راهنمای کامل خدمات ضدعفونی منزل استادکار

2

ضدعفونی منزل و محل کار یکی از کارهای ضروری و واجب است که در هنگام شیوع بیماری‌های ویروسی همچون کرونا می‌تواند محیط و فضای پیرامون شما را کاملا گندزدایی و بهداشتی کند. ضدعفونی کردن سطوح در منزل و محیط کار به شما کمک می‌کند تا در فضایی سالم‌تر زندگی کنید. یکی از سرویس‌هایی که استادکار در این روزها ارائه می‌دهد، خدمات ضدعفونی منزل است. استادکار با ارائه سرویس‌هایی همچون خدمات ضد عفونی در منزل و محل کار می‌تواند فضایی ایمن برای زندگی و یا کار و فعالیت‌ شما فراهم سازد.

چرا باید محیط خانه را ضدعفونی کنیم؟

این روزها یکی از نگرانی‌هایی که دغدغه همه ماست، ویروس کرونا و سرعت انتقال بالای آن است. توصیه سازمان بهداشت جهانی رعایت بهداشت فردی و اجتماعی است. اما هرچه ‌قدر هم بهداشت را من و شما رعایت کنیم، اما باز ممکن است، این ویروس از طریق هوا، موادغذایی، لباس و کیف و… که از بیرون منزل وارد این محیط امن و ایزوله می‌شود، فضا را آلوده کند.

بنابراین ضدعفونی کردن سطوح در منزل و محیط کار می‌تواند یک راهکار موثر در این امر باشد که خیالمان را آسوده خواهد کرد. اما استفاده فراوان و به کرات از مواد ضدعفونی کننده هم باعث آلودگی محیط زیست، ایجاد آلرژی در ریه و پوست افراد حساس، کودکان و افراد سالمند می‌شود. اگر حیوان خانگی هم داشته باشید، نمی‌توانید از هر ماده ضدعفونی به راحتی استفاده کنید.

اینجاست که استفاده از یک محلول ضدعفونی کننده طبیعی، ارگانیک و غیر سمی همچون آنولیت می‌تواند نگرانی شما را از بابت سلامت، ایمنی و کیفیت ضدعفونی کردن سطوح در منزل و محیط کار برطرف کند این محصول ویژگی‌های بسیار خوبی دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

آنولیت یک محلول ضدعفونی ارگانیک و غیرسمی است که مواد اولیه آن شامل آب آشامیدنی، نمک خوراکی و جریان الکتریسته است.
آنولیت یک محلول ضدعفونی ارگانیک و غیرسمی است که مواد اولیه آن شامل آب آشامیدنی، نمک خوراکی و جریان الکتریسته است. این مواد پس از انجام چندین فرایند الکترونیکی مختلف محلولی به نام آنولیت بر پایه کلر و اکسیژن را در اختیار شما قرار می‌دهند. این محصول با الهام از طبیعت ساخته شده و در گلبول های سفید هر موجود زنده‌ای هم تولید می‌گردد. بنابراین یک محصول کاملا ایمن، همراه با طبیعت و PH خنثی است که می‌توان بدون نگرانی از آن استفاده کرد.

چرا از محلول ضدعفونی کننده آنولیت برای ضدعفونی منزل و محل کار استفاده کنیم؟

  1. مواد ضدعفونی متنوعی بر پایه کلر وجود دارد که بوی بدی دارند و PH آن‌ها مختلف و معمولاٌ قلیایی بوده و به ریه آسیب جدی می‌زنند و محیط زیست را نیز آلوده می‌کنند. اما آنولیت با اینکه یک محلول بر پایه کلر بوده ولی با سایر مواد ضدعفونی کننده بر این پایه بسیار متفاوت است. این ماده ضدعفونی‌کننده طبیعی با PH خنثی تهیه شده و قدرت بسیار فوق العاده‌ای در ضدعفونی کردن دارد؛ به گونه‌ای که قدرت گندزدایی آن 200 برابر بیشتر از انواع مواد ضدعفونی کننده بوده و در رقابت از آن‌ها پیشی می‌گیرد.
تکنولوژی مورد استفاده آنولیت 15 سال است که در کشورمان در صنایع مختلف همچون صنایع غذایی، صنایع کشاورزی و دامداری و نیز تصفیه آب آشامیدنی و.... استفاده می‌شود. این محلول با توجه قدرت گندزدایی بسیار بالایش در شرایط کنونی می‌تواند در ضدعفونی منزل و محل کار به عنوان بهترین محصول ایمن مورد استفاده قرار بگیرد.
تکنولوژی مورد استفاده آنولیت 15 سال است که در کشورمان در صنایع مختلف همچون صنایع غذایی، صنایع کشاورزی و دامداری و نیز تصفیه آب آشامیدنی و…. استفاده می‌شود. این محلول با توجه قدرت گندزدایی بسیار بالایش در شرایط کنونی می‌تواند در ضدعفونی منزل و محل کار به عنوان بهترین محصول ایمن مورد استفاده قرار بگیرد.
  1. آنولیت یک ماده‌ی غیرسمی است و در کمتر از یک دقیقه می‌تواند به راحتی کار ضدعفونی کردن سطوح در منزل و محیط کار را به اتمام برساند. در حالی که خدمات ضدعفونی با مواد ضدعفونی کننده کلردار حدوداً 20 دقیقه زمان می‌برد، بنابراین می‌توان از این محلول ضد عفونی کننده به عنوان یک ماده موثر برای خدمات ضد عفونی فوری در منزل استفاده کرد. این محلول ضدعفونی همان طور که اشاره شد، به هیچ وجه عوارض و آلرژی نداشته و فاقد هرگونه اسانس است.
برای ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌ها باید حدود 10 دقیقه آن‌ها را در محلول ضدعفونی قرار دهید اما محلول ضدعفونی کننده آنولیت در زمانی حدود یک دقیقه این کار را انجام می‌دهد.
برای ضدعفونی کردن سبزیجات و میوه‌ها باید حدود 10 دقیقه آن‌ها را در محلول ضدعفونی قرار دهید اما محلول ضدعفونی کننده آنولیت در زمانی حدود یک دقیقه این کار را انجام می‌دهد.

آنولیت دارای چه ویژگی‌هایی است که می‌توان از آن در ضدعفونی منزل استفاده کرد؟

وقتی سخن از استفاده محلول‌های ضد عفونی کننده در محیط خانه می‌شود، سختگیری و حساسیت‌های بانوان منزل نیز افزایش می‌یابد. منزل محیط امنی است که همه‌ خانواده مخصوصاً کودکان و افراد سالمند در آن بیشترین زمان را می‌گذارنند. بنابراین ایمنی، سلامت، بهداشت آن به مراتب‌ مهم‌تر از محیط بیرون خانه است. استادکار در ادامه به چند ویژگی این محلول ضدعفونی کننده اشاره می‌کند تا نگرانی شما بانوان عزیز نیز کاملا برطرف گردد:

  1. این محلول مورد تایید نهادهای معتبر جهانی و داخلی همچون FDA، EPA، FAO، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو و دارای نشان سیب سبز است
اگر قصد استفاده از آنولیت برای ضدعفونی منزل و محل کار دارید باید شش استکان کوچک آب سرد را با یک استکان کوچک آنولیت ترکیب کنید. این محلول را می‌توان به صورت مه‌پاشی در هوا و یا اسپری در منزل نیز استفاده کرد.
اگر قصد استفاده از آنولیت برای ضدعفونی منزل و محل کار دارید باید شش استکان کوچک آب سرد را با یک استکان کوچک آنولیت ترکیب کنید. این محلول را می‌توان به صورت مه‌پاشی در هوا و یا اسپری در منزل نیز استفاده کرد.
  1. آنولیت اثرگذاری فوق العاده‌ای بر روی همه اشکال مختلف میکروارگانیسم‌هایی همچون ویروس و میکروب و باکتری و اسپور دارد. بنابراین نه تنها برای بیماری کرونا می‌توان از خدمات ضدعفونی آن استفاده نمود، بلکه برای همه انواع میکروارگانیسم‌ها نیز می‌توان از آن استفاده کرد. حتی می‌توان هرچیزی که از بیرون وارد خانه می‌شود را با آن کاملا ضد عفونی کرد. بنابراین آنولیت یک محلول بسیار مناسب برای خدمات ضد عفونی فوری در منزل است.
یکی از روش‌های بسیار موثر برای ضدعفونی منزل و محل کار اسپری کردن محلول آنولیت بر روی بسته‌های خرید یا وسائل همراهمان است که از محیط بیرون وارد فضای داخلی خانه یا شرکت و ...کرده‌ایم. می‌توان با استفاده از این محلول سریع وسائل همراه‌ را ضدعفونی کرد، بدون آنکه ریه و یا دست نیز آسیب ببیند.
یکی از روش‌های بسیار موثر برای ضدعفونی منزل و محل کار اسپری کردن محلول آنولیت بر روی بسته‌های خرید یا وسائل همراهمان است که از محیط بیرون وارد فضای داخلی خانه یا شرکت و …کرده‌ایم. می‌توان با استفاده از این محلول سریع وسائل همراه‌ را ضدعفونی کرد، بدون آنکه ریه و یا دست نیز آسیب ببیند.
  1. آنولیت یک محلول ضدعفونی کننده ایمن و بدون عوارض برای سالمندان، کودکان، افراد حساس و دارای آلرژی و حتی حیوانات خانگی است. این محلول به قدری ایمن است که می‌توان پس از زمان کوتاه حدود 20 دقیقه تا یک ساعت پس از مه‌پاشی به مکان مورد نظر وارد شد، بدون آنکه خطری افراد خانواده را تهدید کند.
اگر از این محلول ضدعفونی کننده به صورت اسپری استفاده می‌کنید، می توانید بدون نگرانی از آسیب آن به ریه و پوست در محیط خانه بمانید.
اگر از این محلول ضدعفونی کننده به صورت اسپری استفاده می‌کنید، می توانید بدون نگرانی از آسیب آن به ریه و پوست در محیط خانه بمانید.
  1. با توجه به اینکه این ماده سمی نیست، می‌توان در آشپزخانه هم از آن استفاده کرد. برای سطوح چوبی و کابینت آشپزخانه بهتر است آن را به صورت اسپری استفاده کنید.
یکی دیگر از خدمات ضد عفونی آنولیت استفاده از آن در یخچال و فریزر است. کافی است ابتدا یخچال را با دستمال مرطوب یک بار مصرف کاملا تمیز کرده و سپس از خدمات ضدعفونی آنولیت در یخچال و فریزر کمک گرفته و فضا را کاملا ایمن سازید.
یکی دیگر از خدمات ضد عفونی آنولیت استفاده از آن در یخچال و فریزر است. کافی است ابتدا یخچال را با دستمال مرطوب یک بار مصرف کاملا تمیز کرده و سپس از خدمات ضدعفونی آنولیت در یخچال و فریزر کمک گرفته و فضا را کاملا ایمن سازید.
  1. این ماده ضدعفونی کننده به دلیل اکسیژن موجود در آن نه تنها پوست را خشک و حساس نمی‌کند، بلکه باعث نرمی پوست هم می‌گردد. در حالی که سایر مواد ضدعفونی کننده پوست را خشک کرده و در درازمدت دچار ترک می‌کنند.
آنولیت علاوه بر ضدعفونی کردن دست‌ها پوست را نرم و لطیف می‌کند. حتی می توان از این محلول برای ضدعفونی زخم‌ها هم کمک گرفت.
آنولیت علاوه بر ضدعفونی کردن دست‌ها پوست را نرم و لطیف می‌کند. حتی می توان از این محلول برای ضدعفونی زخم‌ها هم کمک گرفت.
  1. از محلول آنولیت برای ضدعفونی کردن وسایل الکترونیکی همچون تلوزیون، لپ تاپ و… می‌توان استفاده کرد. با توجه که این محصول بر پایه آب تهیه شده، بهتر است ابتدا دستگاه‌ها را خاموش کرده و محلول ضدعفونی کننده را به صورت اسپری بر روی دستمال زده و سپس وسیله برقی را ضدعفونی کنید.
یکی دیگر از موارد استفاده از آنولیت در ضدعفونی منزل و محل کار، استفاده از این محصول در ضدعفونی کردن وسائل الکتریکی همچون تلوزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و... است.
یکی دیگر از موارد استفاده از آنولیت در ضدعفونی منزل و محل کار، استفاده از این محصول در ضدعفونی کردن وسائل الکتریکی همچون تلوزیون، کامپیوتر، لپ تاپ، گوشی تلفن همراه و… است.
  1. آنولیت قابلیت اشتعال ندارد، بنابراین می‌توان از آن برای ضدعفونی منزل مخصوصا آشپزخانه به راحتی استفاده نمود.
برای ضدعفونی لباس‌ها و حتی ماشین لباس‌شویی می‌توان از آنولیت استفاده کرد و با خاطری آسوده لباس‌ها را بدون ذره‌ای آلودگی پوشید.
برای ضدعفونی لباس‌ها و حتی ماشین لباس‌شویی می‌توان از آنولیت استفاده کرد و با خاطری آسوده لباس‌ها را بدون ذره‌ای آلودگی پوشید.
  1. می‌توان برای گوشت‌ سفید و یا قرمز که از سوپر مارکت و یا قصابی خریداری می‌کنید، براساس مقدار گفته شده از آن استفاده کرده و گوشت را قبل از پختن و یا گذاشتن در فریزر کاملا ضدعفونی کنید.
  2. آنولیت را می‌توان برای وسائل چرمی و پارچه‌ای هم استفاده نمود. اما در پارچه‌های نخی همچون کتان ممکن است کمی تغییر رنگ ایجاد کند، اما به هیچ وجه رنگ‌بر نیست. محدودیتی برای استفاده از ضدعفونی کردن سطوح در منزل و محیط کار به صورت اسپری و یا مه پاشی وجود ندارد. در صورتی که قصد دارید به صورت غوطه‌وری از آن استفاده کنید باید حتما طبق پروتکل‌هایی که گفته شده این کار توسط شرکت استادکار انجام گردد.
می‌توان با کمک محلول ضدعفونی کننده آنولیت و یک دستمال مرطوب، میز غذاخوری، جای نان و... را کاملاً ضدعفونی کنید و بدون معطلی از میز غذاخوری و دیگر وسایل خود استفاده نمایید. این محصول به قدری ایمن است که می‌توان حتی قاشق غذاخوری را با آن ضدعفونی کرده و بلافاصله استفاده کرد.
می‌توان با کمک محلول ضدعفونی کننده آنولیت و یک دستمال مرطوب، میز غذاخوری، جای نان و… را کاملاً ضدعفونی کنید و بدون معطلی از میز غذاخوری و دیگر وسایل خود استفاده نمایید. این محصول به قدری ایمن است که می‌توان حتی قاشق غذاخوری را با آن ضدعفونی کرده و بلافاصله استفاده کرد.
  1. برای ضدعفونی سطوح منزل به صورت اسپری و یا مه پاشی بهتر است قبل از استفاده فرش‌های خانه را جمع کرده و سپس محلول آنولیت را از بالا اسپری یا مه پاشی کنید. بعد از 10 الی 20 دقیقه کف خانه را تی بکشید.
بهتر است قبل از اسپری کردن آنولیت و یا مه پاشی توسط شرکت استادکار فرش‌های منزل جمع شده باشند. پس از 10 الی 20 دقیقه می‌توانید سطح مورد نظر را تی کشیده و فرش‌ها را بر روی سطوح مورد نظر قرار دهید.
بهتر است قبل از اسپری کردن آنولیت و یا مه پاشی توسط شرکت استادکار فرش‌های منزل جمع شده باشند. پس از 10 الی 20 دقیقه می‌توانید سطح مورد نظر را تی کشیده و فرش‌ها را بر روی سطوح مورد نظر قرار دهید.

روش‌های استفاده از آنولیت برای ضدعفونی کردن سطوح در منزل و محیط کار چگونه است؟

سه روش برای ضدعفونی منزل و محل کار وجود دارد.

  • اسپری کردن
  • مه‌پاشی
  • غوطه وری

استفاده از هرکدام از این روش‌ها معمولا بستگی به میزان آلودگی سطوح دارد. میزان آلودگی محیط به سه دسته کم، متوسط و شدید تقسیم می‌گردد. در منازلی که بیماران کرونایی وجود ندارد معمولا با اسپری کردن به تنهایی می‌توان محیطی تمیز و با گندزدایی کاملا بالا داشت و نیازی به روش‌های دیگر نیست.

بهتر است قبل از ضدعفونی کردن سطوح منزل و محل کار آن‌ها را تمیز کرده تا چربی و پروتئین ویروس را کاملا از بین برد. پس از اینکه محیط را کاملا تمیز کردید، از آنولیت برای ضدعفونی کردن استفاده کنید.
بهتر است قبل از ضدعفونی کردن سطوح منزل و محل کار آن‌ها را تمیز کرده تا چربی و پروتئین ویروس را کاملا از بین برد. پس از اینکه محیط را کاملا تمیز کردید، از آنولیت برای ضدعفونی کردن استفاده کنید.

هزینه ضدعفونی منزل و محل کار چقدر است؟

جواب این مساله، بستگی به متراژ خانه دارد. هر چقدر متراژ منزل یا محل کار بیشتر باشد،  قیمت ضدعفونی منزل و محل کار نیز متفاوت خواهد بود. البته مقدار محلول استفاده شده در این فضا نیز بر هزینه ضدعفونی منزل و محل کار موثر خواهد بود. البته به این نکته توجه داشته باشید، دستمزد انجام کار هم به قیمت نهایی افزوده خواهد شد. برای درک بیشتر هزینه‌ ضدعفونی منزل و محل کار جدول زیر گذاشته‌ شد:

شرح خدمات قیمت واحد(تومان)
ضد عفونی تا 100 مترمربع به ازای هر مترمربع 4,500
ضدعفونی 100 تا 200 متر مربع به ازای هر مترمربع 4,000
ضدعفونی بیش از 200 مترمربع توافقی
ضدعفونی مشاعات هر طبقه تک واحدی 50,000
ضدعفونی مشاعات هر طبقه دو واحدی 70,000
هر واحد اضافه در هر طبقه 10,000
ضدعفونی پارکینگ به ازای هر مترمربع 3,000

متخصصان استادکار با تجهیزات کامل به منزل و شرکت شما خواهند آمد و وسایلی همچون پمپ پاش مخصوص ضدعفونی، ماسک فیلتردار، دستکش لاتکس، لباس مخصوص ایزوله را همراه خود دارند و هیچ تماسی با محیط خانه و یا شرکت نخواهند داشت. در منازلی که افراد مبتلا به کرونا زندگی می‌کنند، ضدعفونی منزل و محل کار حتما باید توسط نیروی متخصص انجام گردد. نکته‌ای که در انتها لازم می‌دانیم به آن اشاره کنیم این است که شما می‌توانید این محلول را در دو حالت 4 و 20 لیتری از استادکار خریداری کرده و در منزل و یا شرکت داشته باشید. البته برای مصارف خانگی مقدار 4 لیتری آن مناسب‌تر است.

2 نظرات
  1. شیرین می گوید

    مطلب بسیار مفیدی بود واقعا سمی نیست این ترکیب؟ حتی برای گوشت هم استفاده میشه؟

    1. شیوا هراتی می گوید

      سلام ممنون از شما
      بله ولی نباید به صورت مستقیم استفاده بشه، باید با آب ترکیب شه

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − 8 =