آیا ماشین لباسشویی درب از بالا خوب است یا درب از جلو ؟

0

وقتی جایگاه ماشین لباسشویی برای تسهیل در شستشوی لباس‌ها، میان خانواده‌ها تثبیت شد، همه اطمینان یافتند که استفاده از آن بهتر و کم دردسرتر است؛ اما پس از آن نوبت به انتخاب نوع ماشین لباسشویی رسید. با استادکار اپلیکیشن درخواست خدمات همراه باشید .

ماشین لباسشویی درب از بالا بهتر است یا ماشین لباسشویی درب از جلو؟ این چیزی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. از آنجا که در اوایل دوران عرضه ماشین‌های لباسشویی تنها شاهد وجود دستگاه‌های ماشین لباسشویی درب از بالا در بازار بودیم، انتخاب نوع ماشین لباسشویی با محدودیت همراه بود.

ظهور ماشین لباسشویی درب از جلو

اما از وقتی ماشین‌های لباسشویی درب از جلو رواج یافته و روانه بازار شدند؛ مقایسه میان این نوع لباسشویی طرح جدید (لباسشویی درب از جلو) و لباسشویی‌های درب از بالای قدیمی‌تر، آغاز گشت. حالا مسئله این است که وقتی این دو نوع ماشین لباسشویی را در قیاس با یکدیگر فرض کنیم، کدام یک از قابلیت‌های بالاتری برخوردار بوده و استفاده از آن راحت‌تر و بهتر است.

آیا ماشین لباسشویی درب از بالا خوب است؟
ماشین لباسشویی های درب از جلو دارای مزایای خاصی نسبت به رقبای پیشین خود یعنی ماشین لباسشویی های درب از بالا هستند. این ماشین لباسشویی های نسل جدید کارایی بالاتری در شستشوی لباس داشته و آب کمتری مصرف می کنند.

از آنجا که تولید و فروش هر محصولی با گذشت زمان سیری تکاملی و روندی رو به پیشرفت را طی خواهد کرد، لذا بدیهی است که هدف از ساخت و فروش ماشین لباسشویی‌های درب از جلو که مدتی بعد از ماشین لباس‌شویی‌های درب از بالا تولید و عرضه شده‌اند، در واقع جبران ضعف‌ها و کاستی‌های ماشین لباسشویی‌های قبلی است. این ماشین لباسشویی‌های طرح جدیدتر توانستند جایگاه مطلوب‌تری را در میان مشتریان از آن خود کنند. اما ماشین لباسشویی درب از بالا نیز دارای نکات مثبت زیادی است که می‌توان با استناد به آن‌ها متقاضیان را به استفاده از این نوع ماشین لباسشویی ترغیب کرد.

با این حال برای فهم بهتر مزایا و برتری‌های این دو نوع ماشین لباسشویی نسبت به یکدیگر، به شرح برخی از نکات مرتبط با آن می‌پردازیم.

تفاوت‌های بین ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو

مقایسه از نظر میزان تمیز بودن شستشو

ماشین‌های لباسشویی‌های درب از جلو کار شستشوی لباس‌ها را با سرعت کمتر و درنگ بیشتری انجام می‌دهند که البته تایم مورد نظر برای شستشوی دستگاه را می‌توان به واسطه ابزار موجود تنظیم کرد. اما ماشین لباسشویی‌های درب از بالا عمل شستشو را با سرعت و شدت فراتری انجام‌ می‌دهند. از آن جا که میزان تمیزی با بالا بودن زمان رابطه مستقیم ، پس شستشو در لباسشویی‌های درب از جلو با پاکیزگی چشمگیری همراه است.

ماشین لباسشویی های درب از جلو، کارایی به مراتب بالاتری در شستن حجم بیشتری لباس داشته و قادر هستند تمام حجم لباس دریافتی را تمیز کرده و تحویل دهند.

بدیهی است برای شستشویی پاکیزه تمام لباس‌ها باید به طور کامل با آب تماس داشته و خیس شوند. در صورتی که تعداد لباس‌ها زیاد باشد، لباسشویی‌های درب از بالا، نمی‌توانند لباس‌ها را به خوبی در داخل آب فرو ببرند. اما لباسشویی‌های درب از جلو قادرند لباس‌های بیشتر با حجم زیادتر و پارچه‌های بزرگتری از قبیل روتختی و رومبلی و ملحفه‌های بزرگ را به آب آغشته کرده و تمیزی کامل این لباس‌ها را تضمین کنند.

مقایسه به لحاظ وجود بوی نامطبوع و ایجاد کپک‌ها

یکی از مشکلاتی که گریبانگیر ماشین‌های لباسشویی درب از جلو می‌شود، این است که به مرور زمان در لاستیک دور درب آن‌ها کپک‌هایی سفید رنگ ایجاد می‌گردد. این کپک‌ها سبب انتشار بوی بدی خواهند شد. بنابراین معمولا باید پس از شستشو باید درب این نوع ماشین لباسشویی را باز گذاشته و به تردد هوا در داخل آن کمک کنیم. اما در ماشین‌های لباسشویی درب از بالا که تخلیه آب از آن‌ها وابسته به جاذبه است، کمتر شاهد باقی ماندن ذرات آب و در نتیجه ایجاد کپک و تولید بوی نامطبوع هستیم.

ماشین لباسشویی های درب از جلو دارای این نقطه منفی هستند که لاستیک درب آن ها پس از مدتی کثیف شده و کپک و آلودگی به خود می گیرد.

مقایسه از نظر میزان مصرف آب و انرژی

از آنجا که دستگاه ماشین لباسشویی در استفاده از آب برای شستشوی لباس‌ها رتبه دوم را دارد، پس باید بدانیم که کدام یک از دو نوع لباسشویی درب از بالا یا درب از جلو در میزان صرفه جویی آب، پیشتازتر هستند. مطابق گزارشاتی که از اداره آب و فاضلاب منتشر شده است، میزان آبی که لباسشویی‌های درب از جلو استفاده می‌کنند، چیزی حدود نصف مقدار آبی است که لباسشویی‌های درب از بالا برای شستشوی لباس‌ها به آن نیازمندند. علاوه بر این لباسشویی‌های درب از جلو با وجود استفاده کمتر از آب، لباس‌ها را پاکیزه‌تر می‌شویند و انرژی کمتری نیز مصرف می‌کنند.

همه این‌ها سبب شده است تا متقاضیان و مشتریان دستگاه‌های ماشین لباسشویی، نسبت به خرید دستگاه ماشین لباسشویی درب از جلو تمایل بیشتری نشان دهند.

ماشین لباسشویی های درب از جلو، مصرف آب به مراتب کمتری دارند و به همین نسبت انرژی برق کمتری نیز مصرف می کند.

مقایسه به لحاظ کارایی آسان

کار کردن و استفاده از کدام یک از لباسشویی‌ها آسان‌تر است؟
یکی از نکاتی که سبب برتری ماشین لباسشویی درب از بالا نسبت به ماشین لباسشویی درب از جلو می‌شود و در جذب مشتری بسیار موثر واقع می‌‌گردد، این است که درب لباسشویی‌هایی که از بالا باز می‌شوند، در هنگام شستشوی لباس‌ها قفل نمی‌شود و این نکته به منزله آن است که در هنگام روشن بودن ماشین لباسشویی و وقتی دستگاه مشغول به کار است می‌توانیم لباس‌های دیگری را به آن اضافه کنیم. به این شکل اگر فراموش کرده باشید که لباسی را داخل ماشین لباسشویی بیندازید، لازم نیست نگران باشید که لباسشویی روشن است و باید تا پایان زمان کار آن صبر کنید؛ بلکه می‌توانید لباس مورد نظر را در حالی که دستگاه در حال شستشو است، به مابقی لباس‌ها اضافه نمایید.

از آنجا که درب ماشین لباسشویی درب از بالا در سطح بالایی قرار دارد، لذا لازم نیست برای داخل کردن لباس‌ها آن‌ها خم شده یا بنشینیم. می‌توانیم ایستاده لباس‌ها را داخل لباس شویی ریخته و از آن خارج کنیم؛ که این به مراتب کار را آسان‌تر است. این ویژگی دستگاه‌های ماشین لباسشویی درب از بالا، امکان این را فراهم می‌کند که افراد به شیوه‌ای آسان‌تر به شستشوی لباس‌های خود بپردازند و خصوصا اگر در تحرک یا خم شدن دچار مشکل باشند، این قابلیت به آن‌ها کمک می‌کند که کمتر به سختی بیفتند.

استفاده از این نوع ماشین لباسشویی خصوصا برای افرادی که دچار مشکلات ارتوپدی بوده یا سالخورده هستند، فوق العاده تاثیرگذار خواهد بود.

ماشین لباسشویی های درب از بالا دارای این خاصیت هستند که برای لباس ریختن داخل آن ها نیازی به خم شدن یا نشستن نیست. اما در خصوص ماشین لباسشویی های درب از جلو، اوضاع متفاوت است و حتما باید خم شده و یا به صورت نشسته لباس ها را داخل ماشین قرار داد.

مقایسه از نظر میزان سرعت در عملکرد

همزن وسیله‌ای است که سبب ارتقای سرعت شستشوی لباس‌ها در لباسشویی می‌شود؛ اما تنها ماشین‌های لباسشویی‌های درب از بالا دارای این ابزار هستند. بنابراین اگر فاکتور سرعت در استفاده از لباسشویی برای ما حائز اهمیت است، استفاده از لباسشویی‌های درب از بالا خواسته ما را به نحو بهتری برآورده می‌کند.

بهترین ماشین لباسشویی درب از بالا

البته بیان این مطلب نیز ضروری است که همه ماشین لباسشویی‌های درب از بالا دارای دستگاه همزن نیستند، بلکه تنها نوع خاصی از آن‌ها همزن دارند. همزن همان ابزاری است که منجر می‌شود تا آبی که برای شستشو به داخل ماشین لباسشویی منتقل می‌شود، در سر تا سر آن بچرخد. در واقع همزن مسئول حرکت دادن و انتقال آب به قسمت‌های مختلف است تا آب به تمام لباس‌های داخل ماشین لباسشویی برسد. این همزن موجب می‌گردد که تک تک لباس‌های داخل دستگاه مقدار زیادی آب به خود جذب کنند. زمانی که همزن کار می‌کند و مشغول آب رسانی است، لرزش‌هایی را در لباسشویی احساس می‌کنیم.

دستگاه‌های ماشین لباسشویی درب از بالایی که دارای ابزار همزن هستند، روند شستشوی لباس‌ها را سرعت می‌بخشند. اما دستگاه‌های ماشین لباسشویی درب از بالایی که فاقد ابزار همزن هستند و از آن‌ها به عنوان ماشین لباسشویی‌های پربازده یاد می‌شود، سرعت کمتری داشته اما سبب پاکیزگی بیشتر لباس‌ها می‌شوند.

ماشین لباسشویی های درب از بالا مجهز به همزن، قدرت بیشتری در آبرسانی به لباس ها دارند و با سرعت بالاتری کار می کنند؛ اما ماشین لباسشویی های پربازده یا آن هایی که فاقد همزن هستند، با سرعت کمتری کار کرده ولی لباس هایی تمیزتر تحویل خواهند داد.

بالاتر بودن قیمت دستگاه‌های ماشین لباسشویی درب از بالای فاقد همزن (پر بازده)

از آنجا که لباسشویی‌های درب از بالای فاقد ابزار همزن، امکان شستشوی تعداد بالایی از لباس‌ها را فراهم کرده و در عین داشتن این کارایی میزان آب کمتری را مصرف می‌کنند، لذا خریداری این دسته از دستگاه‌های ماشین لباسشویی با هزینه بالاتری همراه خواهد بود.

مقایسه به لحاظ میزان سرعت گردش

چرخش سیکل لباسشویی‌های درب از جلو بسیار بیشتر از لباسشویی‌های درب از بالا است. این قابلیت سبب خشک شدن سریعتر لباس‌ها می‌شود. چرخش سریع سیکل لباسشویی‌های درب از جلو، همچنین به ایجاد لرزش فراوان و تولید صدای زیاد می‌انجامد که البته خوشایند نبوده و به نوعی یکی از نقطه ضعف‌های این نوع ماشین لباسشویی تلقی می‌شود.

مقایسه از نظر قیمت

کارایی و کیفیت زیاد (مصرف کمتر آب و انرژی، پاکیزگی فراتر و …) ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، سبب می‌شود تا مشتریان برای جلوگیری از هزینه‌هایی که باید در صورت عدم وجود چنین قابلیت‌هایی بپردازند، استقبال بیشتری از این ماشین لباس‌شویی درب از جلو به عمل آوردند.

قیمت ماشین‌های لباسشویی درب از جلو بیشتر از ماشین‌های لباسشویی درب از بالا است، اما این نوع از ماشین لباسشویی به لحاظ کیفیت و قابلیت دارای فاکتورهای مثبت بیشتری است.

ماشین لباسشویی های درب از جلو، قیمت بالاتری داشته و در انواع لوکس و متنوعی تولید می شوند.

سخن پایانی

از بهترین ماشین لباسشویی‌های درب از بالا، می توانیم به ماشین لباسشویی پاکشوما درب از بالا و نیز ماشین لباسشویی درب از بالا بوش و در نهایت ماشین لباسشویی توشیبا درب از بالا اشاره کنیم. این ماشین لباسشویی‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و طول عمر مناسب‌تری نسبت به سایر برندهای موجود در بازار از خود نشان داده اند.

منبع: javabyab | poshtibanservice

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

13 − 10 =