همه چیز درباره مبل، این اشتباهات رو در زمان استفاده تکرار نکن!

0

آیا فکر می‌کنید از همه چیز درباره مبل اطلاع دارید؟ به‌­طور متوسط عمر مفید مبل­‌های ارزان‌قیمت و با قیمت متوسط حدود ۱۰ تا ۱۲ سال است، در حالی­‌که مبل‌­های با قیمت بالاتر باید ۲۰ تا ۲۵ سال یا حتی بیشتر عمر کنند. متأسفانه بیشتر مردم به­‌درستی از مبل­‌های خود نگهداری نمی‌­کنند، از این‌رو مبل­‌های با کیفیت نیز زودتر از حد معمول کهنه و فرسوده می­‌شوند. معمولا بدون اینکه بخواهیم، با انجام تعدادی اشتباهات در استفاده از مبل، باعث خراب شدن و پایین آوردن عمر مفید آن می­‌شویم.در این مطلب از استادکار همه چیز درباره مبل و نگهداری از آن را بیان کرده‌­ایم. اگر نمی­‌خواهید مجبور به خرید مبل جدید شوید، از انجام کارهای زیر خودداری کنید.

اشتباهات استفاده از مبلمان

همیشه در یک نقطه می‌­نشینید

بیشتر افراد نقطه­‌ای از خانه را برای استراحت کردن و لم دادن انتخاب می‌­کنند و کمتر پیش می­‌آید جای خود را تغییر دهند. اما نشستن مداوم روی یک نقطه می‌­تواند آسیب زیادی به مبل وارد کند. الیاف را خرد کرده و در نتیجه فنرهای زیر آن فرسوده می‌­شوند. از این‌رو سعی کنید از تمامی مبل‌­ها برای نشستن و استراحت استفاده کنید. یک روز در سمت چپ، یک روز در سمت راست بنشینید و روز دیگر وسط مبل را امتحان کنید.

مشخصات مبل راحتی استاندارد | توزیع یکنواخت وزن روی مبلمان هنگام نشستن
توزیع وزن به‌طور غیر یکنواخت روی مبل، در طول زمان باعث پایین آمدن عمر مفید مبل خواهد شد.

هرگز کوسن‌­ها را جابه‌­جا نمی‌­کنید

اگر می‌­خواهید از یک مبل حداکثر استفاده را داشته باشید، کوسن­‌ها را به‌­طور منظم جابه­‌جا کنید. هر چند وقت یک‌بار آنها را پشت­‌و‌­رو کرده و در صورت امکان آنها را روی مبل­‌های دیگر قرار دهید. جابه­‌جا کردن کوسن­‌ها باعث جلوگیری از تغییر شکل و افتادگی آنها می‌­شود.

همه چیز درباره مبل و نحوه انتخاب و ست کردن کوسن با مبلمان راحتی
استفاده از کوسن­ باعث زیباتر شدن مبل و در نهایت زیباتر شدن دکوراسیون خانه شما خواهد شد.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

روی مبل‌­ها می­‌خوابید

اگر همه چیز درباره مبل را می‌دانید، پس آگاهید که مبل­‌ها برای نشستن هستند، نه برای خواب! اگرچه خوابیدن روی مبل لذت‌­بخش است و گاهی اوقات نمی­‌توانید از چرت زدن روی آنها خودداری کنید، اما مبل شما برای خواب طراحی نشده است. خوابیدن مداوم روی مبل در نهایت قاب و بالشتک را دچار افتادگی کرده و خراب می­‌کند.

چرا نباید روی مبل بخوابید؟ مبل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟
ساختار مبل برای خوابیدن طراحی نشده است. اگر جزو افرادی هستید که روی مبل می­‌خوابید منتظر خراب شدن آن باشید.

همینطور بخوانید: برای خرید مبل تخت خواب‌شو چه نکته‌هایی را باید دانست؟

مبل را تمیز نمی‌­کنید

با توجه به اینکه بیشتر افراد به­‌طور مداوم در حال استفاده از مبلمان خانه خود هستند، کثیف شدن آنها امری طبیعی است. حتی اگر ظاهر مبل کثیف به نظر نمی‌­رسد، مطمئن باشید که ذرات گرد و غبار، سلول­‌های پوست کنده شده و مرده بدن، تکه­‌های غذا و… روی سطح و داخل مبل قرار دارند. مهم نیست چقدر تمیز هستید، در هر صورت مبل شما کثیف می‌­شود. بنابراین به‌­طور مرتب آن را تمیز کنید تا عمر مفیدش افزایش یابد.

همه چیز درباره مبل و نحوه گردگیری، لکه‌بری و تمیز کردن مبلمان راحتی منزل
در گردگیری مبل از درزها و گوشه‌­های آن غافل نشوید زیرا محل تجمع انواع آلودگی­‌ها هستند.

بیشتر بدانید: چگونه با شامپو فرش مبلمان را تمیز کنیم؟

برای شستشوی مبلمان در منزل می‌توانید از خدمات حرفه‌ای تیم استادکار بهره‌مند شوید. کافیست در لینک زیر به‌صورت رایگان ثبت‌نام کنید.

مبل‌شویی در منزل

مبل‌شویی در منزل

  • خشکشویی مبلمان اداری و نشیمن خانگی
  • شستشوی مبلمان و خشکشویی مبل در منزل
  • شستشوی مبل سلطنتی، استیل، راحتی، کاناپه و انواع مبل خارجی
  • شستشوی مبل چرم مصنوعی، سفید و رنگی و...
دریافت این خدمت از استادکار

مبل را در معرض نور مستقیم خورشید قرار می‌­دهید

تابش مدوام نور خورشید به مرور زمان می‌­تواند باعث رنگ­‌پریدگی و در نهایت پوسیده شدن پارچه‌­های مختلف شود. از این‌رو مهم است که مبل خود را در معرض نور مستقیم آفتاب قرار ندهید. اگر قسمت پشت مبل همیشه در معرض نور خورشید باشد، در نهایت رنگ آن نسبت به قسمت جلویی کمرنگ‌­تر شده و بالعکس. اگر هم نصف مبل زیر نور خورشید باشد، رنگ آن قسمت روشن­‌تر از نیمه دیگر مبل می‌­شود. پس مبل خود را از نور آفتاب دور نگه دارید، یا حداقل آن را به­‌طور منظم جابه‌­جا کنید تا پوسیده نشود.

همه چیز درباره مبل و نحوه نگهداری از مبلمان در خانه برای طول عمر بیشتر
برای جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید به مبل­‌ها، نصب پرده یا انداختن پارچه روی مبل­ کمک زیادی می‌­کند.

همینطور بخوانید: راهنمای کامل نگهداری و تمیز کردن مبل چرم

اجازه می‌دهید لکه­‌ها کهنه شوند

اگر چیزی روی مبل شما ریخت، مهم است که بلافاصله آن را تمیز کنید. کهنه شدن لکه­‌های روی پارچه مبل باعث می­‌شود تمیز کردن­شان سخت­ و زمان‌­بر شود. بسته به پارچه مبل و موادی که آن را کثیف کرده است، تمیز کردن مبل­‌ها متفاوت از یکدیگر است. اگر مبلتان کمی کهنه به نظر می‌رسد اما هنوز آماده نیستید که از آن دست بکشید، چند ترفند ساده وجود دارد که می‌­توانید برای نو کردن و تعمیر آن انجام دهید.

کاربرد جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد و لکه روی مبل راحتی
جوش شیرین بهتر از هر نوع خوشبوکننده‌ای، بو و لکه‌های روی مبل را از بین می‌برد و همینطور ارزان قیمت است.

خوب است بخوانید: ترفند کاربردی برای تمیز کردن مبل با جوش شیرین

نکات تکمیلی

  • مبل خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟ در جواب این سوال باید بگوییم راحتی، دوام، وزن متعادل، ابعاد متناسب و ظاهر زیبا از جمله ویژگی‌های مبل خوب هستند.
  • استحکام بالای بدنه و کیفیت پارچه مبل، از جمله مشخصات مبل راحتی استاندارد محسوب می‌شود که زمان خرید باید به آنها توجه کنید.
  • ظاهر جذاب و زیبای مبل چسترفیلد باعث محبوبیت آن شده، از این‌رو بیشتر افراد برای داشتن دکوراسیونی خاص این مدل مبلمان را انتخاب می‌کنند.
  • مبل راحتی چستر، مدرن و زیباست. از این‌رو برای افرادی که این سبک از دکوراسیون را می‌پسندند، انتخابی مناسب است.
  • با اینکه در این مطلب سعی کردیم همه چیز درباره مبل را بررسی کنیم، اما لازم است به این نکته هم توجه کنید که برای جابه‌جا کردن مبلمان هرگز آنها را روی زمین نکشید، با این کار باعث خراب شدن پایه‌های مبل می‌شوید.
  • مبل چیست؟ مبل یا مبلمان از قطعات چوب، فلز یا ترکیب این دو با هم ساخته می‌شود و تنوع بالایی در مدل، طرح و رنگ دارد.

سخن آخر

مبلمان عضو جدایی‌ناپذیر دکوراسیون منزل هستند. از این‌رو دقت در انتخاب، خرید و نحوه صحیح نگهداری از آنها بسیار مهم است. اینکه همه چیز درباره مبل را بدانید به شما کمک می‌کند تا در نگهداری از آنها بهتر عمل کرده و مانع از خراب شدن آنها شوید. از طرف دیگر با توجه به هزینه‌های سرسام‌آور مبلمان و وسایل خانگی، دانستن نکاتی که مانع از خرابی مبل می‌شوند، تا حد زیادی در پایین آوردن هزینه‌های مالی شما تاثیرگذار است. لینک تعمیرات مبل و سرویس خواب استادکار را به خاطر داشته باشید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید:

تعمیرات مبلمان و سرویس خواب

تعمیرات مبلمان و سرویس‌خواب

  • تعمیر مبلمان اداری، راحتی، استیل، چرمی، پارچه ای و...
  • ساخت سرویس خواب، کمد، ویترین و تمامی منسوجات چوبی
  • تعمیر و تغییر مدل رویه مبلمان
  • رنگ کاری مبلمان و منسوجات چوبی
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: thespruce

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 + بیست =