با نکات نظم و تمیزی تخت خواب، همیشه اتاقی مرتب دارید

0

اتاق خواب همواره مکانی برای به آرامش رسیدن و فرار از استرس‌های روزمره است، از این‌رو تمیزی تخت خواب و منظم بودن آن امری ضروری خواهد بود. تمیزی تخت خواب از اصلی‌ترین فاکتورهایی است که باید در نظافت کلی اتاق خواب به آن توجه شود تا خوابی آرام به ما هدیه شود. ولی چه کارهایی می‌توان انجام داد که تخت خوابی مرتب و به دنبال آن اتاق خواب تمیزی داشته باشیم؟ در این مطلب از استادکار به چند نکته کلیدی در این رابطه خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

راهکارهای تمیزی تخت خواب

1. از ملحفه‌های بدون چروک استفاده کنید

یکی از دلایلی که تخت خواب هتل‌های مجلل احساس تمیزی را به شما منتقل می‌کنند، صاف و بدون چروک بودن ملحفه‌هاست. اگر بخواهید برای اتو کردن ملحفه‌هایتان وقت بگذارید، زمان‌‌بر و طاقت‌فرسا خواهد بود. بهترین راه برای اینکه ملحفه‌هایی بدون چروک داشته باشید، این است که ملحفه تازه شسته شده را در حالی‌که هنوز کمی نم دارد، از لباسشویی بیرون آورده و روی تخت پهن کنید. روتختی را به دقت روی تخت قرار دهید، آن را با کف دست صاف کنید تا چروک‌های آن از بین برود.

بیشتر بخوانید: آیا واقعا باید ملحفه و لباس‌ها را قبل از استفاده شست؟

فردی در حال پهن کردن ملحفه تمیز روی تشک تختخواب
تمیزی تخت خواب تحت تاثیر استفاده از ملحفه، تشک و روتختی پاکیزه و عاری از هرگونه آلودگی است.

2. ملحفه‌های یدکی را زیر تشک نگهداری کنید

اگر فضای کمد لباس‌هایتان کم است و از قرار دادن روتختی و ملحفه‌های یدکی خود در گوشه‌ و‌ کنار اتاق رختشویی یا هر جای دیگری که مناسب باشد خسته شده‌اید، از این راه‌ حل استفاده کنید. ملحفه‌های تمیز را تا کرده و آنها را به‌صورت لایه‌ لایه زیر تشک قرار دهید. با به کار بردن این روش، فضای زیادی در کمد آزاد می‌شود و زمانی‌که به آنها نیاز داشته باشید، در کوتاه‌ترین زمان آن را پیدا می‌کنید.

همینطور بخوانید: تعویض ملحفه تخت؛ چند وقت یکبار باید ملحفه‌ها را عوض کرد؟

فردی در حال قرار دادن ملحفه تمیز زیر تشک تخت خواب
برای منظم شدن و رعایت تمیزی تخت خواب، ملحفه و لباس‌های اضافی را در جای مناسب نگهداری کرده تا فضای بیشتری در اختیار داشته باشید.
خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

3. روتختی را به دقت نصب کنید

نصب ملحفه‌هایی که لبه آنها با کش دوخته شده، راحت‌تر از ملحفه‌های بدون دوخت است. زیرا به راحتی ملحفه‌های صاف، از تخت جدا نمی‌شوند. همانطور که می‌دانید نصب روتختی دشوار است، به خصوص اگر تختتان نزدیک به دیوار، میز و… باشد. بهترین راه برای تعویض ملحفه این است که همزمان با جدا کردن روتختی کثیف، ملحفه تمیز را نصب کنید.

چند ملحفه شسته شده و تا شده برای حفظ نظافت و تمیزی تخت خواب
برای حفظ نظافت و تمیزی تخت خواب نیاز است به‌صورت مرتب، ملحفه‌ها را تعویض کنید.

4. لحاف و ملحفه‌های اضافی را حذف کنید

استفاده از ملحفه، لحاف، پتو، بالش و کوسن‌های اضافی نه تنها کاربردی ندارد، بلکه تمیزی تخت خواب و مرتب کردن آن را دشوار می‌کند. هنگام خرید روتختی و لحاف، مدل‌هایی را انتخاب کنید که در اکثر فصول سال قابل استفاده باشند. حذف کردن این موارد موجب صرفه‌جویی در وقت و انرژی شما خواهد شد.

5. رنگ‌ها و بافت‌ها را با یکدیگر ترکیب کنید

داشتن تختی که به خوبی آراسته شده باشد، جلوه زیبایی به اتاق خواب شما می‌بخشد. راه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید با کمکشان تخت خوابتان را تزیین کنید. یکی از موثرترین آنها این است که از کوسن یا روبالشی‌های تزئینی در رنگ‌هایی که با سایر وسایل اتاق خواب مطابقت دارند یا مکمل آنها هستند، استفاده کنید.

چیدمان یک تخت خواب تمیز با کوسن و اکسسوری‌های بافتنی، خامه‌دوزی، گلدوزی، مکرومه و...
برای زیباتر کردن تخت خود می‌توانید از اکسسوری‌های بافتنی، خامه‌دوزی، گلدوزی، مکرومه و… استفاده کنید. با این کار دکوراسیون اتاق خوابتان را جذاب‌تر خواهید کرد.

6. در اطراف تخت خود از اکسسوری‌های مناسب استفاده کنید

حتی بهترین لباس‌های شما بدون اکسسوری‌های مناسب خاص به نظر نمی‌رسند و همین امر در مورد تخت نیز صدق می‌کند. برای اینکه واقعاً همه چیز زیبا و چشمگیر باشد، باید چند اکسسوری مناسب اضافه کنید. اطراف تخت را با نقاشی‌های دیواری، گیاهان آویز یا گلدانی و شمعدانی‌های متمایز پر کنید.

یک صندوقچه قدیمی در پایین تخت برای نگهداری ملحفه، لباس و...
اگر در اتاق خواب با کمبود فضا برای نگهداری ملحفه، لباس و… مواجه هستید؛ با قرار دادن یک صندوقچه زیبا به عنوان اکسسوری متفاوت در پایین تخت، این مشکل را رفع کنید.

7. تخت خواب را در جای مناسب نصب کنید

اگر اتاق شما کوچک باشد یا گوشه‌های عجیب‌و‌‌غریب و مبلمان دیگری در مسیر تخت باشد، رفت‌و‌آمد به اتاق دشوار می‌شود. برای رفع این مشکل به نزدیک‌ترین فروشگاه لوازم ساختمانی یا سخت‌افزاری رفته و مجموعه‌ای از چرخ‌های قفل‌دار بخرید که برای نصب روی پایه‌های تخت شما مناسب باشند. هنگامی‌که چرخ‌ها را نصب کردید، می‌توانید آنها را در زمان استفاده از تخت قفل کنید. اما زمان تعویض ملحفه‌ها یا… آنها را باز کرده و تخت را جابه‌جا کنید.

یک تخت خواب با پایه‌های چرخ‌دار در دکوراسیون اتاق خواب مدرن
برای تمیزی تخت خواب نیاز است آن را جابجا کنید که در اتاق‌های کوچک یا زاویه‌دار کار دشواری است. نصب چرخ‌های قفل‌دار روی پایه تخت تا حدود زیادی در رفع این مشکل به شما کمک می‌کند.

نکات تکمیلی

  • برای پاک کردن لکه ادرار از تشک و تمیز کردن تخت خواب، اسپری کردن ترکیب جوش شیرین، هیدروژن پراکسید ۳% و مایع ظرفشویی بسیار تاثیرگذار است.
  • پاک کردن لکه خون از تشک در منزل، دغدغه بسیاری از افراد است. ابتدا چند قطره آب را با مقداری جوش شیرین ترکیب کرده تا خمیر جوش شیرین حاصل شود. سپس خمیر را به مدت ۳۰ دقیقه روی لکه خون قرار داده و سپس آن را پاک کنید. در مرحله بعد چند مرتبه دستمال مرطوب روی لکه بکشید تا کامل تمیز شود.
  • استفاده از محافظ تشک رویا راه حل مناسبی برای به تعویق انداختن زمان تمیز کردن تشک تخت خواب است.
  • شستن تشک تخت با جوش شیرین و سرکه موثرترین و راحت‌ترین روش برای از بین بردن هر نوع لکه و آلودگی است.
  • اگر هزینه شستشوی تشک خوشخواب برایتان سنگین است، می‌توانید از اسپری لکه‌بر تشک برای تمیزی تخت خواب در منزل استفاده کنید.
  • تمیز کردن تشک با جوش شیرین روشی مقرون به‌صرفه و اصولی است که در آن نیازی به استفاده از مواد شیمیایی نخواهید داشت.

 کلام پایانی

همانطور که می‌دانید داشتن خواب آرام تا حدود زیادی به نظم و نظافت فضای خواب شما بستگی دارد. برای تمیزی تخت خواب لازم است در فواصل زمانی مشخص ملحفه‌های تخت و روبالشی‌ها را تعویض کنید. علاوه بر این لازم است هوای آلوده اتاق عوض و هوای تازه وارد آن شود. شما می‌توانید فرایند تمیزی تخت خواب را در یک روز مشخص کامل کرده و بعد از آن با انجام کارهای جزئی روزانه، به اتاق خوابی تمیز و منظم دست پیدا کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: ehow

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − هفده =