودی 870000 تومان مدل ولکان 10 است. همچنین محبوب‌ترین محصول آون توستر این برند مدل سایا TO-18CRKS بوده که علاوه بر کارایی و کیفیت بالا از زیبایی ظاهری نیز برخوردار است. برند پارس خزر در آخرین سری تولیدات خود بزرگ‌ترین ابعاد توستر تولید خود را به بازار عرضه کرده است.  آون توستر سایا مدل ولکان 35 با ابعاد 35 لیتر علاوه‌ بر کارایی مناسب، دارای ابعادی مناسب برای جوجه‌گردان نیز هست.

توستر بوش

بوش برند آلمانی و نام آشنایی است که لوازم خانگی آن را می‌توان در ایران در رده‌های قیمتی متفاوت پیدا کرد. تولید توستر پاپ آپ یکی از محصولات برتر این برند است. حدود قیمت توستر نان بوش از 1700000 تومان آغاز و تا 3500000 تومان ادامه دارد.

توستر نان فلر

توسترهای نان پاپ آپ برند فلر در بازار لوازم خانگی ایران در محدوده قیمت 1.400.000 تومان تا 2.000.000 تومان است که با توجه به کیفیت و خدمات رده‌بندی شده است.

خرید جدیدترین مدل آون توستر و توستر نان
برخی برند‌ها در تولید آون توستر و برخی دیگر در تولید توستر پاپ آپ موفق‌ترند.

معرفی بورس و محل خرید توستر نان

برای خرید انواع لوازم خانگی برقی در تهران می‌توانید سری به بورس لوازم خانگی شریعتی بزنید. این خیابان یکی از شناخته‌شده‌ترین و قدیمی‌ترین خیابان تهران است که از جنوب به خیابان انقلاب و از شمال به میدان تجریش متصل است. در سایر شهرها نیز می‌توانید از نمایندگی برند ایرانی پارس خزر و یا تامین کننده‌های برندهای خارجی تهیه کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله قصد داشتیم شما را با انواع توستر نان از جمله آون توسترها آشنا کنیم تا با شناخت کارایی آن‌ها بتوانید هنگام خرید درست‌ترین انتخاب را داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

1 نظر
  1. ارتباطات مبین نت می گوید

    مطالب خیلی خوبی داشتی عالی بود من هرروز به سایت شما سر میزنم که آخرین مطالب سایت شمارو بررسی کنم واقعا عالیه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × یک =