چگونه وسایل شخصی و خانگی را ضدعفونی کنیم؟

0

با شیوع ویروس کرونا، باید بیش از پیش مسایل بهداشتی و ضدعفونی وسایل شخصی را اولویت قرار دهیم، چرا که وسایل شخصی مانند گوشی همراه، کارت عابربانک، دسته کلید و … از پرکاربردترین وسایلی هستند که در طول روز آنها را لمس می‌کنیم و بارها و بارها مورد استفاده قرار می‌دهیم. اگر برایتان سوال است که برای ضدعفونی وسایل از چه ماده ضدعفونی کننده استفاده کنیم، این مقاله می‌تواند راهنمای شما باشد. در این مبحث در خصوص ضدعفونی لوازم الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ و دیگر وسایل شخصی مانند سوئیچ خودرو، کیف، کنترل تلویزیون و … صحبت خواهیم کرد. پس با استادکار همراه باشید.

نحوه ضدعفونی وسایل شخصی

این روزها وسایلی که بیرون از منزل آن‌ها را با خود برده و با آن‌ها سر وکار دارید را باید مرتب ضدعفونی کنید. توصیه می‌شود که افراد حتما پس از هر بار بیرون رفتن از منزل این کار را انجام دهند، چرا که ویروس کرونا می‌تواند بر روی سطوح تا ساعت‌ها زنده بماند. برای تمیز کردن و گندزدایی این وسایل، روش‌های مختلفی مانند استفاده از وایتکس و الکل پیشنهاد می‌شود.

ضدعفونی گوشی و لپ تاپ

ضدعفونی وسایل الکترونیکی مانند گوشی همراه و لپ تاپ نیازمند توجه خاص است و بهتر است از اسپری کردن مستقیم الکل روی صفحه نمایش این لوازم خودداری کنید، چرا که اسکرین گوشی و لپ تاپ در مقابل الکل با دوز بالا آسیب‌پذیر هستند. برای ضدعفونی این وسایل می‌توانید الکل رقیق یا اسپری ضدعفونی کننده را روی پنبه یا دستمالی نرم ریخته و به آرامی آن‌ها را تمیز کنید. خوب است پیش از ضدعفونی توضیحات و هشدارهای مربوط به آن را در دفترچه وسیله خود بخوانید.

دیگر خدمات استادکار خدمات ضدعفونی فروشگاه با استادکار

ممکن است شرکت سازنده توصیه کرده باشد که تنها از پاک کننده‌ها و ضدعفونی کننده‌های مخصوص این وسایل استفاده کنید. اگر گوشی شما قاب دارد می‌توانید قاب آن را خارج کرده و با آب و شوینده بشویید. تمام قسمت‌های گوشی را با پد الکلی پاک کنید و برای لپ تاپ به قسمت‌هایی مانند کیبورد، شیارهای میکروفون و مانیتور توجه کنید.

از اسپری کردن الکل یا محلول وایتکس روی اسکرین گوشی خودداری کنید.
از اسپری کردن الکل یا محلول وایتکس روی اسکرین گوشی خودداری کنید.

ضدعفونی کارت عابربانک و کارت مترو

کارت‌های اعتباری و کارت مترو و اتوبوس هر روزه برای خرید و عبور و مرور شهری توسط مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد و نیاز است که ضدعفونی شود. لازم به توضیح است که از اسپری کردن مستقیم الکل روی کارت‌های عابربانک خودداری کنید چون ممکن است به آن آسیب بزند.

بهتر است این کارت‌ها را با پد الکلی تمیز کنید و پیش از گذاشتن آن در کیف خود بگذارید در معرض هوای آزاد خشک شوند. هرگز این کارت‌های الکترونیکی را با آب و وشوینده نشویید، چرا که این کار به بخش مغناطیسی آن آسیب رسانده و شما را مجبور به رفتن به بانک برای گرفتن کارتی جدید می‌کند!

بهتر است این کارت‌ها را با پد الکلی تمیز کنید و آن را با آب و اسکاچ نشویید!
بهتر است این کارت‌ها را با پد الکلی تمیز کنید و آن را با آب و اسکاچ نشویید!

ضدعفونی کیف پول

شما کیف پول خود را همه جا با خود حمل می‌کنید، اگر عادت دارید که آن را روی پیشخوان مغازه، رستوران یا … قرار دهید که وضعیت در این شرایط کرونایی بدتر است و حتما به ضد عفونی کیف پول خود احتیاج دارید. کیف پول چرمی را می‌توانید با یک پد الکلی به راحتی ضد عفونی کنید.

به بند کیف، جای زیپ و دکمه‌ها و فضای داخلی که اسکناس قرار می‌گیرد، توجه ویژ‌ه‌ای داشته باشید. کیف‌های پارچه‌ای قابل ضد عفونی با روش‌های محلول ضدعفونی کننده مانند محلول وایتکس رقیق نیستند و ممکن است رنگ پارچه‌ آنها با وایتکس از بین برود و برای ضد عفونی کیف پارچه‌ای بهتر است آن را داخل محلول آب و شوینده سبک و برای گندزدایی به همراه یک ماده دیگر مانند سرکه بشویید و در آفتاب خشک کنید.

دیگر خدمات استادکار خدمات ضدعفونی باشگاه با استادکار

از وایتکس برای ضد عفونی کیف پول پارچه ای استفاده نکنید و پس از شستشو با شوینده آن را جلوی آفتاب خشک کنید
از وایتکس برای ضد عفونی کیف پول پارچه ای استفاده نکنید و پس از شستشو با شوینده آن را جلوی آفتاب خشک کنید

ضد عفونی دسته کلید و سوئیچ ماشین

دسته کلید منزل و سوئیچ ماشین همیشه همراه شما هستند و نیاز است در این ایام کرونایی اقدام به تمیز کردن آن‌ها کنید. مقداری الکل روی دستمال بریزید و تمام دکمه‌ها و شیارها را به وسیله آن ضدعفونی کنید. برای دسته کلید‌ها از آنجایی که وسیله الکترونیکی محسوب نمی‌شوند می‌توانید از محلول آب و وایتکس رقیق و اسپری کردن آن روی کلید استفاده کنید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

ضد عفونی عینک و ساعت مچی و زیورآلات

برای ضدعفونی دیگر وسایل مانند حلقه و ساعت و دستبند می‌توانید از دستمال الکلی استفاده کنید. لازم است تمام این وسایل را با یک تکه پنبه آغشته به یک ماده ضدعفونی کننده مانند وایتکس رقیق شده یا الکل رقیق 70%، تمیز کنید. تا حد امکان بیرون از منزل به عینک خود دست نزنید، اما اگر نگران آلوده شدن آن به ویروس کرونا هستید، پس از بازگشت به منزل می‌توانید آن را با آب و صابون شستشو دهید.

برای گندزدایی وسایل شخصی مانند حلقه و ساعت و دستبند می‌توانید از دستمال الکلی استفاده کنید.
برای گندزدایی وسایل شخصی مانند حلقه و ساعت و دستبند می‌توانید از دستمال الکلی استفاده کنید.

ضدعفونی کنترل تلویزیون

یکی از آلوده‌ترین وسایل موجود در خانه، کنترل تلویزیون یا ریموت کنترل دیگر وسایل مانند کولر گازی در محل کار است که از آنجایی که با دست‌ها در تماس است، می‌تواند به راحتی آلودگی و ویروس را از فردی به فرد دیگر منتقل کند و به ندرت تمیز می‌شود.

برای تمیز کردن کنترل بهتر است ابتدا باتری‌ها را خارج کنید اما محفظه باتری را مجدد ببندید. پارچه‌ای را با الکل 70% مرطوب کرده روی کنترل و فضای بین دکمه‌ها بکشید. می‌توانید از گوش پاک‌کن یا پنبه برای شیارها و فضای بین دکمه‌ها استفاده کنید، مراقب باشید که مایع داخل ریموت نشود. چند دقیقه صبر کنید تا الکل تبخیر شده، سپس آن را با پارچه‌ای خشک کرده و باتری‌ها را دوباره سرجای خود قرار دهید.

برای ضدعفونی کنترل، پارچه‌ای را با الکل 70% مرطوب کرده روی کنترل و فضای بین دکمه‌ها بکشید.
برای ضدعفونی کنترل، پارچه‌ای را با الکل 70% مرطوب کرده روی کنترل و فضای بین دکمه‌ها بکشید.

جمع‌بندی

در این مقاله با انواع روش‌های ضدعفونی لوازم شخصی که هر روزه با خود به بیرون از منزل می‌بریم آشنا شدیم. بهتر است پس از انجام این کار دست‌های خود را با آب و مایع دستشویی کامل بشویید. شما از چه روش‌هایی برای ضدعفونی کردن وسایل شخصی خود استفاده می‌کنید؟

منابع: goodhousekeeping | businessinsider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − هفت =