۲۰ تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری

0

خمیردندان عضو جدانشدنی خانه شماست چرا که هر روز از آن برای تمیز و سفید کردن دندان‌هایتان استفاده می‌کنید. اما آیا می‌دانستید خمیردندان کاربردهای دیگری نیز در خانه شما دارد؟ حتما از دانستن کاربردهای خمیردندان در خانه شگفت‌زده خواهید شد. با استادکار همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانید.

کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری

  1. از بین بردن خراش روی CD یا DVD

حتما هنوز در خانه شما CD یا DVD قدیمی یافت می‌شود که برای تماشا یا اجرای آن به مشکل بر می‌خورید. اگر متوجه شدید که کمی خراش به روی آن‌ها افتاده است می‌توانید از خمیردندان کمک بگیرید. مقدار خیلی کمی خمیردندان را روی قسمت خش افتاده بزنید و با یک دستمال تمیز به آرامی روی آن بکشید تا مشکل برطرف شود.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
با استفاده از خمیردندان خش و لکه‌های روی سی دی را از بین ببرید.
  1. احیای کفش‌های سفید

حتما یک کفش ورزشی سفید در خانه دارید که کمی لک شده یا برای شستن آن در لباسشویی مشکل دارید. علاوه بر این‌ها تمیزکردن بند کفش سفید نیز خود یکی از مشکلات بزرگ است. نگران نباشید ناجی کفش سفید شما نیز خمیردندان است. از یک خمیردندان سفید استفاده کنید و مقداری از آن را روی نقاط لک شده بزنید و با یک مسواک یا دستمال روی آن بکشید تا پاک شود. سپس کفش را با آب ولرم بشویید تا خمیر دندان از روی آن پاک شود. دقت داشته باشید که از خمیردندان رنگی یا ژلی استفاده نکنید.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
همیشه نیاز نیست کفشتان را بشویید یا در لباسشویی بیندازید، به راحتی با کمک خمیردندان و یک مسواک می‌توانید کفش سفیدتان را همانند روز اول سفید کنید.
  1. تمیزکردن سینک حمام و دستشویی

حتما هنگام مسواک زدن گاهی برایتان پیش آمده باشد که مقداری خمیردندان به داخل سینک دستشویی بریزد. این بار که این اتفاق رخ داد آن را سریع پاک نکنید بلکه از خمیردندان کمک بگیرید تا سینک را سفید کنید. شاید خمیردندان به اندازه جرم‌گیر و سایر شوینده‌های حمام قوی نباشد اما اگر سینک دستشویی خیلی کثیف نباشد به راحتی با خمیردندان سفید می‌شود.

بیشتر بدانید استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده در لباسشویی

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
علاوه بر سینک، شما می‌توانید شیرآلات خانه را نیز با استفاده از خمیردندان براق کنید.
  1. تمیزکردن صفحه کلید کامپیوتر

اگر کیبورد کامپیوتر شما سفید است یا از یکی از محصولات اپل استفاده می‌کنید که کیبورد با رنگی روشن دارد می‌توانید از خمیردندان برای سفید کردن آن استفاده کنید. برای تمیزکردن کیبورد کامپیوتر ابتدا سیستم خود را خاموش کنید. سپس مقدار کمی خمیردندان روی یک پارچه بریزید و به آرامی پارچه را روی هر کلید کیبورد بکشید. هر گونه لکه سرسختی که روی کیبورد باقی مانده باشد از بین می‌رود و صفحه کلید شما سفیدتر و روشن‌تر می‌شود.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
یکی از مشکلات صفحه کلیدهای رنگ روشن این است که خیلی سریع لکه‌ها را نشان می‌دهند. اما با کمک خمیردندان به همان راحتی لکه‌ها از بین می‌روند.
  1. تمیزکردن کلیدهای پیانو

کلیدهای پیانو نیز رنگی سفید دارند که ممکن است به مرور زمان لک شوند یا برق اولیه خود را از دست بدهند. در هر حال شما مدت زمان زیادی را صرف تمرین کردن با این وسیله می‌کنید و طبیعیست که آثار انگشتان شما روی آن باقی بماند. اما نگران نباشید، یکی از کاربردهای خمیردندان همین است. اگر می‌توانید با یک مسواک تمیز مقداری خمیردندان به روی کلیدهای پیانوی بکشید و سپس با یک دستمال تمیز روی آن بکشید تا پاک شده و همانند روز اولش سفید و براق شود. فرقی نمی‌کند کلیدهای پیانوی شما پلاستیکی باشد یا از جنس عاج، در هر حال خمیردندان برای تمیزکردن آن کارساز است.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
از خمیردندان برای تمیزکردن کلیدهای پیانو استفاده کنید.
  1. تمیزکردن و جلادادن نقره‌جات

نیاز نیست برای تمیزکردن جواهرات نقره خود هزینه کنید، یکی از کاربردهای خمیردندان در خانه تمیزکردن وسایل نقره و جواهرات شماست. فقط کافیست مقدار اندکی خمیردندان روی نقره‌جات خود بزنید و با یک مسواک تمیز روی آن بکشید. در نهایت با آن آن را بشویید و با یک دستمال تمیز آن را خشک کنید. خواهید دید که جلوه و جلای نقره شما چقدر بیشتر شده است.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
مقداری خمیردندان و مسواک، یک انگشتر نقره قدیمی را همانند روز اولش براق می‌کند.
  1. از بین بردن ساییدگی کفش

تمیزکردن کفش‌های چرمی که پوسته شده‌اند کار دشواری است. اما راه حل آن در خانه شما وجود دارد. مقداری خمیردندان روی کفش بزنید و با یک دستمال نرم روی آن بکشید. سپس با یک دستمال مرطوب مجدد روی کفش بکشید تا خمیردندان‌ از روی آن پاک شود. در این مورد پوست موز نیز بسیار کارساز خواهد بود.

  1. از بین بردن چربی و جرم اتو

سطح اتوی شما دیگر صاف و بدون لک نیست؟ در این صورت ممکن است حتی گاهی با اتوکشیدن لباس‌های رنگ روشن به روی آن‌ها لکه ایجاد کنید. اما نگران نباشید می‌توانید از کاربردهای خمیردندان برای تمیزکردن اتو استفاده کنید. اگر جرمی روی اتو بوجود آمده باشد می‌توانید مقداری خمیردندان روی آن بزنید و با یک مسواک به روی آن بکشید سپس با دستمال مرطوب آن را تمیز کنید تا لکه‌ها و جرم موجود بر روی اتو از بین برود.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
وجود جرم یا لکه روی اتو ممکن است موجب لک شدن لباس شما شود. بنابراین حتما نسبت به جرم گیری اتو اقدام کنید.
  1. جلوگیری از بخار گرفتن عینک

این یکی از کاربردهای عجیب و شگفت انگیز خمیردندان برای شناگران است. اگر یک لایه باریک از خمیردندان را به روی عینک شنا یا حتی عینک اسکی خود بکشید و تمیز کنید موجب می‌شود هنگام استفاده از آن عینک با بخار گرفتن عینکتان مواجه نشوید. شاید عجیب به نظر برسد اما این حقه واقعا کارساز است.

  1. روشن و تمیزکردن چراغ‌های ماشین

تا زمانیکه نسبت به تمیزکردن چراغ‌های جلوی ماشین خود با استفاده از خمیردندان اقدام نکنید متوجه نمی‌شوید چقدر کثیف و بخار گرفته است. هنگام شستن ماشین خود مقداری خمیردندان به چراغ‌ها بزنید و با دستمال مرطوب یا حوله روی آن به شکل دایره‌ای بکشید و در نهایت آن را پاک کنید. این بار حین رانندگی متوجه نور بهتر و بیشتر چراغ‌ها خواهید شد.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
چراغ‌های ماشین در نگاه اول به نظر نمی‌رسند خیلی کثیف باشند اما وقتی آن را تمیز می‌کنید تازه متوجه تغییر خواهید شد.
  1. از بین بردن بوی بد

جالب است که بدانید نه تنها خمیردندان بروی از بین بردن بوی دهان تاثیرگذارد است بلکه می‌تواند هرگونه بوی بدی را از سطل آشغال گرفته تا ظرف خاک حیوان خانگی شما از بین ببرد. فقط کافیست هنگام شستن آن وسیله خاص از خمیردندان استفاده کنید. جالب است بدانید، اگر زمانی بوی بدی احساس می‌کنید با بو کردن خمیردندان دیگر بینی شما بوی بد را حس نخواهد کرد. در حقیقت در این شرایط بوی بد از بین نمی‌رود، شاید شما منشا آن را نمی‌دانید، اما حداقل دیگر بو برای شما آزاردهنده نخواهد بود.

  1. از بین بردن لکه لاک

یکی از کاربردهای خمیردندان در خانه، خاصیت لکه بری آن است. بنابراین می‌توانید از آن برای از بین بردن لکه‌هایی نظیر لکه لاک استفاده کنید. همچنین می‌توانید خمیردندان را روی ناخن‌هایتان بمالید تا اگر لکه‌ای از لاک روی دستتان باقی مانده نیز از روی پوست پاک شود.

  1. از بین بردن لکه رنگ مو

از ویژگی لکه بری خمیردندان در مورد قبل صحبت کردیم، برای اینکه هنگام رنگ زدن مو، پوست سرتان رنگ نگیرد نیز می‌توانید مقداری خمیردندان به قسمت نزدیک به ریشه‌های موهایتان، پشت گوش یا روی گردن بمالید تا لکه رنگ به روی پوستتان باقی نماند.

  1. از بین بردن سوزش محل نیش زنبور

شاید ندانید یکی از کاربردهای خمیردندان می‌تواند در جعبه کمک‌های اولیه باشد. خمیردندان می‌تواند خارش پوست را در اثر نیش زدن زنبور یا حشراتی نظیر پشه را کاهش دهد و تورم و التهاب آن را نیز کم کند. خمیردندان خاصیت خنک کنندگی دارد که به موجب آن محل سوزن زودتر درمان می‌شود.

  1. درمان سوختگی

فرقی نمی‌کند دستتان در اثر برخورد با اتوی موی داغ سوخته باشد یا یک قابلمه روی گاز، همیشه می‌توانید از خمیردندان برای بهبود جای سوختگی کمک بگیرید. همانطور که گفته شد، خمیردندان خاصیت خنک کنندگی دارد، هرچند دائمی نیست اما به محضی که دستتان می‌سوزد اگر خمیردندان به روی آن بمالید التهاب پوستتان کاهش می‌یابد و احساس سوزش کمتری خواهید داشت.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
برای رفع سوختگی‌های سطحی می‌توانید از خمیردندان استفاده کنید.
  1. از بین بردن بوی مواد غذایی از دست

احتمالا دستانتان در اثر برش دادن سیر یا پیاز بو گرفته باشد. شما نمی‌خواهید در کنار میهمانانتان با بویی از مواد غذایی حضور پیدا کنید. بنابراین از خاصیت بوزدایی این محصول می‌توانید برای از بین بردن بوی نامطبوع چنین موادی استفاده کنید. فقط کافیست پس از اینکه کارتان به اتمام رسید دستانتان را با خمیردندان بشویید.

  1. تقویت ناخن‌ها

از خمیردندان می‌توانید برای تمیزنگه داشتن ناخن‌ها و تقویت آن‌ها استفاده کنید. مقداری خمیردندان را زیر ناخن و روی ناخن بمالید و با یک مسواک روی ناخن‌هایتان بکشید. ناخن‌های شما با این کار تمیز و مقاوم می‌شود.

خمیردندان برای تقویت ناخن‌ها نیز استفاده می‎شود.
  1. جداکردن آدامس از روی مو

به هر دلیلی ممکن است این اتفاق رخ دهد. حتی اگر امکان آن کم باشد نیز دلیل نمی‌شود راهکار مقابله با آن را ندانیم. خمیردندان رو روی آدامس بمالید و بگذارید چند دقیقه بماند. خمیردندان می‌تواند شکر و آدامس را از هم جدا کند بنابراین چسبندگی آدامس از بین می‌رود و به راحتی می‌توانید آن را جدا کنید.

  1. از بین بردن لکه مداد از روی دیوار

یکی از کاربردهای خمیردندان در خانه، استفاده از آن برای تمیزکردن و لکه بری است. دیوارهای خانه برای کودک شما یک مکان ایده‌آل برای نقاشی کشیدن است. حتی اگر خوشتان نیاید باز هم ممکن است رو برگردانید و ببینید پیکاسوی جوان به روی دیوارهای خانه نقشی کشیده است. شما می‌توانید این آثار هنری را با استفاده از خمیردندان و یک دستمال مرطوب پاک کنید.

  1. از بین بردن لکه چای از درون ماگ

حتما گاهی متوجه شده‌اید ماگ محبوب شما سر کار تغییر رنگ داده است و هرقدر آن را می‌شویید لکه چای یا قهوه از ته آن پاک نمی‌شود. راه حل شما خمیردندان است. مقداری خمیردندان به ته ماگ و دیواره‌های آن بزنید و کمی صبر کنید سپس با اسکاچ یا یک مسواک آن را روی لکه‌ها بمالید. حتما با این راهکار از شر لکه چای خلاص می‌شوید.

20 تا از کاربردهای خمیردندان در خانه و خانه داری
گاهی لکه‌های چای یا قهوه در ته فنجان یا ماگ قابل سشتن با ریکا نیستند، در این صورت باید از ترفند خمیردندان و مسواک استفاده کنید.

سخن پایانی

آیا می‌دانستید خمیردندان تا این حد در زندگیتان تاثیرگذار است؟ حتما از کاربردهای خمیردندان که در این مطلب گفته شد استفاده کنید و نتیجه آن را با  ما در میان بگذارید. اگر پیشنهاد دیگری برای استفاده از خمیردندان دارید نیز با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: experthometips

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 + ده =