نحوه جرم گیری و تمیز کردن وان حمام + نکات طلایی

0

تمیز کردن وان حمام یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های تمیز کردن کل منزل به شمار می‌رود. نکته بسیار مهم اینجاست که تنها تمیز کردن وان مهم نیست و اغلب نیاز به جرم گیری وان حمام داریم. حمام یکی از مهم‌ترین بخش‌های منزل است چراکه اعضای خانواده، بدون هیچ‌گونه محافظ پوستی در آن حضور دارند. همین مسئله همه افراد را در معرض انواع آلودگی‌های پوستی و سایر آلودگی‌ها قرار می‌دهد. به همین دلیل است که جرم‌ گیری و ضدعفونی کردن وان حمام بسیار مهم و حیاتی است. در این راهنما تصمیم داریم مهم‌ترین نکات و بهترین روش‌ها برای تمیز کردن و جرم‌گیری وان حمام را باهم مرور کنیم.

جرم گیری وان حمام
تمیز کردن وان حمام یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین بخش‌های تمیز کردن کل منزل به شمار می‌رود

نکته مهم اینجاست که حمام محلی است برای جدا کردن انواع آلودگی‌ها از سطح بدن. همین مسئله باعث می‌شود محیط حمام در بیشتر مواقع سرشار از آلودگی‌ها باشد. بعضی از این آلودگی‌ها به راحتی با چشم قابل مشاهده هستند. این بخش از آلودگی‌ها معمولا خیلی سریع پاک می‌شوند چراکه وجود آن‌ها بسیار ناخوشایند است. بخش مهم‌تر آلودگی‌ها اما با چشم قابل مشاهده نیستند. این آلودگی‌های میکروبی و ویروسی چون دیده نمی‌شوند، مدت بیشتری در محیط حمام و وان آن باقی می‌مانند. این آلودگی‌ها مشکلات بسیار زیادی برای اعضای خانواده و کسانی که از وان استفاده می‌کنند ایجاد خواهند کرد. به همین دلیل است که جرم‌ گیری و ضدعفونی کردن وان حمام دارای اهمیت است.

بیشتر بدانید راهنمای انتخاب سقف کاذب سرویس بهداشتی و حمام

تمیزن کردن وان حمام
محیط حمام در بیشتر مواقع سرشار از آلودگی‌ها باشد. بعضی از این آلودگی‌ها به راحتی با چشم قابل مشاهده هستند

لوازم مورد نیاز برای تمیز کردن وان حمام

دقت داشته باشید که برای شروع این کار، شما به وسایل محافظ مثل دستکش، پیش‌بند و ماسک نیاز دارید. فراموش نکنید که قرار است با مواد شوینده کار کنید. این مواد برای سلامتی مناسب نیستند و بودن در معرض آن‌ها برای بسیاری از افراد خطرناک است. همچنین این مواد شوینده برای سلامتی پوست شما هم مضر هستند و برخورد آن‌ها با پوست شما باعث ایجاد مشکلات و بیماری‌هایی خواهد شد. پس بهتر است از ماسک و دستکش استفاده کنید.

مراحل جرم گیری و تمیز کردن وان حمام

برای شروع به کار شما به یک اسفنج کاملا تمیز، مقداری آب گرم، جوش شیرین و کمی ماده‌ ضدعفونی کننده نیاز دارید.

  1. با کمک جوش شیرین و اسفنج، قسمت‌های خارجی و سپس قسمت‌های داخلی وان را به خوبی بشویید. مقدار مصرف جوش شیرین بستگی مستقیم به میزان آلودگی محیط دارد. اگر از آخرین تمیزکاری اساسی وان شما مدت زیادی می‌گذرد، در مصرف جوش شیرین خسیس نباشید. بخش‌هایی که کمتر دیده می‌شوند را فراموش نکنید. اگر فکر می‌کنید اسفنج ممکن است بعد از مدتی کثیف شود، خوب است که آن را تعویض کنید و از اسفنج تمیز استفاده کنید. اگر اسفنج در آن حد کثیف نمی‌شود، بعد از مدتی آن را با شوینده‌های معمولی بشویید.

بیشتر بدانید انواع دوش حمام ، کدام مناسب حمام شماست؟

با کمک جوش شیرین و اسفنج، قسمت‌های خارجی و سپس قسمت‌های داخلی وان را به خوبی بشویید
با کمک جوش شیرین و اسفنج، قسمت‌های خارجی و سپس قسمت‌های داخلی وان را به خوبی بشویید
  1. کف وان را با اسفنج کاملا تمیز و مقدار بیشتری جوش شیرین بشویید. بهتر است اسفنج را جداگانه با شوینده‌های معمولی خوب تمیز کنید. اگر احساس می‌کنید کف وان شما کثیف‌تر از حالت معمول است، خوب است که مقداری جوش شیرین کف وان بریزید و اجازه دهید برای مدتی خیس بخورد. این مدت، می‌تواند تا حتی یک ساعت هم طول بکشد. جوش شیرین معمولا مشکلی برای وان شما ایجاد نمی‌کند. بعد از مدتی می‌توانید کف وان را هم جرم گیری و تمیز کنید.
  2. با آب سرد جرم‌هایی که در اثر شست‌وشو با جوش شیرین ایجاد شده را بشویید. اجازه دهید وان خشک شود. با یک حوله تمیز و مقداری آب گرم دوباره وان را آب بکشید. بهتر است ابتدا از کف شروع کنید.
  3. حالا نوبت ضدعفونی کردن است. اگر فاصله دو تمیزکاری شما زیاد نباشد، چندان نیاز به ضدعفونی ندارید. برای ضدعفونی کردن، بهتر است از مواد استاندارد استفاده کنید. برای کار با این مواد، دستکش و ماسک را فراموش نکنید. برای هر ماده ضدعفونی کننده، دستورالعمل خاصی وجود دارد که همواره روی بسته‌بندی آن درج شده است. باید از همین دستورالعمل پیروی کنید.
برای ضدعفونی کردن وان، دستکش و ماسک را فراموش نکنید
برای ضدعفونی کردن وان، دستکش و ماسک را فراموش نکنید
  1. می توانید از ترکیب سرکه سفید و آب نیز استفاده کنید و آن را روی دوش، وان، شیرآلات و … اسپری کرده و سپس با دستمال مرطوب یا حوله پاک کنید. یک حوله را داخل این ترکیب برده و روی شیرآلات بکشید. به راحتی لکه های آب از روی سطوح پاک خواهند شد.

نکات طلایی برای تمیز کردن حمام

تمیز کردن حمام، فقط تمیز کردن وان نیست. بخش‌های دیگر حمام را نیز نباید فراموش کرد. یکی از بخش‌های بسیار حساس که ممکن است فراموش شود، پرده حمام است. مهم نیست این پرده در کجا قرار دارد، به دلیل جنس این پرده‌ها احتمال آلودگی آن‌ها بیشتر است. خوب است که پرده حمام را داخل ماشین لباسشویی بیندازید یا با آب گرم بشویید.

گوشه‌ها و درزهای دیوارها را هم نباید فراموش کرد. این بخش‌ها معمولا دیده نمی‌شوند اما آلودگی‌های زیادی در آن‌ها جمع می‌شود. هر بار عبور آب از داخل این درزها، آلودگی را به سطح حمام باز می‌گرداند. بهترین وسیله برای تمیز کردن این بخش‌ها، مسواک‌ است. از یک مسواک کهنه که نمی‌خواهید از آن استفاده کنید کمک بگیرید. خوب است که از شوینده‌های قوی‌تر برای این بخش استفاده کنید. مسواکی که برای این کار استفاده می‌کنید را حتما دور بیندازید.

بهترین وسیله برای تمیز کردن این بخش‌ها، مسواک‌ است
بهترین وسیله برای تمیز کردن این بخش‌ها، مسواک‌ است

شیرآلات حمام را هم می‌توانید به راحتی با کمی جوش شیرین یا آبلیموی رقیق شده تمیز کنید و برق بیندازید. البته ممکن است بعضی از جنس‌های شیرآلات در مقابل این مواد مقاوم نباشند. بهتر است از فروشنده شیرآلات خود در این‌ مورد سوال کنید یا به سایت سازنده مراجعه کنید.

برای تمیز کردن درز بین کاشی‌ها از سرکه سفید استفاده کنید. این ماده را به مقدار زیاد روی کاشی‌ها بریزید، اجازه دهید مدتی بماند و بعد با مسواک خوب تمیز کنید. سرکه سفید علاوه بر تمیز کردن، درز کاشی‌های شما را ضدعفونی هم می‌کند.

بیشتر بدانید نحوه تمیز کردن جت های وان جکوزی

شیرآلات حمام را با کمی جوش شیرین یا آبلیموی رقیق شده برق بیندازید
شیرآلات حمام را با کمی جوش شیرین یا آبلیموی رقیق شده برق بیندازید

حرف پایانی

اگر می‌خواهید وان حمام شما بعد از تمیزکاری و جرم گیری با سرکه و مواد دیگر بوی بهتری بگیرد، مقداری روغن معطر تهیه کنید. این روغن را می‌توانید از فروشگاه لوازم حمام تهیه کنید. این روغن را روی حباب چراغ بمالید. بعد از اینکه چراغ را روشن کنید، حرارت روشنایی باعث بخار شدن این روغن و خوشبو شدن حمام شما خواهد شد.

خدمات نظافت منزل توسط آقا در استادکار

نظافت منزل

  • شستن دیوار‌ها و پنجره‌ها
  • شستن و تی کشیدن کف
  • نظافت پذیرایی‌و نظافت اتاق‌ها
  • شستن سرویس بهداشتی و حمام
دریافت این خدمت از استادکار

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =