موثرترین راهکارهای ضدعفونی خودرو

0

زمانی که بعد از یک روز کاری وارد اتومبیل شخصی‌تان می‌شوید و یا برای خریدهای روزمره و مایحتاج زندگی‌تان در روزهای شیوع ویروس کرونا به فروشگاه می‌روید؛ حتماً این نگرانی به وجود می‌آید که چه راهکارهایی برای ضدعفونی خودرو وجود دارد؟ چطور می‌توانید با استفاده از مواد ضدعفونی کننده مطمئن، ماشین خود را ضدعفونی کنید و مطمئن شوید با نشستن در آن خطری شما و خانواده‌تان را تهدید نمی‌کند. در این مقاله از استادکار قصد داریم تا با انواع گندزدایی و بهترین روش‌های ضدعفونی کردن خودرو بیشتر آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

اهمیت ضدعفونی کردن خودرو

در این روزها که ویروس کرونا در تمام دنیا شیوع پیدا کرده است و به سرعت از هر فرد به فرد دیگر منتقل می‌شود، شستن دست‌ها عادت همیشگی ما شده و از طرفی شاید هر روز سطوح داخل خانه را با مواد ضدعفونی کننده تمیز کنیم؛ اما شاید خیلی از ما ضدعفونی کردن ماشین را آن طور که باید جدی نگرفته‌ایم و یا اصلاً از روش نادرستی برای این کار استفاده می‌کنیم. نشستن داخل اتومبیلی که هر بار برای خرید اقلام ضروری از آن استفاده می‌کنید و یا احتمالاً همکار و یا دوستتان را که کمی سرفه می‌کند تا مسیر خانه‌شان می‌رسانید، می‌تواند باعث شیوع ویروس در خودروی شما شود.

اهمیت ضدعفونی کردن خودرو | راهکارهای ضد عفونی کردن خودرو | خدمات ضد عفونی خودرو
زمانی که فرد آلوده‌ای در خودروی شما سرفه می‌کند، ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا در محیط پخش می‌شوند و این موضوع می‌تواند محیط ماشین را آلوده کند و در این مواقع باید به سرعت خودرو را ضدعفونی و گندزدایی نمایید.

هر بار که برای خرید به فروشگاه می‌روید، ممکن است دست و یا لباس شما به ویروس آلوده شود و با نشستن داخل ماشین و دست زدن به هر سطحی موجب انتقال آلودگی به درون خودرو شوید و اگر به موقع اقدامات ضدعفونی خودرو را انجام ندهید، ممکن است این ویروس به داخل خانه و یا به بدن خودتان و افراد دیگر منتقل شود. شاید باورش سخت باشد اما طبق مطالعاتی که انجام شده فرمان اتومبیل شما حتی میکروب‌های بیشتری نسبت به توالت‌تان را در خودش جای داده است و تقریباً 4 برابر بیشتر از آن آلوده است؛ این یعنی هر چه زودتر به فکر تمیز کردن خودروتان باشید و راهکار مناسبی برای از بین بردن آلودگی‌ها پیدا کنید.

مواد ضدعفونی کننده ماشین | محلول ضدعفونی کننده اتومبیل | گندزدایی خودرو | تمیز کردن ماشین | تمیز کردن سطوح خودرو
برای اینکه میزان آلودگی روی فرمان ماشین را بهتر متوجه شوید، باید بدانید که تقریباً 4 برابر بیشتر از توالت، آلودگی در آن وجود دارد و یکی از آن سطوحی است که باید با محلول ضدعفونی کننده به خوبی تمیز و گندزدایی شود.

کف خودروی شما به دلیل اینکه با کفش‌هایتان در هر جایی قدم گذاشته‌اید، یکی از آلود‌ه‌ترین بخش‌ها است که تنها با قرار دادن کیف و یا پلاستیک کالای خریداری شده خودتان می‌توانید این آلودگی را به درون خانه‌تان منتقل کنید. اگر قصد ضدعفونی کردن ماشینتان را دارید باید با دقت همه بخش‌های خودرو را کاملاً تمیز و ضدعفونی نمایید و برای اینکه مطمئن شوید خطری در ماشین شما را تهدید نمی‌کند به صورت روزانه این کار را انجام دهید.

تمیز کردن کف خودرو | گندزدایی کف اتومبیل | محلول ضدعفونی کننده مخصوص ماشین | ضدعفونی ماشین | ضدعفونی کردن اتومبیل
کف خودروی شما یکی از آلوده‌ترین مکان‌های ماشین است که باید حتماً با محلول ضدعفونی کننده مخصوص تمیز شود و قرار دادن بسته‌های خرید در کف ماشین می‌تواند عامل انتقال بیماری به داخل خانه شود.

روش های ضدعفونی کردن خودرو

همان‌طور که می‌دانید تجهیزات درون خودروی شما مقاومت کمتری نسبت به سینک و میز آشپزخانه‌تان دارد و بنابراین اگر از مواد ضدعفونی کننده درستی استفاده نکنید و برای تمیزکاری مواد نامطمئن برای آن به کار ببرید، خیلی زود دچار آسیب می‌شود و ظاهری نامناسب پیدا می‌کند. به همین دلیل بهتر است فکر استفاده از مواد سفید کننده و حاوی کلر را از ذهنتان دور کنید، زیرا با این کار تنها سطوح و لوازم داخلی خودروی شما آسیب می‌بینند. از طرف دیگر استفاده از الکل نیز می‌تواند به سطوح آسیب بزند و ظاهر آن را تغییر دهد، بنابراین باید با توجه به جنس لوازم و جزئیات خودرو از محلول ضدعفونی کننده مخصوصی استفاده نمایید.

استفاده از مواد نامناسب برای ضدعفونی خودرو موجب آسیب به بافت و رنگ سطوح داخل ماشین می‌شود، به همین دلیل باید حتماً از روش‌ ها و مواد ضدعفونی کننده مناسبی برای گندزدایی استفاده نمایید.
استفاده از مواد نامناسب برای ضدعفونی خودرو موجب آسیب به بافت و رنگ سطوح داخل ماشین می‌شود، به همین دلیل باید حتماً از روش‌ ها و مواد ضدعفونی کننده مناسبی برای این کار استفاده نمایید.

مهم‌ترین بخش‌های خودرو که باید بعد از هر بار خرید و یا سوار کردن فرد مشکوک ضدعفونی شوند، عبارت‌اند از فرمان، دستگیره در هم در داخل و هم خارج ماشین، دنده، دکمه و صفحه لمسی مربوط به ضبط، همه دکمه‌های ماشین که در مسیر از آن‌ها استفاده شده‌اند مثل برف پاک‌کن و دکمه روشن کردن چراغ و همچنین کمربند ایمنی ماشین باید با دقت تمیز و گندزدایی شوند.

تمیز کردن فرمان خودرو | ضدعفونی داخل ماشین | ضد عفونی داخل اتومبیل | ضدعفونی کردن فرمان خودرو
برای تمیز کردن فرمان خودرو بهتر است که یک دستمال را به محلول ضد عفونی کننده مناسب آغشته نمایید و بعد با دقت همه قسمت‌ها و سطوح فرمان را به آن آغشته کنید.

برای ضدعفونی خودروی شخصی‌تان 3 راهکار پیش رو دارید:

به کار بردن راهکارهایی توسط خودتان، بردن خودرو به کارواش و یا استفاده از خدمات ضدعفونی خودرو. اما کدام یک از این روش‌ها مؤثرتر است و نتیجه بهتری در بر دارد؟

چطور خودتان خودرو را ضدعفونی کنید؟

  • برای این کار ابتدا دستان خود را 20 ثانیه با آب و صابون بشویید تا مطمئن شوید دستانتان از هر میکروب و ویروسی تمیز هستند.
  • سپس یک دستکش به دست کنید و همه بخش‌های خودرو را با جارو برقی تمیز کنید و همه زباله‌ها و لوازم اضافی آلوده را از ماشین خارج نمایید.
چطور خودتان خودرو را ضدعفونی کنید؟ کارواش ضدعفونی خودرو | ضدعفونی کامل داخل خودرو با دستگاه و مواد ضدعفونی کننده
قبل از شروع ضدعفونی خودرو بهتر است همه سطوح ماشین را با دقت به وسیله جاروبرقی تمیز نمایید و مطمئن شوید که هیچ وسیله، خاک و یا آلودگی داخل آن وجود ندارد.
  • مطمئن شوید که هیچ چیز اضافه و آلوده‌ای در صندوق عقب اتومبیل قرار ندارد و همه بخش‌ها به خوبی تمیز شده است.
  • حال به کمک یک اسپری تمیز کننده مخصوص خودرو بخش‌هایی نظیر تجهیزات ماشین، دنده و دیواره‌های خودرو و داشبورد را تمیز کنید. این اسپری معمولاً مخصوص تمیز کردن داخل ماشین است و به سطوح آن آسیب نمی‌زند.
  • برای تمیز کردن قسمت‌های چرمی همانند روکش صندلی و فرمان و حتی دنده از پاک کننده مخصوص چرم استفاده کنید.
برای تمیز کردن صندلی‌های چرمی خودرو بهتر است از یک اسپری تمیز کننده مخصوص چرم استفاده کنید تا به بافت آن آسیب وارد نشود. | ضدعفونی کامل داخل ماشین
برای تمیز کردن صندلی‌های چرمی بهتر است از یک اسپری تمیز کننده مخصوص چرم استفاده کنید تا به بافت آن آسیب وارد نشود.
  • یک ظرف آب و صابون با کف زیاد درست کنید و فضای درون ماشین را با کمک یک ابر کاملاً به آن آغشته نمایید.
  • سپس با کمک یک پارچه میکروفیبر همه جا را تمیز و خشک نمایید.
  • برای تمیز کردن شیشه‌ها از یک پارچه مناسب و محلول شیشه پاک کن استفاده کنید.
  • در انتها که همه بخش‌ها به خوبی تمیز شد، یک اسپری ضدعفونی کننده مناسب تهیه کنید که مطمئن هستید مواد سفیدکننده در آن وجود ندارد. برای این کار بهتر است که در برخی قسمت‌ها محلول ضدعفونی کننده را روی یک پارچه اسپری کنید و بعد همه بخش‌های خودرو را با دقت تمیز کنید. این کار موجب می‌شود تا این مواد به داخل قسمت‌هایی از ماشین که به آن دسترسی ندارید نفوذ نکند و موجب آسیب رساندن به ماشین نشود.
گندزدایی سطوح داخل ماشین | ضدعفونی سطوح داخل خودرو | ضد عفونی داخل خودرو
برای تأثیر بیشتر و آسیب نزدن به سطوح داخل ماشین بهتر است که برای ضدعفونی خودرو در برخی قسمت‌ها محلول ضدعفونی کننده را روی دستمال بریزید و بعد روی سطح مورد نظر بکشید.

برای تأثیر بیشتر و آسیب نزدن به سطوح داخل ماشین بهتر است که برای ضدعفونی خودرو در برخی قسمت‌ها محلول ضدعفونی کننده را روی دستمال بریزید و بعد روی سطح مورد نظر بکشید.

  • به جای اسپری ضدعفونی کننده می‌توانید از یک دستمال مرطوب مؤثر در برابر ویروس کرونا که به درصد بالایی الکل آغشته است نیز استفاده نمایید و همه سطوح را به وسیله آن پاک نمایید.

شاید این مطلب هم برایتان مفید باشد: لوازم نظافت خودرو و راهنمای کامل استفاده از آن‌ها

روش مناسب ضدعفونی خودرو از ویروس کرونا | ضدعفونی کردن خودروی شخصی | ضد عفونی خودرو در روزهای شیوع کرونا | ضدعفونی با الکل
استفاده از دستمال مرطوب مناسب با درصد الکل بالا نیز می‌تواند برای تمیز کردن و ضدعفونی خودرو در برخی بخش‌ها و سطوح مناسب باشد.

ضدعفونی خودرو با خدمات کارواش چگونه است؟

همان‌طور که می‌دانید تمیز کردن بدنه خودرو به وسیله مواد شوینده و آب می‌تواند محیط بیرون خودروی شما را از هر نوع آلودگی و ویروسی پاک کند. از طرفی کارواش‌ها خدمات تمیز کردن داخل خودرو را نیز برای شما انجام می‌دهند و خاک و آلودگی‌های درون ماشین را به خوبی تمیز می‌کنند اما بهتر است بدانید که تمیز کردن با ضدعفونی کردن کاملاً متفاوت است. زمانی که شما داخل ماشین را تمیز می‌کنید هنوز هم امکان وجود ویروس‌های واگیردار در آن وجود دارد و تا زمانی که از ماده ضدعفونی کننده استفاده نکنید، این آلودگی‌ها از بین نخواهند رفت.

ضدعفونی خودرو با خدمات کارواش چگونه است؟ خدمات کارواش ضدعفونی کامل خودرو با دستگاه و مواد ضد عفونی کننده مناسب | مراحل ضدعفونی خودروی شخصی
کارواش‌ها ماشین شما را از هر نوع آلودگی و کثیفی تمیز می‌کنند ولی باید بدانید که شما بعد از این مرحله نیاز به ضدعفونی خودروی خودتان دارید و لازم است که برای این کار از یک شرکت ارائه خدمات ضدعفونی نیز کمک بگیرید.

 به همین دلیل بهتر است در این روزها که بیماری همچنان شیوع دارد، بعد از استفاده از کارواش و تمیز کردن ماشین، حتماً از خدمات ضدعفونی خودرو کمک بگیرید. برای این کار می‌توانید تنها با ثبت سفارش در وب سایت‌ معتبری مثل استادکار از نیروهای متخصص ما بخواهید تا همه سطوح درون ماشین را برای شما ضدعفونی و گندزدایی نمایند.

استفاده از خدمات ضدعفونی خودرو چگونه است؟

خدمات ضدعفونی خودرو این امکان را برای افراد فراهم کرده است تا متخصصین این امر با حضور در محل شما با استفاده از مواد ضدعفونی کننده بدون عارضه اقدام به ضدعفونی خودروی شما نمایند.

یکی از مهم‌ترین مسائلی که در زمینه استفاده از خدمات ضدعفونی خودرو وجود دارد این است که افراد حتماً باید با تجهیزات کامل و لباس‌های ایزوله این عملیات را انجام دهند تا در اثر تماس با سطوح آلودگی ایجاد نشود. از طرف دیگر از آنجایی که محیط خودرو بسته و کوچک است باید نوع مواد ضدعفونی کننده‌ای که استفاده می‌شود آلرژی‌زا نباشد و برای پوست و تنفس انسان مشکلی ایجاد نکند. نکته دیگری که لازم است حتماً به آن توجه کنید این است که ماده ضدعفونی کننده مصرفی برای ضدعفونی خودرو نباید به سطوح آسیب بزند.

در واقع بهتر است بدانید که کمک گرفتن از خدمات ضدعفونی خودرو یکی از بهترین راهکارها برای از بین بردن ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا در خودروی شما مخصوصاً بعد از حضور فرد مشکوک به ویروس کرونا و یا هر بیماری واگیر دیگری است. استادکار با ارائه خدمات ضدعفونی خودرو با کامل‌ترین تجهیزات و با استفاده از ماده طبیعی و بدون عوارضی به نام آنولیت در مدت زمان کوتاهی در مکان مورد نظر شما حاضر شده و اقدام به ضدعفونی خودروی شما می‌کند.

استفاده از خدمات ضدعفونی خودرو | کارواش ضدعفونی ماشین | ضدعفونی خودرو با آنولیت
استفاده از خدمات ضدعفونی خودرو یکی از بهترین راهکار ها برای مطمئن شدن از تمیز شدن خودروی شما از عامل و ویروس‌های بیماری‌زا و واگیر است.

سایر نکاتی که باید در مورد ضدعفونی خودرو بدانید

  • اتومبیل شما هرچقدر هم تمیز و ضدعفونی شود، زمانی که با دستان آلوده وارد آن شوید، به هر نقطه‌ای از ماشین که دست بزنید، آلوده خواهد شد. در واقع همان‌طور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا انجام دهید این است که به طور مرتب دستان خود را بشویید و قبل از لمس کردن سطوح در خودرویتان مطمئن شوید که موجب پخش شدن آلودگی نخواهید شد. برای اطمینان از تمیز بودن دستان و سطوح داخل ماشین حتماً یک اسپری ضدعفونی کننده در ماشین داشته باشید و بعد از هر ورود و خروج از آن استفاده نمایید.
قرار دادن مواد ضدعفونی کننده داخل خودرو موجب می‌شود تا از انتقال ویروس و آلودگی از محیط خارج از خودرو به درون آن جلوگیری کنید | نکات ضدعفونی کردن خودرو
قرار دادن مواد ضدعفونی کننده داخل خودرو موجب می‌شود تا از انتقال ویروس و آلودگی از محیط خارج از خودرو به درون آن جلوگیری کنید.
  • برای تمیز کردن بخش‌های پارچه‌ای و چرمی ماشین که ممکن است آسیب ببینند بهتر است از یک پارچه نسبتاً نرم آغشته به ماده ضدعفونی کننده مناسب استفاده کنید، هیچگاه برای تمیز کردن روکش چرمی با شدت زیاد و فشار مضاعف سطح را پاک نکنید چون ممکن است موجب پوسته شدن چرم و یا تغییر رنگ آن‌ها شود. بهتر است بعد از تمیز کردن چرم از یک نرم کننده مخصوص چرم مصنوعی استفاده کنید تا روشک صندلی خودرویتان دچار آسیب نشود.
  • هیچ‌گاه برای ضدعفونی خودرو از ماده ضدعفونی کننده حاوی آمونیاک استفاده نکنید زیرا این مواد می‌تواند با قرار گرفتن در معرض نور و گرمای خورشید موجب آسیب به پوشش داخل ماشین و چسبنده شدن آن شود.
  • هیچ‌گاه برای تمیز کردن صفحه لمسی داخل ماشین از شیشه پاک کن استفاده نکنید زیرا این ماده می‌تواند، روی پوشش ضد تابش نور صفحه تأثیر بگذارد و به آن آسیب بزند.
  • بعد از ضدعفونی کردن خودرو بهتر است شیشه ماشین را پایین ندهید و اجازه دهید با روشن کردن دکمه گردش هوای داخل ماشین هوای خودرو تهویه شود.

کلام آخر

ضدعفونی خودرو در این روزها که ویروس کرونا در سراسر کشور پخش شده است، نقش مهمی در عدم انتقال ویروس دارد. یکی از بهترین و مطمئن‌ترین راهکار ها برای انجام این کار استفاده از خدمات ضدعفونی خودرو است که برای این منظور می‌توانید از متخصصان و کارشناسان استادکار کمک بگیرید.

منابع: marketwatch.com | consumerreports.org | wcia.com | cnet.com | autotrader.co.uk

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 1 =