با راهنمای خرید چرخ گوشت، آشپزی سالم‌تری داشته باشید

0

گوشت چرخ‌کرده از جمله مواد اولیه‌ای است که در آشپزی کاربردهای بسیاری دارد. تهیه این ماده، به‌صورت آماده امکان‌پذیر است، اما اگر بخواهید گوشت را به صورت چرخ‌کرده از قصابی‌ تهیه نمایید، لازم است زمان زیادی را صرف انجام این کار بکنید. ولی با خرید چرخ گوشت و بهره‌گیری از آن در خانه، کار شما راحت‌تر خواهد بود.

اگر خرید چرخ گوشت با دقت انجام نپذیرد، می‌تواند چالش بزرگی برای کاربران باشد. توجه کافی به نکات خرید این دستگاه، می‌تواند به شما در تهیه یک محصول عالی و درجه یک کمک کند. ما در راهنمای خرید چرخ گوشت، به بررسی تمام نکات مربوط به خرید این دستگاه می‌پردازیم. پس برای اطلاع از جزئیات خرید اعم از نکات فنی، قیمت محصول، برندهای مشهور و مواردی از این دست با ما همراه باشید.

آیا خرید چرخ گوشت ضرورت دارد؟

شاید شما هم تا به حال گوشت چرخ‌کرده مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های پروتئینی تهیه کرده باشید. در این‌ صورت حتما می‌دانید که اطمینان زیادی به خرید گوشت چرخ‌کرده از بازار نیست، چراکه امکان اضافه کردن ناخالصی یا مواد نا‌مرغوب در هنگام چرخ کردن گوشت وجود دارد. از طرفی با چرخ کردن گوشت در خانه، می‌توانید درصد چربی مورد نظر خودتان را کنترل کنید.

توجه به سلامت تغذیه خود و خانواده، معمولا یکی از دغدغه‌های اصلی خانم‌های خانه‌دار است. به همین خاطر با خرید چرخ گوشت مناسب، می‌توان تا حدود زیادی از سلامت گوشت مصرفی مطمئن شد. غیر از این مورد، نظافت دستگاه هم از عوامل بسیار مهم است. در صورتی‌که دستگاه کثیف باشد، میکروب‌ها به راحتی از دستگاه به گوشت منتقل می‌شوند. در نتیجه این میکروب‌ها به بدن هم راه می‌یابند و سلامت ما را به خطر می‌اندازند.

علاوه بر این، این دستگاه به غیر از چرخ کردن گوشت، استفاده‌های دیگری هم دارد. به‌عنوان مثال می‌توانید با کمک این دستگاه، پیاز، نخود یا سایر مواد غذایی دیگر را هم چرخ کنید. این‌ها همه دلایلی است که نشان می‌دهد هر خانواده به یک چرخ گوشت در خانه نیاز دارد.

بیشتر بخوانید: با راهنمای خرید کتری برقی همیشه چای داغ بنوشید!

چرخ گوشت به انگلیسی | راهنمای خرید انواع چرخ گوشت و خردکن
با خرید چرخ گوشت، شما حتی می‌توانید سبزی مورد نیاز در قرمه‌سبزی یا کوکوسبزی را خودتان با خیال راحت تهیه کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

 انواع چرخ گوشت

نخستین نکته‌ای که باید در خرید چرخ گوشت در نظر داشت، نوع منبع تغذیه حرکتی آن است. به صورت کلی دو نوع چرخ گوشت وجود دارد: برقی و دستی. چرخ‌گوشت‌های دستی، کوچک‌تر و ارزان‌تر هستند و چرخ‌گوشت‌های برقی، بزرگ‌تر و گران‌تر. در چرخ گوشت دستی، همه مراحل بر عهده خودتان است. یعنی خودتان باید دسته چرخ گوشت را بچرخانید و با نیروی دست‌تان، گوشت را چرخ کنید.

اما اگر چرخ گوشت برقی بخرید، موتور دستگاه، تیغه آن را می‌چرخاند و چرخ کردن گوشت با سرعت بیشتری به پایان می‌رسد. در واقع انتخاب میان چرخ گوشت برقی و دستی، انتخاب میان صرفه‌جویی در زمان یا صرفه‌جویی در هزینه است.

راهنمای خرید چرخ گوشت دستی و آشنایی با طرز کار آن
نیروی محرکه چرخ گوشت دستی، حرکت دست شما است؛ یعنی انرژی دستگاه از چرخیدن دست شما تامین خواهد شد.

ویژگی‌های متفاوت در چرخ گوشت

برای خرید چرخ گوشت، مواردی وجود دارد که رعایت آنها، تضمین‌کننده یک خرید خوب است. ما در ادامه، به اهم این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • جنس تیغه

توجه به جنس و ویژگی‌های تیغه مهم‌ترین بخش خرید چرخ گوشت است. این قطعه، وظیفه بریدن و آماده‌سازی گوشت چرخ‌کرده یا خرد کردن سبزی را بر عهده دارد، به همین خاطر باید حواستان به آن باشد. بهترین تیغه‌ها از جنس فولاد ضدزنگ هستند. زیرا به مرور زمان کُند نمی‌شوند و قدرت و توان خوبی در بریدن مواد دارند. زنگ نزدن فولاد هم ویژگی مهم دیگری است که باید آن را در نظر بگیرید.

اگر تیغه از آلیاژ نامناسب بوده و به اندازه کافی تیز نباشد، گوشت‌ در هنگام چرخ کردن له می‌شود. اگر تیغه چرخ گوشت در مواجهه با مواد مختلف و آب زنگ بزند، شما از نظر بهداشتی به مشکل برخواهید خورد. زنگ زدن و خورده شدن فلز تیغه باعث می‌شود تا مواد مضر با گوشت ترکیب شوند و این مسئله اصلا خوب نیست، زیرا می‌تواند سلامتی شما را تهدید نماید.

  • راحتی کار با دستگاه

قبل از خرید چرخ گوشت، به سهولت کار با دستگاه هم توجه کنید. باید ببینید که در هر بار استفاده از دستگاه، آماده‌سازی آن تا چه اندازه پیچیده و زمان‌بر است. اگر به سراغ چرخ گوشت برقی بروید، قطعا کار کردن با آن ساده‌تر و سریع‌تر خواهد بود. چون نیازی به آماده‌سازی پیچیده و صرف زمان و نیرو از جانب شما وجود نخواهد داشت.

  • آسان بودن نظافت دستگاه

نظافت و شست‌وشوی چرخ گوشت را جدی بگیرید. این وسیله با گوشت خام سروکار دارد. بنابراین اگر به خوبی تمیز نشود، قطعات و ذرات گوشت در آن باقی می‌ماند. این امر موجب تجمع میکروب و ورود آن به گوشت می‌شود. برای جلوگیری از چنین وضعیتی باید به سراغ دستگاهی بروید که به‌خوبی قابل شست‌وشو و تمیز کردن است.

جنس فولاد ضدزنگ به‌ خوبی شسته و پاک می‌شود. نکته دیگری که هنگام خرید چرخ گوشت باید در نظر داشته باشید، قابلیت جدا شدن قطعات مختلف وسیله است. اگر دستگاه از اجزای قابل تفکیک ساخته شده باشد، شست‌وشو و نظافت آن هم ساده‌تر خواهد بود. قطعات برخی از انواع دستگاه‌های چرخ گوشت را می‌توان در ماشین ظرف‌شویی هم شست.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ضد‌عفونی و شستن ظروف چوبی و ابزارهای آشپزخانه

  • خنک‌ کردن موتور

هر دستگاهی که داراری موتور باشد، بعد از کار کردن در مدت طولانی، داغ می کند. پس لازم است با خاموش کردن آن، از سوختن موتور در اثر حرارت زیاد جلوگیری کرد. روی چرخ گوشت‌های امروزی، سنسورهایی نصب می‌شوند که بعد از استفاده طولانی مدت، دستگاه را به صورت خودکار خاموش می‌کنند تا از سوختن دستگاه جلوگیری شود. امروزه اکثر چرخ گوشت‌ها از این مکانیزم برخوردار هستند. اما لازم است هنگام خرید چرخ گوشت حتما به این مولفه دقت داشته باشید.

  • وسایل جانبی دستگاه

خریداران معمولا دوست دارند با خرید یک دستگاه، وسایل جانبی مختلفی هم با آن ارائه شود. در خرید چرخ گوشت هم می‌توان به سراغ برندهایی رفت که امکانات جانبی دیگری هم همراه با دستگاه، در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. برای مثال، قطعات اضافی برای تولید رشته‌های ماکارونی، سوسیس‌ساز یا تیغه‌های متنوع، از جمله وسایل جانبی هستند که خرید چرخ گوشت را جذاب‌تر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید ساندویچ‌ساز، بررسی ویژگی‌های یک انتخاب درست!

  • اندازه دستگاه

توجه به ابعاد و اندازه هر وسیله نیز در خرید آن لازم است. در زمان خرید چرخ گوشت، حواس‌تان باشد که وسیله مورد نظرتان چقدر از فضای آشپزخانه یا کابینت‌ها را اشغال خواهد کرد. فضایی که هر دستگاه اشغال می‌کند، بسیار مهم است. زیرا اگر انتخاب درستی نداشته باشید، رفاه و آرامش‌تان در هنگام کار با دستگاه‌های گوناگون کاملا مخدوش خواهد شد.

مشخصات بهترین چرخ گوشت خانگی که هنگام خرید باید به آنها توجه کنیم
اگر قصد دارید دستگاه را روی کابینت بگذارید، هنگام خرید چرخ گوشت حتما به ارتفاع آن توجه کنید.

نکات خرید چرخ گوشت

برای اینکه خرید چرخ گوشت برای شما مفید و کاربردی باشد، رعایت تعدادی نکات کلیدی ضروری است. ما اینجا مواردی که حائز اهمیت هستند را برای شما شرح خواهیم داد:

  • کارآیی موتور

این امر بدیهی است که هر چرخ گوشت باید موتوری با کارآیی بالا داشته باشد. زیرا مدت زمان چرخ کردن گوشت کمتر می‌شود و کار سریع‌تر پیش خواهد رفت.

فاکتور دیگر، چرخ کردن گوشت در مدت کوتاه این است. اگر دستگاه گوشت را به کندی چرخ کند، دستگاه استهلاک پیدا خواهد کرد. چراکه مدت زمان بیشتری روشن می‌ماند. اگر در ابتدا بتوانید هزینه بیشتری برای داشتن یک موتور قوی بپردازید، ضرر نکرده‌اید. زیرا با این کار طول عمر وسیله خود را بیشتر می‌نمایید. همچنین با افزایش بازدهی در اثر افزایش کارآیی موتور، خروجی با کیفیت‌تری خواهید داشت.

  • سیستم چرخش معکوس

یکی‌ از ضروری ترین نکات برای خرید چرخ گوشت مناسب، داشتن سیستم چرخش معکوس است. شما به‌وسیله این ویژگی، می‌توانید تکه‌های گوشت یا چربی‌های باقی‌مانده را از دستگاه خارج نمائید.

  • دوام و جنس چرخ گوشت

بررسی دوام و جنس هر وسیله‌ای، در خرید آن بسیار مهم است. اگر قصد خرید چرخ گوشت دستی را دارید، باید به سراغ مدل‌هایی با بدنه پلاستیکی بروید. دوام چرخ‌ گوشت‌های پلاستیکی مطلوب است. اگر مقوله قیمت برای‌تان مهم است، پلاستیکی بودن وسیله باعث می‌شود تا قیمت آن کمتر شود. تعداد کمی از چرخ گوشت‌های برقی بدنه پلاستیکی دارند. اما اگر جنس بدنه از آلومینیوم باشد، بهتر است. زیرا این جنس از بدنه مقاومت خوبی دارد و دیرتر خراب می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید دستگاه گریل برقی برای یک غذای خوشمزه!

  • ظرفیت چرخ گوشت

در هنگام خرید چرخ گوشت دقت نمایید تا انتخاب شما متناسب با میزان مصرف و تعداد اعضای خانواده‌تان باشد. ظرفیت چرخ گوشت در واقع، وزن خروجی گوشت در هر دقیقه از گلوگاه دستگاه است. میزان خروجی گوشت، رابطه مستقیمی با عملکرد چرخ گوشت شما دارد. خروجی بالای ۱.۵ کیلوگرم در دقیقه، یک ظرفیت خوب و قابل قبول برای یک دستگاه چرخ گوشت خانگی خواهد بود.

  • میزان صدای چرخ گوشت

از آن‌جایی‌که همه ما تجربه شنیدن صدای بلند و گوش‌خراش چرخ گوشت را داریم، بهتر است در هنگام خرید چرخ گوشت اقدام به خرید محصولی کنید که صدای کمتری نسبت به دیگر محصولات تولید می‌کند. چون برخی از مدل‌های چرخ گوشت، در حین کار سروصدای بسیار زیادی ایجاد می‌کنند. این مورد مهم را می‌توانید هم در برند دستگاه بررسی کنید و هم از دفترچه راهنمای آن کمک بگیرید. محصولات پرصدا می‌توانند در هنگام استفاده، آسایش شما و بقیه افراد خانواده را مختل نمایند.

  • بررسی قیمت چرخ گوشت

اطلاع از این‌که بهترین چرخ گوشت کدام است، مسئله‌ای است که بودجه شما آن را تعیین می‌کند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم با مشخص کردن محدوده قیمت، محصولات مشخصی را مورد بررسی قرار دهید. برندهای مختلف تولیدکننده این محصول و مدل‌های مختلفی از این دستگاه در رده‌های قیمتی مختلف در دسترس کاربران قرار دارند. از این‌رو در هنگام خرید چرخ گوشت، علاوه بر کیفیت دستگاه، باید به بودجه مورد نظر هم توجه داشت. خرید یک محصول باکیفیت ولی با امکانات کمتر، بسیار بهتر از خرید یک محصول با امکانات زیاد اما بی‌کیفیت خواهد بود.

بیشتر بخوانید: برای راهنمای خرید زودپز، همه چیز همینجاست!

  • گارانتی محصول

هرگز نباید هنگام خرید چرخ گوشت یا محصولاتی مانند آن، گارانتی را نادیده بگیرید. وجود گارانتی برای چنین محصولاتی اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا در این صورت می‌توانید خیال خود را از بابت چند مورد راحت کنید:

  1. در وهله اول در صورت بروز مشکل فنی می‌توانید از خدمات نمایندگی برای تعویض قطعه یا تعویض دستگاه استفاده کنید.
  2. با وجود کارت گارانتی اطمینان حاصل خواهید کرد که محصول مورد نظر شما، اصل است.
  • در دسترس بودن لوازم و قطعات جانبی

لوازم جانبی چرخ گوشت شامل تیغه‌های مختلف از جنس استیل و پلاستیک هستند. برای اینکه از خرید خود اطمینان حاصل کنید، در مورد دسترس بودن قطعات جانبی آن، سوال بپرسید. وجود لوازم و قطعات یدکی در بازار، این اطمینان را به شما می‌دهد که در صورت خراب شدن قطعه، قابل جایگزین است. در نتیجه از کارایی دستگاه شما کاسته نخواهد شد.

راهنمای خرید بهترین برندهای چرخ گوشت خانگی موجود در بازار
کارت گارانتی معتبر یک محصول، اثباتی بر اصل بودن آن است. چون هیچ شرکت معتبری، محصول بی‌کیفیت را گارانتی نمی‌نماید.

معرفی برندهای معروف

چرخ گوشت در بازار با انواع برندهای ایرانی و خارجی موجود است. برندهای معروف چرخ گوشت، بدون رعایت هیچ ترتیبی، عبارتند از:

  • چرخ گوشت ناسیونال
  • چرخ گوشت پارس خزر
  • چرخ گوشت کن‌وود
  • چرخ گوشت دلونگی
  • چرخ گوشت مولینکس
  • چرخ گوشت پاناسونیک
  • چرخ گوشت بوش

مدل‌های مشهور و پرطرفدار

  • چرخ‌ گوشت پاناسونیک مدل MK- 2500

این مدل چرخ گوشت از جدیدترین محصولات عرضه شده توسط شرکت پاناسونیک است. این محصول ظاهری کلاسیک دارد و رنگ بدنه پلاستیکی آن مشکی است. کیفیت بدنه آن بالا بوده و از مواد مرغوبی ساخته شده، قدرت موتور دستگاه ۲۵۰۰ وات است. زیر بدنه اصلی، پایه‌های ضد لغزشی در نظر گرفته شده تا در هنگام کار موتور، لرزش و حرکتی ایجاد نشود.

گلویی دستگاه در جلو با پیچ محکم می‌شود و سینی فلزی روی آن قرار می‌گیرد. سیم برق در محفظه پشت آن قرار دارد و از طول مناسبی هم برخوردار است. برای این چرخ گوشت، دکمه چرخش معکوس هم در نظر گرفته شده است. یک دسته پلاستیکی برای فشار دادن گوشت و هدایت آن به سمت مارپیچ نیز وجود دارد. قیمت این چرخ گوشت در بازار، حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

خرید چرخ‌ گوشت پاناسونیک مدل MK-2500
نصب قطعات چرخ ‌گوشت پاناسونیک با مدل گفته شده، بسیار راحت و سریع انجام می‌شود که کار با آن را آسان می‌نماید.
  • چرخ گوشت مولینکس مدل  MM45

چرخ گوشت مولینکس با مدل مذکور دارای توان ۱۶۰۰ وات و دستگاهی بسیار زیبا و کارآمد است. این چرخ گوشت می‌تواند در هر دقیقه حدود ۲.۶ کیلوگرم گوشت را به راحتی چرخ کند. بدنه چرخ گوشت مولینکس از پلاستیک مرغوب و باکیفیت ساخته شده است، در نتیجه دستگاه در برابر ضربه مقاومت دارد. به‌علاوه وزن دستگاه فوق العاده سبک و جابجایی آن بسیار آسان است.

در این چرخ گوشت، اگر به دلیل ورود بیش از حد گوشت، مسیر دهانه مسدود گردد، امکان عملکرد معکوس وجود دارد. به این ترتیب، تمامی مواد برگشت داده می‌شوند و دوباره چرخ می‌گردند. همراه با چرخ گوشت مولینکس، ۲ صفحه پنجره‌ای استیل ریز و درشت هم برای چرخ کردن گوشت ارائه می‌گردد. برای خرید چرخ گوشت اشاره شده، هزینه‌ای در حدود ۵ میلیون تومان لازم است.

  • چرخ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020

این مدل چرخ گوشت از محصولات باکیفیت و محبوب شرکت پارس خزر است. این چرخ گوشت از اسمی بهره می‌برد که یادآور قدرت آن است. این محصول طراحی کوچک و سبکی هم دارد تا حمل و جابجایی آن آسان شود. چرخ گوشت مذکور دارای بدنه پلاستیکی و تیغه‌های فولادی است. ترکیب فلز و پلاستیک در این محصول کارآیی آن را به طرز ویژه‌ای افزایش داده است.

سیم برق این محصول در محفظه مربوطه روی بدنه قرار می‌گیرد تا هم ظاهر دستگاه بهتر شده و هم سیم برق دچار قطعی نشود. پایه‌های ضدلغزش زیر دستگاه، مانع از حرکت و جابجایی چرخ گوشت حین فعالیت می‌شوند. دسته پلاستیکی برای فشار دادن و هدایت گوشت و مواد غذایی به سمت مارپیچ و تیغه‌ها نیز به همراه دستگاه عرضه می‌شود. هزینه خرید چرخ گوشت بوفالوی پارس خزر، حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

چرخ‌ گوشت پارس خزر مدل Buffalo-2020 | چرخ گوشت بوفالو
چرخ‌ گوشت پارس خزر با مدل بوفالو، دارای توان ۱۰۰۰ وات است.
  • چرخ گوشت بوش مدل MFW66020

این دستگاه، دستگاه قدرتمندی است و طراحی هوشمندانه‌ای هم دارد. این چرخ گوشت با توان بالای خود که ۱۸۰۰ وات است، می‌تواند مقدار زیادی گوشت را در زمان کوتاهی چرخ‌ کند. این قابلیت به خاطر بهره‌گیری از تیغه برنده از جنس فولاد است. دیسک‌های خروجی این دستگاه در سایزهای مختلف، باعث می‌شوند گوشت یا هر ماده‌ غذایی دیگر در اندازه‌های مختلفی چرخ شود و بسته به نیاز مصرف‌کننده آماده گردد. طول سیم برق این چرخ گوشت، بلند است تا محدودیتی برای فاصله از پریز برق وجود نداشته باشد.

درصورتی‌که رگ و پی یا قطعات بزرگ گوشت دور مارپیچ یا تیغه دستگاه گیر کنند، می‌توان از عملکرد چرخش معکوس دستگاه بهره گرفت. به ‌این ‌ترتیب همه قطعات برعکس می‌چرخند و انسداد دستگاه رفع می‌شود. برای حمل راحت‌تر بدنه چرخ‌ گوشت، یک دسته در بالای آن در نظر گرفته شده است. صفحات فلزی خروجی هم در پشت دستگاه و در جایگاه مخصوص نگهداری می‌شوند تا از گم‌ شدن آن‌ها جلوگیری گردد. هزینه خرید چرخ گوشت بوش با مدل اشاره شده، ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است.

  • چرخ گوشت دلونگی مدل ۲۹۴۲

این چرخ گوشت با توان ۱۸۰۰ وات، بسیار قدرتمند است و از جمله چرخ گوشت‌های حرفه‌ای شرکت دلونگی به حساب می‌آید. با به کارگیری این مدل چرخ گوشت، می‌توان ۴.۳ کیلوگرم گوشت را در عرض یک دقیقه چرخ نمود. بدنه این چرخ گوشت از جنس استیل و پلاستیک مقاوم است که علاوه بر زیبایی، استحکام بیشتری به دستگاه می‌بخشد. در ضمن سینی این چرخ گوشت هم از جنس استیل ضد زنگ است.

این چرخ گوشت کارایی مختلفی دارد. مهمترین کاربرد آن، چرخ کردن گوشت در ابعاد ریز، متوسط و درشت است. این کار توسط ۳ شبکه از جنس استیل ضدزنگ انجام می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این مدل چرخ گوشت، داشتن سوسیس‌ساز است. همچنین این چرخ گوشت دارای کلید عملکرد معکوس هم هست. برای خرید چرخ گوشت مذکور، باید مبلغی معادل ۴ میلیون تومان پرداخت کرد.

  • چرخ گوشت کن‌وود مدل MG-470

این مدل چرخ گوشت، طراحی زیبایی دارد. توان موتور آن ۱۵۰۰ وات است. به همراه این مدل سه صفحه با سایزهای گوناگون برای تعیین سایز خروجی دستگاه بر اساس نیاز ارائه می‌شود. بدنه این چرخ گوشت از پلاستیک ساخته شده، اما گلویی و سینی آن از آلیاژ پرداخت شده باکیفیت تهیه شده‌ است.

کار کردن با گوشت‌کوب این مدل نیز راحت است و سایز بزرگش، کار با آن را لذت‌بخش می‌نماید. به‌طور کلی چرخ گوشت‌های کن‌وود زیبا هستند. اگر از لحاظ ظاهر با اکثر چرخ گوشت‌ها مشکل دارید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به این مدل بیندازید. لازم به ذکر است که این دستگاه هم دارای کلید عملکرد معکوس است. قیمت خرید چرخ گوشت کن‌وود در بازار، ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان است.

خرید چرخ گوشت کن‌وود مدل MG-470
چرخ‌ گوشت کن‌وود طراحی منحصر‌به‌فردی دارد که آن را از تمام چرخ گوشت‌ها از برندهای دیگر، متمایز می‌سازد.

معرفی بورس و محل خرید چرخ گوشت

امروزه خرید چرخ گوشت، به دو صورت حضوری و آنلاین انجام می‌شود. از آنجایی‌که اکثر افراد به دلیل مشغله زیاد، امکان صرف وقت در ترافیک و رفتن به مراکز خرید شلوغ را ندارند، بهترین راه برای آنها مراجعه به فروشگاه‌های معتبر اینترنتی است. فروشگاه‌های معتبر آنلاین، اجناس اصل ارسال می‌کنند و اجناس آنها معمولا با گارانتی ارائه می‌گردد. در ضمن با صرف وقت کمتر، امکان مقایسه قیمت و امکانات دستگاه‌ها وجود خواهد داشت. این امر خرید را آسان و لذت‌بخش می‌کند.

اما برخی از افراد باور دارند که باید دستگاه‌ها را از نزدیک دید و توضیحات فروشندگان مختلف را هم شنید. در نتیجه این افراد برای خرید حضوری چرخ گوشت در تهران، می‌توانند به سه‌راه امین حضور، فروشگاه‌های لوازم خانگی در خیابان شریعتی یا به بازار بزرگ مراجعه نمایند.

بیشتر بخوانید: راهنمای خرید اسپرسوساز با این نکات ساده می‌شود

جمع‌بندی

یادتان باشد هدف از خرید وسایل مختلف آشپزخانه، راحت‌تر شدن کارها و کمتر شدن زحمتی است که برای آماده‌سازی غذا می‌کشید. پس باید دقت کنید تا وسیله‌ای که خریداری می‌کنید، رفاه و راحتی را برای شما به همراه داشته باشد. در غیر این‌صورت، صرف هزینه‌ای بیهوده بابت کالایی که بیشتر باعث زحمت‌تان می‌شود، اصلا عاقلانه نخواهد بود.

خرید چرخ گوشت مناسب می‌تواند به سلامت شما و خانواده‌تان کمک کند. زیرا دقیقا می‌دانید که محتویاتی که قرار است وارد دستگاه شود، کاملا سالم هستند و در آن‌ها ناخالصی وجود ندارد. ضمن اینکه گوشت‌های چرخ‌کرده‌ای که از بیرون خریداری می‌گردند، در دستگاه‌هایی چرخ می‌شوند که به نظافت و بهداشت آنها اطمینانی نیست. پس با خرید یک چرخ کوشت کارآمد، خیال‌تان از بابت سلامت و نظافت گوشت چرخ‌کرده مصرفی راحت‌تر می‌شود.

در پایان برای افزایش عمر بیشتر دستگاه، توصیه می‌کنیم برای مدت زمان طولانی از دستگاه چرخ‌گوشت استفاده نکنید. موتور چرخ‌ گوشت‌های خانگی، قدرت چرخ‌ گوشت‌های صنعتی را ندارند. پس در صورتی‌که برای مدت بیش از ۱۵ دقیقه از آنها استفاده کنید، عمر دستگاه کم می‌شود. همچنین بهتر است هر سه ماه یک‌بار برای تیز کردن تیغه دستگاه اقدام کنید. چون با این کار تیغه همیشه تیز می‌ماند و فشار اضافی به دستگاه وارد نمی‌گردد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 13 =