رایج‌ترین اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی کدامند؟

0

شاید به نظر می‌رسد که اختراع و تولید ماشین لباسشویی، توانسته کار مردم جهان در شستشوی لباس‌ها را بسیار ساده کرده و آن‌ها را از مکافات شستن و آبکشی لباس‌های کثیف خلاص کند. اما باید در نظر داشته باشید که ما با همین وسیله رفاهی، اشتباهاتی را انجام می‌دهیم که در نهایت بر نتیجه کار تاثیر خواهند داشت.

به طور نمونه پر کردن بیش از حد لباسشویی، مخلوط کردن لباس‌های رنگی و سفید، استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده، استفاده از ماشین لباسشویی به عنوان سبد لباس‌های چرک و … از این جمله هستند. با این حساب اگر فکر می‌کنید در استفاده از ماشین لباسشویی حرفه‌ای هستید، این مطلب را دنبال کرده و اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی را در مورد عملکرد خود، ارزیابی نمایید.

اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی

عملکرد ماشین لباسشویی‌ها از برندهای مختلف ساده به نظر می‌رسد و دفترچه‌های راهنمای نیز تکمیل کننده خواهند بود. با این وجود لازم است که برخی نکات ریز در مورد شکل صحیح استفاده از ماشین لباسشویی را بدانید که احتمالا در دفترچه راهنمای آن، آورده نشده است.

اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی شامل مخلوط کردن لباس های روشن و رنگی، استفاده زیاد از حد مواد شوینده، نگهداری لباس های چرک در ماشین و غیره هستند.
اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی شامل مخلوط کردن لباس های روشن و رنگی، استفاده زیاد از حد مواد شوینده، نگهداری لباس های چرک در ماشین و غیره هستند.

این نکات و اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی در ادامه آورده شده‌اند.

  • استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده در ماشین لباسشویی

برخی از افراد تصور می‌کنند که با استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده (پودر، مایع شستشوی لباس و نرم‌کننده)، باعث تمیزی بیشتر لباس‌ها می‌شوند! در حالی که این به هیچ وجه درست نیست و شما باید با استفاده از پیمانه شوینده و در تناسب با میزان لباسی که داخل ماشین ریخته‌اید، مواد شوینده به کار ببرید. شوینده بیش از حد، باعث می‌شود که کف زیادی در مخزن ماشین لباسشویی ایجاد شده و آبکشی و رفع آن از روی لباس‌ها به درستی صورت نگیرد.

 بیشتر بدانید ۲۰ تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری

  • شستشوی لباس‌های زیر به همراه سایر لباس‌ها

هرگز این اشتباه را انجام ندهید. شستشوی لباس‌های زیر به همراه سایر لباس‌ها، از هر دو سمت پرریسک خواهد بود. میکروب‌های زیادی ممکن است از این طریق به لباس‌های زیر انتقال یافته و یا بالعکس میکروب‌ها و بیماری‌های تناسلی از این طریق به لباس‌های معمولی شما انتقال یافته و مشکلات پوستی به وجود بیاورند. بهترین راه حل برای شستن لباس‌های زیر، شستشوی آن‌ها با دست یا یک ماشین لباس‌شویی کوچک دیگر است.

  • مخلوط کردن لباس‌های رنگی با لباس‌های سفید

اگر می‌توانید ریسک رنگی شدن لباس‌های سفید و روشن خود را بپذیرید، انجام دادن این کار منعی نخواهد داشت. اما اگر برایتان اهمیت دارد که تمام لباس‌ها با رنگ اصلی خود، پس از اتمام برنامه شستشو از ماشین لباسشویی خارج شوند، باید بین لباس‌های رنگی و سفید تفاوت قائل شوید.

البته پارچه‌های مرغوب امروزی کمتر خاصیت رنگ‌دهی دارند، اما با این همه روشی برای بررسی آن وجود دارد.
شما می‌توانید یک تکه از پارچه یک لباس رنگی (به طور مثال یک آستین از پیراهن یا تکه‌ای از پایین شلوار) را داخل یک کاسه آب ولرم گذاشته و کمی شوینده به آن اضافه کنید. پس از گذشت نیم ساعت، ببینید که آیا آب، رنگی به خود می‌گیرد یا همان طور بی‌رنگ باقی می‌ماند؟ به این صورت می‌توانید رنگ‌دهی یا ثابت بودن رنگ لباس‌های رنگی را تشخیص داده و از آن پس با اطمینان خاطر آن‌ها را با لباس‌های رنگ روشن در ماشین لباسشویی بریزید.

ریختن همزمان لباس های رنگی و روشن داخل ماشین لباسشویی یکی از اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی است و احتمالا به رنگ گرفتن لباس های روشن منجر خواهد شد.
ریختن همزمان لباس های رنگی و روشن داخل ماشین لباسشویی یکی از اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی است و احتمالا به رنگ گرفتن لباس های روشن منجر خواهد شد.
  • پر کردن بیش از حد ماشین لباسشویی

گاهی اوقات برای صرفه‎جویی در زمان، انرژی و غیره؛ ماشین لباسشویی را تا ظرفیت کامل آن پر می‌کنیم. اما این عمل باعث می‌شود که شستشوی لباس‌ها به خوبی انجام نشده و تمیزی کامل حاصل نگردد. با وجودی که به طور مثال ماشین لباسشویی شما با ظرفیت ۷ کیلو عرضه شده؛ اما لزومی ندارد که حتما تا سقف ۷ کیلو را پر کنید! این درست مانند آن است که خودروی شما ظرفیت پر کردن سرعت تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت را داشته باشد، اما قرار نیست که در خیابان‌ها با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت برانید! بنابراین برای تمیزی کامل لباس‌ها، همیشه مخزن ماشین لباسشویی را کمی سر خالی گذاشته و به لباس‌های داخل آن مجال تمیز شدن و چرخیدن حین کارکرد لباسشویی را بدهید.

  • قرار دادن لباس‌های چرک در ماشین لباسشویی

از یاد نبرید که ماشین لباسشویی، سبد لباس‌های چرک نیست و نباید از آن به عنوان محل نگهداری لباس‌های کثیف استفاده کنید. برخی از افراد این عادت اشتباه را دارند که لباس‌های چرک خود را در ماشین لباسشویی نگهداری می‌کنند، تا میزان آن‌ها به حد کافی رسیده و سپس ماشین را روشن نمایند. اما این اشتباهی بسیار فاحش است و به جمع شدن میکروب‌ها و باکتری‌ها و رشد آن‌ها در مخزن شستشوی ماشین لباسشویی منجر خواهد شد. همیشه لباس‌های کثیف را در یک سبد جداگانه نگهداری کرده و تنها زمانی که قصد شستن آن‌ها را دارید، لباس‌ها را در مخزن ماشین بریزید.
تصویر لباس های رها شده در ماشین لباسشویی: استفاده از ماشین لباسشویی به عنوان محل نگهداری لباس های کثیف تا زمان شستشوی آن ها، اشتباهی بزرگ است و به هیچ وجه نباید چنین کاری انجام دهید.

بیشتر بدانید به هنگام اثاث کشی چه نکاتی را باید رعایت کرد؟

  • رها کردن لباس‌های خیس و شسته در ماشین لباسشویی

از سویی دیگر رها کردن لباس‌های خیس و شسته شده در ماشین لباسشویی نیز، کاری کاملا اشتباه است. به محض آن که لباس‌ها شسته شده و کار ماشین لباسشویی تمام شد، باید آن‌ها را خارج کرده و روی خشک کن و یا هر جای دیگری که برای خشک کردن لباس‌ها در نظر گرفته‌اید، قرار دهید. سپس درب ماشین لباسشویی را برای چیزی نزدیک به نیم ساعت باز بگذارید تا به خوبی هوا خورده و کاملا خشک شود.

سخن پایانی

شما چه موارد دیگری را در این گروه از اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی جای می‌دهید؟ توصیه های شما برای استفاده بهینه از ماشین لباسشویی و شستشوی صحیح لباس‌ها کدام هستند؟

منبع: karabama | thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 1 =