راهنمای کامل نظافت کیسه جاروبرقی

0

یکی از ملزومات هر خانه‌ای جاروبرقی است، انواع و اقسام این وسیله در بازار وجود دارند و با پیشرفت تکنولوژی امکانات متفاوتی هم در آن‌ها دیده می‌شود، از متراکم سازی خودکار گردوغبار و زباله‌ها تا جاروبرقی‌هایی که این کار را بدون نیاز به کیسه جاروبرقی انجام می‌دهند، بااین‌حال استفاده از انواع جاروبرقی‌های کیسه‌ای بسیار متداول است و اگر جاروبرقی شما نیز کیسه دائمی دارد لازم است که با نحوه نظافت و پاک‌سازی آن آشنا باشید.

برای نظافت کیسه جاروبرقی در نگاه اول شاید خیلی ساده مثل هر چیزی به شستن یا انداختن آن در ماشین لباس‌شویی فکر کنید! درحالی‌که این کار جز در مواردی خاص که شرکت تولیدکننده جاروبرقی آن را لحاظ کرده باشد توصیه نمی‌شود! زیرا اگر این کیسه‌ها را که به گردوغبار آغشته شده‌اند در آب غوطه‌ور کنید چیزی جز لایه‌های سفت و ضخیم گردوغبار متراکم شده نصیبتان نمی‌شود. همراه ما باشید تا نگاهی بیاندازیم به مراحل صحیح نظافت کیسه جاروبرقی که انجام منظم آن در طولانی مدت به افزایش طول عمر دستگاه شما نیز کمک می‌کند.

بیشتر بدانید زمان تعویض کیسه جاروبرقی

راهنمای کامل نظافت کیسه جاروبرقی
راهنمای کامل نظافت کیسه جاروبرقی

مراحل نظافت کیسه جاروبرقی

۱.جاروبرقی را از پریز بکشید:

دستگاه جاروبرقی محیط داخلی عایقی دارند بااین‌حال با این کار هرگونه احتمال برق گرفتگی تصادفی را از بین می‌برید

جاروبرقی را از پریز بکشید
جاروبرقی را از پریز بکشید

۲.به دنبال کیسه جاروبرقی در محل اتصال لوله به بدنه بگردید:

کیسه جاروبرقی درست در محل اتصال لوله جاروبرقی به بدنه قرار دارد

کیسه جاروبرقی را در محل اتصال لوله بیابید
کیسه جاروبرقی را در محل اتصال لوله بیابید

۳.قفل ساده را پیدا کنید تا کیسه از جای خود خارج شود:

معمولاً جاروبرقی‌ها در محل اتصال کیسه به بدنه خود دارای قفل یا دکمه‌ای هستند که از رها شدن کیسه در داخل بدنه دستگاه جلوگیری می‌کند، در اغلب موارد باید آن را به داخل فشار دهید یا به طرفین بچرخانید.

کیسه از جای خود خارج کنید
کیسه از جای خود خارج کنید

۴.سری اتصال‌دهنده به بدنه را از کیسه جدا کنید:

این قسمت از کیسه جاروبرقی به منظر اتصال به بدنه داخلی جاروبرقی تعبیه‌شده و در مدل‌های مختلف آن به‌طور متفاوتی برداشته می‌شود، بعد از جدا کردن آن مقدار پر بودن کیسه مشخص می‌شود.

سری اتصال‌دهنده به بدنه را از کیسه جدا کنید
سری اتصال‌دهنده به بدنه را از کیسه جدا کنید

۵.تصمیم بگیرید که آیا باید کیسه را تمیز کنید یا آن را تغییر دهید:

همیشه توصیه می‌شود از کیسه‌های اصلی دستگاه استفاده کنید و آن را قبل از اینکه به کمتر از نصف ظرفیت خود برسد تمیز کنید. معمولاً با پر شدن سه‌چهارم کیسه به دلیل عبور نکردن هوا از آن جاروبرقی به‌درستی کار نمی‌کند. بسته به مدت‌زمانی که از دستگاه استفاده کردید و وضعیت کیسه جاروبرقی در صورت پارگی و البته میل شخصی، نسبت به تعویض آن یا استفاده از کیسه‌های یک‌بارمصرف جاروبرقی اقدام نمایید.

توجه کنید که اگر نگذارید محتوی کیسه جاروبرقی بیش از یک‌چهارم پر شود، مدت‌زمان بسیار طولانی‌تری برای شما قابل‌استفاده خواهد بود

۶.کیسه را خالی کنید:

  • کیسه جاروبرقی را در ظرف زباله و ترجیحاً در خارج از منزل تکان دهید تا خالی شود.هنگامی‌که خالی شد سعی کنید سر آن را ببندید و به سطحی سخت مثل دیوار ضربه بزنید و دوباره آن را در ظرف زباله خالی کنید.(این کار باعث جدا شدن گردوغبار داخلی کیسه از منافذ ورودی و خروجی هوای آن می‌شود)
  • بار دیگر کیسه جاروبرقی را تکان دهید، برای اطمینان بیشتر می‌توانید بااتصال یک کیسه یک‌بارمصرف به جاروبرقی خودتان و باقدرت بالا کیسه را جارو بکشید تا به‌طور کامل گردوغبار آن خارج شود.
کیسه را در سطل زباله خالی کنید
کیسه را در سطل زباله خالی کنید

۷.کیسه را در جای خود قرار دهید:

از اتصال کیسه جاروبرقی به محل تعبیه‌شده خود اطمینان حاصل فرمایید.

اتصال کیسه جاروبرقی به محل تعبیه‌شده خود
اتصال کیسه جاروبرقی به محل تعبیه‌شده خود

۸.وضعیت فیلتر و قسمت پرز گیر را بررسی کنید:

تا اینجای کار نظافت و اتصال کیسه جاروبرقی انجام‌شده ولی اگر به دنبال عملکرد بهتر دستگاه خود هستید بهتر است اجزای دیگر آن را نیز نظافت کنید برای این منظور پیشنهاد میکنیم مطلب آموزش گام به گام تمیزکردن جاروبرقی را مطالعه کنید. همچنین اگر جاروبرقی شما نیاز به تعمیر دارد از کارشناسان متخصص تعمیرات لوازم خانگی استادکار و مشاوره رایگان آن ها کمک بگیرید.

وضعیت فیلتر و قسمت پرز گیر را بررسی کنید
وضعیت فیلتر و قسمت پرز گیر را بررسی کنید

سخن پایانی و چند توصیه برای شما:

  • همان‌طور که در ابتدا بیان شد جز در مواردی که شرکت تولیدکننده ذکر کرده باشد کیسه جاروبرقی خود را نشویید زیرا احتمال این‌که به آن آسیب برسانید بالاست.
  • اگر متوجه هرگونه آسیب کوچکی به کیسه شدید، به فکر جایگزین کردن آن باشید زیرا درزهای خیلی کوچک نیز در طولانی مدت ممکن است به هنگام استفاده از جاروبرقی به آن آسیب برساند.

شاید نظافت کیسه جاروبرقی در نگاه اول نسبت به جایگزین کردن آن اهمیت کمتری داشته باشد، ولی با اندکی دقت، زمان و توجه به شرایط کیسه جاروبرقی (نبودن پارگی یا آسیب و پر نشدن بیش از یک‌چهارم ظرفیت آن) هم می‌توانید مدت زمان بیشتری از کیفیت کیسه جاروبرقی خود استفاده کنید  و هم از صرف هزینه اضافی جلوگیری کنید.

منابع: wikihow l howtocleanstuff

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده − هفت =