بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف

0

کفش‌هایی که هر روز برای رفتن به بیرون و سرکار و … به پا می کنیم، به دلیل تماس مستقیم با زمین در معرض آلودگی قرار می‌گیرند و علاوه بر آلوده شدن بدنه خارجی با انواع لکه‌ها، داخل آنها نیز به دلیل قرارگیری طولانی مدت پا داخل کفش دچار تعریق و بوی بد می‌شوند. بنابراین تمیز کردن کفش تبدیل به چالشی مهم می‌شود که در شیک پوشی شما نیز تاثیرگذار است. در زیر نحوه تمیز کردن انواع کفش با جنس‌های مختلف آورده شده است.

بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف
بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف

تمیز کردن کفش با توجه به جنس

درب جاکفشی خود را باز کنید و نگاهی به کفش هایتان که نیازمند تمیز کردن هستند بیاندازید. شاید کفش‌های مشکی و چرم قهوه ای خود را هر روز سرکار بپوشید و برخی از کفش‌های پارچه ای را برای تابستان یا مسافرت کنار گذاشته باشید. اگر قصد تمیز کردن هر کدام از این کفش‌ها را دارید نیاز است که با توجه به جنس شان مراحل زیر را انجام دهید.

تمیز کردن کفش چرم

برای تمیز کردن کفش های چرم مصنوعی و طبیعی بهتر است پس از پاک کردن کفش با یک پارچه برای زدودن گرد و غبار، یک محلول از آب و سرکه که به نسبت مساوی ترکیب شده است را آماده کنید و با دستمال روی کفش بکشید. این محلول برای حذف لکه‌های سفیدک که روی کفش‌های چرمی ایجاد می شود موثر است.

کفش های چرم طبیعی نیز واکس های تجاری مختص خود دارند که می توانید به راحتی آنها را از بازار تهیه کنید. در صورتی که واکس مختص کفش چرم ندارید، بهتر است که یک پارچه مرطوب را در مقداری جوش شیرین بزنید و آهسته روی کفش بزنید. همچنین کفش‌های چرم را می‌توانید با وازلین براق کنید و مانع ترک خوردن آنها شوید.

بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف
یک محلول از آب و سرکه که به نسبت مساوی ترکیب شده است می تواند برای از بین بردن سفیدک روی کفش چرم مناسب باشد

تمیز کردن کفش جیر

کلید مراقبت از کفش های جیر، مراقبت منظم و خشک نگهداشتن آنهاست. سطح این کفش ها باید خشک باشد و تنها با یک قلمو یا فرچه نرم پاک شود. همچنین می توانید روی آنها با مدادپاک کن بکشید تا پرزها به جای اول خود برگردند و گرد و غبار رویشان پاک شود. برخی کفش های جیر اسپری مخصوص خود دارند، اما در صورتی که این اسپری تمیزکننده را نداشتید می توانید از پودر بچه برای تمیز کردن آنها استفاده کنید.

تمیز کردن کفش ورنی

تمیز کردن کفش های ورنی ساده است و آنها با یک دستمال نم دار به سادگی تمیز می شوند. برای نگهداری این کفش‌ها و جلوگیری از پوسته پوسته شدن آنها بهتر است مانند کفش های چرم به آنها وازلین بزنید تا علاوه بر براق شدن، جنس ورنی را با چرب کردن از پوسته و خشک شدن محافظت کرده باشید. برخی نیز از اندکی شیشه پاک کن و دستمال کاغذی برای پاک کردن کفش ورنی استفاده می‌کنند.

بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف
وازلین می تواند کفش های ورنی را براق کند

تمیز کردن کفش پارچه ای

کفش های پارچه ای سبک می توانند کفش های بنددار صندل، پاشنه بلند بی بند و کفش‌های تخت باشند. کفش‌های پارچه ای می توانند بیشتر از دیگر انواع کفش در معرض آلودگی قرار بگیرند، خصوصا آنهایی که پارچه‌های روشن‌تری دارند. اما تمیز کردن آنها دشوار نیست و به اندکی صبر نیاز دارد. ذکر این نکته ضروری است که بهتر است کفش‌های پارچه ای را داخل ماشین لباسشویی نندازید چرا که اب می تواند چسب محل اتصال پارچه به بدنه کفش را کنده و آن را خراب کند. می‌توانید از مواد شوینده، آب گرم، مسواک بی استفاده و یا دستمال‌های حوله ای برای تمیز کردن این نوع کفش به روش زیر استفاده کنید:

بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف
می توانید از مواد شوینده، آب گرم، مسواک بی استفاده و یا دستمال های حوله ای برای تمیز کردن این نوع کفش استفاده کنید
  • ابتدا کفش را با دستمالی حوله ای پاک کنید تا آلودگی‌های سطحی آن پاک شود.
  • در یک کاسه کوچک، یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در دو فنجان آب گرم مخلوط کنید.
  • مسواک را داخل محلول زده و به آرامی روی کفش بکشید.
  • برای از بین بردن باقیمانده مایع ظرفشویی و رطوبت مجددا آن را با دستمال حوله ای خشک کنید و سپس در آفتاب قرار دهید تا کاملا خشک شود.

تمیز کردن کفش های کتانی

کفش های کتانی و ورزشی از محبوب ترین انواع کفش ها هستند که توسط اقشار مختلفی پوشیده می‌ شوند. این کفش ها نیز به دلیل اینکه دور تا دور پا را می‌گیرند و فضای برای تنفس و خارج شدن تعریق ندارند می توانند بیشتر از دیگر کفش ها کثیف شوند. پس می توان انها را داخل ماشین لباسشویی انداخت تا حسابی تمیز شوند، در غیر اینصورت داخل آنها جوش شیرین بریزید تا بوی تعریق را بگیرید. برای تمیز کردن بدنه خارجی کفش نیز پیش از انداختن به داخل ماشین لباسشویی ابتدا بهتر است آن را با یک دستمال حوله ای و در صورت داشتن لکه با لکه بر پاک کنید. سپس آن را در معرض هوای آزاد و نور آفتاب قرار دهید تا خشک شود.

بهترین ترفندهای تمیز کردن کفش ها با جنسهای مختلف
کفش های کتانی را می توان داخل ماشین لباسشویی انداخت تا حسابی تمیز شوند

نیاز است که به تمیز کردن کفش ها با توجه به جنسشان اهمیت داده و زمان کافی برای این کار کنار بگذارید، چرا که کفش ها نقش مهمی در تمیزی و شیک پوشی شما در کنار لباس هایتان دارند و مطمئنا ظاهر یک فرد شیک پوش اما با کفش هایی گلی و خاک گرفته جذاب نخواهد بود!

منبع: thespruce

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفده − پنج =