سوالات متداول مشتریان در خدمات نظافت منزل استادکار

1

برای سفارش دادن سرویس خدمات نظافت منزل استادکار خدمات نظافت منزل استادکار، ممکن است سوالات متعددی در ذهن شما ایجاد شود. اینکه آیا امکان انتخاب نظافتچی خانم یا آقا را خواهید داشت یا خیر؟ اینکه آیا تهیه مواد و لوازم نظافتی برعهده شماست یا نیروی نظافتی؟ اینکه آیا امکان بهره‌گیری از سرویس دوره‌ای نظافت برایتان مقدور است؟ چطور مطمئن باشید که نظافتچی به موقع در منزل شما حضور خواهد یافت؟
بعد از بررسی سوالات متعدد و ابهاماتی که در این زمینه ممکن است برای تمام کاربران اپلیکیشن نظافت استادکار وجود داشته باشد، قصد داریم تا در گزارشی متفاوت با مطرح کردن سوالات متداول در حوزه خدمات نظافت منزل استادکار ، پاسخگوی این سوالات باشیم.

پس با ما همراه باشید تا با دریافت پاسخ سوالات و ابهامات‌تان، بتوانید با خیال راحت، سفارش خود را ثبت کرده و انجام کارهای نظافتی منزل را با آرامش خاطر به متخصصان نظافت استادکار بسپارید.

نقش استادکار در معرفی نیروهای متخصص چیست؟

استادکار در حقیقت یک پلتفرم و فضایی است که حلقه واسط بین استادکارها و ارائه کننده‌های سرویس ها، با کسانی است که نیازمند برخورداری از این سرویس‌ها هستند. استادکار از طریق اپلیکیشن و وب‌سایت خود، ارتباط میان این دو دسته را برقرار می‌کند.

کسانی که دنبال دریافت سرویس‌های مختلف هستند، سفارش خود را در اپلیکیشن استادکار ثبت می‌کنند و از سوی دیگر سرویس‌دهندگان هم پس از استخدام در شرکت استادکار، برای انجام سرویس‌های خدماتی برای انجام کارهای مختلف به منزل مشتریان خواهند رفت.

استادکار نیروهای نظافتی خود را چطور تعیین صلاحیت می کند؟

نیروهای متخصصی که قصد همکاری با استادکار را دارند پس از تماس با شرکت استادکار، به دفتر این شرکت مراجعه کرده و با ارائه مدارک و تضمین‌های کافی، نام خود را به عنوان سرویس‌دهندگان و متخصصان استادکار ثبت می‌کنند.

نیروهای استادکار جزو متخصص‌ترین نیروها در زمینه‌های خدماتی خود در سطح شهر هستند و هر نیرو با توجه به مسئولیتی که برعهده دارد، سفته‌هایی به استادکار می‌دهند، مثلا رقم سفته نیروی خدماتی باربری چندین برابر سفته نیروی خدماتی لوله‌کشی خواهد بود.البته ثبت‌نام به عنوان متخصص استادکار در زمینه‌های مختلف، تنها برای افرادی که درحال حاضر شغلی ندارند، نیست و بسیاری از متخصصان استادکار شغل و مغازه خود را دارند و در کنار آن با استادکار هم همکاری می‌کنند و بخشی از درآمدزایی‌شان توسط همکاری با استادکار تامین می شود.

در نهایت هم یکی از مهم‌ترین روش‌های سنجش مهارت استادکارها در واقع نظر خود کاربران هستند؛ طبق الگوریتم‌ها، مردم واقعا به استادکارهای شایسته‌تر، رتبه‌های برتری می دهند و همین نظرات کاربران نقش پررنگی در رنکینگ متخصصان استادکار دارد.

در مورد همکاری با برندهای خدماتی (از جمله خشکشویی ،باربری و قالیشویی و..) استادکار تلاش می‌کند تا با برندهای بزرگ و رتبه‌های اول گوگل در ایران همکاری کند.
لازم به ذکر است که در برخی شاخه‌ها از جمله سرویس‌های نظافت و کارواش، نیروها، در استخدام استادکار هستند ونیروهای قراردادی نیستند و در نتیجه استادکار با قاطعیت و آزادی عمل تمام، بهترین سرویس‌ها را به مشتریان ارائه خواهد کرد.در نتیجه نظرات مشتریان و تماس با پشتیبانی، در بهبود کیفیت کار استادکار بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

چطور می‌توان سرویس دوره ای نظافت منزل داشت؟

شما با بهره‌گیری از اپلیکیشن استادکار می‌توانید سفارشتان را ثبت کنید و به صورت ماهانه از این سرویس بهره ببرید. اگر از متخصصی که برای نظافت امور منزل به خانه‌تان آمده راضی هستید، می‌توانید با این فرد به توافق برسید تا به صورت ماهانه، در زمانی که برای شما و فرد نظافتچی ایده‌آل است، سفارش را ثبت کرده و این فرد، پیشنهاد سرویس شما را بپذیرد.

اما از آنجا که استادکار، امنیت کار و نیروی اعزامی به منزل شما را تضمین می‌کند، این سفارش باید از طریق بستر استادکار صورت گیرد تا بتوانید از تضمین استادکار در زمینه نحوه کارکرد و امنیت نیروی اعزامی برخوردار باشید. چرا که اگر مستقیما و بدون اطلاع استادکار با فرد سرویس‌دهنده کار کنید، استادکار هیچ مسئولیتی در این زمینه نخواهد داشت.
در عین حال سرویس پشتیبانی، به شما کمک خواهد کرد تا خدمات بهتری را دریافت کنید. مثلا شما می توانید با درخواست از واحد پشتیبانی و تماس با آنها، خدمات نظافت دوره ای منزلتان را با آنها برنامه ریزی و هماهنگ کنید.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

مزایای خدمات دوره‌ای نظافت منزل چیست؟

یکی از بزرگترین مزایای بهره‌گیری از خدمات دوره‌ای نظافت منزل، صرفه‌جویی در زمان و انجام شدن کارها با خیالی راحت‌تر برای شماست. همانطور که می‌دانید، هزینه‌ها تنها بحث مالی نیستند؛ بلکه علاوه بر بحث مالی، بحث زمان و همچنین جنگ اعصاب‌هایی که ممکن است برای هر فرد به وجود بیاید نیز به نوعی هزینه محسوب می‌شوند.

با بهره گیری از خدمات نظافت منزل استادکار ، در هر سه حیث، به نفع شما خواهد بود؛ اگر از فرد متخصص نظافتی که دوره قبلی به منزل شما آمده بود، راضی هستید، می‌توانید در دوره بعدی نظافت منزل‌تان (برای هفته بعد؛ دو هفته بعد یا ماه بعد)، دوباره کار نظافت منزل را به همان فرد بسپارید؛ بدین ترتیب دیگر نیازی به جستجو برای یافتن یک نظافتچی مطلوب نخواهید داشت؛ به علاوه زمان‌تان برای توضیح دادن روند کار و یا محل قرارگیری وسایل نظافتی و یا نکات مرتبط با نظافت خانه‌تان به نظافتچی جدید تلف نخواهد شد.

با بهره‌گیری از خدمات دوره‌ای نظافت منزل توسط یک فرد مشخص، دیگر جنگ اعصاب و نگرانی‌های مرتبط سراغ شما نخواهد آمد؛ چون همین فرد نظافتچی، یک یا چند بار دیگر هم کار نظافت منزل‌تان را انجام داده و راه و چاه ها و دل‌نگرانی های شما و خانه‌تان را می شناسد و قبلا رضایت شما را کسب کرده و خیال شما نیز از نحوه کارکردن او راحت است.
از سوی دیگر بهتر است بدانید که در فضای رقابتی موجود، استادکار پائین‌ترین قیمت‌ها را برای انجام سرویس‌ها ارائه داده و با جزئیات تمام می‌توانید در جریان قیمت سرویس‌ها قرار بگیرید. به همین دلایل می‌توان دریافت که خدمات دوره‌ای نظافت و همکاری بلندمدت یا دوره‌ای با یک نظافتچی مورد قبول‌تان، کار ارزشمندی است و مزایای زیادی برای شما به همراه خواهد داشت.

آیا امکان تعیین جنسیت نظافتچی وجود دارد؟

پاسخ سوال شما مثبت است؛ در یکی از مراحل ثبت سفارش خدمات نظافت منزل استادکار ، شما با سه گزینه برای انتخاب جنسیت نظافتچی مواجه می‌شوید:« خانم/ آقا/ فرقی نمی کند». بدین‌ترتیب شما می‌توانید جنیست نظافتچی را تعیین کنید.
البته باید این را مدنظر داشته باشید که سرویس نظافتی مدنظر شما برای منزل‌تان، شامل چه کارهایی است؟

شاید برای انجام کارهای سنگین‌تر مثل شستشوی دیوارها، جابه جایی فرش و مبل و… یک نظافتچی آقا بیشتر بتواند به کمک شما بیاید ولی برای انجام کارهای ظریف‌تری مثل نظافت و چیدمان بوفه و یا تمیز کردن یخچال و اجاق گاز، معمولا یک نظافتچی خانم، سلیقه و ظرافیت بیشتری به خرج خواهد داد.

بهره گیری از نظافتچی آقا برای تمیزکردن شیشه ها، شاید گزینه بهتری باشد
بهره گیری از نظافتچی آقا برای تمیزکردن شیشه ها، شاید گزینه بهتری باشد

چه عواملی بر قیمت نظافت منزل موثر است؟

در همان صفحه اول استادکار که قصد ثبت سفارش‌تان را دارید، قیمت سرویس‌های مختلف با جزئیات کامل، اعلام شده است. اما اگر قصد دارید بدانید که نظافت منزل شما چقدر زمان بر و هزینه بر خواهد بود، در اینجا اطلاعاتی کلی را با شما در میان می‌گذاریم.

جدای از بحث قیمت کلی سرویس‌های نظافت ، بحث متراژ و سرویس‌های مدنظر شما برای نظافت مطرح می‌شود. شما برای تخمین زدن آنکه برای نظافت خانه‌تان به چقدر زمان و هزینه نیاز است، باید متراژ خانه، تعداد اتاق‌ها، حجم نظافت (اینکه تنها قصد یک نظافت روتین را دارید یا نظافت عمیق تری مثل نظافت دیوارها و ..نیز مدنظرتان است) و تعداد سرویس‌های بهداشتی و.. را نیز باید مدنظر قرار دهید.
اما به طور کلی، برای نظافت یک خانه با زیربنای ۸۰ متر، حدودا شش ساعت زمان نیاز است و قیمت نظافت منزل شش ساعته استادکار، ۸۲ هزار تومان است. اما برای یک خانه بزرگتر ( حدودا ۱۵۰ متر) به حدود هشت ساعت زمان نیاز خواهد بود.

طبق عرف معمول برای انجام یک نظافت معمولی و روتین که شامل نظافت آشپزخانه، اتاق‌ها، سرویس‌های بهداشتی و حمام است، در ساختمان های دو خوابه حدودا شش تا هفت ساعت زمان نیاز است؛ اما اگر نظافت عمیق‌تری مثل شستشوی دیوارها، نظافت قاب و پنجره و درها و .. مد نظر شماست، قطعا زمان بیشتری خواهد برد.

هنگام ثبت سفارش نظافت خانه به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام ثبت سفارش نظافت خانه باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار دهید: یکی بحث زمان است؛ اینکه برای چه بازه زمانی‌ای به نظافتچی درمنزل نیاز دارید؛ نظافت چهار ساعته برایتان کافی است یا به سرویس خدمات نظافت منزل استادکار برای هشت ساعت نیاز دارید؛ اینکه چه بودجه‌ای برای این کار کنار گذاشته اید؟

مهمترین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید این است که بهتر است تا یک سناریوی مشخص برای کار نظافتچی مدنظر داشته باشید؛ انجام چه کارهایی برایتان در اولویت اول است. البته هر نظافتچی برنامه و سناریوی روتینی برای کارکردنش دارد و برخی افراد ترجیح می‌دهند تا نظافتچی طبق سناریوی نظافتی خودش پیش برود.
اما در هرصورت خوب است که شما چک لیست کارهای مدنظرتان برای نظافت منزل‌تان داشته باشید.

در عین حال اگر بتوانید قبل از آمدن نظافتچی، یک سری کارهای ریز و پیش پا افتاده را انجام دهید تا با شروع کار نظافتچی، کارهایش سریع‌تر پیش برود، خیلی به نفع شما خواهد بود.

به عنوان مثال، ریخت و پاش‌های روزمره را جمع کنید؛ ظرف‌های کثیف را در سینک ظرفشویی بگذارید و روی اوپن آشپزخانه را تمیز کنید تا نظافتچی بتواند با شروع کار، به اصل موضوع که نظافت و شستشوی عمقی خانه است برسد.
اگر قصد نظافت عمقی منزل را دارید، بهتر این است که در انتخاب جنسیت نظافتچی دقت کنید. اگر کارهای سنگینی دارید و برای نظافت فصلی سفارش سرویس می‌دهید، شاید درخواست نیروی آقا بیشتر به کمک شما بیاید؛ مثلا برای تمیز کردن دیوارها و یا جابه جایی مبلها و ویترین و وسایل سنگین منزل یک آقا قدرت بدنی بیشتری دارد.

البته نیروهای خانم هم برای جلب رضایت مشتری تا حد امکان این کارها را انجام خواهند داد ولی تا حدی که برایشان مقدور باشد.

در نظافت منزل چه خدماتی ارائه می شود؟

قبل از دکمه ثبت رایگان سفارش خدمات نظافت منزل استادکار ، می‌توان خدماتی که در نظافت منزل ارائه می‌شود را مشاهده کرد:
• شستن دیوارها و پنجره ها
• شستن و تی کشیدن کف
• نظافت پذیرایی
• نظافت اتاق‌ها
• شستن سرویس بهداشتی
• شستن حمام
• پاک کردن شیشه‌های داخلی
• نظافت کابینت و وسایل آشپزخانه
• شستن ظروف
• شستن لباس‌ها
در عین حال شما می‌توانید سرویس‌های مرتبط با نظافت منزل را از نظافتچی بخواهید؛ سرویس‌هایی مثل جاروکشی، نظافت آشپزخانه، بوفه و ویترین و حتی جابه جایی وسایل (درصورتی که جابه جایی‌اش برای نظافتچی مقدور باشد).

از یک نظافتچی منزل چه انتظاراتی باید داشت؟

از آنجا که معمولا افراد پرمشغله ، مشتریان اصلی سرویس‌های نظافت منزل هستند، طبیعتا از نظافتچی انتظار دارند تا او وقت‌شناس باشد؛ به موقع به منزل فرد برسد و طبق زمان تعیین شده، کارها را انجام دهد..

در عین حال از نظافتچی توقع می‌رود تا به صورت روتین، چک لیستی از کارهایش داشته باشد و روند نظافتی منزل را به نحوی طی کند که مجبور به دوباره کاری نشود.
در عین حال یک نظافتچی ایده آل فردی است که در طول ساعات حضورش در منزل شما، کمتر زمانش را برای صحبت کردن با تلفن یا استفاده از موبایلش هدر کند و تمرکزش روی انجام کارش باشد.

چطور مطمئن باشم که نظافتچی، به موقع به خانه‌ام می‌آید؟

طبق روتین، نظافتچی‌های استادکار باید در زمانی که مشخص شده، بر سرکار حضور بیابند و معمولا قبل از آن با شما تماس می‌گیرند. اما در عمل، ممکن است گاهی خطاهایی دراین زمینه وجود داشته باشد که با توجه به نظارت دقیق استادکار بر روند انجام کارها، این خطاها روز به روز کم و کمتر می‌شوند.

چرا که مدیران استادکار با ریزبینی و دقت فراوانی، عملکرد و وقت‌شناسی نیروها را زیر ذره بین دارند. مدیران استادکار می‌دانند که اکثر مشتری‌ها، افراد پرمشغله‌ای هستند و درنتیجه اجازه نمی‌دهند که نظافتچی یا متخصص هر سرویسی، بخواهد مشتری را معطل بگذارد؛
اما در هر صورت اگر نظافتچی به موقع به منزل شما نرسید، می‌توانید با پشتیبانی تماس بگیرید و تاخیر نظافتچی را اطلاع دهید و پشتیبانی، سریعا موضوع را پیگیری خواهد کرد و حتی در صورت نیاز، نیروی آنی و فوری دیگری را به منزل شما خواهد فرستاد تا کار شما سریعا انجام شود.

آغاز به موقع کار نظافت، یکی از فاکتورهای اساسی درمنضبط بودن نظافتچی است
آغاز به موقع کار نظافت، یکی از فاکتورهای اساسی درمنضبط بودن نظافتچی است

هزینه نظافت منزل در تهران چقدر است؟

در صفحه ثبت سفارش خدمات نظافت منزل استادکار ، قیمت‌ها با جزئیات کامل اعلام شده است:
تا ۴ ساعت کار: ۶۰ هزار تومان
پنج ساعت کار: ۷۱ هزار تومان
شش ساعت کار: ۸۲ هزار تومان
هفت ساعت کار: ۹۲ هزار تومان
هشت ساعت کار: ۱۰۱ هزار تومان
نه ساعت کار: ۱۱۲ هزار تومان
۱۰ ساعت کار: ۱۲۴ هزار تومان

آوردن وسایل نظافتی و مواد شوینده بر عهده چه کسی است؟

دربهره‌گیری از سرویس خدمات نظافتی، تامین وسایل نظافتی و مواد شوینده بر عهده خود مشتری خواهد بود. البته در برخی سرویس‌های دیگر مثل در و پنجره، جوشکاری یا نقاشی ساختمان، بعد از ثبت سفارش، می‌توانید در بخش توضیحات اعلام کنید که می‌خواهید مصالح و لوازم را خودتان تهیه کنید.

اما روند روتین کار بدین ترتیب است که فرد متخصص در چنین سرویس‌هایی قطعات و لوازم موردنیاز را خریداری می‌کند و فاکتور آن را در اختیار مشتری و البته استادکار قرار می‌دهد و قیمت‌های اجناس فاکتور شده، دقیقا توسط متخصصان استادکار بررسی می‌شود تا هیچ گونه گران فروشی‌ای صورت نگیرد. البته این موضوع درمورد سرویس نظافت صدق نمی‌کند.
پس شما به عنوان مشتری سرویس نظافت، باید لوازم نظافت و وسایل شوینده را تهیه کنید و البته قبل از شروع خدمت نظافتی، می‌توانید از نظافتچی مشورت بگیرید که به چه مواد شوینده‌ای نیاز دارد تا آنها را برایش تدارک ببینید.

چه خدمات نظافتی دیگری به غیر از نظافت منزل انجام می‌شود؟

علاوه بر نظافت منزل، شما می‌توانید سرویس‌های نظافتی دیگری از جمله نظافت اداری و تجاری و همچنین نظافت ساختمان و مشاعات را سفارش دهید.

نحوه ثبت سفارش برای بهره گیری از خدمات نظافت منزل استادکار به چه ترتیب است؟

روند ثبت سفارش برای بهره‌گیری از خدمات نظافت منزل استادکار ، کار ساده‌ای است. در ابتدا باید صفحه ثبت سفارش نظافت منزل را باز کرده و دکمه ثبت رایگان سفارش را بزنید. در مرحله اول باید مدت زمان مدنظرتان برای بهره‌گیری از این سرویس را معین کنید؛ که برای چند ساعت به نظافتچی جهت نظافت منزل نیاز دارید.

مرحله اول ثبت سفارش در خدمات نظافت استادکار
مرحله اول ثبت سفارش در خدمات نظافت منزل استادکار، تعیین مدت زمان موردنیاز شماست

مرحله دوم خدمات نظافت منزل استادکار، تعیین جنسیت نظافتچی است

مرحله دوم خدمات نظافت منزل استادکار، تعیین جنسیت نظافتچی است

مرحله سوم درخواست خدمات نظافت منزل استادکار، به ارائه توضیحات تکمیلی اختصاص دارد
مرحله سوم درخواست خدمات نظافت منزل استادکار، به ارائه توضیحات تکمیلی اختصاص دارد
در گام چهارم، زمان مدنظرتان برای بهره گیری از این سرویس را تعیین می‌کنید؛ روز و تاریخ مدنظر و همچنین بازه زمانی موردنظرتان برای شروع سرویس
در گام چهارم، زمان بهره گیری از سرویس را تعیین می‌کنید؛ تاریخ و همچنین بازه زمانی موردنظرتان برای شروع سرویس
در مرحله پنجم ثبت سفارش، آدرس دقیق منزل را روی نقشه مشخص کرده و دربخش توضیحات، آدرس دقیق را درج می کنید
در مرحله پنجم لوکیشن (موقعیت) منزل را روی نقشه مشخص کرده و می‌توانید جزئیات آدرس را به صورت کتبی درج کنید
مرحله ششم، قطعی کردن و نهایی کردن سفارش شماست
مرحله ششم، قطعی کردن و نهایی کردن سفارش شماست

در مرحله ششم و پایانی، با مرور اطلاعاتی که تا قبل از این مرحله درج کرده‌اید، سفارش‌تان را به طور قطعی ثبت خواهید کرد.

هزینه ایاب و ذهاب نظافتچی به عهده چه کسی است؟

ایاب و ذهاب نظافتچی برعهده خود اوست و شما به عنوان سفارش‌دهنده سرویس، وظیفه‌ای برای پرداخت هزینه ایاب و ذهاب او نخواهید داشت

آیا نظافت راه پله هم جزو نظافت منزل حساب می شود؟

خیر؛ برای نظافت راه پله، باید سرویس دیگر نظافتی یعنی سرویس نظافت ساختمان و مشاعات را سفارش بدهید. یعنی اگر برای منزل‌تان نیاز به نظافت حیاط، استخر و مشاعات و راه پله دارید، باید سرویس دیگری را سفارش دهید.

نظافت ساختمان و مشاعات:

نظافت ساختمان و مشاعات

  • نظافت راه پله
  • شستن دیوارها و نرده ها
  • نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط
  • پاک کردن شیشه پنجره های داخلی
دریافت این خدمت از استادکار

قیمت نظافت ساختمان و مشاعات چقدر است و چطور محاسبه می‌شود؟

سرویس نظافت ساختمان و مشاعات، شامل نظافت راه پله، شستن دیوارها و نرده‌ها، نظافت مشاعات، پارکینگ و حیاط، نظافت لابی و پشت‌بام، نظافت سالن اجتماعات و سالن ورزش، نظافت استخر، سونا و جکوزی و پاک کردن شیشه پنجره‌های داخلی است.
در ازای شش ساعت کار، رقم ۸۲ هزار تومان، در ازای هفت ساعت کار، ۹۲ هزار تومان و بدین ترتیب در ازای ده ساعت کار ۱۲۴ هزار تومان باید پرداخت کرد که جزئیات بیشتر در مورد اعداد و ارقام در صفحه ثبت سفارش نظافت ساختمان و مشاعات قابل رویت است.

سخن پایانی

در صورتی که دراین متن جواب سوالتان را نگرفتید و هنوز ابهام و سوالی برایتان وجود دارد، حتما سوالاتتان را با ما در میان بگذارید

1 نظر
  1. سارا می گوید

    سلام .. مرسی از مطلب خوبتون در مورد نظافت منزل.. به نظرم بعضی وقتا اصلا نمیشه هزینه ها رو پیش بینی کرد. هزینه نظافت منزل وقتی مشخص میشه که سرعت کار اون تمیزکار رو بدونی و این امکان پذیر نیست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =