نحوه تمیز کردن جت های وان جکوزی

0

امروزه استفاده از وان و جکوزی یک راهکار عالی برای تجربه زندگی راحت‌ و لوکس است و به همین دلیل تمیز کردن جت های وان یکی از دغدغه‌های افرادی است که از این امکانات استفاده می‌کنند. باقی ماندن ذرات کف و روغن‌هایی که در وان استفاده می‌شود، می‌تواند به مرور موجب ایجاد لک و تجمع آلودگی در آن شود. به همین دلیل آشنایی با نحوه تمیز کردن جت های وان جکوزی می‌تواند به شما کمک کند تا با خیالی آسوده‌تر از این امکانات در منزلتان استفاده نمایید. در این مقاله از استادکار با ما همراه باشید تا با روش‌های مؤثر برای تمیز کردن جت های وان و جکوزی آشنا شوید.

اهمیت تمیز کردن جت های وان

جکوزی محلی است که شاید همه افراد خانواده شما از آن استفاده می‌کنند و از طرفی برخی اوقات نیز هر فرد با اضافه کردن کف و روغن مخصوص به آن مقداری از این مواد را در آن باقی می‌گذارد که می‌تواند زمینه رشد باکتری‌های بیماری‌زا را در آن زیاد کند. از این رو تمیز کردن جت های وان و همه قسمت‌های آن هم برای اینکه جکوزی شما عملکرد خوبی داشته باشد و هم اینکه در معرض انواع بیماری‌ها قرار نگیرید بسیار موثر است. اگر علاقه مندید در مورد انواع وان حمام بدانید مقاله استادکار را مطالعه کنید.

امروزه خیلی از افراد در خانه‌های خود از جکوزی استفاده می‌کنند.
امروزه خیلی از افراد در خانه‌های خود از جکوزی استفاده می‌کنند.

تمیز کردن جت های وان

قبل از اینکه با نحوه تمیز کردن جت های وان جکوزی آشنا شوید، بهتر است بدانید که عدم استفاده از برخی محصولات در وان می‌تواند به تمیز ماندن جکوزی شما در مدت زمان بیشتر کمک کند. موادی همچون روغن و ژل حمام بر روی دیواره‌ها جت‌های جکوزی شما باقی می‌ماند و موجب رشد باکتری‌ها و تجمع آلودگی در آن می‌شود. به یاد داشته باشید که بهتر است بعد از هر بار استفاده از جکوزی، آن را دوباره با آب داغ پر کنید و جت‌ها را برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه راه‌اندازی کنید و اجازه دهید که با آب داغ به خوبی تمیز شوند.

بیشتر بدانید راهنمای تنظیم دمای آب استخر و جکوزی

برای تمیز کردن جکوزی بعد از هر بار استفاده آن را با آب داغ پر کنید و بعد از چند دقیقه تخلیه نمایید.
برای تمیز کردن جکوزی بعد از هر بار استفاده آن را با آب داغ پر کنید و بعد از چند دقیقه تخلیه نمایید.

از طرف دیگر به یاد داشته باشید که از آنجایی که معمولاً علاوه بر شما سایر اعضای خانواده هم از وان استفاده می‌کنند، حتماً ماهی یک بار اقدام به تمیز کردن آن نمایید. برای این کار باید وان جکوزی خود را تا ارتفاع ۳ اینچ بالاتر از ارتفاع جت‌ها با آب داغ پر کنید. حال دو تا چهار قاشق پودر ظرف‌شویی یا یک ضدعفونی کننده‌ای که کف زیادی ندارد، داخل آن بریزید. اگر احساس می‌کنید که تمیز کردن جت های وان شما نیاز به دقت بیشتری دارد، می‌توانید به اندازه نصف فنجان سفیدکننده به آن اضافه کنید و جت‌ها را برای ۱۵ دقیقه روشن کنید.

بیشتر بدانید نحوه جرم گیری و تمیز کردن وان حمام + نکات طلایی

بهتر است حتماً ماهی یک بار اقدام به تمیز کردن جکوزی نمایید.
بهتر است حتماً ماهی یک بار اقدام به تمیز کردن جکوزی نمایید.

 سپس جکوزی را خاموش کنید. حال آب آن را خارج کنید و بار دیگر آن را با آب سرد پر کنید و ۱۵ دقیقه دیگر جت‌ها را روشن نمایید. دوباره وان را تخلیه کنید و به خوبی شستشو دهید تا اثر همه کف‌های به جا ماده در آن نیز به خوبی پاک شود. با این روش می‌توانید دفعه بعدی که از جکوزی استفاده می‌کنید، مطمئن باشید هیچ آلودگی و باکتری مضری در آن باقی نمانده و دستگاه و جت‌های آن به خوبی تمیز و مرتب شده است. بهتر است بعد از هر بار شستشو با رعایت نکات بهداشتی و تمیز کردن وان بعد از تخلیه آب آن را از وجود آلودگی پاک نمایید و اجازه ندهید باکتری‌های مضر در وان و جت‌های آن رشد کند.

کلام آخر

از آنجایی که امروزه بسیاری از خانواده‌ها از وان و جکوزی در خانه خود استفاده می‌کنند، لذا باید با روش‌های تمیز کردن این وسیله جذاب نیز آشنا باشند و با رعایت بهداشت و تمیز کردن آن بعد از هر استفاده، با خیالی آسوده از آن استفاده کنند. اگر برای نصب نظافت منزل خود به افرادی متخصص نیاز داشتید، حتماً از همکاران باتجربه ما در استادکار کمک بگیرید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

منبع: home.howstuffworks.com

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 4 =