این 6 اشتباه استفاده از لوازم خانگی برقی را تکرار نکنید!

0

بسیاری از افراد دائماً از کارکرد لوازم برقی خانگی خود ناراضی هستند و نتیجه دلخواه را نیز از آن دریافت نمی‌کنند. مسئله مهمی که در این رابطه باید بدانید این است که بخش بسیار پر اهمیت از کارکرد و نحوه عملکرد دستگاه‌های لوازم خانگی به نحوه استفاده و البته نگهداری شما از آن‌ها باز می‌گردد. به همین دلیل بد نیست در این مطلب از وب‌سایت استادکار، با هم نگاهی بیندازیم به اشتباهاتی که در استفاده از لوازم خانگی برقی مرتکب می‌شویم.

لوازم خانگی چیست؟

به طور کلی هر گونه وسیله و لوازمی که غالباً نیز شامل وسایل برقی می‌شوند، در دسته‌بندی لوازم خانگی جای می‌گیرند. این لوازم غالباً در آشپزخانه دیده می‌شوند و از میان آن‌ها می‌توان به یخچال، گاز، ظرف‌شویی، لباسشویی و… اشاره کرد. از جمله نکات مهم در خرید لوازم خانگی این است که شما بتوانید با افزایش اطلاعات در مورد لوازم خانگی خود، نحوه استفاده درست از آن‌ها را آموزش ببینید.

یادتان باشد که عمر لوازم خانگی به نحوه نگهداری لوازم خانگی مربوط می‌شود و به همین دلیل نیز اگر به هر دلیلی شاهد عدم عملکرد موفق دستگاهتان هستید، بهتر است روش نگهداری و استفاده از لوازم خانگی‌تان را تغییر دهید. در ادامه شما را با برخی از اشتباهات استفاده از لوازم خانگی برقی آشنا می‌کنیم.

بیشتر بدانید: راهنمای کامل تمیزکردن لوازم برقی خانگی

اطلاعات در مورد لوازم خانگی برقی آشپزخانه مدرن
با آشنایی از نحوه استفاده از لوازم خانگی خود عملکرد آن‌ها را تضمین کنید.

اشتباهات استفاده از لوازم خانگی

از ظروف مربعی در ماکروویو استفاده می‌کنید

شاید برایتان جالب باشد بدانید که شکل ظروف، تأثیر بسیار زیادی در نحوه عملکرد ماکروویو شما خواهند داشت! اصولاً ظرف‌هایی که به شکل مربع یا مستطیل هستند، به لحاظ داشتن گوشه می‌توانند حرارت را به میزان بیشتری در زاویه‌های خود نگه دارند. به همین دلیل نیز معمولاً تمامی قسمت‌های غذا، گرم نخواهند شد. این در حالی است که ظروف دایره‌ای، گرما را به صورت یکنواخت‌تری به غذا انتقال می‌دهند.

اگر از ظروف مربعی درون ماکروویو خود استفاده می‌کنید، باید برای اضافه کردن چاشنی‌های خود به قسمت میانی غذا کمی صبر کنید، چراکه هسته ظرف، بخشی است که دیرتر از سایر قسمت‌ها گرم می‌شود. ماکروویو در این نوع از ظروف، قسمت سطحی و رویه غذا را کمی خشک می‌کند و به همین دلیل نیز در زمان خوردن غذا باید حتماً آن را هم بزنید. بنابراین نحوه استفاده از لوازم خانگی همچون ماکروویو حتی به انتخاب نوع ظرف نیز بستگی خواهد داشت.

نکات مهم نگهداری لوازم خانگی | قرار دادن ظروف مربعی شکل در مایکروفر
بهتر است برای گرم کردن غذا در ماکروویو به سراغ ظروف دایره‌ای بروید.

در زمان جوشیدن غذا، درب فر را بسته نگه می‌دارید

اشتباه دیگر در استفاده از لوازم خانگی به فر گاز شما مربوط می‌شود. بسته نگه داشتن درب اجاق گاز، باعث جمع شدن گرما و بخار درون محفظه فر می‌شود و همین موضوع نیز در بسیاری از شرایط و در رابطه با بسیاری از غذاها پخت ایده‌آلی به دنبال خواهد داشت، اما این موضوع در رابطه با غذاهای کبابی و منقلی، اصلاً مناسب نیست. چراکه باز گذاشتن درب فر برای این نوع از غذاها باعث لذیذتر شدن و جلوگیری از پخت بیش از حد آن می‌گردد. به همین دلیل نیز توصیه ما این است که در زمان استفاده از فر خود با مطالعه دفترچه راهنما، نحوه پخت هر کدام از انواع غذاها را بررسی و مقایسه کنید.

بیشتر بدانید: راهنمای خرید اجاق گاز ایده‌آل و هر آنچه باید بدانید

آشنایی با لوازم خانگی | باز کردن درب هنگام پخت و پز در فر گاز
در زمان پخت برخی از غذاها، درب فر را بسته نگه ندارید.

درب زودپز را بر می‌دارید

ترفند استفاده از زودپز این است که شما باید مطمئن شوید گرما در داخل محفظه زودپز به دام افتاده است و فرصت این را نیز به زودپزتان بدهید تا غذا را بدون هیچ وقفه‌ای در طی چند ساعت، کاملاً بپزد. با این حال بسیاری از افراد به دلیل وسوسه چک کردن غذای خود، دائماً درب زودپز را باز می‌کنند.

این کار موجب می‌شود گرمای درون مخزن از بین برود و غذا در مدت زمان طولانی‌تری آماده شده و شاید کیفیت مطلوب شما را نیز به دنبال نداشته باشد. به همین دلیل نیز بهتر است برای پخت غذایتان کمی صبر بیشتری داشته باشید و با اشتباه در استفاده از لوازم خانگی موجب بروز مشکلاتی در آن نشوید.

آشنایی با طرز کار استفاده از زودپز برای افزایش عمر لوازم خانگی آشپزخانه
در زمان پخت غذا درون زودپز، کمی صبورتر باشید و درب دستگاه را باز نکنید.

در چیدمان ماشین ظرف‌شویی‌تان اشتباه می‌کنید

برای چیدمان ظروف داخل ماشین ظرف‌شویی باید از روش درستی استفاده کنید. اصولاً قسمت‌های بالایی بخش چرخش آب، بیشترین فشار را در شست‌وشو دارند و به همین دلیل نیز بهتر است بخش‌هایی از ماشین ظرف‌شویی را که در تماس با آن هستند، به قرارگیری ظروفی با لکه‌های بیشتر اختصاص دهید.

این موضوع در رابطه با لکه‌هایی همچون سیب‌زمینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار خواهد بود، چراکه این لکه در کنار مواد شوینده به فشار آب نیز احتیاج خواهد داشت. در کنار این می‌توانید ظروفی را که به شست‌وشو و فشار کمتری از آب احتیاج دارند نیز در قسمت‌های کناری سبدهای ماشین ظرف‌شویی‌تان قرار دهید.

بیشتر بدانید: همه آنچه باید از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بدانید

طریقه چیدن ظروف در ماشین ظرفشویی برای جلوگیری از اشتباهات استفاده از لوازم خانگی برقی
ظروف خود را بسته به نوع لکه‌هایشان درون ماشین ظرف‌شویی چیدمان کنید.

مواد غذایی را با ترتیب اشتباهی به مخلوط‌کن خود اضافه می‌کنید

اینکه مخلوط‌کن شما هر چند ثانیه یک بار متوقف می‌شود، یک دلیل مشخص دارد و آن هم ترتیب اشتباه اضافه کردن مواد غذایی است! ابتدا باید موادی با پایه مایع را به دستگاه اضافه کنید، بعد هم سایر مواد غذایی را از کوچک‌ترین به بزرگ‌ترین و به صورت مرحله‌ای اضافه نمایید. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، این است که مواد محکم و سختی همچون یخ، حتماً باید در بالاترین و آخرین مرحله اضافه شوند.

بیشتر بدانید: همه آنچه از راهنمای خرید آبمیوه‌گیری باید بدانید

آشنایی با طرز استفاده از لوازم خانگی | ترتیب اضافه کردن مواد غذایی در مخلوط‌کن
در زمان استفاده از مخلوط‌کن، ترتیب اضافه کردن مواد غذایی را مدنظر داشته باشید.

ارتفاع همزن خود را به خوبی تنظیم نمی‌کنید

تیغه‌های همزن در زمان کار کردن باید در ارتفاع درستی قرار بگیرند تا بتوانند محتوای درون کاسه را به خوبی با هم ترکیب کنند. ارتفاع نادرست و تنظیم‌نشده این تیغه‌ها می‌تواند موجب بروز مشکلاتی همچون پرت شدن مواد غذایی به بیرون از ظرف، خوب مخلوط نشدن مواد و… شود. برای یادگیری نحوه تغییر و تنظیم ارتفاع همزن خود می‌توانید از دفترچه راهنمای آن استفاده کنید.

نحوه تنظیم ارتفاع همزن برقی کاسه‌ای | نکات مهم در خرید و استفاده از لوازم خانگی آشپزخانه
برای استفاده درست از همزن خود، ارتفاع آن را تنظیم نمایید.

جمع‌بندی

همان‌طور که تا به اینجا مشاهده کردید بخش خیلی زیادی از عملکرد پایین لوازم خانگی شما به اشتباهاتی باز می‌گردد که در زمان استفاده از آن‌ها مرتکب می‌شوید. بنابراین با مطالعه دفترچه راهنما و آشنایی با نحوه درست استفاده از هرکدام از لوازم خانگی‌تان، سلامت و البته عملکرد مناسب آن‌ها را تضمین کنید.

منبع: readersdigest.ca

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + پنج =