هرآنچه می‌خواهید درباره تونل ضدعفونی بدانید

0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در چند وقت اخیر وارد محلی مثل بانک یا رستوران شده باشید و از شما بخواهند که اول از یک تونل عجیب که داخل آن موادی شبیه الکل روی شما اسپری می‌شود، رد شوید. ممکن است حتی زمان رد شدن از این تونل حس ناامنی کرده باشید. اما باید بدانید هیچ جای نگرانی نیست و این وسیله، در حقیقت با نام «تونل ضدعفونی» در همه جای دنیا استفاده می‌شود.

با ادامه شیوع ویروس کرونا و جدی شدن نگرانی‌ها در مجامع عمومی، دانشمندان و محققان به دنبال ایجاد راه‌حل‌هایی مطمئن‌تر و مؤثرتر برای راحتی و امنیت افراد هستند. یکی از بهترین و به روزترین راه حل‌هایی که تا به امروز در اکثر کشورهای پیشرفته نیز در حال رواج است، استفاده از تونل ضدعفونی در اماکن عمومی و قبل از ورودی‌ ساختمان است. این تکنولوژی به افراد اجازه می‌دهد تا قبل از ورود به هر مکانی با گذر از دروازه ضدعفونی ابتدا خود را به طور کامل ضدعفونی کنند و بعد وارد محیط شوند. در این مقاله قصد داریم تا شما را بیشتر با گیت‌های ضدعفونی استادکار آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

تونل ضدعفونی چیست؟

تونل ضدعفونی که به آن «گیت ضدعفونی»، «کابین ضدعفونی» و «راهروی ضدعفونی‌کننده» نیز گفته می‌شود، در واقع دروازه‌ای مجهز به مواد ضدعفونی‌کننده است که معمولاً در قسمت ورودی ساختمان‌ها قرار می‌گیرد.

فرد قبل از ورود به ساختمان از داخل گیت ضدعفونی عبور می‌کند و به این ترتیب کلیه لباس‌ها، دست‌ها و سایر قسمت‌های بدون پوشش بدن و لوازمی که فرد همراه خود دارد، قبل از وارد شدن به محیط، ضدعفونی و گندزدایی می‌شوند. از آنجاییکه مواد ضدعفونی‌کننده در این تونل‌ها به طور مستقیم با انسان‌ها تماس دارند، باید برای این کار از مواد ضدعفونی‌کننده مطمئن و بدون عارضه‌ای همچون گاز ازون، آب اکسیژنه و محلول ضدعفونی کننده آنولیت استفاده شود.

نصب گیت ضدعفونی برای مقابله با ویروس کرونا
تونل ضدعفونی دروازه‌ای مجهز به مواد ضدعفونی است که در بخش ورودی ساختمان‌ها نصب می‌شود و دست‌ها و لباس‌های افراد را قبل از وارد شدن به اماکن مختلف ضدعفونی می‌کند.

با نصب تونل ضدعفونی در بخش‌های مشخصی از ساختمان‌ها، زمانی که فرد به تونل نزدیک می‌شود، سنسورها حضور شخص را تشخیص می‌دهند و سپس مواد ضدعفونی‌کننده از همه زاویه‌های مختلف تونل، بر روی فرد اسپری می‌شود. به این ترتیب لباس، دست‌ها و همه تجهیزات همراه فرد را قبل از وارد شدن به محل، گندزدایی می‌کند.

سازه گیت ضدعفونی مجهز به سنسورهای تشخیصی و سیستم اسپری و پمپاژ خودکار است که موجب می‌شود مواد ضدعفونی‌کننده به صورت ذرات ریزی به سمت فرد اسپری شود و بعد از عبور فرد از این بخش، همه قسمت‌های بدن و تجهیزات همراه فرد به طور دقیق عاری از هر گونه ویروس، باکتری و قارچ شوند.

تونل ضدعفونی در چه مکان‌هایی قابل استفاده است؟

دیر یا زود همه ما به زندگی کردن در کنار ویروس‌های مسری همچون ویروس کرونا عادت می‌کنیم و یاد می‌گیریم که چطور از خودمان در برابر این نوع بیماری‌ها بهتر محافظت کنیم. با نصب دروازه ضدعفونی در بخش ورودی همه ساختمان‌ها می‌توانیم از انتقال ویروس به اماکن مختلف جلوگیری کنیم.

از تونل ضدعفونی می‌توان در مکان‌های عمومی و خصوصی مختلفی استفاده کرد. این اماکن عبارتند از:

  • ورودی مراکز عمومی و مسکونی
  • داروخانه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • سوپرمارکت‌ها
  • فرودگاه‌ها
  • بانک‌ها
  • اداره‌ها و سازمان‌های بزرگ
  • کلیه مکان‌های پرتردد و پر رفت و آمد همچون ایستگاه اتوبوس و مترو
  • مطب پزشکان
  • ورودی باشگاه‌ها و مراکز ورزشی
  • ورودی مدارس و سایر اماکن آموزشی

پیشنهاد ما این است که در صورتیکه کسب و کاری دارید که پرتردد بوده و رفت و آمد افراد متعدد به آنجا ناگزیر است، حتما نصب گیت ضدعفونی را در ذهن داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر سری هم به صفحه خدمات نصب تونل ضدعفونی استادکار بزنید.

از ایستگاه ضدعفونی در مکان‌های عمومی و خصوصی مختلف همچون ایستگاه مترو، داروخانه، بیمارستان، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف استفاده می‎شود.
از ایستگاه ضدعفونی در مکان‌های عمومی و خصوصی مختلفی همچون ایستگاه مترو، داروخانه، بیمارستان، اداره‌ها و سازمان‌های مختلف استفاده می‎شود.

خدمات نصب تونل ضدعفونی استادکار

استادکار با ارائه خدمات ضدعفونی جدید این امکان را برای افراد و سازمان‌ها فراهم کرده که با کمک مجرب‌ترین افراد و بهترین تجهیزات، اقدام به نصب کابین ضدعفونی در محل خود کنند. به همین منظور شما برای خرید و نصب تونل ضدعفونی می‌توانید ابتدا از مشاوران استادکار راهنمایی بگیرید و سپس کارشناسان با توجه به محل مورد نظر شما طراحی‌های لازم برای اجرا را انجام می‌دهند و تجهیزات در محل مناسب نصب می‌شود.

سؤالات متداول درباره تونل ضدعفونی استادکار

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به رایج‌ترین سوالات شما درباره تونل ضدعفونی کننده پاسخ دهیم، پس با ما همراه باشید.

آیا نصب گیت ضدعفونی کننده نیاز به تخریب دارد؟

خیر، تونل‌های ضدعفونی‌کننده به صورت سازه‌هایی از پیش ساخته شده هستند که ابعاد و اندازه‌های متفاوتی دارند که این ابعاد قابلیت تغییر هستند. شما برای نصب تونل ضدعفونی باید ابعاد مورد نظر خود را اندازه بگیرید و از تونل ضدعفونی‌کننده متناسب با آن استفاده نمایید.

نصب تونل ضدعفونی نیاز به هیچ تخریبی ندارد و با استفاده از قرار دادن سازه‌های پیش ساخته انجام می‌شود.
نصب تونل ضدعفونی نیاز به هیچ تخریبی ندارد و با استفاده از نصب سازه‌های پیش ساخته انجام می‌شود.

ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده در تونل ضدعفونی برای سلامت افراد ضرر ندارد؟

خیر، برای ضدعفونی افراد از طریق تونل ضدعفونی‌کننده از موادی استفاده می‌شود که خطری برای سلامت افراد ایجاد نمی‎کند.

ماده ضدعفونی کننده مورد استفاده در تونل ضدعفونی برای سلامت افراد ندارد؟
در تونل ضدعفونی از موادی استفاده می‌شود که ضرری برای سلامت افراد ندارند.

آیا عبور از تونل ضدعفونی موجب آسیب به لباس و لوازم می‌شود؟

خیر، مواد ضدعفونی‌کننده مورد استفاده در این گیت‌ها چه به صورت گاز باشد چه مایع، هیچ آسیبی به لباس و لوازم افراد وارد نمی‌کند. البته این امکان وجود دارد که خریدار خودش هر ماده ضدعفونی‌کننده‌ای که صلاح می‌داند در دستگاه استفاده کند اما بهتر است حتماً از مواد پیشنهادی شرکت باشد.

برای نصب تونل ضدعفونی به چقدر فضا نیاز داریم؟

به طور معمول طولِ تونل ضدعفونی کننده از 200 تا 220 سانتیمتر و عرض آن تقریباً 100 سانتیمتر است، اما به هر حال شما می‌توانید تونل ضدعفونی مورد نظرتان را با ابعاد دلخواه نیز سفارش دهید.

برای نصب تونل ضدعفونی به چقدر فضا نیاز داریم؟ ابعاد گیت ضدعفونی
برای نصب تونل ضدعفونی نیاز به ابعادی با طول 200 سانتیمتر و عرض 100 متر است که قابل سفارش با ابعاد دلخواه نیز هست.

آیا تونل ضدعفونی قابلیت جابجایی دارد؟

به ‌طور کلی تونل‌های ضدعفونی کننده طوری طراحی شده‌اند که به راحتی قابل حمل و جابجایی نیستند، اما در صورت نیاز نیز می‌توانید آن را جمع‌آوری کنید و در جای دیگری نصب نمایید. برای اینکار بهتر است از کمک خود تیم نصاب تونل صدعفونی استفاده کنید.

آیا تونل ضدعفونی کننده باید همیشه روشن باشد؟

تونل ضدعفونی کننده مجهز به سنسورهایی است که درست با حضور فرد شروع به کار می‌کند و در زمانی که فردی از آن عبور نکند، در حالت آماده به کار قرار می‌گیرد.

برای تعمیر تونل ضدعفونی چکار کنیم؟

متخصصین استادکار ضمن راه اندازی و نصب تونل ضدعفونی کننده، در صورت نیاز خدمات مربوط به تعمیر و نصب آن را نیز برای شما انجام می‌دهند، پس از این بابت جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: راهنمای ضدعفونی لباس‌ها در دوران کرونا

خدمات نصب تونل ضدعفونی استادکار
برای راه اندازی و تعمیر تونل ضدعفونی می‌توانید از متخصصین استادکار کمک بگیرید.

هزینه نصب تونل ضدعفونی چقدر است؟

هزینه تونل ضدعفونی‌کننده توسط تیم استادکار به طور میانگین از 12.000.000 تا 45.000.000 تومان خواهد بود که طبق جدول زیر محاسبه می‌شود:

شرح خدمات نصب تونل ضدعفونی قیمت واحد (تومان)
تونل ضدعفونی مایع نوع 1 با پسماند آب 13,000,000
تونل ضدعفونی مایع نوع 2 بدون پسماند آب 18,000,000
تونل ضدعفونی گازی نوع 1 بدنه پلی اتیلن 27,500,000
تونل ضدعفونی گازی نوع 2 بدنه کامپوزیت 46,000,000

چه تفاوتی بین تونل ضدعفونی با گاز و با مایع وجود دارد؟

در تونل ضدعفونی کننده بر پایه گاز، از گاز ازن برای از بین بردن ویروس‌ها و عوامل بیماری‌زا استفاده می‌شود که این تونل با استفاده از لامپ‌های یو وی و 11 فن و بدون هیچ ماده ضدعفونی کننده‌ای با اکسیدکنندگی بالا سطوح و هوا را ضدعفونی می‌کند. برای این ضدعفونی‌کننده‌ها منبع ازن در کنار تونل نصب می‌شود و برای استفاده از آن نیازی به ماده ضدعفونی کننده نیست.

تونل ضدعفونی‌کننده با مایع با کمک سیستم مه‌پاشی، مایع ضدعفونی‌کننده را طوری روی لباس و لوازم فرد پخش می‌کند که کاملاً گندزدایی شود. این تونل‌ها هزینه پایین‌تری نسبت به تونل‌های ضدعفونی بر پایه گاز دارند اما نیاز به شارژ محلول ضدعفونی کننده دارند. از طرفی این تونل‌ها نیازمند سیستم جمع‌آوری پسماند آب نیز هستند که تونل‌های بر پایه ازون به این تجهیزات نیاز ندارند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک زیر، اپلیکیشن استادکار را دانلود نمایید و با ثبت سفارش رایگان، از جزئیات خدمات تونل ضدعفونی باخبر شوید.

دانلود اپلیکیشن استادکار

  • نسخه IOS استادکار
  • نسخه اندروید استادکار
  • دریافت از اپ استور و سیب اپ
  • دریافت از گوگل پلی، کافه بازار و مایکت
دریافت این خدمت از استادکار

سخن آخر

برای بالا بردن سطح بهداشت و جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر بر اثر آلودگی دست، لباس و لوازمی که در اماکن عمومی پرتردد به همراه داریم، می‌توان از تونل ضدعفونی در ابتدای ورودی اماکن مختلف استفاده کرد تا افراد با عبور کردن از این بخش قبل از وارد شدن کاملاً تمیز و ضدعفونی شوند. استادکار با فراهم کردن این امکانات برای شما و معرفی بهترین افراد برای انجام این خدمات ضدعفونی به شما برای ارتقای سلامت خودتان و همه افراد جامعه کمک می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده + 4 =