راهنمای کامل نظافت محل کار برای کارمندان

0

فردی را می‌شناسم که در زمینه کاری خودش، حسابی متخصص است و شرکت‌های بزرگ و مشهوری برای استخدامش سر و دست می‌شکنند. اما این فرد فقط در 3 سال گذشته که من می‌شناسمش، 5 بار محیط کارش را ترک کرده است. نه به خاطر مدیران بداخلاق یا حقوق پایین. دلیل او ساده‌تر از این چیزهاست: نظافت محل کار! بله درست خواندید؛ او می‌گوید تمامی این 5 شرکت، خدمات نظافت محل کار فوق العاده ضعیف و استانداردهای بهداشتی پایینی داشته‌اند، تا حدی که او بیشتر از چند ماه آنجا دوام نیاورده است. هرچه باشد او تقریبا یک سوم عمرش را در محیط کارش می‌گذراند!

فقط این آشنای سخت گیرِ من نیست که یک سوم روزش را در محل کارش می‌گذراند. این آمار تقریبا برای 90% افراد شاغل صدق می‌کند و طبیعتاً بسیاری از آن‌ها محیط کار را همانند خانه دوم می‌بینند. تجربه ثابت کرده است که یک محیط کار تمیز و منظم در پیشرفت کسب و کار و بهره‌وری کارمندان تأثیری فراتر از تصور دارد. به همین دلیل اهمیت تمیزی و نظافت محل کار دو چندان می‌شود. در این مقاله از استادکار لیستی کامل از تمامی نکاتی که باید برای نظافت اداره و شرکت رعایت شوند را می‌خوانیم.

نظافت محل کار چه اهمیتی دارد؟

نظافت محل کار و حفظ پاکیزگی آن نه تنها محیط کاری شما را به فضای سالم‌تری تبدیل می‌کند، بلکه موجب می‌شود تا همه کارمندان عملکرد و بهره‌وری بهتری در کار خود داشته باشند. کارمندان در یک محیط مرتب و تمیز احساس آرامش بیشتری را تجربه می‌کنند و در کنار استرس کمتر، بهتر می‌توانند روی کار خود تمرکز کنند.

اما اگر قرار باشد که مدیران اصلی شرکتی را برای اختصاص منابع بیشتر به نظافت محل کار قانع کنید، حتما موارد زیر را به آن‌ها یادآوری کنید:

نظافت محل کار و افزایش بهره‌وری و انگیزه پرسنل

مطالعات نشان داده است که نظافت اداره موجب می‌شود انگیزه و روحیه کارمندان بهبود پیدا کند و حس بهتری را در زمان کار تجربه کنند. یک محیط کاری تمیز می‌تواند بر روحیه افراد نیز تأثیر بگذارد و حسی مثبت به آن‌ها منتقل کند و برعکس زمانی که به بهداشت و نظافت شرکت اهمیت داده نشود، احساسات منفی افراد برانگیخته می‌شود.

دستورالعمل نظافت محیط کار | فواید نظافت شرکت و محیط کار | راهنمای تمیزکاری و نظافت دفتر کار
مطالعات نشان داده است که نظافت محل کار موجب می‌شود انگیزه و روحیه کارمندان بهبود پیدا کند و حس بهتری را در زمان کار تجربه کنند.

رعایت نظافت محل کار و ایمنی بالاتر پرسنل

رعایت بهداشت و نظافت محل کار خطر ابتلا به بیماری‌های واگیردار را تا حد زیادی کاهش می‌دهد و موجب ارتقای سلامت کارمندان شما می‌شود. هر کارمند به طور متوسط 8 ساعت از شبانه‌روز را در محیط کاری سپری می‌کند و از آن‌جایی که در محیط‌های کاری افرادی زیادی حضور دارند و اجسام توسط افراد متعددی لمس می‌شوند، تمیز کردن و نظافت محل کار از انتشار باکتری‌ها و ویروس‌ها جلوگیری می‌کند.

در واقع مدیران یک کسب و کار با اهمیت دادن به نظافت محل کار، علاوه بر ایمنی و سلامت پرسنل، سلامت خودشان را هم تضمین می‌کنند و در عین حال با کاهش نرخ انتشار بیماری در محیط کار و افزایش رضایت خاطر پرسنل، بهره‌وری بالاتر و در نتیجه درآمد بیشتری را تجربه خواهند کرد.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار
رعایت نظافت در محیط کار | نظافت محل کار چه اهمیتی دارد؟ اهمیت نظافت اداره و محیط کار
بسیاری از تجهیزات مثل پرینترها، پوشه‌ها و وسایل پذیرایی در محل کار روزانه توسط افراد زیادی لمس می‌شوند و اگر به‌موقع تمیز و ضدعفونی نشوند، می‌توانند عامل انتقال بیماری‌های واگیر محسوب شوند.

به علاوه نظافت شرکت و محل کار موجب بهبود کیفیت هوا و جلوگیری از بروز مشکلات تنفسی و آلرژی هم می‌شود. طبق تحقیقات، کیفیت هوای داخلی شرکت‌ها 2 تا 5 برابر نسبت به هوای بیرون آلوده‌تر است و از همین رو اهمیت دادن به تمیزی و رعایت نظافت در کنار به کارگیری تهویه مناسب هوا، می‌تواند از رشد میکروب‌ها و بوهای نامطبوع در محیط کاری جلوگیری کند.

خدمات نظافت ادارات و شرکت ها | خدمات نظافت اداری | اصول نظافت ساختمان اداری
بهتر است تمیز کردن در محیط‌های کاری به یک فرهنگ در محل کارتان تبدیل شود و همه در حفظ نظافت محیط کاری خود کوشا باشند.

رعایت نظافت محل کار و کاهش هزینه‌ها

زمانی که به نظافت اداره و محیط کاری خود اهمیت می‌دهید، همه کارمندان را نیز به انجام دادن این کار تشویق می‌کنید و این امر موجب می‌شود تا این موضوع در محل کار شما فرهنگ‌سازی شود و حتی هزینه‌های نظافت شما را تا میزان زیادی کاهش دهد.

جالب است بدانید که رعایت نظافت شرکت حتی می‌تواند روی میزان هزینه‌های شما برای تجهیزات و اثاثیه اداری تأثیر بگذارد. زمانی که ساختمان‌های اداری به طور مرتب تمیز شوند و از تجهیزات آن به خوبی مراقبت شود، مطمئناً طول عمر بیشتری خواهند داشت و می‌توانید از این امکانات برای مدت طولانی‌تر استفاده کنید.

تقویت برند کسب و کار در نتیجه رعایت نظافت محل کار

مورد دیگری که باید درباره اهمیت محل کار بدانید این است که زمانی که محل کار شما تمیز و مرتب باشد، عموم مردم نیز تصویر بهتری از شما در ذهن خواهند داشت و این موضوع حتی می‌تواند روی جنبه‌های دیگر کسب و کار شما نیز مؤثر باشد و زمینه موفقیت‌های بیشتر کارتان را فراهم کند. برعکس یک شرکت کثیف می‌تواند روی تصویر ذهنی مشتریان شما تأثیر منفی بگذارد و ضمن اینکه سلامت کارمندان شرکت را به خطر می‌اندازد، اعتبار شرکت یا محل کار شما را زیر سؤال ببرد.

نکات و اصول نظافت میز کار | روش های مرتب کردن میز کار | چطور دفتر کار خود را مرتب کنیم؟
نامرتب بودن و کثیف بودن محل کار می‌تواند روی تصویر ذهنی مشتریان شما تأثیر منفی بگذارد و ضمن اینکه سلامت کارمندان شرکت را به خطر می‌اندازد، اعتبار شرکت یا محل کار شما را زیر سؤال ببرد.

نظافت محل کار شامل چه خدماتی می‌شود؟

اقلامی مانند لپ تاپ و تلفن که در یک دفتر کار قرار دارند، هر روز در معرض لمس دست کارمندان بوده و به راحتی ناقل آلودگی و میکروب هستند. برای مثال صفحه کلید کامپیوتر خود یکی از منابعی است که تقریباً ۷۵۰۰ باکتری روی آن وجود دارد. کافیست به این رقم فکر کنید تا اهمیت نظافت در محل کار و سلامتی کارمندان برایتان برجسته شود!

رعایت نظافت از جانب کارمندان، پرسنل خدمات یا حتی پرسنل نظافتی که توسط استادکار می‌توانند به خدمت شما در آیند، نیاز به دستورالعمل‌هایی خاص دارد تا هیچ سطح و فضایی در زمان نظافت از قلم نیفتد. مهم‌ترین این خدمات نظافتی را می‌توانید در ادامه ببینید. زمانی که از شرکت خدمات نظافت استادکار، درخواست نظافتچی برای نظافت محل کار کنید، تمامی موارد زیر، جزو بایدهای کاری نظافتچی هستند:

نظافت میز کار کارمندان

نظافت میز کار کارمندان، یکی از مواردی است که در لیست خدمات نظافت محل کار توسط پرسنل استادکار وجود دارد. البته میز کارمندان یکی از بخش‌هایی است که تمیزی آن تا حد زیادی به خود کارمند هم بستگی دارد. یک میز شلوغ و به هم ریخته نه تنها موجب عدم تمرکز کارمند شده، بلکه می‌تواند ذهن همکاران او را نیز مشوش کند. اما در هر صورت نیازی نیست نگران باشید، نظافتچی استادکار برای نظافت محل کار، قطعا نظافت میز کارمندان را نیز با نهایت دقت و ظرافت، بدون گم شدن یا آسیب دیدن وسایل و یا به هم ریختگی سیم‌های وسایل الکترونیکی انجام خواهد داد.

همچنین لازم است مواردی مانند کامپیوتر، دستگاه فکس و تلفن مرتب گردگیری شده و شیارهای این لوازم الکتریکی با الکل یا مواد شوینده ملایم پاک شود تا میکروب و گرد و خاک به طور کامل از آن‌ها زدوده شود.

چند راهکار ساده برای حفظ نظافت شرکت توسط خود پرسنل

  • علاوه بر جارو کردن و تی‌کشی کف اتاق‌های شرکت توسط نظافتچی محل کار، سعی کنید که شما نیز اقلام روی میزتان را منظم و تمیز نگه داشته و پس از پایان کار برخی از آن‌ها را در کشوی میزتان قرار دهید. خودکارها را در یک جا قلمی قرار داده و همه پرونده‌های کاغذی را در یک فایل مخصوص جای دهید تا هر صبح با منظره کاغذهای پراکنده روی میزتان مواجه نشوید. تجربه ثابت کرده است که یک محیط کار شلوغ می‌تواند سبب آشفتگی ذهن شود و این موضوع بر تمرکز کارمند حین کار اثر می‌گذارد.
  • یکی دیگر از راهکارهای مناسب برای نظافت میز کار این است که از غذا خوردن روی میز کارتان اجتناب کنید، زیرا تجمع خرده‌های غذا در لابه‌لای لوازم و تجهیزات می‌تواند موجب رشد باکتری‌ها و همچنین پخش شدن بوی نامطبوع در محیط شد. بهتر است همه افراد برای غذا خوردن حتماً از محل جداگانه و یا اتاق مخصوص غذاخوری استفاده کنند.
  • برای افزایش بهداشت و راحت بودن کارمندان بهتر است که روی هر میز دستمال کاغذی و ژل ضدعفونی کننده قرار بگیرد و همه افراد قبل از شروع کار حتماً لوازمی که با آن سر و کار دارند را ضدعفونی و تمیز کنند.
چطور میز کار مرتبی داشته باشیم؟ روش های مرتب کردن میز کار | راهکارهای ساده تمیز کردن میز کار | نظافت میز کار کارکنان
نظافت میز کار یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که در محیط‌های کاری باید به آن توجه شود.

نظافت سرویس‌های بهداشتی

یکی از مهم‌ترین وجوه نظافت ساختمان محل کار، نظافت سرویس‌های بهداشتی است. احتمالا بیشتر افراد شاغل تجربه ناخوشایند استفاده از سرویس بهداشتی فوق العاده کثیف در محل کارشان را داشته‌اند. از آنجاییکه روزانه تعدادی زیادی کارمند و ارباب رجوع از این سرویس‌ها استفاده می کنند، بهترین کار برای رعایت بهداشت، نظافت مرتب هفتگی و حتی روزانه سرویس بهداشتی است.

شستشوی کف و روشویی با مواد ضدعفونی کننده اهمیت بسزایی دارد. لازم است که کلیه شیشه‌ها، درب‌ها و دستگیره‌های سرویس بهداشتی نیز به دقت شسته شوند. پس از پاک کردن آینه‌ها، مخزن مایع دستشویی پر شده و باکس دستمال کاغذی نیز در صورت خالی بودن حتماً تعویض شود تا افرادی که از سرویس استفاده می‌کنند بتوانند دست‌های خود را خشک کنند. استخدام یک نظافتچی برای نظافت محل کار و رسیدگی به این امور به شدت توصیه می‌شود و از طرفی نیز می‌توانید برای برخورداری از خدمات ضدعفونی و تمیزکاری از شرکت‌هایی همچون استادکار کمک بگیرید.

اگر به دنبال راهکاری مطمئن برای نظافت محل کار خود هستید، سری به صفحه مجموعه خدمات نظافت استادکار بزنید یا از طریق لینک زیر به صورت رایگان ثبت سفارش کنید تا از جزئیات کار مطلع شوید:

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار
نظافت محل کار شامل چه خدماتی می‌شود؟ نظافت سرویس های بهداشتی شرکت و محیط کار | استخدام نظافتچی برای نظافت محل کار
یکی از مهم‌ترین وجوه نظافت ساختمان محل کار، مرتبط با نظافت سرویس‌های بهداشتی است.

نظافت آبدارخانه یا آشپزخانه

همان‌طور که می‌دانید هر روز تعداد زیادی از کارمندان ناهار خود را از خانه به محل کار آورده، در یخچال می‌گذارند و در زمان ناهار در مایکروفر یا فر آشپزخانه گرم می‌کنند. پس از صرف غذا نیز آن را داخل سینک ظرف‌شویی قرار می دهند و یا می‌شویند. به این توالی دقت کنید و تعداد کارمندان مختلف را در نظر بگیرید تا دریابید که آشپزخانه یکی دیگر از مکان‌های مهمی است که هر نیروی خدماتی یا آبدارچی باید در نظافت آن کوشا باشد. طبیعتاً انتظار آشپزخانه‌ای برق افتاده را در محیط‌های کاری شلوغ و پر رفت و آمد نداریم، اما لازم است که یخچال و دستگیره آن، سینک ظرف شویی، داخل محیط مایکروفر و روی سطح گاز هر هفته تمیز شود.

بهتر است ظروف کارمندان پس از صرف غذا بلافاصله شسته شود تا از تلنبار شدن آن‌ها روی هم خودداری شود. کارمند است و چایی سر وقتش! قوری و کتری دو دوست جدایی ناپذیر هر اداره و محیط کاری هستند و باید پس از هر بار مصرف آن‌ها را شست و شو داد. به علاوه از آنجایی که افراد زیادی در طول روز به دستگیره کتری یا فلاسک آب جوش دست می‌زنند، ضدعفونی کردن این بخش نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر اهمیت زیادی دارد. به علاوه بهتر است هر ازگاهی داخل کابینت‌ها با دستمال و مواد شوینده پاک شود تا از تجمع حشرات موذی جلوگیری شود.

بیشتر بدانید شرکت خدمات نظافت منزل در مرکز تهران

چک لیست نظافت آبدارخانه یا آشپزخانه شرکت | دستورالعمل نظافت آبدارخانه شرکت | چک لیست فعالیت نیروی خدماتی شرکت
نظافت آبدارخانه با توجه به اینکه مکانی برای گرم کردن غذا و شستشوی ظروف است، باید با دقت زیادی انجام شود.

نظافت مشاعات و محل‌های رفت و آمد

نظافت راه پله و مشاعات ساختمان اداری یعنی محل‌های رفت و آمد کارمندان مانند درب ورودی، پارکینگ، آسانسور، حیاط، لابی، راه پله‌ها و حتی نمای ورودی ساختمان یکی دیگر از موارد اصلی در نظافت محل کار است که نیروی خدماتی یا نظافتچی برای نظافت محل کار باید دقت لازم را در خصوص آن داشته باشد.

در شرکت‌های بزرگ، نیروی خدماتی این کار را با تجهیزاتی مانند بخارشوی صنعتی انجام می‌دهد. بسیاری از این بخارشوها قادر به تمیز کردن شیشه‌های پنجره نیز هستند و فرآیند نظافت را بهینه‌تر کرده و زمان آن را کاهش می دهند. اما اگر شرکت شما کوچک است، می‌توانید از جارو برقی و تی‌های چرخشی و معمولی به همراه مواد شست و شوی باکیفیت برای تمیز کردن کف و پله‌ها و دیوارها استفاده کنید.

از طرف دیگر بسیاری از اداره‌ها داخل ساختمان‌های چند طبقه و تجاری مشترک هستند و برای این ساختمان‌ها بهتر است نظافت راه پله و نظافت مشاعات ساختمان اداری توسط فردی یا شرکتی خاص به طور مرتب انجام شود. می‌توانید با مدیر ساختمان درباره این موضوع صحبت کنید و فردی را برای نظافت راه پله و مشاعات ساختمان اداری استخدام کنید.

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار
نظافت محل های رفت و آمد کارمندان | نظافت مشاعات ساختمان اداری | نظافت آسانسور در محیط کار | نظافت راهرو ساختمان شرکت | اصول نظافت راه پله و مشاعات ساختمان اداری
نظافت کف و محل های رفت و آمد کارمندان مانند درب ورودی، پارکینگ، آسانسور، حیاط ، لابی، راه پله ها و حتی نمای ورودی ساختمان یکی دیگر از موارد اصلی در نظافت محل کار است که نیروی خدماتی یا فردی که موظف به نظافت آن است.

پیشنهاد می‌کنیم اگر کسب و کاری کوچک یا متوسط دارید، به طور هفتگی از خدمات نظافت محل کار استادکار استفاده کنید. اما اگر کسب و کار شما و تعداد پرسنل آن رو به رشد است، بهتر است این تعداد را به هفته‌ای دوبار و حتی نظافت روزانه تبدیل کنید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

بهترین زمان برای نظافت محل کار چه زمانی است؟

برای داشتن محیط کاری امن و سالم لازم است تا به طور مرتب و طبق یک زمان‌بندی مشخص اقدام به نظافت محل کار خود کنید.

به طور کلی بهتر است که برخی از تجهیزات و مکان‌ها قبل از ساعات کاری تمیز شوند و برای ارتقای سطح بهداشت در طول ساعات کاری نیز لازم است کارمندان نسبت به تمیز کردن برخی از موارد آگاه باشند. به علاوه در بسیاری از موارد نیز نظافت محل کار پس از ساعات کاری توصیه می‌شود تا محیط کار برای روز آینده و یا شیفت بعدی کارمندان آماده و تمیز باشد.

نظافت محل کار قبل از ساعات کاری

بهترین زمان برای نظافت محل کار بدون ایجاد اختلال در روند کار افراد، صبح زود و درست قبل از ورود کارمندان در شرکت یا محل کار است. از این طریق شما می‌توانید محیطی امن و بدون هیچ آلودگی برای کارمندان آماده کنید و مطمئن باشید که کارمندان شما روز کاری خود را به بهترین نحو و با بهترین انرژی آغاز می‌کنند. بهتر است برای این کار با استخدام یک نظافتچی برای نظافت محل کار از تمیز بودن محیط کاری قبل از ورود کارمندان کاملاً مطمئن شوید. معمولاً نظافت محل کار قبل از ساعات کاری به منظور از بین بردن خاک‌ها و ضدعفونی سطوح و آماده کردن محیط برای کارمندان لازم و ضروری است.

نظافت محل کار پیش از ساعات کاری | نظافت و تمیز کردن درست مبلمان اداری | گردگیری و نظافت لوازم اداری
نظافت محل کار قبل از ساعات کاری به منظور از بین بدن خاک و آلودگی‌های سطحی به طور روزانه، لازم و ضروری است.

نظافت محل کار پس از ساعات کاری

همان‌طور که گفته شد، نظافت محل کار پس از ساعات کاری نیز می‌تواند ساده‌ترین راه برای پایان دادن به یک روز کاری و مرتب و تمیز کردن تمام فضا برای فردا باشد. نظافت محل کار پس از ساعات کاری به منظور جمع‌آوری همه زباله‌ها و لوازم اضافی از روی میزها است. از طرفی این زمان بهترین وقت برای تی زدن راهروها و کف‌پوش‌ها است، چون فردی رفت و آمد ندارد و فرصت کافی برای خشک شدن سطوح وجود دارد.

 یکی از بهترین روش‌ها برای نظافت محل کار پس از ساعات کاری هماهنگ کردن با یکی از شرکت‌های خدمات فوری نظافت در یک ساعت خاص است. با این روش می‌توانید مطمئن باشید که محل کار شما بعد از رفتن کارمندان با دقت و با نظارت افرادی حرفه‌ای و متخصص تمیز و در صورت نیاز ضدعفونی می‌شوند.

مراحل نظافت محل کار پس از ساعات کاری | نظافت راهروها در محیط کار | جارو زدن و تی کشیدن کف ساختمان | نظافت و شستشوی سنگ کف
نظافت محل کار پس از ساعات کاری به منظور جمع‌آوری همه زباله‌ها و لوازم اضافی از روی میزها است و بهترین وقت برای تی زدن راهروها و کف‌پوش‌ها است.

نظافت محل کار در طول ساعات کاری

در طول ساعات اداری که همه کارمندان در حال کار کردن هستند، معمولاً انجام دادن برخی امور نظافتی چندان جایز نیست اما برای اینکه کارمندان احساس راحتی بیشتری را در محیط کاری خود تجربه کنند، لازم است تا در صورت نیاز سطل‌های زباله کاملاً تمیز باشند تا هیچ بوی نامطبوعی از آن‌ها در محیط پخش نشود. تمیز بودن سرویس بهداشتی و اتاق استراحت کارمندان نیز باید به طور مرتب جز وظایف کارمند نظافت محل کار در طول ساعات کاری باشد که باید رعایت شود.

به علاوه قرار دادن اقلام ضروری برای تمیز کردن و نظافت کارمندان در محیط کار نیز از وظایف کارفرمایان است که بهتر است به آن دقت شود. قرار دادن دستمال و صابون در سرویس بهداشتی و قرار دادن دستمال و ژل ضدعفونی کننده در محل کار کارمندان موجب می‌شود تا هم کارمندان شما دغدغه کمتری نسبت به این موارد جزئی داشته باشند و هم راحت‌تر بتوانند به بهداشت فردی خود در محل کار رسیدگی کنند.

نظافت محل کار در طول ساعات کاری | راهنمای نظافت اداره و محیط اداری
قرار دادن اقلام ضروری برای تمیز کردن و نظافت کارمندان در محیط کار نیز از وظایف کارفرمایان است که بهتر است به آن دقت شود.

نکات بسیار مهم برای سفارش خدمات نظافت محل کار و نظافت شرکت

به منظور سفارش خدمات نظافت در محل کار باید چند نکته را مد نظر داشته باشید:

  • برای ثبت سفارش خدمات نظافت قبل از هر چیز بهتر است با یک شرکت معتبر خدمات نظافت قرارداد ببندید.
  • برای نظافت محل کار خود حتماً زمان‌بندی دقیق و منظمی داشته باشید.
  • بهتر است لیستی از نیازهای نظافتی خود را بر اساس اولویت روی یک برگه یادداشت کنید و مشخص کنید که دقیقاً چه انتظاراتی دارید و آن را در ابتدای کار به فرد مربوطه تحویل دهید. در این لیست نظافت هر بخش را به صورت جداگانه و به طور دقیق مشخص کنید و از نظافتچی بخواهید که به تک تک آن‌ها رسیدگی کند.
  • بعد از اتمام کار و قبل از خروج نظافتچی حتماً بررسی کنید که همه کارها به درستی انجام شده است و از صحت انجام آن‌ها مطمئن شوید.
  • اطمینان حاصل کنید که شرکت مربوطه تجهیزات و مواد شوینده را به همراه خود دارد یا خیر و در صورت نداشتن لوازم مخصوص، سعی کنید بپرسید که برای این کارها چه تجهیزاتی لازم است و قبل از ورود کارگر آن‌ها را تهیه کنید.
  • توجه داشته باشید که یک نظافتچی باتجربه و ماهر نه تنها کار کردن با مواد شوینده و تجهیزات نظافت را به درستی می‌داند، بلکه در مدت زمانی محدود و بدون اینکه خسارتی به لوازم شما وارد کند این کار را انجام می‌دهد، پس در انتخاب شرکت و یا فرد مورد نظر خود برای این کار کوتاهی نکنید.
  • معمولاً افرادی که در شرکت‌های معتبر مشغول به کار نظافت و ارائه خدمات به مشتریان هستند، برای این کار آموزش می‌بینند و به همین منظور می‌توانید از عملکرد آن‌ها اطمینان داشته باشید.
  • توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای جارو زدن و تی کشیدن کف زمین، شستن دیوارها و پاک کردن شیشه‌های پنجره، گردگیری لوازم و مبلمان اداری، نظافت سرویس بهداشتی و روشویی‌ها، نظافت آبدارخانه و تمیز کردن یخچال و اجاق‌گاز و حتی برای شستن ظروف نیز از شرکت‌هایی همچون استادکار درخواست نیروی نظافتی کنید.

قیمت نظافت محل کار در سال 99 چقدر است؟

بسیاری از افراد برای انجام امور نظافت مربوط به محل کار خود از نظافتچی بی‌تجربه و معمولی استفاده می‌کنند. به کار گرفتن این افراد که آموزشی برای امور نظافت ندیده‌اند و چندان آگاهی در مورد نحوه به کار گیری مواد تمیز کننده ندارند، در بسیاری از مواقع شما را با مشکل روبرو خواهد کرد و از طرفی هزینه نظافت شرکت یا اداره شما نیز به نسبت بیشتر خواهد شد. اما زمانی که با یک شرکت معتبر همچون استادکار برای امور نظافت محل کار خود قرارداد ببندید، می‌توانید با مشاهده لیست مشخص شده قیمت‌ها دقیقاً هزینه‌ای طبق مصوبه شرکت را پرداخت کنید و در عین حال خدمات با کیفیتی بگیرید.

توجه داشته باشید که ساعات کاری، خانم یا آقا بودن نظافتچی و همچنین کار کردن بیشتر از 4 ساعت بر روی هزینه خدمات نظافت شما مؤثر خواهد بود. در ادامه می‌توانید جدول قیمت نظافت محل کار در سال 99 را مشاهده کنید.

شرح خدمات قیمت واحد (تومان)
نظافت اداره و شرکت توسط خانم تا ۴ ساعت 95.000
هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص خانم 12.000
نظافت اداره و شرکت توسط آقا تا ۴ ساعت 80.000
هر ساعت نظافت اضافه توسط متخصص آقا 12.000
نظافت مشاعات ساختمان توسط آقا تا ۴ ساعت 80.000
هر ساعت نظافت مشاعات ساختمان بیشتر از 4 ساعت توسط متخصص آقا 12.000

آیا خدمات نظافت محل کار، فقط مخصوص اداره‌ها است؟

خیر، خدمات نظافت استادکار تنها مخصوص اداره‌‌ها نیست و همه شرکت‌ها، سازمان‌ها، واحدهای تجاری، مطب‌ها، شرکت‌های تولیدی، مجتمع‌های تجاری و ساختمان‌های بزرگ، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند. افرادی که در تیم استادکار حضور دارند افرادی متخصص و ماهر در زمینه نظافت هستند و می‌توانند خدماتی باکیفیت و مطمئن به شما ارائه دهند.

خدمات نظافت استادکار | بهترین شرکت خدمات نظافتی | استخدام نظافتچی شرکتی | چک لیست کار نظافتچی اداری | قیمت نظافت شرکت و محیط کار
خدمات نظافت استادکار تنها مخصوص اداره‌‌ها نیست و همه شرکت‌ها، سازمان‌ها، واحدهای تجاری، مطب‌ها، شرکت‌های تولیدی، مجتمع‌های تجاری و ساختمان‌های بزرگ، کارگاه‌ها، فروشگاه‌ها و پاساژ‌ها می‌توانند از این خدمات برخوردار شوند.

بهترین شرکت خدمات نظافتی برای سفارش نظافت محل کار را چطور پیدا کنم؟

معتبر بودن و قابل اطمینان بودن شرکت ارائه دهنده خدمات نظافت برای این امر اهمیت زیادی دارد. استادکار یکی از بهترین انتخاب‌ها برای نظافت شرکت‌ها و ادارات است که حتی برای کوچک‌ترین امور نیز از متخصص‌های خبره استفاده می‌کند و خدماتی باکیفیت به شما ارائه می‌دهد. برای ثبت سفارش لازم است تا با کلیک روی لینک زیر سفارش خود را ثبت کنید.

نظافت اداری و تجاری

نظافت اداری و تجاری

  • نظافت اداره و سازمان
  • نظافت شرکت و محل کار
  • نظافت واحد های تجاری
  • نظافت مجتمع های تجاری و ساختمان های بزرگ
دریافت این خدمت از استادکار

بعد از وارد شدن به این لینک از شما سوالاتی پرسیده می‌شود و می‌توانید تاریخ دقیق، میزان ساعت مورد نیاز و مکان مورد نظر خود را مشخص کنید، توضیحات تکمیلی را درج نمایید و سپس منتظر پیشنهاد متخصص بمانید و با مشاهده امتیازات و رزومه هر فرد، نظافتچی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سخن آخر

همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، کمک گرفتن از یک نظافتچی برای نظافت محل کار از اپلیکیشن درخواست خدمات استادکار می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که افرادی که قبل از شما با این افراد کار کرده‌اند، چه نظراتی داشتند و تا چه میزان از کار خود رضایت داشتند. برای اینکه تجربه خوبی از سفارش خود داشته باشید بهتر است نگاهی به نظرات افراد در وب‌سایت و اپلیکیشن استادکار بیندازید و سپس با خیالی آسوده سفارش خود را ثبت کنید، زیرا رضایت مشتریان ارزشمندترین دارایی ما در استادکار محسوب می‌شود.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =