راهنمای استادکار؛ هزینه خونه تکونی شب عید چقدر است ؟

0

هر چه به عید نوروز نزدیک‌تر می شویم، دغدغه‌ها ونگرانی‌های خانم‌های خانه‌دار و به ویژه خانم‌های شاغل وپرمشغله برای انجام کارهای مرتبط با خونه‌تکونی بیشتر می شود. در این میان بسیاری افراد هستند که به استفاده از خدمات مرتبط با خونه تکونی از جمله نظافت منزل، شستشوی مبلمان ، قالیشویی، پرده شویی و خشکشویی فکر می کنند ولی از تصور اینکه با سپردن این کارها به افراد متخصص باید هزینه خونه تکونی سرسام‌آوری را متحمل شوند، بیخیال بهره‌گیری از سرویس‌های نظافتی می‌شوند و شاید حتی فرصت نکنند این کارها را خودشان نیز انجام دهند.

آیا شما هم جزو این دسته افراد هستید؟ در این گزارش قصد داریم تا هزینه‌های سرویس‌های مرتبط با خونه‌تکونی را شفاف و روشن، یکی یکی با شما در میان بگذاریم و خیال شما را راحت کنیم که لازم نیست برای انجام کارهای نظافت منزل، هزینه خونه‌ تکونی زیادی را متحمل شوید. شما می‌توانید همه این سرویس‌ها و حتی سرویس‌های دیگر مدنظرتان را سفارش داده و یا اینکه سرویس‌های مدنظر و منتخب‌تان را گلچین کرده و سفارش دهید.

در این گزارش می‌توانید برآورد کلی و جامعی در مورد هزینه خونه‌ تکونی برای منزل‌تان داشته باشید. خدماتی که معمولا برای خانه تکانی شب عید معمولا استفاده می شود عبارتند از:

هزینه خونه‌ تکونی شب عید به صورت سرویس به سرویس

نظافت منزل 

نظافت یک منزل حدودا ۸۰ تا ۱۰۰ مترمربعی، به حدود ۶ تا ۸ ساعت کار نیاز دارد؛ بهره‌گیری از سرویس نظافت منزل استادکار برای شش ساعت، ۸۲ هزار تومان و برای ۸ ساعت،۱۰۱ هزار تومان خواهد بود. در نتیجه به طور میانگین، رقم ۹۰ هزارتومان برای هزینه خونه‌ تکونی منزل کنار می گذاریم.

نظافت منزل بخش اصلی خونه تکونی شب عید است
نظافت منزل بخش اصلی خونه تکونی شب عید است

قالیشویی 

شستشوی هر متر مربع فرش ماشینی بالاتر از ۴متر مربع، هرمتر، ۶۵۰۰ تومان و شستشوی هرمترمربع فرش دستباف بالاتر از ۴ متر مربع، هر مترمربع (بسته به نوع و مدل فرش شما) بین ۱۲ هزار تومان تا ۳۰ هزار تومان خواهد بود. در نتیجه برای بهره‌گیری از سرویس قالیشویی در مجموع هزینه خونه‌ تکونی برای یک منزل متوسط بین ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

شستشوی فرش در کارهای خونه تکونی عید
شستشوی فرش در کارهای خونه تکونی عید

خشکشویی لباس 

قیمت خشکشویی و اتوشویی برای لباسهای مختلف متفاوت است؛ به عنوان مثال قیمت خشکشویی یک دست کت و شلوار برای شما هزینه ای۳۷ تا ۳۸ هزار تومانی به همراه دارد و خشکشویی یک دست مانتو بین ۲۵ تا۲۸ هزار تومان خواهد بود. پس به طور میانگین برای خشکشویی یک دست لباس مردانه و یک دست لباس خانمها، باید بین ۲۰ تا ۷۰ هزار تومان کنار بگذارید.

خشکشویی کت و شلوار و لباسهای مجلسی برای عید دیدنی
خشکشویی کت و شلوار و لباسهای مجلسی برای عید دیدنی

خشکشویی لحاف و روتختی

شستشوی لحاف و روتختی یکی از بخش‌هایی است که باید در هزینه خونه تکونی، برای آن بودجه مشخصی کنار گذاشت. برای خشکشویی هر لحاف و پتو، بین ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان هزینه نیاز است و خشکشویی روتختی نیز بین ۳۰ تا ۳۳ هزار تومان است. هزینه خشکشویی هر روبالشی هم ۹ تا ۱۰ هزار تومان است و خشکشویی یک ملحفه ۱۷ تا ۱۸ هزار تومان؛ پس خشکشویی تجهیزات یک سرویس خواب حدودا ۹۰ هزار تومان برای شما هزینه دربر خواهد داشت.

شستشوی روتختی، پتو، ملافه و روبالشی برای استقبال از سال نو
شستشوی روتختی، پتو، ملافه و روبالشی برای استقبال از سال نو

پرده شویی

قیمت خشکشویی هر متر پرده، با درنظر داشتن جنس آن از ۳ هزار تومان تا ۱۲ هزار تومان خواهد بود و به طور میانگین هزینه شستشو و اتوکشی یک پرده در واحد مسکونی بین ۳۰ تا ۱۰۰ هزار تومان خواهد شد.

شستشو و اتوکشی پرده های منزل
شستشو و اتوکشی پرده های منزل

نظافت راه پله

نظافت راه پله بخشی از نظافت مشاعات است و باید در تنظیم هزینه خونه تکونی شب عید، بخشی را به آن اختصاص داد که معمولا جزو خرجهای شارژ ساختمان به حساب می آید. بهره گیری از سرویس نظافت راه پله و مشاعات استادکار، تا ۴ ساعت، ۶۰ هزار تومان و برای شش ساعت کار،۸۲ هزار تومان است. طبق برآوردهای انجام شده، مشتریان استادکار معمولا برای استفاده از سرویس نظافت و راه پله مشاعات بین ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان هزینه می کنند.

نظافت راه پله و مشاعات
نظافت راه پله و مشاعات

مبل شویی

یکی دیگر از کارهایی که معمولا در هنگام خانه تکانی انجام می شود و باید آن را در هزینه خونه تکونی شب عید لحاظ کرد، شستشوی مبلهاست. قیمت شستشوی یک دست مبل ۷ نفره ۱۲۰ هزار تومان و یک دست مبل ۹ نفره، ۱۳۰ هزار تومان است. شستشوی هرصندلی ناهار خوری، ۵هزار تومان است و با درنظر داشتن هزینه ایاب وذهاب، قیمت مبل شویی برای یک منزل متوسط، بین ۱۶۰ تا ۲۰۰ هزار تومان محاسبه شده است.

شستشوی مبلمان
شستشوی مبلمان

 مجموع هزینه خونه تکونی عید به طور میانگین

با درنظر داشتن این ارقام حدودی، می توان یک جمع بندی کلی داشت؛ در صورتی که از تمامی این سرویسها برای انجام خانه تکانی بهره ببرید، هزینه خونه تکونی کلی شما برای نوروز ۱۳۹۸، بین ۶۵۰ هزار تومان تا ۸۰۰هزار تومان تمام خواهد شد؛ البته بسیاری افراد هستند که بخش هایی از این کارها را خودشان انجام می دهند و به عنوان مثال شستشوی روتختی و ملافه و روبالشی ویا پرده شویی را شخصا برعهده می گیرند؛ در این صورت شما می توانید در هزینه خونه تکونی خود صرفه جویی کرده و با پرداخت مبلغ کمتری، با بهره گیری از دیگر سرویسهای استادکار، خانه خودتان را تروتمیز کرده و آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی شوید.

درصورتی که سوالات و ابهاماتی در مورد سرویس نظافت و خدمات استادکار داریم، می توانید مطلبی درمورد سوالات متداول کاربران را مطالعه کرده و یا سوالاتتان را در بخش نظرات زیر همین مطلب از ما بپرسید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یازده =