راهنمای نظافت قبل از اسباب کشی و رفتن به خانه جدید

0

منزلی نو خریده اید یا در حال اسباب کشی برای ورود به خانه جدید هستید، اما نمی‌دانید که کدام بخش‌های منزل را باید تمیز کنید؟ با مقاله زیر همراه باشید تا راهنمای جامعی از نظافت قبل از اسباب کشی و ورود به خانه جدید داشته باشید.

تمیز کردن خانه جدید یکی از مراحل اصلی قبل از ورود به خانه است. چه بخواهید چه نخواهید این کار بر عهده شماست و بهتر است که خود را آماده آن کنید تا وسایل خود را وارد خانه ای گرد گرفته و کثیف که از مستاجرهای قبلی باقی مانده نکنید!

برای نظافت قبل از اسباب کشی برنامه ریزی کنید

بهتر است قبل از شروع کردن به این فکر کنید که چه میزان وقت دارید و تا چه اندازه می خواهید این خانه را تمیز کنید. آیا نیاز به سم پاشی قبل از ورود هست؟ آیا نیاز است مکان‌هایی بازسازی، رنگ آمیزی یا تعمیر یا گلکاری شود؟ یا بهتر است ابتدا تعمیرات را انجام داده و سپس تمیز کنید؟ با خودتان و وقتتان صادق باشید. اگر زوج کارمندی هستید که هر روز سرکار می‌روند و وقت زیادی ندارند، بهتر است فرآیند نظافت را یک روز قبل از اسباب کشی انجام دهید. خانم‌های باردار و بچه دار نیز باید از خانواده خود برای این کار کمک بخواهند. در این راه وسواس زیادی نشان ندهید اما سعی کنید با رعایت اصول نظافت اولیه گرد و غبار را از خانه جدید بزدایید.

راهنمای نظافت قبل از ورود به خانه جدید
بهتر است که خود را آماده آن کنید تا وسایل خود را وارد خانه ای گرد گرفته و کثیف که از مستاجرهای قبلی باقی مانده نکنید!

برای کارهایتان چک لیست تهیه کنید

بهتر است همه اتاق ها و مکان هایی که می خواهید تمیز کنید را در یک برگه روی کاغذ بنویسید و به ترتیب اولویت آنها را تمیز کنید. برای مثال آشپزخانه به این دلیل که محل پخت و پز است باید حتما به خوبی تمیز شود، اما اگر وقت کمی دارید می‌توانید اتاق‌ها را بعد از جابجایی تمیز کرده و طی بکشید. اما پیشنهاد ما به شما این است که این کار را قبل از اسباب کشی به انجام برسانید.

اگر قرار است قفل درب کمد یا شیشه شکسته ای عوض شود آنها را به مرد خانه بسپارید. اگر فردی به کمک شما می‌آید حتما کارها را تقسیم بندی کنید تا زودتر به نتیجه برسید. برنامه خود را به گونه‌ای بچینید که در همان بازه اتاقهای خالی از وسایل را به خوبی تمیز و جارو کنید و بعد از آوردن وسایل خیالتان از بابت تمیز بودن خانه راحت باشد. بنابراین پس از آوردن آینه و قرآن به منزل جدید، مواد شوینده مورد نیاز خود را نیز روز قبل از اسباب کشی با خود به خانه جدید بیاورید، لباس کار بپوشید و فرآیند نظافت قبل از ورود به خانه جدید را استارت بزنید!

نظافت آشپزخانه را جدی بگیرید

آشپزخانه احتمالا اولین مکانی است که هر خانم خانه داری برای شروع نظافت خانه جدید آن را انتخاب می‌کند. پس از جارو کردن این مکان، بهتر است که نظافت کاشی و پاک کردن چربی از کابینت و کاشی ها و نظافت یخچال برای افزایش عمر بهینه آن را انجام دهید و دستی به سر و روی هود که از پخت و پز خانم مستاجر قبلی به جا مانده بکشید. آشپزخانه مکانی است که زمان زیادی از روز را برای پخت و پز در آنجا صرف می کنید، بنابراین نیاز است که زمان نظافت آن نیز بیشتر باشد تا کاملا اطمینان حاصل کنید که خانواده‌تان در هنگام خوردن صبحانه یا ورود به آشپزخانه احساس تمیزی و راحتی دارند.

تمام کابینت ها را با دقت و حوصله با تمیز کننده ای ملایم دستمال بکشید و لکه های روی آن را پاک کنید تا مطمئن شوید که آشپزخانه آماده ورود وسایل پخت و پز تمیز شماست. از سینک و اهمیت برق افتادن آن در آشپزخانه غافل نشوید و سعی کنید سرامیک کف آشپزخانه را با یک شوینده و آب گرم بشویید و با دستمالی تمیز کف آشپزخانه و سپس شیشه‌ها را پاک کنید.

راهنمای نظافت قبل از ورود به خانه جدید
آشپزخانه مکانی است که زمان زیادی از روز را برای پخت و پز در آنجا صرف می کنید، بنابراین نیاز است که زمان نظافت آن نیز بیشتر باشد

نظافت اتاق نشیمن

هال یا اتاق نشیمن می‌تواند دومین مرحله نظافت شما باشد. اگر صاحبخانه یا فردی که خانه را از او خریده اند به تازگی خانه را رنگ کرده باید خوشحال باشید که نیاز به نظافت دیوارها ندارید. در غیر این صورت بهتر است اگر دیوارها روغنی است با طی دسته بلند یا بخار شوی یا تکه ای پارچه دیوارها را دستمال بزنید. این امر به خصوص در خانه‌هایی که نفر قبلی دارای بچه ای کوچک بوده که جای انگشت‌ها و نقاشی‌هایش روی دیوار مانده ضروری به نظر می‌رسد!

از پاک کننده‌های سبک نیز برای این کار کمک بگیرید. اطراف پریز برق را هم تمیز کنید، چرا که دست افراد مختلف به آن خورده و حامل میکروب‌های زیادی است. سرامیک یا پارکت کف اتاق را نیز با توجه به جنسش با کمک طی دسته بلند تمیز کنید. اگر خواستید دکوراسیون را عوض کنید و متوجه شدید که نیاز به کندن کاغذدیواری‌ها و نصب کاغذ دیواری نو دارید؛ این کار را چند روز قبل تر انجام دهید تا کارها به دقیقه ۹۰ موکول نشود.

همین مراحل تمیزکاری را برای اتاق خواب‌ها نیز به انجام برسانید و دریچه های کولر و شیشه‌های پنجره‌ها را نیز پاک کنید. ضمن اینکه در اتاق خواب‌ها حتما کمد دیواری‌ها را نیز به خوبی تمیز و گردگیری کنید و داخل درب هایش را دستمال بزنید تا لباس‌هایتان گرد و خاکی نشود.

راهنمای نظافت قبل از ورود به خانه جدید
اگر صاحبخانه یا فردی که خانه را از او خریده اند به تازگی خانه را رنگ کرده باید خوشحال باشید که نیاز به نظافت دیوارها ندارید.

تمیز کردن دستشویی و حمام

نظافت دستشویی و حمام را حتما با دستکش و ماسک انجام دهید تا پوست شما دچار حساسیت نشود. دستشویی و حمام را با فرچه حسابی بسابید و روشویی را با شوینده و اسفنج و آب گرم تمیز کنید. راهنمای نظافت حمام و دستشویی می تواند برایتان مفید باشد. آینه‌ها و شیر آلات را پاک کنید و کاشی‌ها را بشویید.

راهنمای نظافت قبل از ورود به خانه جدید
نظافت دستشویی و حمام را حتما با دستکش و ماسک انجام دهید تا پوست شما دچار حساسیت نشود.

نظافت مشاعات و راه پله ها

بعد از سازماندهی انباری و جارو کردن فضای داخلی آن، به راه پله ها و نرده ها هم دقت کنید تا اگر نیاز به تمیز کردن دارد این کار را انجام دهید. اگر ساکن آپارتمان هستید و مدیر ساختمان در ازای دریافت شارژ این کار را به نظافتچی می‌سپارد، هماهنگی های لازم را با او انجام دهید.

نظافت منزل قبل از ورود به خانه جدید را به استادکار بسپارید

همانطور که دیدید نظافت منزل قبل از اسباب کشی تنها به چند روز وقت گذاشتن نیاز دارد. بهتر است از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید و به ترتیب اولویت امور را انجام دهید تا انرژی‌تان را برای روز اسباب کشی و چیدن وسایل هم ذخیره کنید. شما تاکنون تجربه اسباب کشی داشته اید؟ نظافت قبل از ورود به خانه جدید را چگونه انجام دادید؟

منبع: www.thespruce.com

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + هشت =