اهمیت شستشوی لباس نو قبل از پوشیدن

0

آیا واقعاً باید قبل از پوشیدن لباس‌های نو آن‌ها را بشوییم؟ این سوالی است که ذهن خیلی از ما را به خود مشغول کرده و ممکن است بسیاری از ما نیز بی‌تفاوت از کنار آن رد شویم. به طور کلی شاید در مقالات کمی به موضوع شستشوی لباس بعد از خرید پرداخته شده باشد و شاید هم این موضوع آنقدرها که باید جدی گرفته نشده باشد. اما در این مقاله ما با شما هستیم تا با اهمیت شستشوی لباس نو قبل از پوشیدن به‌ خوبی آشنا شوید و متوجه شوید که چرا این موضوع اهمیت زیادی در سلامت ما دارد. با استادکار همراه شوید.

لباس نوی خود را بپوشیم یا بشوییم

بهتر است کمی واقع‌بینانه‌تر به موضوع نگاه کنیم و قبل از اینکه به سرعت لباس تازه خریداری شده‌مان را بپوشیم، کمی در مورد آن تأمل کنیم. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که لباس‌ها در صورت وجود آلودگی، به خاطر تماس مستقیمی که با پوست بدن دارند، می‌توانند به‌سادگی در ما آلرژی و حساسیت ایجاد کنند. سیر طولانی که این لباس‌ها تا رسیدن به فروشگاه طی می‌کنند و از طرفی جذب آلودگی، خاک و عوامل بیماری‌زایی که ممکن است این لباس‌ها در معرض آن قرار گرفته باشند، می‌تواند در هنگام پوشیدن به پوست ما آسیب وارد کند و این موضوع اهمیت شستشوی لباس نو قبل از پوشیدن را برای ما روشن‌تر می‌سازد.

بهتر است بعد از خریداری لباس ابتدا آن را بشویید و بعد اقدام به پوشیدن آن کنید.
بهتر است بعد از خریداری لباس ابتدا آن را بشویید و بعد اقدام به پوشیدن آن کنید.

فیلیپ تیرنو، یک میکروب‌شناس و آسیب‌شناس از دانشگاه نیویورک این موضوع را این‌ گونه عنوان می‌کند که قبل از اینکه شما لباسی را از یک فروشگاه خریداری کنید، احتمالاً افراد زیادی آن را امتحان کرده‌اند و خیلی از آن‌ها ممکن است به انواع بیماری‌های پوستی و واگیردار آلوده باشند. اگر لباس‌ شما مربوط به چند سال گذشته باشد حتی ممکن است ده‌ها هزار نفر نیز آن را پوشیده باشند و حال تصور کنید شما چنین لباسی را نشسته بپوشید!

قبل از اینکه شما لباسی را از یک فروشگاه خریداری کنید، احتمالاً افراد زیادی آن را امتحان کرده‌اند
قبل از اینکه شما لباسی را از یک فروشگاه خریداری کنید، احتمالاً افراد زیادی آن را امتحان کرده‌اند

۳ دلیل برای اثبات اهمیت شستشوی لباس نو قبل از پوشیدن

برای اینکه به شما ثابت کنیم که شستشوی لباس بعد از خرید تا چه میزان می‌تواند مهم باشد، در ادامه این قسمت به ۳ دلیل مهم اشاره می‌کنیم که نشان می‌دهد پوشیدن لباس نو ممکن است به پوست شما آسیب بزند.

  1. انتقال رنگ لباس به پوست شما

یکی از اولین و مهم‌ترین دلایلی که نشان می‌دهد باید لباس‌های نو را قبل از پوشیدن بشویید، این است که رنگ اضافی موجود در بافت لباس از بین برود؛ زیرا در صورت عدم شستشوی لباس نو قبل از پوشیدن، این رنگ‌ها به پوست شما منتقل می‌شود و باعث ایجاد حساسیت پوستی می‌گردد. این موضوع به‌ ویژه در مورد کودکان و افرادی که پوست‌های حساس دارند، اهمیت بیشتری دارد و می‌تواند موجب ایجاد حساسیت پوستی، لکه و التهاب پوست گردد.

برای از بین بردن رنگ اضافی لباس باید آن را قبل از پوشیدن بشویید.
برای از بین بردن رنگ اضافی لباس باید آن را قبل از پوشیدن بشویید.
  1. انتقال باکتری‌ها، قارچ‌ها و حشرات

از آنجایی که ممکن است خیلی افراد دیگر قبل از شما لباس مورد نظرتان را پوشیده و امتحان کرده باشند، انتقال بیماری‌های پوستی، باکتری‌ها و قارچ‌های بیماری‌زا نیز از شخصی به شخص دیگر امکان‌پذیر است. از طرفی اتاق پروهای فروشگاه‌ها نیز می‌تواند عامل مهمی در انتقال انواع ویروس و قارچ‌ها به لباس باشند و به همین منظور با شستشوی لباس بعد از خرید می‌توانید از ابتلا به بسیاری از این بیماری‌ها جلوگیری نمایید.

  1. انتقال مواد شیمیایی موجود در بافت لباس به پوست

در بسیاری از مواقع، مواد شیمیایی به کار رفته در بافت لباس خود مهم‌ترین عامل ایجاد مشکلات پوستی برای افراد است. ممکن است شما هم چنین تجربه‌ای داشته باشید که با پوشیدن لباسی نو ناگهان پوستتان شروع به خارش یا التهاب می‌کند و یا متوجه می‌شوید بخشی از بدنتان مخصوصاً در قسمت زیر بغل، یقه و یا کمر شلوار که با لباس در تماس بوده قرمز شده است. این حساسیت‌ها معمولاً به دلیل استفاده از موادی برای جلوگیری از ایجاد کپک بر روی این قسمت از لباس‌ها ایجاد می‌شود و عامل بوی تازگی اغلب لباس‌ها هم همین ماده است. به همین دلیل بهتر است به یاد داشته باشید که شستشوی لباس نو قبل از پوشیدن می‌تواند از بروز چنین مشکلاتی برای پوستتان جلوگیری کند.

در بسیاری از مواقع، مواد شیمیایی به کار رفته در بافت لباس خود مهم‌ترین عامل ایجاد مشکلات پوستی برای افراد است
در بسیاری از مواقع، مواد شیمیایی به کار رفته در بافت لباس خود مهم‌ترین عامل ایجاد مشکلات پوستی برای افراد است

کلام آخر

به یاد داشته باشید که لباس‌های نو باید به گونه‌ای که در دستورالعمل شستشوی آن برروی برچسب لباس ذکر شده است، شسته شوند. برخی از آن‌ها باید با آب سرد شسته شوند و برای شستن برخی دیگر نیز باید آن‌ها را جدا از هرگونه لباس دیگری بشویید تا رنگ آن به لباس‌های دیگر منتقل نشود. به‌ هر حال شستشوی لباس‌های نو توصیه‌ای است که به سلامت بدن و نیز پوست شما کمک زیادی می‌کند و از انتقال عوامل بیماری‌زا و قارچ و باکتری‌های مسری از فردی به فرد دیگر جلوگیری می‌کند. به‌ علاوه اگر شما هم جز افرادی هستید که پوست بسیار حساسی دارید و به‌ وفور به تورم و قرمزی پوست دچار می‌شوید، بهتر است به شستشوی لباس‌های نو بیشتر از سایرین اهمیت بدهید.

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار + 4 =