لکه بری کاغذ دیواری؛ لکه ماژیک و خودکار را پاک کنیم

3

کاغذ دیواری هایی که برای منازل خود استفاده می‌کنید، معمولا چند سال روی دیوار جا خوش می‌کنند و تا زمانی که به فکر کندن کاغذ دیواری نیافتاده باشید، باید از آنها به خوبی نگهداری کنید. خصوصا اگر کودکی داشته باشید که با ماژیک و خودکار به جان کاغذ دیواری بیفتد، تمیز کردن این لکه ها تبدیل به یک چالش برای شما می شود. راهکار لکه بری کاغذ دیواری تمیز کردن چنین لکه‌هایی را در ادامه بخوانید.

کودکان شما برای ابزار خلاقیت خود در زمینه طراحی و نقاشی خصوصا در سنین پیش از دبستان اقدام به طراحی و نقاشی روی دیوارها و کاغذ دیواری ها در اتاق خواب خود می کنند. اما نگران نباشید لکه های ماژیک و خودکار در امر لکه بری کاغذ دیواری آنقدرها هم که فکر می کنید دشوار نیستند و می توانید با روش هایی آنها را به راحتی از بین ببرید.

لکه بری کاغذ دیواری
پیش از اعمال مستقیم پاک کننده روی کاغذ دیواری، بخشی از آن را روی قسمتی از کاغذدیواری که در معرض دید نیست، امتحان کنید

ابتدا روش لکه بری کاغذ دیواری را تست کنید

بسیاری از روش های پاکسازی و لکه بری کاغذ دیواری برای خلاصی از سر جوهر خودکار و ماژیک باید به صورت حلال در آب باشد. بنابراین نیاز است که پیش از اعمال مستقیم آنها روی دیوار، بخشی از پاک کننده را روی قسمتی از دیوار که در معرض دید نیست، امتحان کنید. برخی از پاک کننده‌ها بسیار غلیظ هستند و خودشان می‌توانند روی دیوار لکه ایجاد کنند یا میزان پخش لکه ماژیک را افزایش دهند. برخی مواد شیمیایی نیز می توانند رنگ کاغذ دیواری را تغییر داده یا رنگ آن را از بین ببرند. بنابراین لازم است از هر روشی که استفاده می کنید، آن را روی تکه از دیوار خود تست کنید و در صورتی که کاغذ دیواری شما مشکلی پیدا نکرد، آن را مستقیما روی لکه امتحان کنید.

انواع لکه ها و روش پاک کردن آنها

لکه های جوهر بر مبنای آب (غیردائمی)

همه لکه های خودکار و ماژیک دائمی نیستند. خودکارهای قابل پاک شدن و جوهرهایی هستند که بر مبنای آب تشکیل شده اند و فرآیند پاک کردن ساده‌تری دارد. برای اینکه مطمئن شوید لکه جوهر شما بر پایه آب است یا خیر، یک حوله کاغذی روی لکه جوهر قرار دهید. با ضربه زدن یا کشیدن حوله روی لکه، لکه پاک می‌شود و این نشان دهنده جوهر بر پایه آب است. در چنین لکه‌هایی می‌توانید از دستمال‌های مرطوب مانند دستمال مرطوب پاک کردن آرایش بانوان یا دستمال‌های مرطوب کودکان استفاده کنید. این دستمال‌های مرطوب به راحتی می توانند لکه‌های جوهر خودکار بر مبنای آب را پاک کنند.

لکه بری کاغذ دیواری
از اسفنج ها و دستمال مرطوب ها می توانید برای پاک کردن لکه های خودکار و ماژیک استفاده کنید

لکه های دائمی خودکار در کاغذ دیواری

لکه خودکارهای معمولی (غیرقابل پاک شدن) نیازمند تلاش بیشتری برای پاک شدن از کاغذ دیواری هستند. ابتدا لازم است که آن منطقه را با یک اسفنج پاک کننده با کف پاک کنید، این کار در پاک کردن انواع لکه‌ها کاربرد دارد، تنها لازم است دقت کنید که اسفنج آنقدر خیس نباشد که آب به پشت کاغذ دیواری نفوذ کند. همچنین در محل اتصال دو کاغذ دیواری را هنگام لکه بری کاغذ دیواری زیاد با اسفنج نسابید تا چسب‌های آن کنده نشود.

خمیر آب و جوش شیرین

اگر روش بالا جواب نداد بهتر است که خمیری از آب و جوش شیرین تهیه کنید و آن را روی لکه بگذارید. سپس آن را روی لکه بمالید تا کاملا تمیز شود. از کشیدن خمیر جوش شیرین به جهتین لکه خودداری کنید تا از گسترش لکه به اطراف جلوگیری کنید. اگر این روش نیز جواب نداد می‌توانید از یک پارچه تمیز که مقداری الکل روی آن مالیده شده است برای پاک کردن لکه خودکار روی کاغذ دیواری استفاده کنید.

لکه بری کاغذ دیواری
الکل نیز ماده موثری در پاک کردن لکه روی کاغذ دیواری است

خمیر دندان و یا مداد پاک کن

حال برای لکه های خودکار روی کاغذ دیواری‌های غیر قابل شستشو بهتر است از روش‌هایی استفاده کنید که در آن ترکیبات آبی به کار نرود. برای پاک کردن لکه خودکار و ماژیک از کاغذ دیواری، استفاده از اندکی خمیر دندان و سابیدن آن با مسواک روی لکه می تواند مفید باشد. همچنین برخی لکه های مداد رنگی، خودکار و ماژیک می توانند مداد پاک کن نیز پاک شوند. بنابراین بهتر است این روش را نیز امتحان کنید.

پاک کردن لکه ماژیک و مدادرنگی

برخی مداد رنگی و ماژیک‌ها از ماده ای مومی تشکیل شده اند که می توانند با چربی ساطع کرده از خود لک روی دیوار باقی بگذارند. می‌توانید با یک پد تمیز کننده مانند پد لاک ناخن آنها را از روی دیوار پاک کنید. اگر روش پاک کن را امتحان کردید و جواب نداد با تمیز کننده سطوح که روی دستمالی نرم ریخته شده است، آن را پاک کنید. می توانید از جوش شیرین و قرار دادن آن روی لکه نیز استفاده کنید. یک روش غیر متعارف اما کاربردی دیگر در این زمینه این است که اندکی سس مایونز روی لکه مداد رنگی بریزید و اجازه دهید چند دقیقه بماند. سپس آن را با یک دستمال پاک کنید.

لکه بری کاغذ دیواری
سس مایونز یکی از روش های موثر و کاربردی در لکه بری کاغذ دیواری است

گچ خیاطی و اسپری مو

همچنین برای پاک کردن لکه خودکار می‌توانید از گچ خیاطی استفاده کنید ، ابتدا به کمک گچ خیاطی لکه را جذب کرده و سپس با استفاده از مسواک آن را به دقت پاک کنید .از دیگر راه‌ های پاک کردن لکه ماژیک می توان به استفاده از اسپری مو، مالیدن لیمو، پاک کننده ناخن و … اشاره کرد که می‌توانید هر کدام از این روش‌ها را با توجه به نوع کاغذ دیواری خود امتحان کنید.

لازم است که پیش از اعمال روش های بالا روی لکه جوهر خودکار و ماژیک، بهتر است آن را روی بخشی از کاغذ دیواری امتحان کنند و هر کدام که به نظرشان موثر بود را روی لکه اعمال کنند. نظر شما در این خصوص چیست؟

منبع: homeguides.sfgate

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
3 نظرات
  1. iraj.m می گوید

    سلام میخام خودکار روی کاغذ پاک بکنم چیکار کنم؟

  2. heshmat ferdous می گوید

    “سلام میخام خودکار روی کاغذ پاک بکنم چیکار کنم؟”
    بشاش روش . خیلی موثره

  3. Yalta می گوید

    لیمو خیلی موثر بود

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 5 =