لباس چسبیده به اتو را چگونه پاک کنیم ؟ تمیز کردن اتو، جرم و لکه

0

مواردی که در این نوشتار به آن خواهیم پرداخت تمیز کردن کف اتو تفلونراههای رفع رسوب اتو با سرکه و در آخر خواهید دانست که چگونه سوختگی کف اتو پرس را تمیز کنید .اگر شما هم از افرادی هستید که به صاف بودن و اتوکشی لباستان اهمیت می‌دهید، باید بدانید که اتوها نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به تمیز کردن و رسوب زدایی دارند.

شاید اهمیت این موضوع را هنگامی بیشتر درک کنید که روی لباس‌هایتان برق می افتد یا لکه‌های روی اتو موجب لک انداختن روی لباس می‌شود. برای آگاهی از روش‌های تمیز کردن اتو و از بین بردن لکه‎های آن با مقاله زیر با استاد کار همراه باشید. همچنین پیشنهاد می کنیم مقاله از بین بردن برق اتو روی پارچه مخمل را مطالعه کنید .

تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم و لکه های روی آن
اتوها نیز مانند دیگر وسایل الکترونیکی نیاز به تمیز کردن و رسوب زدایی دارند.

اهمیت تمیز کردن اتو و روش‌های آن

یک اتوی کثیف می‌تواند مشکلات بسیاری را حین اتو کردن ایجاد کند، به ویژه اگر تعداد زیادی لباس شسته باشید که نیازمند اتوکشی پشت سر هم باشد. با گذشت زمان و استفاده مداوم از اتو، نه تنها در کف اتو جرم ایجاد می‌شود، بلکه داخل مخزن نیز به علت ماندن آب، رسوب گرفته و این رسوبات می‌توانند موجب بسته شدن حفره های کف اتو نیز شوند. از این رو علاوه بر تمیز کردن کف اتو به رسوب زدایی داخل مخزن نیز حتما توجه کنید. در زیر راه های بری انجام این کار ارائه می‌شود.

چگونه سوختگی کف اتو و اتو پرس را تمیز کنیم ؟

همانطور که در بالا گفته شد، خمیر دندان و مالیدن آن به اتو نیز می‌تواند جرم ها را پاک کند. علاوه بر آن گفته می‌شود که اتوی لکه دار را نیز می‌توانید با کمک اتو کردن روی روزنامه نیز پاک کنید. اگر چیزی به اتو چسبیده باشد، با کمک حرارت آب شده و به روزنامه می‌چسبد. اگر باز هم لکه چسبیده بود، اندکی نمک روی روزنامه بریزید و مجددا این فرایند را تکرار کنید.

تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم و لکه های روی آن
با خمیر دندان نیز می توانید لکه های اتو را پاک کنید

ایجاد ماده خمیری با جوش شیرین

با یک قاشق آب و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین یک ماده خمیری درست کنید. این خمیر باید به صورتی باشد که نه زیاد آبکی و نه آنقدر چسبناک باشد که به کف اتو بچسبد. می‌توانید از آب مقطر نیز برای این کار استفاده کنید. اکنون این خمیر را روی سطح کف اتو بچسبانید. سپس آن را با فرچه یا دست خود به تمام قسمت های کف اتو بچسبانید. بعد از گذشت چند دقیقه، با یک دستمال نرم و مرطوب آن را به آرامی پاک کنید.

تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم و لکه های روی آن
با یک قاشق آب و ۲ قاشق غذاخوری جوش شیرین یک ماده خمیری درست کنید

تمیز کردن سوراخ های خروج بخار

برای تمیز کردن سوراخ های خروج بخار از یک گوش پاک کن استفاده کنید. قطعا باقیمانده‌های جوش شیرین روی این سوراخ‌ها باقی مانده و نیاز است که با حوصله تمام این حفره‌های خروج بخار را تک به تک با گوش پاک کن پاک کنید. در صورتی که در این مرحله از جوش شیرین استفاده نکرده اید، می‌توانید سوراخ‌های کف اتو را با خمیر دندان نیز پاک کنید. آن را روی دستمال ریخته و به کف اتو بکشید یا اینکه با گوش پاک کن مخلوط کرده و آرام آرام حفره‌ها را پاک کنید.

رسوب زدایی با استفاده از سرکه

راههای رفع رسوب اتو با سرکه را خواهیم گفت ، یار قدیمی جوش شیرین یعنی سرکه نیز می‌تواند در تمیز کردن اتو موثر باشد، سرکه برای رسوب زدایی و تمیزکنندگی خاصیتی فوق العاده دارد و می‌تواند به راحتی اتوی شما را تمیز کند. البته بهتر است قبل از اقدام به این کار دفترچه راهنمای اتو را بخوانید تا سرکه مشکلی برای اتو ایجاد نکند. پس از اطمینان از جنس اتو، آن را وارونه کنید تا اگر آبی داخل آن باقی مانده است، خارج شود. مقداری آب مقطر و سرکه داخل اتو بریزید و مخزن را به میزان یک سوم پر کنید. سپس اتو را با بالاترین حرارت روشن کنید تا بخار از آن خارج شده و ضمن خارج کردن رسوباتی که داخل مخزن چسبیده است، سوراخ‌های کف اتو را نیز ضدعفونی کند. هنگام کار با اتوی داغ مواظب حرارت آزاده شده باشید.

تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم و لکه های روی آن
سرکه برای رسوب زدایی و تمیزکنندگی خاصیتی فوق العاده دارد و می تواند به راحتی اتوی شما را تمیز کند.

اکنون می توانید با این اتوی داغ شده یک پارچه را اتو کنید تا آهک‌های درون اتو را به آن پس دهد. این کار ممکن است روی پارچه شما ایجاد برق افتادگی کند، بنابراین از پارچه‌ای استفاده کنید که نگران خراب شدن احتمالی آن نشوید. حوله آشپزخانه نیز می‌تواند برای این کار مناسب باشد. اگر اتوی شما دکمه بخار دستی دارد، دکمه steam یا بخار روی اتو را بزنید تا بخار بیشتری تولید شود. پس از این مرحله، اتو را خاموش کرده و اجازه دهید خنک شود. برای خنک شدن اتو آن را روی یک سطح سرامیکی یا محفظه یا میز اتو قرار دهید. به تدریج که اتو خنک می‌شود، رسوب‌های بیشتری از آن خارج می شود. در مرحله آخر اگر آب در مخزن وجود دارد، مطمئن شوید که با وارونه کردن تمام آب و سرکه از آن خارج شود.

تمیز کردن اتو به دلیل چسبیدن لباس به اتو

یکی از مواردی که باید بلافاصله پس از آن اقدام به تمیز کردن اتو کنید، هنگام چسبیدن لباس به اتو است. مالیدن دستمال آغشته به سرکه در هنگامی که کف اتو داغ است می‌تواند یکی از مراحلی باشد که به راحتی لکه‌های کف اتو حاصل از چسبیدن لباس را پاک کند. همچنین از ترکیب سرکه سفید و نمک به روش زیر نیز می‌توانید استفاده کنید.

تمیز کردن اتو و از بین بردن جرم و لکه های روی آن
یکی از مواردی که باید بلافاصله پس از آن اقدام به تمیز کردن اتو کنید، هنگام چسبیدن لباس به اتو است

مقداری سرکه و نمک را با یکدیگر مخلوط کرده و روی اجاق گاز گرم کنید. آن را تا زمانی حرارت دهید که  نمک حل شود و از جوشیدن سرکه خودداری کنید. اجازه دهید این ترکیب خنک شود و رو به ولرمی بزند. سپس دستکش دست کنید تا دست‎هایتان بوی سرکه نگیرید. یک پارچه را در این مخلوط وارد کرده و کف اتو را به آرامی دستمال بکشید. می توانید با توجه به چسبندگی و سرسخت بودن لکه‌های لباس روی اتو، از یک برس نرم یا براش نیز استفاده کنید، نیاز است مراقب باشید که جنس براش شما موجب ایجاد خط و خش روی صفحه اتو نشود. پس از آن تمام آلودگی‌ها و جرم‌های حاصل از چسبیدن لباس به اتو را با کمک یک دستمال مرطوب پاک کنید. این یک راه عالی برای خلاصی از لکه‌های روی کف اتو است.

جمع بندی

برای اینکه عمر بهینه اتوی شما بالاتر رود، نیاز است که روش‌های تمیزکردن اتو را هر ازگاهی انجام دهید و حین اتوکشی مراقب باشید که لباس به آن نچسبد. در صورت چسبندگی یکی از روش‌های بالا را برای پاک کردن اتوی خود استفاده کنید. به نظر شما کدام روش مفیدتر است؟

منبع: Wikihow

خدمات خشکشویی لباس و اتوشویی

خشکشویی لباس و اتوشویی

  • خشکشویی لباس مجلسی، عروس، نامزدی و لباس شب
  • خشکشویی مانتو، چادر، شال و روسری
  • خشکشویی و اتوکشی کت و شلوار، پالتو، کاپشن و لباس های زمستانی و...
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + شانزده =