بهترین روش برای تمیز کردن و چربی زدایی مایکروفر و مایکروویو

0

در این مقاله به شما آموزش می دهیم برای از بین بردن چربی داخل مایکروفر چه کارهایی انجام بدهید و طریقه چربی زدایی مایکروفر و تمیز کردن مایکروویو را خواهید آموخت .

آیا تاکنون تن ماهی در مایکروفرتان منفجر شده است؟! احتمالا تا چند روز مجبور به تحمل بوی ماهی یا دیگر غذاهایی بودید که به دیواره های مایکروفر شما چسبیده است. نگران نباشید! امروز با راه حل‌های نظافت مایکروفر در خدمت شما هستیم تا با راه حل‌هایی کاربردی نحوه نظافت این دستگاه الکتریکی را به شما نشان دهیم.

اهمیت تمیز کردن و نظافت مایکروفر

مایکروفرها که این روزها به عصای دست بسیاری از خانم‌های خانه دار و خصوصا شاغل تبدیل شده اند، می توانند به دلیل استفاده مکرر کثیف شوند. بنابراین کافی است که در آنها ذرت بو داده درست کرده یا غذایی که بخار و روغن از خود ساطع می کند درست کنید تا ببینید که بدنه ها، جداره و درب این دستگاه نیز علاوه بر خارج آن نیز کثیف می شود.

سه روش برای نظافت مایکروفر و مایکروویو
بهتر است هر شب یا پس از هر بار آشپزی با مایکروفر داخل آن را با اسفنج پاک کنید

بنابراین اهمیت نظافت در این مورد دو چندان می شود، اما بسیاری به دلیل کوچک بودن محفظه آون توستر، مایکروفر و مایکروویو، نظافت آن را دشوار می دانند و آن را به تعویق می اندازند. اما بهتر است هر شب یا پس از هر بار آشپزی با مایکروفر داخل آن را با اسفنج پاک کنید، چرا که ذرات چربی و مواد غذایی که تازه هستند راحت تر از ذرات ماندگار پاک می‌شوند. باید بدانید که نظافت مایکروفر با چند ابزار و ماده مراحل ساده ای دارد و تنها نیاز است که ابزارهایی مانند یک کاسه، یک مسواک، اسفنج، آب، سرکه و آبلیمو را کنار دست خود بگذارید. در زیر راه‌های ساده نظافت مایکروفر آورده شده است.

بیشتر بدانید راهنمای کامل تمیزکردن لوازم برقی خانگی

تمیز کردن مایکروفر با آب و سرکه

کاسه مایکروفر را با دو فنجان آب و ۲ قاشق سوپخوری سرکه پر کنید. اگر بوی سرکه اذیتتان می کند، میتوانید یک قطره اسانس خوراکی مانند اسانس لیمو برای خوشبو کردن محفظه به آن اضافه کنید. این ظرف را داخل محفظه گذاشته و حدود ۵ دقیقه بجوشانید. پس از اینکه تایمر مایکروویو خبر از اتمام کار داد، بلافاصله درب آن را باز نکنید.

بگذارید درب به مدت ۲-۳ دقیقه بسته باشد و بخار حاصل از آب و سرکه کار خودش را بکند. این بخار می تواند به کندن مواد غذایی باقیمانده و جرم و لکه‌ها کمک کند و سرکه و اسانس لیمو هم می توانند بوهای بد داخل کابین مایکروفر را از بین ببرند. پس از سرد شدن دستگاه مایکروفر، کاسه آب را با احتیاط و با کمک دستکش بیرون آورید. با یک اسفنج تمیز و نرم به راحتی جداره های داخلی آن را پاک کنید.

سه روش برای نظافت مایکروفر و مایکروویو
گذارید درب به مدت ۲-۳ دقیقه بسته باشد و بخار حاصل از آب و سرکه کار خودش را بکند

راه دیگری که با کمک سرکه انجام می شود این است که یک اسفنج را مرطوب کرده، رویش یک قاشق چایخوری سرکه بریزید و سپس با کمک اسفنج مایکروفر را پاک کنید. البته این روش به اندازه بخار سرکه موثر نیست و اگر مایکروفر شما بسیار کثیف است، راه حل قبلی را امتحان کنید.

نظافت مایکروفر با کمک لیمو

برای تمیز کردن مایکروفر با کمک لیمو تنها کافی است که یک کاسه کوچک نشکن را تا نیمه از آب و آب لیمو پر کنید. برای این منظور باید آب ۲-۳ عدد لیمو را در کاسه آب بچکانید و خود تکه های لیموها را نیز به این محلول به صورت درسته اضافه کنید و ظرف را در مایکروفر قرار دهید. مایکروفر را به مدت ۳ دقیقه روشن کنید و بگذارید کاسه بخار کند. پس از اتمام کار مایکروویو، ۵ دقیقه صبر کنید تا بخار زود از محفظه خارج نشود.

سپس درب را باز کرده و پس از خارج کردن کاسه با یک دستمال نرم، سقف، کف و تمام دیواره ها را به آرامی پاک کنید. اگر ذرات سمچ چربی همچنان چسبیده بودند، با کمک اسکاچ نرم که آغشته به محلول لیمویی تان شده است، ذرات را با اندکی فشار بسابید تا پاک شوند. همچنین درب مایکروفر را هنگام پاک کردن فراموش نکنید. لازم است که صفحه چرخنده و صفحه مشبک و … را نیز پس از شست و شو و خشک کردن مجددا در مایکروفر نصب کنید.

سه روش برای نظافت مایکروفر و مایکروویو
ترکیب آب و لیمو با بوی خوش به راحتی ذرات غذا را پاک می کند

استفاده از جوش شیرین

با جوش شیرین و حل کردن آن در آب نیز می توانید نظافت مایکروفر را انجام دهید. همانند موارد بالا، گام های فوق را طی کنید و تنها به جای آب و لیمو، از آب و جوش شیرین استفاده کنید و آن را ۱۰ دقیقه داخل مایکروفر بجوشانید و سپس لکه‌ها را با حوله ای مرطوب پاک کنید. محلول آب و جوش شیرین را می توانید بدون جوشاندن نیز روی دستمال ریخته و فضای داخلی را با آن تمیز کنید.

پاک کردن فضای خارجی مایکروفر

البته تنها فضای داخلی نیست که در نظافت مایکروفر باید به آن دقت کنیم، بلکه فضای خارجی آن نیز نیازمند نظافت است. برای پاک کردن آن می توانید از موادی چون ترکیب آب و صابون یا دیگر تمیزکننده های چندکاره استفاده کنید. حواستان باشد دستمالی که به دستگاه می کشید خیس نباشد و حتما پریز آن را از برق کشیده باشید. شوینده و اسپری های تمیزکننده را مستقیما روی دستگاه نپاشید چرا که ممکن است با عبور از سوراخ های موجود در بدنه وارد مدار ها و قطعات الکتریکی آن شود.

پنل الکتریکی مایکروویو و دکمه های روی آن نیز از دیگر محل هایی است که هنگام غذا پختن خصوصا اگر دست های شما روغنی و آغشته به مواد غذایی باشد، می‌تواند این قسمت را کثیف کند. لازم است پنل الکتریکی مایکروفر را نیز به آرامی و بدون اعمال فشار پاک کنید و از شوینده روی این قسمت استفاده نکنید.

سه روش برای نظافت مایکروفر و مایکروویو جمع بندی

به یاد داشته باشید که هنگام پختن و گرم کردن غذا در مایکروفر، حتما روی غذا ها درپوش مخصوص ظرف را بگذارید تا از پاشیده شدن مواد غذایی جلوگیری کنید. نظافت مایکروفر پس از هر بار پخت غذا را جدی بگیرید و خوب است بدانید که اگر روزانه زمان اندکی برای این کار صرف کنید از سمج شدن لکه ها و ذرات مواد غذایی جلوگیری کرده اید.

منابع: thekitchn | goodhousekeeping | practicallyfunctional

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − هشت =